Zaloguj się, aby obserwować  
razor275

Ursus z dużym kontraktem w Afryce

Polecane posty

booster12    2

Kolego sugerujesz że za Komuny żyło się dobrze, Koleiki w sklepach brak jedzenia paliwo na talony szarzyzna, wszystko na kartki , złodziejstwo. Odpowiadam ci natychmiastowo gdyby u nas siedzieli amerykanie to bysmy byli na poziomie gospodarczym między Włochami a Niemcami. Zadłużenia Gierka niedawno co spłaciliśmy.. A przemysł trzymał się tylko dzięki rzelaznej kurtynie, niedopuszczanie konkurencji z zachódu. A po upadku zaczeła robić się silna konkurencja, i to zagroziło Polskiej gopodarce. Dzięki Komunie Ruskim jesteśmy Dzikim Krajem.

 

Mało tego Ruscy niechcieli aby w Polsce się przemysł rozwijał , bo się nas obawiajali , tak samo było Wojsku Ludowym dawali nam największy złom jak się tylko dało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koma666    162

no teraz kolejek nie ma w sklepach, tylko ze te sklepy sa nie nasze

paliwo tez jest tylko wiekszosc leje za 20-50zł

złodziejstwo- kiedys kazdy uszczypał cos dla siebie, teraz kradna milionami, ale tylko ci przy korycie, reszta biduje

zadłuzenie gierka ? co to jest za dług w porównaniu do tego co on zrobił ?

dzisiejszy dług jest 200 razy wiekszy a efekt 200 razy mniejszy

szarzyzna ?

szarzyzna to jest dopiero teraz bo jak jade przez polske to widze wiekszosc budynków które zostały pobudowane za komuny i były jakos na to pieniadze wtedy, a teraz ludzie nie maja na to zeby np. dach wymienic albo sciany ocieplic,

to jest ten dobrobyt i postep

Edytowano przez koma666

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mlody5311    4

Za komuny zrobiono bardzo dużo, co trzeba przyznać. Co najważniejsze to trzeba tu powiedzieć o blokach z wielkiej płyty, które są symbolem minionego ustroju, bez nich w dzisiejszych czasach ludzie po prostu nie mieli by gdzie mieszkać. Jednak mimo wielu plusów komunizm nauczył nas kraść, łatwić sobie stołki za pomocą znajomości i poprzez rodzinę. Nepotyzm i złodziejstwo odbijają się w dzisiejszych czasach i upada przez nie wiele państwowych ale też prywatnych spółek. Także raczej nie należy zaciekle bronić komuny bo przez nią cierpimy do teraz i nie zapowiada się na to aby był koniec naszych utrapień.

Dodam, że cieszy mnie, że dyskusja przybrała taki kierunek, bo kogo jak nie swoją spółkę mamy bronić. Trzeba mówić tu o wielu wadach ale trzeba zaznaczyć, że ktoś w innym kraju widzący ursusa pomyśli, że to Polska marka. W tym wszystkim co nas otacza należy się cieszyć, że Ursus nie podzielił losów FMŻ w płocku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mlody5311    4

Jak nie ma, jak jest. Co Ci po tej fabryce, która zadłużała spółkę i nie była przystosowana do nowoczesnej produkcji. Właśnie tak blisko myślący ludzie jak Ty prowadzili tą spółkę i zamiast od razu sprzedać tą fabrykę to trzymali ją aż pewnie komornik na nią wszedł bo przecież jak to, wujek jest kierownikiem, obrazi się. Co chciałbyś może, żeby wszystkie podzespoły były produkowane w Polsce? Najlepiej jeszcze może wszystko przez Ursusa? Po czym powiedział byś, że nie opłaca się wydawać 400tys za polski ciągnik bo zachodni, lepszy jest za 300tys.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

No tak, najlepiej kupić gotowy ciągnik od Chińczyków czy Turków, przykleić naklejki URSUS i sprzedać z dużym zyskiem - wtedy firma kwitnie... Ursus zatrzymał się w rozwoju na przełomie lat 70/80 i tego nie da się odrobić. FSO też zaczęło robić daewoo i co? Też upadek. Tak jak na szrotach pełno niestarych przecież lanosów i nexi tak za kilka/kilkanaście lat nie zdziwił bym się jak te nowe "ursusy" tam trafią

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Już nie bądź taki hop do przodu....


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mlody5311    4

Warfama gdy się połączyła z Ursusem dysponowała polmotami i dopiero wchodziła na rynek z traktorami. Ciągniki były u nich nowością, a że Ursus nie dysponował maszynami, które były chętnie kupowane, po prostu nie trafił z nimi w rynek to na pierwszy ogień poszły właśnie przemalowane polmoty. W tej chwili Ursus jest stara się sam składać nowe konstrukcje i z tego co się dowiedziałem będą one wchodzić od nowego roku.

Niewiele jest na świecie firm produkujących traktory które np. robią swoje silniki bo im się to nie opłaca, i lepiej jest kupić gotowy silnik od firmy która się w tym specjalizuje i jednocześnie będzie to silnik wykonany w wyższej technologi. Po prostu będzie lepszy.

FSO działa na zasadzie firmy usługowej. Mieli po prostu zrobić takiego typu samochody i to robili, że były one jakości takiej jakiej były to do kogo masz pretensje? Nie miej na pewno do FSO bo oni mieli zadanie stworzenia takiego samochodu i nie mieli wpływu na to czy dać grubszą blachę.

Dlaczego niby Ursusy mają trafić na szrot? Robisz nim w polu, że tak twierdzisz? Wszystkie główne podzespoły są dobrych firm no i nie słyszy się od użytkowników jak to miały by się nie wiadomo jak psuć, czy były całe ulane. Nie mam tego ciągnika u siebie na gospodarce ale jeździłem 9014 i jak za tą cenę mamy naprawdę fajny ciągniczek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koma666    162

tak czy siak ursus to juz historia i nie oczekujcie jakiegos wielkiego powrotu tej firmy po latach i wielkiego sukcesu, przespali swoj czas i juz jest pozamiatane, poza tym nikt nie mówi ze musimy na siłe produkowac najlepsze ciagniki w europie, szwajcaria czy norwegia ich nie produkuje a zyje tam sie duzo lepiej niz w polsce :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Szwajcarska marka to Hurlimann, i należy do SAME D-F, tak więc Szwajcarzy sprzedali swoją markę zagranicznemu producentowi, tak jak nasza FMŻ poszła do NH.

Z tym przejęciem Ursusa przez Pol-Mot Warfamę to trochę wszyscy przesadzają, ponieważ wcześniej Ursus należał do Bumaru, w całości (z fabryką, która od kilku lat była stopniowo zamykana, rozbierana, sprzedawana). Warfama wzięła się do roboty, bo Bumar prawie nic nie zmienił od chwili przejęcia.

CZEGO WIĘC OCZEKUJECIE???

W chwili przejęcia Ursus dysponował jedynie 1 modelem, który mógłby jeszcze być z sensem sprzedawany. Mając podpisane umowy z Turkami kontynuowali oni pod marką URSUS montaż ciągników z Turcji, żeby cokolwiek oferować!!!

NIE wyskoczą więc jak Filip z konopii z całą serią ciągników, w dodatku produkowanych w całości w Polsce. TO NIE REALNE!!!

Ursus miał lepsze i gorsze lata, choć te są gorsze od dwóch wojen światowych, zaborów i komunizmu - razem wziętych!!!

Fabryka, fabryką, ale takiego "tonącego okrętu" nie dało się uratować. Zauważyć należy, że Ursusy są teraz robione w innej "polskiej" fabryce - FS Lublin.

Ursus to jedyna marka, która ma długą historię i do tej pory istnieje w Polsce. Wszystkie polskie firmy produkujące pojazdy (z silnikami), np: FMŻ, FSO, Autosan, Jelcz, Star, itd. zniknęły. Polskiej "motoryzacji" broni Ursus. (Nie mogę zapomnieć o Honkerach, które walczą o przetrwanie, tylko że teraz to prywatne przedsiębiorstwo)

Co do jakości, to tylko narzeka się na polskie produkty. O japońskiej Kubocie nikt nie wspomni, że może to być złom. Lepsze są nawet MTZ-y, bo 100% ruskie (?). Każdy robi lepsze, tylko nie my.

Skąd takie pomysły???

 

Każda marka może powrócić na rynek, jeśli tylko są chęci i możliwości. (inaczej żadna nowa marka by nie powstała, a taka powracająca ma lepszą pozycję od nowej)

Edytowano przez XMK13

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Ursus jak i FSO dały ciała po upadku komunizmu, mieli wolną rękę a myśleli że będą wiecznie tłuc 30-tki, 60-tki czy ciężką serię 912-1614 a FSO że uzdrowi Poloneza zakładając nowsze lampy czy tapicerkę.... Czemu nie wrócili do prac inż Edwarda Habicha - przekładnia trimat czy rewersotrimat? Jakość ciągników spadła o połowę w porównaniu z maszynami z początku lat 80-tych, rozklekotane maszyny, szerzące się złodziejstwo na zakładach jak i na szczycie zarządu szybko doprowadziły do upadku.... Bliźniaczy zetor dał radę, a zaczynał praktycznie z tej samej pozycji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Bo po upadku komuny dalej siedzieli na stanowiskach ci sami złodzieje.Widzieli że już komuna się skończyła to nakradli pieniędzy i teraz żyją sobie na wysokim poziomie.A kto był cwany to pchał sie w politykę.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

Po upadku komunizmu zakłady były państwowe a ludzie bez pieniędzy. Nikt nie zna szczegółów ale kraje zachodnie nie przyjęły nas do swojego grona tak za darmo i prywatyzacja polegała głównie na oddawaniu najlepszych kasków firmom zachodnim. Dlaczego Wałęsa rozpędził się i chciał dawać każdemu Polakowi 30tyś? i szybko sie z tego wycofał bo górę wzieła polityka i naciski . Jesteśmy za dużym krajem żeby taki majatek przeszedł w ręce społeczeństwa, no i celem przewrotu było stworzenie elit a nie zrobienie dobrze pospólstwu.

Więc najpierw majątek był sprzedawany tym co mieli kaske czyli zagranicy a reszta musiała byc doprowadzona do ruiny zeby Polscy cwaniacy mogli go kupić za grosze.

Bizon został przejety i z niszczony bo nikomu konkurencja nie jest potrzebna a zwłaszcza jeśli taka firma miała perspektywy i zaczynała sie rozwijać a to poważna konkurencja. Ursus musiał upaść bo tereny na których była fabryka sa wiecej warte niz cały Ursus. No i wszechobecna kolesiostwo. Przeczytajcie historie osób będących teraz w zarządzie Ursusa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koma666    162

zrozumcie ze naprawde trzeba robic bardzo dobre produkty aby nie dokładac do interesu, produkujac na terenie unii, produkcja wszystkiego opłaca sie tylko w chinach bo tam pracownik robi za miske ryzu a producenta nie obowiazuje tyle przepisów, nakazów i zakazów jak to jest w europie, nawet takie firmy jak bmw uciekaja do chin z produkcja bo w niemczech produkcja staje sie na granicy opłacalnosci, a wiec ursus musiałby byc drugim john deerem zeby naprawde odniesc sukces, ale nie te technologie i nie ta mentalnosc niestety...

unia to jest komuna tylko w innej odsłonie, zrozumcie to, to musi sie rozpasc tak samo jak zsrr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
booster12    2

A tam kolega piszesz głupoty - to z twojego rozumowania to Zetor tez nie miał by sensu istnienia bo jest za małym krajem a jest na odwrót handluja ile w lezie i to unas. Dlatego uwazam żeby się choć troche Polski patriotyzm obudził i Polski rolnik kupował Ursusa a nie zachodniego, to by to zupełnie inaczej wygladało, ale u nas jest tak że kupuje 200 Konego JH i ciągnik nim dwókołke a pożnjej nie mam czym go spłacać. Mysle że jak Bum na Ursusy poszedł by to by Polskich chłop napewno dostał jakiś rabat , 3 letnia gwarancje upust na inne akcesoria. Ale unas jeszcze jest średniowiecze. Prosty przykład Bizona , bizon tylko dlatego ciągnoł bo były Pgr jak pierdzielneły to się skonczyło , i jaka to była Polityka.PRL Nie mieliśmy dostępu wogole do zachodniego rynku , to zachodniej technologi ,między zachodem a na mi była poteżna przepaść w latach 80 ubiegłego stulecia nie oszukujmy się .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Serbskie IMT też jakoś się trzyma i ma nowe ciągniki . Podobnie do nas kupili licencje od MF-a wiele lat temu , mieli nawet olbrzymy ponad 500koni, montowali silniki mercedesa V6-12 jak i perkinsy , jakoś to lepiej szło niż u nas

Edytowano przez pawel885

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Niemcy z BMW uciekli do Chin, bo niemiec nie da sobie płacić grosze, ale w Polsce stawki są niższe i produkcja u nas jest tańsza, niż na zach. Europy.

Ja i tak nie widzę sensu produkcji w Chinach, bo transport materiału (np. z Europy do Chin), tania produkcja i transport gotowego produktu do nas nie powinny być tańsze od produkcji u nas, bez zbędnego transportu. Tym bardziej, że ciągniki nie są produkowane w takiej ilości co auta i nie wymagają tylu pracowników fabryk.

ZM Ursus upadły przez złodziei, którzy jak widzieli, że jest okazja do zarobku, to nabrali ile się dało do kieszeni i wisiało im co się stanie z fabryką, pracownikami, wierzycielami, a potem zwiali, zanim ktokolwiek się skapnął co i jak.

Tacy ludzie są jak chwast, jak się go odpowiednio wcześnie nie pozbędziesz, to zawali całe pole. Tak też wygląda nasze "polityczne pole", od czasów PRL do dzisiaj.

 

Miejcie trochę wiary w naszych producentów!!! Inwestujmy w nasze firmy, fabryki, a odpłacą się lepszym sprzętem (może tańszym) i dadzą miejsca pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
booster12    2

W Chinach nie opłaca się produkcja no szkoda bardzo , dam wam taki przykład roboczo - godzina Niemieckiego robotnika wynośi 9, 10/1h euro , a w Chinach stawka wynosi 0,40 0,60/1h euro centów jest interes jest. Jak byście nie zauważyli to wszystko jest teraz w Chinach produkowane od ubrań po Mercedesa.

Edytowano przez booster12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mekiss    31

Wszytko fajnie kolego niech produkuja w Chinach ,ale tam samym ludzie traca prace na zachodzie ,a jak nie beda miec pracy to przestana kupowac bo nie bedzie za co

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

Problem jest z tym że wszystko produkowane jest TANIO w chinach a sprzedawane po cenach europejskich , więc my mamy chińską jakość za DUUUUUŻE pieniadze. ;[

Wszystkie firmy dbaja tylko i wyłacznie o swój interes a rolnik jest tylko po to aby wyciagnąć od niego jak najwięcej kasy .

znajomy kupił agregat uprawowo siewny 4m. Kuhn za 300tyś zł no fajny ale 50% ceny to prezent dla firmy a nie faktyczna wartość maszyny :wacko: . No ale cóż takie prawa rynku jest popyt jest cena, a rolnik bogaty to kupi , chociaż bardziej pasowało by rolnik głupi to kupi.

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
booster12    2

Nie odbiegając od tematu , to my musimy dbać o rozkwit naszych interesów , wszystko da się wypracować . Tylko my musimy być bardziej solidarnym narodem i dokładniejszym, MENTALNIE musimy się zmienić , musimy wymazać ten zwyczaj kombinowania i okradania siebie nawzajem bo to jest najgorsze co może być. Jedno jest pewne że nie dorównamy Niemcom, w technice i w przemyśle ale też może być znaczący krajem w Europie , Tylko musimy zaczać od swojego podwórka .

Edytowano przez booster12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Serbskie IMT też jakoś się trzyma i ma nowe ciągniki . Podobnie do nas kupili licencje od MF-a wiele lat temu , mieli nawet olbrzymy ponad 500koni, montowali silniki mercedesa V6-12 jak i perkinsy , jakoś to lepiej szło niż u nas

 

Tak dobrze to się te IMT nie trzyma, w 2007 bodajże Warfama była bliska kupna IMT. A obecnie IMT romansuje z Mińskiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koma666    162

Nie odbiegając od tematu , to my musimy dbać o rozkwit naszych interesów , wszystko da się wypracować . Tylko my musimy być bardziej solidarnym narodem i dokładniejszym, MENTALNIE musimy się zmienić , musimy wymazać ten zwyczaj kombinowania i okradania siebie nawzajem bo to jest najgorsze co może być. Jedno jest pewne że nie dorównamy Niemcom, w technice i w przemyśle ale też może być znaczący krajem w Europie , Tylko musimy zaczać od swojego podwórka .

 

 

ale jaki to problem dla takiej firmy jak ursus na poczatek kupic jakiegos fendta albo john deera i na jego podstawie wyprodukowac polski odpowiednik pod marka ursus, tak robia chinczycy w kazdej dziedzinie przemysłu i jak widac sa potega, jeszcze troche i usa bedzie siedziec cicho, bo chiny beda najwazniejszym imperium tego swiata

w czym problem ?

nie wierze ze polak nie potrafi

polacy na volkswagenach znaja sie lepiej niz niemcy to i z ciagnikami dadza rade

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mekiss    31

Wez mape znajdz Chiny i domysl sie dlaczego oni moga kopiowac a my nie,a nawet jakbysmy mogli kopiowac to i tak ursus nie gdzie tego wyprodukowac ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koma666    162

a co ma mapa do tego ? ze niby w unii jestesmy ? a na co nam unia ? skonczyc z zapomogami i wziasc sie za myslenie o gospodarce kraju a nie patrzec na to ile nam spadnie z panskiego stołu

ursus nie ma gdzie wyprodukowac ?

to po co sie bierze za produkcje ciagników ? niech sie wezmie za produkcje krasnali ogrodowych w takim razie, bo produkowac złom to na co ? jaki sens ? zeby sobie reputacje popsuc ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj