Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
newmlody

Ursus 912 jak zdjąć pokrywe?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Stefano1    39

Albo się tarcze hamulcowe zakleszczyły, albo sprzęgło blokady. Chyba nic więcej na tym wałku nie było. Pamiętam, że w mojej 80tce zwolnice schodziły dość topornie, ze względu na tonę syfu ze zdartych tarcz hamulcowych.

 

Choroba jasna, nie rozbierałem tego już parę lat- nie pamiętam, czy przypadkiem sprzęgło blokady nie lubiło spadać po zdjęciu zwolnicy. :blink: Jak to robiłem, to się tym nie przejmowałem, bo do zwolnic zaglądałem przy okazji naprawy blokady i mechanicznego sprzęgła WOM, mając zdjęty plecak, a tylny most leżał na paletach (czyli full komfort :P ). ale lipa by była, żeby newmlody musiał plecak ściągać - więc niechaj ktoś obali lub potwierdzi moje obawy.

Edytowano przez Stefano1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
newmlody    9

Byłem u mechanika z PGR-u i powiedział te same warianty co Ty,tylko co zrobić jak nie da rady tego wgl sciągnąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rozbierałem to kilka razy i za każdym razem zchodziło bez problemu tak samo się składało. Ja bym tobie proponował rozwalić łożysko zdjąć obudowe bez wałka i zobaczyć co klinuje inny sposub nie przychodzi mi do głowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Blokadę trzeba wcisnąć , przekręcić żeby zaskoczyła i zabezpieczyć czymś ciężkim żeby nie odskoczyła to wtedy nie będzie się klinować i nie spadnie sprzęgiełko. Hamulec, warto odkręcić ten mostek z tyłu i zdjąć tam wszystko, bo jak tarcza się zapiekła za rozpieraczem to wyjdzie wszystko razem a tak to rozpieracz blokuje. A tak na marginesie to co ty miałeś w tej zwolnicy, bez obrazy ale takiego syfu w miejscu gdzie powinien być olej to nie widziałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
newmlody    9

Ptaszyna:Kupiłem go w tym roku w marcu ;) olej tam był ale uciekł na pole i został taki syf.

Jutro bd kombinował wiec się zobaczy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro74    3

to normalnie wychodzi tutaj może być uszkodzenie frezu na wału i nie może przejść przez tarczę hamulcową, odkręć nakrętki od regulacji hamulców to trochę bardziej powinno wyjść

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    82

@newmlody

 

Rozumiem, ze Ci cały olej wylał się na koło.

 

Nie wiem jak to ściągnąć (u mnie bez najmniejszego porblemu samo zeszło), ale dam CI inną radę.

Wymiana tego dużego uszczelniacza może nie wystarczyć. NA wale koła jest nabity pierścień http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/264312 i jeśłi będzie na nim wyżłobiony choć niewielki rowek, to trzeba go zbić i nałożyć nowy. Sam tego nie zrobiłem (myśłałem, że jeszcze może być) i po pół roki rozbierałem po raz drugi.

 

Ogólnie, jak to bedziesz miał rozebrane, to radzę wymienić wszystkie 3 simmeringi, do których będzie dostęp, a nie tylko ten jeden, który puszcza na zewnątrz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
newmlody    9

Wyszło na to że muszę kupić całą obudowe tylnego mostu czyli chcąc nie chcąc praktycznie wszystko bd nowe :) a sciągłem za pomocą prętó gwintowanych :) trzymało na blokatorze ;) i taka rada na przyszłośc:jeżeli widzicie żę poluzowały się śruby natychmiast reagujcie ;)

Edytowano przez newmlody

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
newmlody    9

Były lipne śruby zrobine z pręta gwintowanego o twardosci 5.8 i poszedł w pług i zerwało te "śruby" i przy okazji ten kołnierz co jest odlany przy moscie odpękł w 2 miejscach i nic nie zrobi z tym :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez PronarekP5
      Ci którzy mają lub jeżdżą tym URSUSEM jaka wygoda jazdy czy da sie radia słuchać jak idzie w polu itp. itd.
    • Przez Jarekborys
      witam wszystkich, mam problem, zależy mi na tym aby ciągnik ursus c 330 współpracował z opryskiwaczem którego belkę polową rozkłada się hydraulicznie. Założyliśmy nową pompę hydrauliczną, nowy rozdzielacz na błotniku na dwa wyjścia ( bo tyle jest potrzebnych do opryskiwacza) no i pojawia się problem, wydatek oleju i jego ciśnienie jest wciąż prawdopodobnie zbyt małe ponieważ kilka razy podniosłem belkę polową, rozłożyłem ją, wykonałem oprysk, ale za którymś razem jak już olej był zbyt ciepły to po prostu nie mogłem już podnieść złożonej belki (bo aby ją rozłożyć najpierw muszę ją unieść kilkanaście centymetrów aby wysunęła się z zabezpieczeń) Stan oleju w skrzyni jest w górnym stanie, filtr jest czyściutki, nie wiem co mam zrobić? Może ktoś ma jakiś pomysł? Jak mogę rozwiązać ten problem? Potrzebuję dwa wyjścia hydrauliczne (wydatek oleju i powrót) Podpowiadano mi już abym założył na wałek pompę od ładowacza czeskiego i wtedy miałbym duży wydatek cieczy ale nie miałbym już możliwości napędzania opryskiwacza od WOM czyli ten pomysł odpada.
    • Przez wojtal657
      witam, po podłączeniu wtyczki z przyczepy do gniazda nastąpiło zwarcie , nie działają swiatła pozycyjne  i kierunkowskazy , a poza  tym wszystko działa , z bezpiecznikami nic sie nie stało . Co może być przyczyną?
    • Przez RometOgar200
      Witam jak myślicie dlaczego tak się stało jak na zdjęciu. Panewkę mi obróciło po 2 latach od remontu w kukurydzy. Olej ciągle był. Wał przy składaniu ładnie się obracał i trzymał ładne ciśnienie. Mam podejrzenie do tego ,że panewki mogły być jakieś wadliwe, bo nie było oryginalnych Ursusa i wziąłem jakieś tam Niemieckie. Nie zdarzyło mi się jeszcze, żeby aż tak rozwarstwiło panewkę, 

    • Przez test
      jaka cena ursusa?
×