Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Tomekalisz    1

Witam,

Od dwóch dni jestem w posiadaniu nowego Zetora Majora.

Chciałem się podzielić pierwszymi uwagami odnośnie spalania.

Stan początkowy licznika: 1,75 mtg

Bak zatankowany do pełna weszło 71,169 litrów

Ciągnik od dilera miał do przebycia odcinek drogi 83 km (asfaltem)

Obroty podczas jazdy były w granicach 1700-1800 obr./min

Po przebyciu tego odcinka wystukało dokładnie 5,75 mtg i ciągnik ponownie został zatankowany do pełna – weszło dokładnie 18 litrów .

Spalanie 4,5 l/mtg.

Jeśli macie inne dane odnośnie spalanie Majora 80 to proszę się nimi podzielić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bercikoo    0

Moj major 80 przy pracy z ładowaczem pali 4 l/mtg a przy prasie zwijajacej 6-6,5 l przy wcisnietym gazie do konca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomekalisz    1

Zapomniałem dodać że odcinek 83 km pokonałem w czasie 3,2 godziny

 

Mała dygresja odnośnie tura : pierwszy raz miałem okazje zdejmować i zakładać TUR-a typ system zetor i powiem szczerze trochę się nagimnastykowałem lecz mam nadzieję że trening czyni mistrza i za kolejnym razem pójdzie mi lepiej

 

Jeśli spalanie potwierdzi się jak pisze kolega i zejdzie do poziomu 4l/mtg przy pracy z tur-em to uważam iż nie zrobiłem błędu wybierając ZETORA MAJOR zamiast FARMTRACA 675

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rolnik6666    4

Porównuje zetora z case jx 60.. Mój case przy prasie zwijajacej pali 4,5 l/mth .. też się wachałem nad farmtracem case i zetorm wybrałem case.!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    526

To Farmtrac 675 pali mi w pracach mieszanych prace ładowaczem, wożenie bel - oczywiście jazda ulicą z gazem w podłodze itp, - 4.5 l/mth

Ogólnie dobre spalanie tego zetorka ;) A każdy gada, że takie paliwożerne ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomekalisz    1

Pozwoliłem sobie na temat spalania Zetora MAJOR 80 dlatego że prowadzę firmę komunalną i posiadam małe gospodarstwo (bardzo małe) zakładam roczny przebieg ciągnika w granicy 500 mtg. Każdy zaoszczędzony litr na mtg to kasa która w ciągu roku może uzbierać się do niezłej sumki.

 

Do tej pory używałem C-360 3p który przy np. przy odśnieżaniu spalał 3,5 -4 l/mtg.

 

Znów dygresja:

Przed kupnem zetora brałem pod uwagę KUBOTA 6040 i TYM603 oraz FARMTRACA 675 i 685 oraz MTZ 953. Zetora MAJORA WYBRAŁAM bo: chyba jakaś chemia zadziałała;), chociaż ZETOR w MAJORZE przegiął z wykładzina podłogową – JEST OKROPNA !!!!!

Proszę o wasze uwagi i doświadczenia odnośnie spalania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro87    1

Moj major 80 przy pracy z ładowaczem pali 4 l/mtg a przy prasie zwijajacej 6-6,5 l przy wcisnietym gazie do konca

 

 

Witam a czy mozesz mi powiedzieć jaka prase nim ciagasz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomekalisz    1

Witam,

Wstawiam kolejne dane o spalaniu ZETORA MAJOR 80 . Woziłem piach dwoma przyczepami 3,5 –tonówki asfaltem (na każdej przyczepie ok. 4-5 ton piachu) obroty silnika standartowo 1700-1800 spalanie wyszło 4,2 l/mth – jestem zadowolony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
torra    0

A czy spalanie zetora proximy 80 nie powinno być to samo , bo zdaje mi się ,że to te same silniki,a wszyscy narzekaja na spalanie proximy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luke16    220

Niech się dzieje co chce ale potwierdzam to spalanie obiema rękami i nogami ... Ten ciągnik naprawdę mało pali... I jak podczepiłem go do pługa 4 skibowego z którym wcześniej pracował Zetor 8145, to raz że zaorałem pole szybciej bo ten ciągnik wogóle go nie czuł a dwa że spalił mi ok. 8litrów ziemia gliniasta 2ga klasa ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JARECKI35    0

mój majorek też mnie pozytywnie zaskakuje w paliwie. Max to 7l/mth w orce a tak to koło 5 l/mth w ładowaczu i cos około 6 w talerzówce i siewniku. Proxima jest ponad tonę cięższa , więc nic dziwnego, że pali więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomekalisz    1

...................na marginesie

Miało być o spalaniu , ale ciekawi mnie jakie silniki zastosuje Zetor w Majorze 60 i 70, które to ciągniki mają wejść do sprzedaży jesienią 2014 r. – może macie jakieś informacje na ten temat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wonio79    0

witam interesuje mnie majorek chciałbym sie dowiedziec jak sprawuje sie skrzynia bo podobno jest produkowana w Indiach i przez to jest słabsza od tej z Włoch czy ktoś sprawdzał czy to prawda? Jaki jes napis na tabliczce skrzyni

 

jakie pługi ciągacie? da rade z obrotowym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomekalisz    1

Witam,
Po zakończeniu gwarancji mam zamiar usunąć z ,,MAJORKA"   EGR - czy ktoś już to robił?
 


DOWIEDZIAŁEM SIĘ ŻE USUNIĘCIE EGR SPOWODUJE ŻE CIĄGNIK JESZCZE MNIEJ SPALA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek8502    0

witam . chce kupić traktor i waham się między majorem 80 a farmtrac 675 DT. możecie mi doradzić??

Edytowano przez przemek8502

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez luck30w
      Mam zamiar kupić zetora Forterre 105 tylko mam dylemat czy brać standardowe 14,9 R24 przód 18,4 R38 tył czy może szersze? Proszę użytkowników tych ciągników o opinie.
    • Przez Autofan
      Co sądzicie o dwóch nowych modelach Zetora Utilix i Hortus które miały premierę na targach Agritechnica w Hannowerze:
      http://www.zetor.cz/zetor-utilix
      http://www.zetor.cz/zetor-hortus
      Jak się podoba wam Major w nowej stylistyce?
      http://www.zetornewshape.com/cs/
       
    • Przez wojtas
      Tak jak w tytule -kierunkowskazy  w proksie a właściwie ich brak. włącznik działa kontrolka działa a nic nie miga . prawdopodobnie przerywacz. może ktoś go wymieniał i wie gdzie się on znajduje bo nie mogę go namierzyć pomimo zdjęcia osłon pod tablicą zegarów. 
    • Przez Quercus78
      Chcę kupić ładowacz czołowy do zetora 9540 i nie mam pojęcia jaki. Producentów jest wielu , ale jaki wybrać.Będzie służył głównie do załadunku obornika,wapna i podnoszenia big bagów z nawozem. Pomoże ktoś ze swojego doświadczenia.
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Zapowiada się, że rok 2012 to początek dużych zmian w ofercie ciągników Zetor. W połowie roku mapojawić się nowy model ciągników Forterra z oznaczeniem HSX. Ciągnik będzie wyróżniał się przede wszystkim nową przekładnią z elektrohydraulicznym rewersem. Przekładnia 30/30 będzie miała 5 biegów, dwustopniowy wzmacniacz momentu oraz 2 zakresy. Poza tym dostępna będzie preselekcja wzacniacza momentu, co oznacza, że ciągnik będzie automatycznie zmianiał przełożenia w zależności od obciążenia. Sterowany elektrohydraulicznie WOM będzie można obsługiwać z zewnątrz ciągnika. Poza tym w Forterrach HSX zwiększony zostanie o 100 mm rozstaw osi w porównaniu z dotychczas oferowanymi ciągnikami tej serii. Nowa seria ciągników składać się będzie z 5 modeli o mocy od 90 do 137 KM.
      W 2013 roku Forterra HSX ma być dostępna z czterema prędkościami WOM, amortyzowaną kabiną i zachodzącą na dach szybą przednią, co zwiększy komfort pracy z ładowaczem czołowym. Kolejną nowością, jaką Zetor przygotowuje na rok 2013 jest Forterra HSX HD. W ciągnikach tych rozstaw osi zostanie zwiększony o kolejne 100 mm. Poza tym w ciągniku montowana będzie wydajniejsza hydraulika 80l/min. Forterra HSX HD oferowana będzie z nową, amortyzowaną przednią osią i wielofunkcyjną dźwignią w kabinie, którą zmianiać będzie można m.in. przełożenia. Poza tym konstrukcja najlepiej wyposażonej Forterry będzie przygotowana do zamontowania większego, sześciocylindrowego silnika. Producent nie zdradza więcej szczegółów.
      Wszystkie modele ciągników Zetor Forterra od 2012 r. wyposażone będą w dwa siłowniki wspomagające podnośnik. Zwiększy to udźwig do 6000 kg. Poza tym w podnośniku Bosch z EHR oferowana będzie standardowo funkcja HitchTronic. Po wybraniu tego trybu pracy podnośnik będzie zbierał informację o TUZ i automatycznie regulował parametrami pracy tak, aby głębokość pracy narzędzia nie uległa zmianie [...]
       
       
      Tekst zaczerpnięty z wydania 02.2012 magazynu TopAgrarPolska (str. 180).
       
       
      Hmm.. I co wy na to koledzy?? :rolleyes:
×