Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
PanJoker

Zapieczona podkładka wtryskiwacza, jak wyjąć??

Polecane posty

PanJoker    2

Witam, mam problem. Otóż nie mogę wyjąć podkładki spod wtryskiwacza. Czy ktoś ma jakiś sprawdzony sposób?? Prawdopodobnie jest zapieczona i nie idzie jej ruszyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Zapsikaj penetrusem i zagnij drut z elektrody np. 1.5-2.5mm w kształcie małej litery l tzn małe"l" z wywijaskiem na dole jak haczyk, wsadź w dziurkę i pobaw się, nie pozbijaj gniazda wtryskiwacza śrubokrętem i młotkiem czasem bo wiem że to się tym skończy :D .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Kiedyś wkrętakiem rozcinałem i po kawałku wyciągałem. Może długą śrubą 10-12 mm uda ci się wkręcić żeby wyciągnąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

PanJoker    2

Haczyk juz taki robilem i jest za slaby niestety. Na myk ze sruba tez wczoraj wpadlem. I rowniez to nic nie dalo ;/ Ktos kiedys zalozyl 3 podkladki pod jeden wtryskiwacz jeda wyjalem razem z wtryskiem drga wydlubalem. I sadze ze jest jeszcze jedna poniewaz na pozostalych dziorach jest inna glebokosc. Rozni sie ona 2mm tak jak by wlasnie jeszcze cos siedzialo. I czy przez to ciagnik mogl np nie miec sily,dymic i brac troche oleju??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    988

spróbuj jeszcze okrągłym pilnikiem o średnicy nie mniejszej jak otwór wewnętrzny podkładki , po ruszaj, pokombinuj i powinna wyjść. Ja tak wyjmuje podkładki jak nie chcą wyjść po dobroci...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    573

To prędzej kombinował bym mosiężnym mezelkiem ponacinać. Albo zrobić przecinak z metalu miększego niż tulejka. Zrobić próbę na boku i delikatnie próbować.

Może mosiądz nie bardzo bo się kruszy.

Silnik zależnie od konstrukcji i wtryskiwaczy mógł nieprawidłowo spalać wtryśnięte paliwo. Może na czopikowe wtryskiwacze ma to mały wpływ ale na otworkowe duży.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PanJoker    2

sam nie wiem głowie się dzisiaj nad tym od samego rana, pytam się różnych mechaników. Z tym przecinaniem to sam nie wiem. Bo jak jednak nic tam nie siedzi to będzie kłopot jak się popsuje gniazdo wtryskiwacza :/ Chociaż tak jak mówiłem nadal jest różnica 2mm w głębokości tego gniazda gdzie wkłada się wtryskiwacz. Nie chciał bym go popsuć w razie czego. Tyle że głębokość chyba na każdym powinna być taka sama. Dodam że jest to silnik MWM.

 

Co do pilnika to też nie wiem, spróbuje tylko żeby się nie złamał bo będe musiał ściągać głowice :/ A tego bym chciał uniknąć...

 

A orientuje się ktoś jeszcze ile taka głowica może kosztować??

 

I jeszcze jedno pytanie na głowicach mam rózne oznaczenia i na tej co siedzi ta podkładka napisane jest np 28K na innej znowu jest 30K a na jeszcze innej jest bodajże 08K Chociaż co do tego ostatniego nr nie jestem pewien. I te dwa numery się powtarzają a ta ostania 28K nie. Czy one się czymś różnią??

Edytowano przez PanJoker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    376

Kup ( od około 100zł wzwyż) albo najlepiej pożycz od kogoś frez do gniazd wtryskiwaczy, zetniesz podkładkę i wygładzisz gniazdo i będzie cacy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    1188

Podkładki zazwyczaj są miedziane. Rysując np ostrym wkrętakiem dno gniazda wtryskiwacza nie zauważyłeś innego koloru niż pomarańczowy. Sam nie wiesz czy tam siedzi podkładka czy nie i lepiej sprawdź to dokładnie zanim zaczniesz ciąć i frezować. Co do głowicy to jeśli pytasz o cenę to pewnie Cię nie stać. :D A tak na poważnie to MWM do tanich w naprawie nie należy czytając opinie na AF.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PanJoker    2

Pewności nie mam że coś siedzi ale skoro wydłubałem już jedną podkładkę więcej aniżeli powinno być to nie mam powodu przypuszczać że nie siedzi tam jeszcze jedna. A za tym przemawia to że nadal jest 2mm różnicy między tym jednym gniazdem a pozostałymi(czyli grubość podkładki którą wydłubałem). A co do ceny pytałem z ciekawości :) Jeżeli musiał bym kupić jedną głowicę to fundusze się na to znajdą. Bo skoro mam taki traktor to i na części do niego musi mnie stać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Słuchaj poświeć w gniazdo latarką i będziesz widział czy jest podkładka jeszcze czy nie, a nie tak dywagować może jest,może nie jest. Nie wiem co to był za kretyn co napchał tam trzy podkładki. ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Zarysuj dno gniazda i zobacz kolor, każde gniazdo wtryskiwacze jest inaczej osadzone !!! osadzone tak by nad powierzchnię głowicy od strony cylindrów wystawały tylko główki wtryskiwaczy wielootworkowych, nikt nigdy tego od góry nie mierzył, ale zawsze ktoś musi być pierwszy :D , jak kolor jest żółty pomarańczowy czerwony to pruj dalej, jak kolor stali wyczyść i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PanJoker    2

To jasne jak słońce że pierwsze próbowałem świecić latarką żarówką i innymi gadżetami świecącymi ale niestety nie jestem w stanie rozpoznać jaki jest kolor. Bo nawet jak wyjąłem tą jedną jedną podkładę która niby jest miedziana to wcale nie wygląda na miedzianą. Ta miedź zrobiła się praktycznie czarna. Znaczyć próbowałem i ciężko poznać na 100% co tam jest. A gdyby jakoś nie wiem czymś próbować ogrzać tą podkładkę?? Miedź szybko by się nagrzała(zrobiła by się czerwona) a jeżeli jej nie ma to nie dała by rady. Tylko czym to zrobić i czy było by to możliwe??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Jak jest podkładka to ją szybko porysujesz, a koloru to raczej nie rozpoznasz.Kolor ma czarny a jak się porysuję to jakiś srebrny wyjdzie Po prostu ją da się ją porysować.Jak udeżysz wkrętakiem to zrobisz rysę, sznytę bo miedź jest miękka.

Ja też kiedyś tak się męczyłem z wyciągnięciem takiej podkładki i sam do końca nie byłem pewny czy ona jest tam. Ale tak porysowałem, narobiłem sznyt wkrętakiem że nie miałem wyjścia i musiałem coś zrobić. Kawałek jej wyciołem i wtedy wyszła. Męczyłem się parę godzin.

 

Jak nie ma to nie porysujesz a kolor będzie taki czarno - srebrno- szary, trochę odbijający światło i raczej będzie nie możliwe żeby to zarysować, zwłaszcza głęboko, to podkładki nie będzie tylko brud ściągnie się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renault    2

najlepiej to włożyć wtryskiwacz , tylko nie przykręcać mocno tak aby się miał luz i odpalić na chwilę silnik sprężone powietrze z cylindra oderwie podkładkę potem to już zwykłym drucikiem wyjmiesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PanJoker    2

Już wyjąłem, dorobiłem powiedzmy takiego freza z wiertła 20mm. Przeciąłem wiertło tak żeby nie było tego stożka, naostrzyłem. Potem przekręciłem dwa razy i podkładka wyjęta a wcześniej omęczyłem się z tym niesamowicie.Także polecam sposób.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×