Kizo

Hamulce hydrauliczne

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
GRZES1545    1579
Dnia 6.06.2018 o 22:47, Tomi1605 napisał:

Kolego u mnie w Case1490 jak raz nacisnę to mam na pedale hamulca uczucie ABS tak jak w samochodzie i od razu hamuje,a mam hydrauliczno pneumatyczne siłowniki w przyczepie sam je zakładałem 3 lata temu i nie ma problemu na przeglądzie.

Możesz wysłać jakieś fotki siłowników i co zastosowałeś oprócz przewodów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

gtv8    1

Witam Panowie kupiłem ciągnik z instalacją hydrauliczna na hamulce,która bedzie współpracowac z przyczepą tandem 14 ton.W porzyczepie mam instalacje na hamulce pneumatyczne i musze to przerobic na hydrauliczne.Wczesniej musze tą przyczepe zarejestrowac i zrobic przegląd,czy mozliwe jest kupic jakies siłowniki hydrauliczno-pneumatyczne zeby to działało jak nalezy i przede wszystkim było bezpieczne? Wiem ze polskie prawo tego zabrania chyba ale jestem zmuszony taką czynnosc wykonac bo to zestaw swiezo po odnowieniu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    152

Jest to jak najbardziej możliwe i stosunkowo proste. Trzeba właśnie kupić odpowiednie siłowniki pneumatyczno-hydrauliczne, chodzi o rozmiar/średnicę. Trzeba kupić o takiej średnicy jakie są obecnie, potem dorobić wąż hydrauliczny. Pneumatyka będzie działać jak dawniej (przegląd) a dodatkowo będą hamulce hydrauliczne. Mam tak przerobione dwie przyczepy i hamulce dobrze działają w obu opcjach.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gtv8    1
Napisano (edytowany)

A czy po takim zabiegu bedą hamulce dziełac prawidłowo? nie z opoznieniem? wazne jest to dla mnie bo bede duzo jezdził po drogach publicznych.

Traktor sie trafił w rozsądnych pieniądzach dlatego jest tylko hydrauliczne hamowanie przyczep,ale juz wtedy byłem swiadomy tego w trakcie zakupu,ze bedzie wszystko nie do konca legalne.

 

 

Edytowano przez gtv8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gtv8    1

Witam własnie jestem po zabiegu zmiany hamulców na hydrauliczne,przegląd diagnosta zrobił bez problemu była to pierwsza rejestracja w kraju tej przyczepy,powiedział ze ma byc układ sprawny i działacy,a czy to jest hydrauliczna czy pneumatyczna instalacja nie ma znaczenia.Pisze dla ludzi aby rozwiac wątpliwości czy przeglad przyczepa przejdzie czy tez nie.Przy tym nie był to zaden swoj diagnosta,a obcy dla mnie człowiek.Pozdrawiam

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    320

Nie do końca piszesz prawdę. Układ ma być sprawny, to ok, ale ma w przypadku zerwania złącza ma sam hamować, co w przypadku hydrauliki wymaga dodatkowych zaworów z akumulatorem. W twoim przypadku diagnosta nie widział żadnych problemów ponieważ masz jeszcze układ pneumatyczny który działa tak jak nakazuje prawo. Tu jedynie mógłby być problem w razie wypadku po wypięciu przyczepy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    87
Dnia 15.09.2019 o 09:31, gtv8 napisał:

Witam Panowie kupiłem ciągnik z instalacją hydrauliczna na hamulce,która bedzie współpracowac z przyczepą tandem 14 ton.

Czy ta przyczepa posiada hamulec postojowy w postaci dźwigni z zapadką? W pewnego rodzaju rozwiązaniach właśnie w tandemach występuje układ hamowania awaryjnego wykorzystujący dźwignię hamulca " ręcznego". Dźwignia ta zamontowana jest poziomo ,a do jej końca umocowana jest stalowa linka , przeprowadzona przez otwór w przedniej ramie i połączona z ciągnikiem . W przypadku wypięcia przyczepy , zaciąga się hamulec ( hamowana jest jedna oś ) i następuje zerwanie inki. Rozwiązanie takie zapewnia spełnienie wymogu samoczynnego  hamowania , jednak tylko dla własnego spokoju , bo nie  sądzę aby można było podbić przegląd tylko na hamulcach hydraulicznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gtv8    1
Napisano (edytowany)

nie powiem mam układ pneumatyczno hydrauliczny,ale diagnosta jasno powiedział ma to działac w 100% albo jedno albo drugie i działa. A czy tak miedzy nami pneumatyka działa w zimie na 100%, mojemu ojcu zawsze zawór zamarzał i hamulców nie było.Nie  wiem dlaczego nie robił nikt problemów, wiem jak jest z tym w Pl ale pisze co było u mnie nic więcej. A z tymi wypięciami przyczep to zaniedbanie po stronie operatora koniec kropka. to jest przyczepa rolnicza i jezdzi sie 30 km/h a nie tir 80km/h. Troche zdrowego rozsądku i jezdzi sie bezpiecznie. Fakt jest taki ze w Polsce nie wolno jezdzic tylko z hydrauliczną instalacją to wiem.  Ajezeli  chodzi o moj ciągnik to na postoju jezeli zaciągnę reczny i specjalny przycisk od hamulca to zalącza on hamulce hydrauliczne na ciągniku i  na przyczepie. Tak mi mowili o tym systemie. 

 

Edytowano przez gtv8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Można jeździć tylko na hamulcach hydraulicznych, o ile przyczepa ma je w homologacji. 


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    87

A widział ktoś przyczepę z hamulcami hydraulicznymi co by były ujęte w homologacji. Naście lat temu Pronar oferował takie do sprzedaży  , przy okazji sprzedaży na rynek angielski, a w kraju niestety była niezgodność z przepisami - brak możliwości samoczynnego zahamowania przyczepy po jej odłączeniu.Obecnie nikt legalnie nie montuje takich układów.

3 godziny temu, gtv8 napisał:

 to jest przyczepa rolnicza i jezdzi sie 30 km/h a nie tir 80km/h. Troche zdrowego rozsądku i jezdzi sie bezpiecznie. 

3 godziny temu, gtv8 napisał:

nie powiem mam układ pneumatyczno hydrauliczny,ale diagnosta jasno powiedział ma to działac w 100% albo jedno albo drugie i działa

 

Przeciwnie , do hamowania wystarczy 25% , a rozsądek na 100% czasem też nie pomaga . Widziałem urwane ucho w zaczepie tandemu, całe szczęście pustej, widziałem przyczepę ,która wypięła się  mimo zapadki sworznia i uderzyła w ciężarówkę, itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest to jak najbardziej legalne - zapoznaj się z przepisami homologacyjnymi. . Układ może być wyposażony w układ z akumulatorem hydraulicznym lub siłowniki hamulcowe w których za hamowanie odpowiada sprężyna w silowniku, a podajac do układu ciśnienie oleju układ się odhamowuje. 


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    87

Właśnie , przepisy homologacyjne to jedno , a rzeczywistość to drugie, to są wytyczne dla producentów pojazdów .. Jaki producent przyczep ma w ofercie hamulce hydrauliczne ? Badania homologacyjne w tym kierunku są nieopłacalne a sam układ jest drogi, więc nikt tego nie montuje.Co najwyżej każą na własną rękę sobie montować.Zaczęto zwracać uwagę na transport rolniczy , bo prędkość , bo masy, dlatego zaczęto doposażać przyczepy w elementy poprawiające bezpieczeństwo , a powstało ich wiele z "gołymi "siłownikami.. Zastosowanie  drugiego obwodu hamowania awaryjnego z  akumulatorem hydraulicznym lub sprężyną , a sterowanym rozdzielaczem hamowania awaryjnego na pewno dostosowuje przyczepę do wymogów naszego prawa , ale czy tak do końca? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    320
Napisano (edytowany)
10 godzin temu, paktofonikas1987 napisał:

Jest to jak najbardziej legalne - zapoznaj się z przepisami homologacyjnymi. . Układ może być wyposażony w układ z akumulatorem hydraulicznym lub siłowniki hamulcowe w których za hamowanie odpowiada sprężyna w silowniku, a podajac do układu ciśnienie oleju układ się odhamowuje. 

Wskaż choć jeden ciągnik an rynku z tak działającym hydraulicznym układem hamulcowym?

 

Lepiej mieć podłączone nielegalne hamulce hydrauliczne niż w pełni legalne nie podłączone pneumatyczne. Prawo niestety jest innego zdania i w razie wypadku mogą być problemy. 

Aby przyczepa samoczynnie zahamowała po awaryjnym wypięciu sworznia nie potrzeba wielkich konstrukcji, wystarczy kawałek linki z zapadką po problemie, ale producenci przyczep nic nie kombinują bo prawo jest prawem, montują pneuamtyczno-hydrauliczny i mają spokój.

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wg Ciebie jak działają Hamulce hydrauliczne w ciągnikiu? 


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    320

Hamulce hydrauliczne przyczepy w ciągniku działają odwrotnie do tego co napisałeś. Jest to bardzo prosty układ który działa tak samo jak hamulce hydrauliczne w każdym pojeździe, zawór otwiera się i olej jest podawany w momencie naciśnięcia pedału i mocniej naciskasz z tym większym ciśnieniem jest podawany olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    262
Dnia 24.09.2019 o 17:03, akmaly napisał:

Wskaż choć jeden ciągnik an rynku z tak działającym hydrauliczny

Aby przyczepa samoczynnie zahamowała po awaryjnym wypięciu sworznia nie potrzeba wielkich konstrukcji, wystarczy kawałek linki z zapadką po problemie, ale producenci przyczep nic nie kombinują bo prawo jest prawem, montują pneuamtyczno-hydrauliczny i mają spokój.

Tak to możesz zrobić u siebie w przyczepie typu "sam".To co piszesz to oddzielny układ hamulcowy w przyczepie do awaryjnego hamowania. Żaden urząd nie wyda hologacji na takie rozwiązanie.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    320

Oczywiście że tak, pisałem że nie jest to trudne, inna kwestia że nie zgodnie z prawem. Ale kto wie, może kiedyś to prawo się zmieni:-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    87
Napisano (edytowany)
Dnia 24.09.2019 o 17:03, akmaly napisał:

Aby przyczepa samoczynnie zahamowała po awaryjnym wypięciu sworznia nie potrzeba wielkich konstrukcji, wystarczy kawałek linki z zapadką po problemie,

 

8 godzin temu, asharot napisał:

Tak to możesz zrobić u siebie w przyczepie typu "sam".To co piszesz to oddzielny układ hamulcowy w przyczepie do awaryjnego hamowania. Żaden urząd nie wyda hologacji na takie rozwiązanie.

Obecnie tak , bo wymogi bezpieczeństwa zostały zaostrzone. Kilkadziesiąt lat temu tego typu rozwiązania z powodzeniem były stosowane w przyczepach typu tandem produkowanych we Francji .

legr.jpg

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GRZES1545    1579

No i mam już i ja hamulce pneumatyczno hydrauliczne, hydraulika hamuje super jestem zadowolony, koszt około 600zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Leon123
      Czy spotkał się ktoś z takim rozwiązaniem , że kontener (taki jak do złomu) razem z podwoziem był wykorzystywany jako przyczepa rolnicza. Są podwozia wywrotki już gotowe albo można założyć siłownik . zrobić zawias tam gdzie są rolki kontenera i piękna przyczepa skorupowa o pojemności np 22m3. koszt stosunkowo niewielki. tylko to się wydaje takie proste że zastanawiam co pominęłem,gdzie jest "haczyk". tak nawiasem witam, jestem nowy 😉
    • Przez Hinco
      Czy teraz można zarejestrować jednoosiówke SAM do traktora? Bo kiedyś ojciec zrobił do samochodu i problemu nie było, a jakby sie dało traktorową rejestrnąć byłoby miło..
    • Przez Lukas85
      Koledzy ogladałem dziś przyczepę wywrotkę 3-stronną o ładowności około 7T. Po dokładnym obejrzeniu wygląda na to że przyczepa podgiętą rame po środku w miejscu zamocowania siłownika. Końce ramy podłogi przylegają do ramy przyczepy natomiast po środku dolna rama nośna jest wygieta o około 18mm. Sama rama jest wykonana z 4 wzdłużnych profi każdy o przekroju około 110x60mm zespawanych w całosć. Sprzedajacy twierdzi że wygięcie powstało jak ktos próbował ją wywracać na załozonych czterech zabezpieczeniach i rzeczywiscie tak to wyglada.
      Wygięcie nie jest duże ale zastanawiam sie czy przy wywracaniu pełnej przyczepy nie będzie sie powiększać?
      Jak myślicie warto brac pod uwagę taka przyczepę?
    • Przez damianus2222
      witam, posiada ktoś przyczepę rolniczą 8 t lub 10 t firmy AWROL z Barwic??? jakieś opinie http://www.awrol.pl/przyczepy.asp
      ostatnio w tygodniku wydawanym przez top agrar było o przyczepach i cenowo jest najtańsza ale czy warto ? po zdjęciach widać ze fajnie wykonane pozdro czekam na opinie !
    • Przez mustang261
      witam potrzebuje zdjecie tabliczki znamionowej i jak sie da jej wymiary dłu,szer,wys liter,oraz gdzie sie znajduje numer ramy zdjecie prosze na kuzma48@wp.pl
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj