Zaloguj się, aby obserwować  
Marcin91

Zetor 12145 - ścina sworzeń siłownika układu kierowniczego

Polecane posty

Marcin91    286

Witam.

 

Mam nie lada problem-zagadkę. Otóż dzisiaj ścięło mi sworzeń od siłownika wspomagania układu kierowniczego łączący ucho siłownika z wąsem. Niestety - stało się to już 3 raz, 2 poprzednie ścięło mi w tamtym roku, raz w drodze i raz na polu - dziwnie się składa, bo w każdym z przypadków sworzeń ścięło wtedy gdy miałem uczepiony agregat uprawowy.

 

Sworzeń wygląda tak: OBRAZEK, a ścina go każdorazowo na łączeniu części gwintowanej z resztą sworznia.

 

Miał ktoś podobny przypadek i mógłby coś doradzić?


Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bubel500    4

Jeszcze z takim czymś się nie spodkałem, może agergat jest ciężki/długo wystaje i jest przewaga i w jakiejś dziurze podskoczy i ścina


Zetor Team
Pomogłem? Naciśnij zieloną strzałkę obok mojego postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    43

Ścięcie takiego sworzeńia wymaga dużej siły układu kierowniczego ,ja bym zmierzył ciśnienie oleju, na przewodach siłownika skrętu .Zawór

Edytowano przez JANCZAK1176

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer321    5

Ja miałem taki sam problem w ciągu 2 miesiecy wymieniłem 3 sworznie podczas pracy z pługiem co mnie zdziwiło bo przód nie był dociażony a problem polegał na tym ze jajko w siłowniku było wyrobione i dzwignia górna zwolnicy i trzeba było oddać siłownik do regeneracji i wymienili jajko i dzwignie zwonicy też wymieniliśmy i odrazu sworzeń wchodził bardzo ciasno aż przez młotek musiałem a nie jak wtedy ze ręką go wkładałem . Wiec to moze być jajko w siłowniku lub/i dzwignia górna zwolnicy

 

Edytowano przez farmer321

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    286

Właśnie dziwne jest to, że ścina zawsze jak mam coś z tyłu uczepione, mam do Zetora pług do śniegu dosyć ciężki zaczepiany na przedni TUZ i zimą nie ma problemów z tym, a jeździ się niemało.

 

@JANCZAK176, ciśnienie ciśnieniem, ale jak siłownik się więcej nie wysuwa jak koła mają możliwość skrętu to raczej to nie ma większego znaczenia.

 

@farmer321, i ile czasu minęło od tamtej pory jak to zrobiłeś? Sprawdzę jeszcze faktycznie ten luz na jajku, zakładając sworzeń faktycznie zakładałem go bez problemu, ale jakiegoś tam dużego luzu nie zauważyłem, bo by mnie to zaniepokoiło. Dźwignia zwolnicy to co masz na myśli, bo nie bardzo kojarzę? Chodzi Ci o ten wąs co się sworzeń zakręca?


Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    286

Sorki, ale nie bardzo wiem o czym mówisz, ja u siebie żadnych śrub nie widzę co by można było wyregulować promień skrętu. Porobiłem tu fotki (nie wiem czy dobre), może zaznaczysz co masz na myśli. :)

 

post-2658-0-70228700-1380463973_thumb.jpg post-2658-0-55845200-1380463984_thumb.jpg


Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    43

Ty masz ograniczniki odlane na dole na prawym zdjęciu,tylko jak masz ciągnik z drugiej ręki nie znasz Historii to może ktoś pod szlifował, a zobacz jeszcze łożyska na zwrotnicy odepnij siłownik ,na lewarek każde przednie koła ,i poruszaj kołem w prawo lewo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    286

Ciekawe rzeczy, faktycznie teraz zauważyłem, że ograniczniki, które stykają się (powinny się stykać przy skręcie w lewo, siłownik wysunięty) są jakby podszlifowane tzn. mają dosyć ostre krawędzie i powierzchnia jest ich gładka, za to ograniczniki od skrętu w prawo mają nieregularną powierzchnię i lekko zaokrąglone ranty.


Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    43

To napawaj dobrom elektrodom te grzybki ograniczniki (zwykłą do metalu) odlew jest mieszankom ze metalami ,potem pomierz wychylenia kół z jakiegoś punktu dla obu kół i doszlifuj ograniczniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    286

Tak trzeba będzie zrobić. A jeszcze co do ucha siłownika to sworzeń w jajko można włożyć normalnie ręką, ale nie ma żadnego luzu, siedzi stabilnie.

 

Za to jajko wygląda dosyć dziwnie, bo z jednej strony ucha jest prawie na gładko z uchem, a z drugiej strony wystaje ze 3 mm, ale nie wiem czy tak powinno być czy nie i którą stroną prawidłowo powinno być zamontowane, a było tą wystającą do wąsa.

 

Tylko czy jak dorobię ograniczniki i będzie się wcześniej blokował to czy siłownik wraz nie będzie parł jeszcze więcej na sworzeń podczas skręcania?

Edytowano przez Marcin91

Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

tak zwany orbitrol w ciągniku ma jedna wadę... maskuje wszystkie luzy w układzie kierowniczym. W Twoim przykładzie wg mnie masz luzy na głowiczkach na belce poprzecznej i na pewno na tym wonsie od siłownika skoro tam ścina sworzeń. Po kalamitkach na głowiczkach sadze, ze często nie smarowałeś ich. jak sprawdzić luz na nich?? weź poruszaj ręka tą belke poprzeczna jesli bedzie wyczuwalny luz, to albo nasmaruj głowiczki , albo je wymień. A ścina Tobie podczas pracy z agregatem z jednej prostej przyczyny agregat na pewno jest ciężki i podrywa tobie przód w ciągniki, luzy robią się większe a podczas skrętu lżej się kreci, ograniczniki uderzają z większa siłą i sworzeń dostaje po d.... , chyba bedziesz wiedział o czy mówię. a dla tego urywa się tam gdzie kończy sie gwint dla tego, że tam występują inne naprężenia , podstawy wytrzymałosci materiałów. w tym miejscu materiał jest najbardziej podatny na zerwania. rada, dociąż przód ciągnika i nie skręcaj do oporu , po prostu z wyczuciem...


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matingus    107

dołączę się.

nie było żadnych luzów i też urywało sworzeń,jak u ciebie.razem ze sprzedawcą w sklepie doszliśmy że była to tandeta.zamówiłem sworzeń Czeski i od tej pory ani razu się nie urwał.

U mnie urywało podczas zwożenia słomy,jak i podczas pracy agregatem.

@marcin jaki masz luz na siłowniku,rama-siłownik.chodzi mi góra-dół,może masz za mały.

czy możesz zrobić zdjęcie siłownika jak jest zamontowany.by było więcej widać.a może masz już zrobione.


Kliknij zieloną strzałkę jeśli pomogłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    286

Jutro wszystko posprawdzam co napisałeś @FINN, ale w miejscu siłownik-wąs na pewno luzu nie było, bo skręcone i sprawdzone było dobrze jak ostatnio zakładałem. Poprzedni agregat fakt był ciężki, że zdarzało się przodek oderwać przy przejazdach przez bruzdy, ale obecny mam dosyć lekki i nie czuć go wcale podczas jazdy.

 

@matingus, zdjęcie pojawi się jutro.

 

-- edit --

 

Siłownik wygląda tak. W tej chwili mam to skręcone śrubą, ale luz jest spory, dlatego też na polu lekko go prowadza co na sworzniu nie miało miejsca. Co do mocowania siłownika do osi to siłownik po odłączeniu od wąsa swobodnie się porusza góra-dół. Luzów żadnych nie ma, ani na siłowniku ani na drążku. Pierwsze zdjęcie jest zrobione na kołach wyprostowanych, 2 następne jest na kołach skręconych w lewo.

 

post-2658-0-15014000-1380530210_thumb.jpg post-2658-0-66714100-1380530220_thumb.jpg post-2658-0-19128900-1380530230_thumb.jpg

Edytowano przez Marcin91

Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    43

Podłóż pod łączenie sworznia i wąsa jakom podkładkę dystansową z 2 mil ,powinno pomóc, na luźnym łączeniu (na śrubę) nie urywa ,więc brakuje wychylenia przegubu siłownika.U wujka jest większa odgłos .Na krótkie tłumaczenie nie pracuje przegub (Jujko ) .Siła wychyleń i siła skrętu idzie na sworzeń ,i go ucina .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
scott11    0

Z tego co widzę to u Ciebie siłownik nie ma możliwości pracy w pozycji pochylenia . Jeśli ciągnik poderwie to przegub siłownika nie ma jak się pochylić i całym ciężarem naciska na nakrętkę przegubu siłownika . Dlatego ścina w najsłabszym miejscu sworznia . Pomiędzy wąsem i siłownikiem musi być wolna przestrzeń na "pracę" . Po prostu wymień tą część na nową .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer321    5

jak juz pisałem wcześniej mi się zdaje że to przez luz na jajku siłownika lub luz w otworze w dzwigni górnej zwolnicy http://sklep.agrohandler.pl/dzwignia-gorna-zwolnicy-p6827.html chodzi o ten otwór gdzie wchodzi sworzeń . ja tak miałem po wymianie jaka w siłowniku i wymianie zwolnicy problem zniknął . Przed wymianą nowy sworzeń wkładałem ręką a po wymianie tych cześci musiałem wbijać sworzeń . Jak będziesz kupował sworzeń zapytaj się czy mają te podkładki co idą pomiedzy sworzniem a zwolnicą bo to ważne bo bez odpowiednich dystansów nie dokręcisz odpowiednio sworznia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    286

A możesz pokazać jak ta podkładka wygląda? Poprzednie sworznie wkładałem ręką, kupiłem teraz sworzeń i próbowałem go włożyć ręką i się nie dało, musiałbym wbić, a że mi się spieszyło to sobie darowałem i dopiero w tym tygodniu to postaram się złożyć na gotowo.

 

-- edit --

 

Zajrzałem do katalogu grene i tam jest coś takiego:

 

- pierścień dystansowy do sworznia siłownika układu kierowniczego,

- pierścień filcowy - uszczelka sworznia do cylindra wspomagania układu kierowniczego.

 

Ten dystansowy powinien znajdować się pomiędzy uchem siłownika a dźwignią zwolnicy?


Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer321    5

tak była tam podkładka filcowa i zwykła , w sklepie jak mają katalog to powinij ci dać te podkładki co są potzrebne ale dziś postaram się zrobić fotkę i dodać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Zajrzyj do łożysk stożkowych na zwrotnicach, w dolnym dekielku niekiedy jak stoi woda powolutku dostaje się do łożyska i wszystko rdzewieje, te dekielki trzeba nabijać na klej, a jeżeli nie ma smarowania łożyska z kalamitki trzeba dorobić.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    286

Na zdjęciu widać wyraźnie tą podkładkę, której u mnie nie było. Tam masz jedną filcową czy więcej? A czy oprócz tej filcowej tam jeszcze masz jakąś metalową pomiędzy filcową, a dźwignią zwolnicy?


Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer321    5

Mam jedną Filcową . I jest pomiedzy jajkiem siłownika a podkładką filcową jest podkładka zwykła ale nie wiem jakiej grubości w katologach powinno pisać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bezbarwny    1265

Zajrzałem do katalogu grene i tam jest coś takiego:

 

- pierścień dystansowy do sworznia siłownika układu kierowniczego,

Ten dystansowy powinien znajdować się pomiędzy uchem siłownika a dźwignią zwolnicy?

W katalogu jest , w esklepie go nie widzę ... jest to tulejka o wysokości około 3- 4mm.

Jej miejsce jest tam , gdzie piszesz.


You Shook Me All Night Long

M&M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez kamil5421
      Witam. Posiadam Ciągnik zetor Forterra 125 i mam w nim tuz z WOM . lecz wałek raczej kręci się w przeciwnym kierunku , gdyż jak podłącze  jakąś maszynę to maszyna stoi a sprzęgło wałka chodzi jakby na " luzie " czy jest mozliwość zmiany obrotów w przekładni WOM . w załaczniku zdjęcie poglądowe ze strzałka obrotu wałka ,



    • Przez kamil5421
      Witam tak jak w temacie. Co może być przyczyną zaciecia zegara od ciśnienia powietrza.?
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj