Skocz do zawartości
filp3090

mf 3090 sama zaplala sie kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni biegow.

Polecane posty

filp3090    0

witam!

tak jak w temacie zapala sie edy sie jej zachce i wtedy wlącza się rzedni naped .

Czy ktoś wie co może byc pzyczyna i jak to zrobic ?

Z gory dzieki za pomoc :rolleyes:.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BobsMF    24

Chyba do tego służy ta kontrolka i nie zapala się kiedy jej się chce tylko jak wykryje spadek ciśnienia w układzie za to załącza się przedni napęd. Trzeba sprawdzić układ niskiego ciśnienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mtracz    71

Zmierz ciśnienie w układzie. Skoro pompa nowa to bardziej trzeba przyjąć inne nieszczelności które powodują spadek ciśnienia, albo pompa nie ma oleju.

No cóż rozbieraj, rozbieraj bo przez obudowy nie zobaczysz. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mattheoo    0

zbadałbym stan oliwy w hydraulice skoro twierdzisz że pompa była nowa lub możliwe że nowa pompa nie działa poprawnie może też być wina zatkanych filtrów hydraulicznych. nie czujesz różnicy podczas przekładaniu biegów tak jak byś nie musiał przekładać ich z większą siłą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
filp3090    0

filter na wiosne był nowy , stan oleju jest , może to przedni naped jest nieszczelny na clinderkach - co wy na to?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witek88    0

Hmm, no na odległość To Ci nikt ciągnika nie naprawi, opisz dokładnie się dzieje, to że filtr był wymieniany 6 msc temu nie znaczy że jest czysty...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

Zanim zaczniesz wymieniać części najpierw sprawdz czy masz kompletny obwód cisnienia oleju w skrzyni. Czy masz przy nim opornik 60 omów. Ale jeżeli kontrolka zapala sie i gasnie w "rytm" ruszania się kabiny tzn. kiedy wpadniesz w dziurę itp. to raczej masz uszkodzony panel sterujący autotronic. Kiedy zapali Ci się kontrolka to spróbuj poruszać kablami od autotronic. KOnkretnie dociśnij środkowa kostke zabezpieczona drutem z tyłu panelu (od strony tylnego koła). Jeżeli ten zbieg pomoże to wcale nie znaczy ze wsuwki nie łączą. Po prostu pin D1 ewentualnie D4 na którym osadzone są wsuwki "odlutowały się" od płyty i nie ma przejścia. Stad ta choinka na desce rozdzielczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robigal    0

Co może być że jak włącze światła to włącza się przedni napęd i nie można wyłączyć, blokada zaś jak jest włączona i włączy się światła to blokade rozłącza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

rozwalone lampy tylne na błotnikach. Skorodowane kable i zwarcie. Popraw tam instalację i wszystko wróci do normy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tduda    1

panowie prosił bym o pomoc jak pracuje z tylnym wom to zapala sie kontrolka od przedniego napedu przyciskiem odrazu nie moge jej wyłaczyc tylko musze nacisnac pedał hamulca a potem przycisk dopiero gasnie i wszytko jest wporzadku prosiłbym o jaka porade

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian20    21

Kolego u mnie w 3060 zapalała się kontrolka z powodu zapchanego filtra oleju. Wymieniłem filtr główny, podłużny oraz ten na dnie skrzyni taki wkręcany imbusem w blok. I wszystko było ok. Dla wszystkiego możesz przefiltrować olej przez jakąś "pończochę" bo może podczas wymiany pompy coś się nasypało do skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemek1988    1

Odświeżę trochę temat, bo nie ma sensu zakładać nowego. Dziś w moim 3090T zapaliła się kontrolka od skrzyni biegów, najpierw migała z 3 razy, a następnie zapaliła się na stałe. Stało się to podczas przejazdu z pustymi przyczepami, po przejechaniu ok. 10km podczas opadów śniegu. Po dolaniu oleju (stan minimum) kontrolka zgasła, lecz po kilku minutach znów się zapaliła. Podnośnik, wspomaganie kierownicy, półbieg, tur działa bez problemów, natomiast włączanie blokad przedniego i tylnego mostu, przełączanie żółw/zając i WOM nie odpowiadają. Olej to Agro Utto wraz z filtrem, wymieniany wiosną ubiegłego roku. Objawy za każdym razem po odpaleniu takie same, kilka razy kontrolka miga i zapala się na stałe. Stało się to nagle, nie wykonywałem żadnych napraw lub wymian w ciągniku. Wg mnie filtr odpada, bo nic by nie działało, bardziej mi pasuje na elektronikę. Jakieś propozycje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
traktormen    0

Mam to samo, z tym że do kompletu świeci się jeszcze żółta kontrolka wałka (PTO), mimo że niezałączony wom. Musisz spróbować oszukać sterownik: jeśli masz sprawny autotronic, to do zielonego kabla idącego do czujnika ciśnienia w skrzyni (zaraz za pięcioma elekktrozaworami, przed filtrem hydrauliki) wmontuj szeregowo opornik 55 ohm. Jeśli nie to to może nowy czujnik (120 zł). U mnie nic to nie daje, ale czytałem że ludziom pomogło. Napisz co dalej, bo przeprowadzam diagnoze i kończą się już pomysły na rozwiązanie problemu. Pozdro   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemek1988    1

Ja u siebie mam akurat wersję datatronic. Po ostygnięciu silnika, wszystko wróciło do normy :/ dopiero na rozgrzanym silniku dzieją się takie cuda...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
traktormen    0

Czyżby nie taki olej w skrzyni? A poziom oleju? Tam wchodzi 42 litry. Jeśli nie wiesz jaki był poprzednio, to nie dolewasz a wymieniasz cały. Np Agrol utto 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
traktormen    0

Czujnik ciśnienia oleju jest między elektrozaworami a filtrem hydrauliki pod kabiną. http://images64.fotosik.pl/190/71da2af99e8e9a9d.jpg Ten 3; Czujnik wygląda tak:http://tracker.shoper.pl/pl/p/CZUJNIK-CISNIENIA-MF-3381387M5%2C-3381387M3%2C-3900428M91%2C-3795628M12/1175


A tak na marginesie to jakie powinno być napięcie na prawidłowo działajacym czujniku bez zapalonej kontrolki? Czy któryś dobrodziej mógłby to sprawdzić (na załączonym silniku gdyż przy zgaszonym czujnik nie przepuszcza prądu). wystarczy lekko wysunąć piny nie odłączając czujnika i przystawić miernik na obydwa bieguny. Z góry dzięki. Poza tym czy czarny kabel powinien być zmasowany? (na schemacie chyba jest) http://obrazki.elektroda.pl/7320890200_1299716017.jpg


A poza tym gdzie jest czujnik obrotów wałka wom, czyli PTO. Jestem przekonany że to ten z tyłu pod siłownikiem podnośnika na wysokości wałka. Czyżby czujnik obrotów z pozycji nr 2 na zdjęciu powyżej to ten? Tamten z tyłu mam dobry, tylko tego jeszcze nie sprawdziłem.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemek1988    1

Olej w całości wymieniłem na nowy Agro Utto, problem pojawia się tylko na rozgrzanym silniku. Zauważyłem też, że olej mi kapie z przedniego napędu jak się rozgrzeje... Czy to może być przyczyną? Dlaczego połowa hydrauliki działa, a połowa nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tedizetor56    94

trzeba bylo kupic ursusa,a nie teraz mam problem.to mi sie najbardziej podoba ze w innych tematach to mf,renowka i tp. sa super ,a jak sie zapali jakas kontrolka to juz panika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    131

W takim razie od czego jest czujnik z numerem 1 bo to on wygląda jak od ciśnienia oleju w skrzyni . Zapalała mi się kontrolka ta czerwona z zębatką i kroplami gdy się paliła zdejmowałem przewód właśnie z czujnika 1 i kontrolka przestawała świecić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Globus
      Witam! Mam problem z moim NH 1550 otóż chodzi mi o wariator na zimnym oleju chodzi siłownik elegancko, a gdy się trochę nagrzeje olej to lipa ni w te ni we wte Za odp z góry dzięki
    • Przez kuba12345
      Witam... Czytam forum i zauważyłem że każdy co jakiś czas wymienia olej w pompie paliwowej ja od kąd pamiętam to chyba nigdy nie był wymieniany gdzie trzeba odkręcić żeby go spuścić gdzie jest wlew do oleju i jak sprawdzić czy jest już wystarczająco a no i oczywiście jaki olej najlepiej prosił bym o jakieś foto.
    • Przez fendt1992
      Witam. Mam problem ze skrzynia w Traktorze Valtra 8450. mam pytanie czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem i czy coś z tym dało się zrobić?. podczas przełączania pół biegów słuchać wyraźne trzaski w skrzyni.a na pierwszym pół biegu coś wyraźnie puka w skrzyni.najmocniej słuchać to gdy szybko sie przełącza z drugiego na trzeci pół bieg i na odwrót(z trzeciego na drugi i tak w kółko) .Dzieje sie to na postoju nawet gdy skrzynia mechanicznie jest zluzowana. dzieje sie to juz od samego kupna. dodam ze skrzynia była naprawiana na zachodzie.prawdopodobnie kosze był spalone. Skrzynie miałem rozebrana i wszytko wygląda na sprawne. nie ma żadnych wyraźnych luzów.po złożeniu nie ma poprawy dodam ze na jednym z koszów był wyraźny luz po zmienieniu jednej z tarczki luz zniknął. Czekam za jakas podpowiedzia, bo juz brakuje mi siły.Może kostka sterująca albo komputer?? co myślicie. czekam za jakimiś pomysłami. Fendt1992.
    • Przez Rolnik1111
      Witam
      Co sądzicie o przekładni Direct?
    • Przez Vhalior2
      witam. ostatnio mi sie zapala konrolka z wykrzyknikiem w moim labo 874 od czego ona jest? czy to znak ze konczy sie sprzeglo dodam ze poziom plynu hamulcowego w normie.

×