Zaloguj się, aby obserwować  
razor275

Ursus z dużym kontraktem w Afryce

Polecane posty

OKEY    154
http://nsr.prv.pl/ tutaj można wybrać coś do wygłuszenia ciagnika. Dużo daje wyeliminowanie z kabiny róznego rozdzaju dzwonienia , brzęczenia it. U mnie hałasowały dźwignie od podnośnika i hydrauliki , hamulec ręczny i nożny , po wyeliminowaniu tego o połowe ciszej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

tamten ursus, którego pamiętacie i na którym nie jeden z waszych ojców budował swoje gospodarstwo i nie jeden z was stawiał pierwsze kroki w pracy w polu to już.... HISTORIA i musicie się z tym pogodzić tych ursusów juz nie ma i nie bedzie. Teraz z dniem przejęcia przez Warfamę została postawiona gruba czerwona krecha odzielająca to co było z tym co bedzie... i nie oczekujecie tego samego od nowych ursusów co mogliście wyciagniąć ze starych...

Warfama wykupiła historię i dziedzictwo oraz mentalnośc Polskiego rolnika który wychował się od małego przy ciągniku na którym widniał napis "-U-R-S-U-S-" i ten własnie napis chce mieć na swoich wszystkich maszynach. i Bardzo cwanie myśla , podoba mi się to. Bo dla czego niby mmając ciągnik Ursusa nie ieć też reszty sprzętu z pod logo Ursusa, tak jak to mają inne marki.

Ja osobiście czekam na tego nowego 150 km Ursusa, zobaczymy co to bedzie.

Odnośnie wygłuszeń, itp. to wielu z was ma racej, w starym usrsusie wystarczy o niego dobrze zadbać , wyciszyć i uszczelnić kabinę , zamontowac ogrzewanie, wygodny fotel, radio, wspomaganie i można jeszcze wiele lat przepracować. Ale trzeba o niego zadbać.... i mozna zejść do ok 10 l/ha w uprawie i siewie agregatem, taki wynik osiągam za każdym razem kiedy podpinam 1224 do agregatu uprawowo siewnego. A to wcale nie jest gorszy wynik od nowoczesnych ciągników... ;)


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Nie ma co narzekać, że Warfama przejęła Ursusa. Gdyby nie to, to faktycznie Ursus byłby Historią!. I co w takim wypadku byśmy teraz pisali?

Zaprzepaszczenie takiej marki byłoby katastrofą! Ponad 120 lat istnienia, cała dzielnica Warszawy (STOLICY) nazywa się URSUS. To coś znaczy.

Chciałbym podkreślić jednak, że w Polsce jest kilka firm produkujących(składających) ciągniki , ale tylko Ursus stara się zwiększać udział własnej produkcji w tworzeniu ciągników.

Wszystkiego nie da się zrobić od tak. Potrzeba czasu i pieniędzy na opracowanie własnych konstrukcji.

Przecież Warfama nie miała prawie nic wspólnego z produkcją ciągników. Dopiero zaczynali oni się obracać w tym zakresie, kiedy kupili Ursusa. Po tym wydarzeniu musieli szybko zacząć wypuszczać jakieś ciągniki na rynek, bo czas to pieniądz. Mieli jednak tylko 8024 z Ursusa. 1674 - chyba po prostu nie opłacało się kontynuować tego pomysłu. 14034 miał jeszcze długą drogę do czegokolwiek. Hattaty uratowały trochę sytuację. Słabo by to wyglądało, gdyby sprzedawali oni jedynie 1 model. Tak?

hubertuss - Pol-Moty to Hattaty, a Hattaty to prawie Valtry A, więc nie mogą być tak straszne, skoro Valtra w nie inwestuje. [Faktycznie Valtry A są robione w tym samym miejscu, co Hattaty - http://www.hattattarim.com/tractors.html ]

koma666 - Crystal jakoś robi ciągniki, choć startował na Ursusach. Farmer jakoś też funkcjonuje, choć to młoda firma. W Ursusie starają się jak mogą, żeby wrócić do gry. Wszystko jest możliwe. Dla marki dobrym by było wejście pod skrzydła koncernu (mp. Same D-F,CNH), ale wtedy to by nie byłaby już polska firma. A skończyło by się tak jak z Bizonem!!!

W przedziale mocy <110KM każdy producent składa swoje ciągniki, bo jest to opłacalne. Na jakiejkolwiek wystawie można się przejść i porównać kto, co ma wspólnego.

Tych "prawdziwych" Ursusów nie było już od kilku lat przed przejęciem przez Warfamę, albo to polscy rolnicy się zmienili i tu tkwi problem. Do tej pory 30-stki i 60-tki są w użyciu. A dużo osób dawno pozbyłoby się swoich 10-cio letnich ciągników, gdyby tylko mogli kupić nowy.

Nie każdy rolnik chce mieć napis -U-R-S-U-S- na każdej maszynie. Niektórzy wolą New-Holland, czy Massey-Ferguson. Polacy stali się wymagający, kiedy mogą szastać "unijnymi" pieniędzmi.

A co do kontraktu, to jeśli go podpisali, to chyba wiedzieli, co robią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
booster12    2

Ale tutaj pierdziela co nie którzy takie bujdy na resorach. Że Ursus to składak i nie zastąpi starego Ursusa to ja zadam wam pytanie a czy ten Stary Ursus Seria Cieżka c-330 c-360 to była typowa Polska konstrukcja napewno nie. Tak naprawde w przemyśle motoryzacyjnym nie było typowo Polskiej Konstrukcji która od postaw była zrobiona przez Polaka może Syrena . W czasach świetlności Polskich Fabryk bardzo monco działał wywiad i kopiował rożne udziwnienia z zachódu. Dlatego nie gadajcie głupot że stary Ursus to był typowo Polski wyrób bo to także jest składak. Z reszta druga sprawa Polityka fabryk jest taka że wszystkie maszyny zarówno rolnicze po samochody nastawiąne są na produkowanie wspólnych częsci bo jest taniej i się bardziej opłaca. New Holland Deutz to też składak ale wcale jest nie powiedziane że może przebić te marki bez problemu cenna i dostępnościa do części gwarancja. Ursus z lat 80 seria cieżka wygląda zdecydowanie lepiej niż Jelonek z lat 80 który przypominał radziecki ciągnik( Mtz skopowionay z John Deere ). Cześć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkoza    10

kazdden to jest składanka j mam pronara i biega nienazekam kupiłem nowy alternator bo mi padł dałem 200zł sam załozyłem i bieba pompa chydrauliczna i rozdzielacz nowy 1300zł i tez beztrudu tesz wymieni sie samemo kupiłem nowego małego nwe holanda przegląd 1300zł teraz kupci sobie pompe rozdzielacz alternator do achodniega to tra szybowac jakis 10000zł moj znajomi mają kombajn zbozowy znanej firmy nowu przed kupnem mówili ze czesci są dostepne wciągu 48godzin a cos padło na gwarancji i trzeba było czekac prawie tydzien zanim serwis przyjechał z czescią to juz nieraz jest po zniwach elektronika jest super wygodna tylko jak jest dobra wiem duzo przypadków jaki uzytkuwnicy tych nowych cudów mieli głupi problemu wtych nowosciach trza było by cały wieczor pisac te nowe ursusy są super bedą płakac za 10 -15 lat te co mają te nowosci i sypać tysiącami za czesci ja za filtr paliwa do pronara płacił 8 zł a new holand koło 100zł zycze jm szczescia za pale lat tym co teraz szpanują napewno jnne bedą miec wtedy jnnne miny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michalmeer    483

Ciężka seria ursusa to od c385 do góry .. a c330 i c360 to jest typowa polska konstrukcja od początku do samego wałka womu .. tam nie było nic skopiowane ... nowe ursusy wafarmy to już nie jest polski typowo traktor ... silnik perkins kabina z valtry serii a ... a jedynie co są typowo ciągniki całe z jednej fabryki to belarus ktos powie ze most jest carraro .. tak ale produkowany jest na białorusi jak i cała reszta ..a i zawory niby bosch a to ruskie są typowo .. zaden z obednie produkowanych ciagników nie jest w 100% orginalny pod banderą marki


Ziemia to skarb , który trzeba pielęgnować i chronić .!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Tureckie ciągniki też są w większości "tureckie". Hattat ma części Hemy, które są robione w Turcji. Ursus 15014, 11024, 11034 mają polskie kabiny, robione w Ursusie. C-330 jest 100% polski. C-360 to Zetor. Seria ciężka to nie Zetory tylko wspólny produkt Czechosłowacji i Polski!!! +- 50/50 W Ursusie dążą do zwiększenia udziału własnej produkcji przy tworzeniu swoich ciągników.

Edytowano przez XMK13

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mlody5311    4

Jedźcie do Czech, ciekawe czy zobaczycie waszego starego ursusa. Być może właśnie w tym problem. Nie mówię, że jest dobre na siłę kupowanie czegoś gorszego tylko dla tego że jest polskie i to jest obowiązek każdego Polaka, ale wy nawet nie potraficie dać szansy ursusowi, ba, nawet nie potraficie powiedzieć, czegoś dobrego. Troszkę interesuję się historią i jak was tak czytam to na myśl przychodzą mi tylko zabory.

Jeśli już chodzi o te nowe Ursusy to jak na nasz rynek są one idealnym rozwiązaniem, przede wszystkim nie są drogie, także nie przepłacamy. Jeździłem 9014 i w sumie w tej cenie ciężko jest coś lepszego znaleźć. Po głębszym przeanalizowaniu bym był skłonny go kupić, nie wiem tylko jak z serwisem.

Co do DF to nie jest to taki dobry przykład składaka, lepszym przykładem jest fendt, począwszy od kombajnów a skończywszy na traktorach, jednak oni potrafią coś złożyć no i się za to cenią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
booster12    2

Mój Boże panowie zajrzyjcie trochę w ksiązki albo poszukajcie w internecie, jak U c-330 może być 100% projektem Polskim??, jak jego protoplastą jest zetor 25. A dokładnie idąc do tyłu C-330 , C-328, C-325 wyprodukowany w 1956 r. pierwsze egzlemplarze, bo Ursus szukał nowego rozwiązania, zastępując wysłużony ciągnik U C-451. Przez tyle lat w mawia się chłopu to bójde że C-330 to typowo Polski projekt. A C-360 to już wogóle rasowy Zetor 4011 rożnicą sie tym że Ursus 4011 były zdecydowanie lepsze chodzi tutaj o wytrzymałość podzespołów od U C-360. Natomiast jeśli chodzi o Serię cieżka to tam siędzi więcej Czecha niż Polaka- Polacy dali im tylko podnośnik podajże pochodzący z Wrocławia, może skrzynia biegów była Polska ale ja u siebie mam tablice znamionowe Czeskie. Czyli Polacy robiąć ciągniki kombajny wszystko to było kopiowane , nawet jeden z pierwszych Ursusów U C-451 to był Lans Bulldog pod owiewkami Ursusa .Dlatego nie ma coś się dziwić że nowe ciągniki są składane jak wszystkie z rożnych części świata bo jest taniej i w ten sposób mogą się stać konkurencyjne

Edytowano przez booster12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Ciężka seria ursusa to był w 100% polski projekt.Tylko oni dali nam ośrodek badawczy.A to że masz taki tabliczki a nie inne to dlatego że tam były odlewane korpusy silników.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

To, że ktoś zrobił jakiś ciągnik, nie znaczy, że kolejne projekty innych firm to jego kopie. C-330 jest kompletnie inny od Zetora 25. Silnik, blok, tylne zwolnice, wszystko jest inne!!!

Pomysł na mały ciągnik może był ściągnięty od Czechów, ale sam projekt ciągnika to inna bajka.

Ciężkie Ursusy i Zetory miały silniki Słowackie!!!

Kiedy zetor przestał produkować serie ciężką, ZTS (słowacki) kontynuował ich produkcję, jednak najdłużej były one produkowane w Polsce.

Gdyby polskie firmy miały kupę kasy to by mogły produkować 100% podzespołów do ciągników i je potem składać.

Na tą chwilę w Polsce nie ma możliwości produkowania skrzyń biegów do ciągników. Z naszych jedynie Andoria jeszcze produkuje silniki diesla, ale nie ma możliwości rozwoju w tym zakresie w najbliższym czasie. Może za kilka, kilkanaście lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Nie produkują bo nie ma żadnej odlewni korpusów aby takie coś produkować.Są mniejsze ale one nie chcą się tym zajmować, albo nie mają maszyn.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgroSlask    77

HAHA C-330 i Zetor? Śmiech C-330 To 100 % Polski produkt i to najlepszy chyba jaki kiedykolwiek został zrobiony,a ciężka seria to pomysł Polaków i ich wynalazek zrobiony na innym terenie a dokładnie w Ośrodku Badawczym w Brnie i późniejj taki typowy polaczek narzeka a cudze chwali,a wedlug mnie wcale Zetor lepszy nie był - drzwi otwierane do przodu co było katastrofucznym błedem jeśli chodzi o kabinę,a eksportówki Ursusa? - Piękne i dzisiaj poszukiwane,tak samo z serią 16245-1634,znajomy gosodarz sam przyznał że 1634 z Spółdzielni jest lepsza niż jego ZTS- wyzej się siedzi,lepsza kabina,ergonomia itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
booster12    2

Kolego jeśli Zetor ma być gorszy od tego że drzwi się w innym kierunku otwierają to powodzenia życze w takich przemyśleniach. Zetor zawsze był lepiej wykonczony niż ursus. A Seria cieżka nie powstała przez samych Polaków, tylko jeśli już przy współpracy Polsko - Czechosłowackjiej. Ja porównywałem C-325 do Zts 25 a nie C-330 do Zts 25. C-330 to już konstrukcja rozbudowana i zmodernizowana, co jak co Cześi mieli lepiej rozwinięty od nas przemysł.

Edytowano przez booster12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koma666    162

to wszystko niewazne kto miał lepszy przemysł a kto gorszy

czesi mieli lepsza polityke i dlatego u nich nadal istnieja takie marki jak zetor czy skoda, a u nas nie ma nic oprócz zachodnich supermarketów, zachodnich firm, dealerów itd, które wyciagaja kase z kieszeni polaka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
booster12    2

Nie tyle że miełi lepszą polityke , tylko że Czesi to takie państwo które sprzeda d*p... kazdemu , czy to jest niemiec czy ruski. U nich przed wojna przemysł był wysoko rozwinięty. Tą są żydzi Europy. U nas też jest po części winna Polskich Chłopów że kupują Zetora a nie Ursusa i wspierają CZESKI przemysł, a rząd zamiast walnać Cło na nich to robi się wolny rynek. I Częsi sie z nas smieją tak samo było w latach 80 .

Edytowano przez booster12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koma666    162

ale jakie walniesz cło skoro jestesmy w unii ?

własnie po to sie bierze takie kraje jak nasz do unii zeby mocne gospodarki miały zbyt i zeby nie mogły sie bronic takimi rzeczami jak np. cło zaporowe na dane produkty

Edytowano przez koma666

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rollo29    81

Czesi to narodzik typowo o niemieckiej mentalności tylko mówiący śmiesznym językiem ,ale przynajmniej nie zburzyli swojej stolicy w 44r jak Polacy w imię bredni o honorze i wolnosci.W ramach układu RWPG Polska miała rozwijać przemysł ciężki ,stoczniowy,górnictwo.Czechosłowacja miała rozwijac bardziej zaawansowane technologie w tym motoryzację Stąd różnica w rozwoju przemysłu samochodowego i ciągnikowego .A co do polskiej myśli technicznej to skończyła ona się po 1968 r po czystce antysemickiej i nastał czas wspaniałych licencji Fiata ,Berlieta,Zetora ,Mf.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
booster12    2

Powiem tak bogaty może wiecej za wsze tak było , Niemcy czy Angole robią co chcą a my musimy klaskać rekami. W związku z tym my musimy pomoć naszej fabryce wybidż sie na rynek światowy , jestem patriota i wiem że bez klotni i wzgodzie promując nasz produkt daleko zajdziemy niech Ursus tylko robi na Polskich Polach. Nie mam sie czego wstydzić naprawde robilismy zgrabne ciągniki wczesniej i teraz.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koma666    162

my jako kraj nie jestesmy biedni, to obce gospodarki robia z nas biedaków i nedzarzy, nam nie potrzeba unii i jej durnych przepisów, nie potrzeba nam zadłuzania sie w bankach swiatowych itd, ale potrzeba nam prawdziwego gospodarza w tym kraju, na co nam unia która kaze likwidowac kopalnie wegla, stocznie, niszczy cały przemysł nierówna konkurencja, poprzez sprzedajnych polityków wchodza ogromne obce firmy i nie płaca podatków, to kradziez w biały dzien, ale o tym sie nie mówi, tylko o tym ze unia daje sie mówi, ale nie mówi sie o tym ile nam zabrała, zniszczyła i zlikwidowała

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Tak więc Ursus dobrze robi wyciągając pieniądze z Afryki, bo u nas miałby problemy z dorobieniem się. Dzięki temu mogą się rozwijać i wspierają nasz przemysł (albo raczej jego resztki).

Nie narzekajmy na polską myśl techniczną ponieważ ona nadal jest, tylko brak jest funduszy i zaplecza, żeby mogła się wybić spod "myśli" innych narodów.

Co do Ursusa, to warto go wspierać. Fakt, że wielu chciałoby kupić ciągnik Ursus, jednak producent nie oferuje ciągnika takiego, jakiego rolnik potrzebuje.

Wystarczy spojrzeć na Majora 80. Ludzie go kupują, bo jest prosty, tani i oferuje wystarczającą moc.

Gdyby Ursus dopełnił ofertę o ciągniki o mocach <100KM i tanich jak 11024 (odpowiednio do mocy), tylko z rewersem (mech.) to Farmer, Farmtrac i Zetor miałyby problemy na naszym rynku. Oczywiście poprawę przyniesie 15014 i 11034, które również powinny znaleźć wielu nabywców (15014 będzie walczył z NH, Case, D-F, itd.; 11034 może wypchnąć 7110DT, Proximę 110, F5-12272s, itp.) Poczekamy, zobaczymy. Czym więcej kontraktów z Afryką zostanie podpisanych, tym lepiej dla nas wszystkich!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
booster12    2

Wyroby Ursusa są naprawde wporządku narazie jeszcze nie może konkurować z Zetorem , ale kto wie co bedzię za kilka lat. Może Ursus się rozwinie tylko że dać szanse naszej narazie montazowni pozniej fabryce . Jeteśmy krajem zacofanym przez Ruskich 60 lat do tyłu . I to nim powinismy dziękować za biede w kraju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koma666    162

przez ruskich ? bieda ?

ty wiesz co ty mówisz ?

wszystkie drogi, miasta, fabryki, pgr-y i wszystko co było dla nas wtedy nowoczesne powstało za komuny, porównaj to z tymi pseudoosiagnieciami od 90 roku w polsce, autostrade a2 to juz chyba z 20 lat buduja i skonczyc nie moga, gdyby to było budowane za komuny to by powstała w ciagu max 5 lat od granicy do granicy, w dzisiejszej polsce to tylko mydlenie oczu, reklama i chwalenie sie ile to my osiagnelismy, a prawda jest taka ze my jako kraj sie cofamy a do tego zadłuzamy sie po uszy tylko na co te miliardy ida, skoro nic sie nie dzieje i wszystkie kasy (np.nfz) swieca pustkami ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Ruski blokowali innowacyjność i nowe myśli techniczne naszych inżynierów, a kto wie ile zawłaszczyli do siebie. To samo było z naszą poczciwą WSK-ą, były prototypy które z powodzeniem mogły konkurować z MZ czy innymi markami , ale "zarząd" nie był zainteresowany seryjną produkcją a inżynierom zakazano dalszych prac...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj