Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Marcin91

Zetor 12145 - ścina sworzeń siłownika układu kierowniczego

Polecane posty

Marcin91    280

Witam.

 

Mam nie lada problem-zagadkę. Otóż dzisiaj ścięło mi sworzeń od siłownika wspomagania układu kierowniczego łączący ucho siłownika z wąsem. Niestety - stało się to już 3 raz, 2 poprzednie ścięło mi w tamtym roku, raz w drodze i raz na polu - dziwnie się składa, bo w każdym z przypadków sworzeń ścięło wtedy gdy miałem uczepiony agregat uprawowy.

 

Sworzeń wygląda tak: OBRAZEK, a ścina go każdorazowo na łączeniu części gwintowanej z resztą sworznia.

 

Miał ktoś podobny przypadek i mógłby coś doradzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bubel500    4

Jeszcze z takim czymś się nie spodkałem, może agergat jest ciężki/długo wystaje i jest przewaga i w jakiejś dziurze podskoczy i ścina

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    39

Ścięcie takiego sworzeńia wymaga dużej siły układu kierowniczego ,ja bym zmierzył ciśnienie oleju, na przewodach siłownika skrętu .Zawór

Edytowano przez JANCZAK1176

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

farmer321    4

Ja miałem taki sam problem w ciągu 2 miesiecy wymieniłem 3 sworznie podczas pracy z pługiem co mnie zdziwiło bo przód nie był dociażony a problem polegał na tym ze jajko w siłowniku było wyrobione i dzwignia górna zwolnicy i trzeba było oddać siłownik do regeneracji i wymienili jajko i dzwignie zwonicy też wymieniliśmy i odrazu sworzeń wchodził bardzo ciasno aż przez młotek musiałem a nie jak wtedy ze ręką go wkładałem . Wiec to moze być jajko w siłowniku lub/i dzwignia górna zwolnicy

 

Edytowano przez farmer321

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    280

Właśnie dziwne jest to, że ścina zawsze jak mam coś z tyłu uczepione, mam do Zetora pług do śniegu dosyć ciężki zaczepiany na przedni TUZ i zimą nie ma problemów z tym, a jeździ się niemało.

 

@JANCZAK176, ciśnienie ciśnieniem, ale jak siłownik się więcej nie wysuwa jak koła mają możliwość skrętu to raczej to nie ma większego znaczenia.

 

@farmer321, i ile czasu minęło od tamtej pory jak to zrobiłeś? Sprawdzę jeszcze faktycznie ten luz na jajku, zakładając sworzeń faktycznie zakładałem go bez problemu, ale jakiegoś tam dużego luzu nie zauważyłem, bo by mnie to zaniepokoiło. Dźwignia zwolnicy to co masz na myśli, bo nie bardzo kojarzę? Chodzi Ci o ten wąs co się sworzeń zakręca?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    280

Sorki, ale nie bardzo wiem o czym mówisz, ja u siebie żadnych śrub nie widzę co by można było wyregulować promień skrętu. Porobiłem tu fotki (nie wiem czy dobre), może zaznaczysz co masz na myśli. :)

 

post-2658-0-70228700-1380463973_thumb.jpg post-2658-0-55845200-1380463984_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    39

Ty masz ograniczniki odlane na dole na prawym zdjęciu,tylko jak masz ciągnik z drugiej ręki nie znasz Historii to może ktoś pod szlifował, a zobacz jeszcze łożyska na zwrotnicy odepnij siłownik ,na lewarek każde przednie koła ,i poruszaj kołem w prawo lewo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    280

Ciekawe rzeczy, faktycznie teraz zauważyłem, że ograniczniki, które stykają się (powinny się stykać przy skręcie w lewo, siłownik wysunięty) są jakby podszlifowane tzn. mają dosyć ostre krawędzie i powierzchnia jest ich gładka, za to ograniczniki od skrętu w prawo mają nieregularną powierzchnię i lekko zaokrąglone ranty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    39

To napawaj dobrom elektrodom te grzybki ograniczniki (zwykłą do metalu) odlew jest mieszankom ze metalami ,potem pomierz wychylenia kół z jakiegoś punktu dla obu kół i doszlifuj ograniczniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    280

Tak trzeba będzie zrobić. A jeszcze co do ucha siłownika to sworzeń w jajko można włożyć normalnie ręką, ale nie ma żadnego luzu, siedzi stabilnie.

 

Za to jajko wygląda dosyć dziwnie, bo z jednej strony ucha jest prawie na gładko z uchem, a z drugiej strony wystaje ze 3 mm, ale nie wiem czy tak powinno być czy nie i którą stroną prawidłowo powinno być zamontowane, a było tą wystającą do wąsa.

 

Tylko czy jak dorobię ograniczniki i będzie się wcześniej blokował to czy siłownik wraz nie będzie parł jeszcze więcej na sworzeń podczas skręcania?

Edytowano przez Marcin91

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    994

tak zwany orbitrol w ciągniku ma jedna wadę... maskuje wszystkie luzy w układzie kierowniczym. W Twoim przykładzie wg mnie masz luzy na głowiczkach na belce poprzecznej i na pewno na tym wonsie od siłownika skoro tam ścina sworzeń. Po kalamitkach na głowiczkach sadze, ze często nie smarowałeś ich. jak sprawdzić luz na nich?? weź poruszaj ręka tą belke poprzeczna jesli bedzie wyczuwalny luz, to albo nasmaruj głowiczki , albo je wymień. A ścina Tobie podczas pracy z agregatem z jednej prostej przyczyny agregat na pewno jest ciężki i podrywa tobie przód w ciągniki, luzy robią się większe a podczas skrętu lżej się kreci, ograniczniki uderzają z większa siłą i sworzeń dostaje po d.... , chyba bedziesz wiedział o czy mówię. a dla tego urywa się tam gdzie kończy sie gwint dla tego, że tam występują inne naprężenia , podstawy wytrzymałosci materiałów. w tym miejscu materiał jest najbardziej podatny na zerwania. rada, dociąż przód ciągnika i nie skręcaj do oporu , po prostu z wyczuciem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matingus    107

dołączę się.

nie było żadnych luzów i też urywało sworzeń,jak u ciebie.razem ze sprzedawcą w sklepie doszliśmy że była to tandeta.zamówiłem sworzeń Czeski i od tej pory ani razu się nie urwał.

U mnie urywało podczas zwożenia słomy,jak i podczas pracy agregatem.

@marcin jaki masz luz na siłowniku,rama-siłownik.chodzi mi góra-dół,może masz za mały.

czy możesz zrobić zdjęcie siłownika jak jest zamontowany.by było więcej widać.a może masz już zrobione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    280

Jutro wszystko posprawdzam co napisałeś @FINN, ale w miejscu siłownik-wąs na pewno luzu nie było, bo skręcone i sprawdzone było dobrze jak ostatnio zakładałem. Poprzedni agregat fakt był ciężki, że zdarzało się przodek oderwać przy przejazdach przez bruzdy, ale obecny mam dosyć lekki i nie czuć go wcale podczas jazdy.

 

@matingus, zdjęcie pojawi się jutro.

 

-- edit --

 

Siłownik wygląda tak. W tej chwili mam to skręcone śrubą, ale luz jest spory, dlatego też na polu lekko go prowadza co na sworzniu nie miało miejsca. Co do mocowania siłownika do osi to siłownik po odłączeniu od wąsa swobodnie się porusza góra-dół. Luzów żadnych nie ma, ani na siłowniku ani na drążku. Pierwsze zdjęcie jest zrobione na kołach wyprostowanych, 2 następne jest na kołach skręconych w lewo.

 

post-2658-0-15014000-1380530210_thumb.jpg post-2658-0-66714100-1380530220_thumb.jpg post-2658-0-19128900-1380530230_thumb.jpg

Edytowano przez Marcin91

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    39

Podłóż pod łączenie sworznia i wąsa jakom podkładkę dystansową z 2 mil ,powinno pomóc, na luźnym łączeniu (na śrubę) nie urywa ,więc brakuje wychylenia przegubu siłownika.U wujka jest większa odgłos .Na krótkie tłumaczenie nie pracuje przegub (Jujko ) .Siła wychyleń i siła skrętu idzie na sworzeń ,i go ucina .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
scott11    0

Z tego co widzę to u Ciebie siłownik nie ma możliwości pracy w pozycji pochylenia . Jeśli ciągnik poderwie to przegub siłownika nie ma jak się pochylić i całym ciężarem naciska na nakrętkę przegubu siłownika . Dlatego ścina w najsłabszym miejscu sworznia . Pomiędzy wąsem i siłownikiem musi być wolna przestrzeń na "pracę" . Po prostu wymień tą część na nową .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer321    4

jak juz pisałem wcześniej mi się zdaje że to przez luz na jajku siłownika lub luz w otworze w dzwigni górnej zwolnicy http://sklep.agrohandler.pl/dzwignia-gorna-zwolnicy-p6827.html chodzi o ten otwór gdzie wchodzi sworzeń . ja tak miałem po wymianie jaka w siłowniku i wymianie zwolnicy problem zniknął . Przed wymianą nowy sworzeń wkładałem ręką a po wymianie tych cześci musiałem wbijać sworzeń . Jak będziesz kupował sworzeń zapytaj się czy mają te podkładki co idą pomiedzy sworzniem a zwolnicą bo to ważne bo bez odpowiednich dystansów nie dokręcisz odpowiednio sworznia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    280

A możesz pokazać jak ta podkładka wygląda? Poprzednie sworznie wkładałem ręką, kupiłem teraz sworzeń i próbowałem go włożyć ręką i się nie dało, musiałbym wbić, a że mi się spieszyło to sobie darowałem i dopiero w tym tygodniu to postaram się złożyć na gotowo.

 

-- edit --

 

Zajrzałem do katalogu grene i tam jest coś takiego:

 

- pierścień dystansowy do sworznia siłownika układu kierowniczego,

- pierścień filcowy - uszczelka sworznia do cylindra wspomagania układu kierowniczego.

 

Ten dystansowy powinien znajdować się pomiędzy uchem siłownika a dźwignią zwolnicy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer321    4

tak była tam podkładka filcowa i zwykła , w sklepie jak mają katalog to powinij ci dać te podkładki co są potzrebne ale dziś postaram się zrobić fotkę i dodać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Zajrzyj do łożysk stożkowych na zwrotnicach, w dolnym dekielku niekiedy jak stoi woda powolutku dostaje się do łożyska i wszystko rdzewieje, te dekielki trzeba nabijać na klej, a jeżeli nie ma smarowania łożyska z kalamitki trzeba dorobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    280

Na zdjęciu widać wyraźnie tą podkładkę, której u mnie nie było. Tam masz jedną filcową czy więcej? A czy oprócz tej filcowej tam jeszcze masz jakąś metalową pomiędzy filcową, a dźwignią zwolnicy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer321    4

Mam jedną Filcową . I jest pomiedzy jajkiem siłownika a podkładką filcową jest podkładka zwykła ale nie wiem jakiej grubości w katologach powinno pisać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bezbarwny    43

Zajrzałem do katalogu grene i tam jest coś takiego:

 

- pierścień dystansowy do sworznia siłownika układu kierowniczego,

Ten dystansowy powinien znajdować się pomiędzy uchem siłownika a dźwignią zwolnicy?

W katalogu jest , w esklepie go nie widzę ... jest to tulejka o wysokości około 3- 4mm.

Jej miejsce jest tam , gdzie piszesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez BARTOLA
      witam posiadam zetora 7011  z tylnymi kołami o rozmiarze 13.6-36 i mam takowy problem ze przy orce z pługami 3 skibowymi ma słabą przyczepność i troche brakuje mu mocy zastanawiam sie nad zmiana kół na rozmiar 28  czy coś da ta zamiana?  słyszałem ze koła od c360  bedą pasować  ktos coś pomoże w tym temacie?  
    • Przez skok
      Witam
      Mam zetora 12145 turbo i chce kupić do niego głebosza 5 łap na zabezpieczeniu kołkowym ziemia 3i 4 klasa płasko głebokosc pracy ok. 50 cm
      czy ten ciągnik da sobie z nim rade ????
    • Przez wojtek8244
      Witam,
      Posiadam ciągnik Renault 551 (nowy zakup) i piszę na forum do posiadaczy tego ciągnika, bo mam problem. Gdzie jest w tym ciągniku włączanie świecy płomieniowej? Robi się zimno i przydałoby się trochę podgrzać, z tego co mi się wydaje to włączanie jej jest w stacyjce, ale nie jestem pewny dlatego pytam. Sprawdzone było multimetrem i nie ma napięcia na świecy, sprawdzenie świecy czy jest dobra to żaden problem bo na pewno jest dobra, tylko potrzebuje informacji gdzie jest włączanie jej?
    • Przez olo1104
      Witam, pomuzcie!doslownie kapie z tej rurki między filtrami oleju,w zetorku 5245,cięzko nie pracuje,z początku nie moglem ustawic tych kubków olejowych bo pod nimi pojawial się olej teraz z tego odpowietrznika ,nie radze,co jest?
×