Kizo

Hamulce hydrauliczne

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
GoRAL1    63

Pompa jest częścią przyczepy ,znajduje się na końcu węża, gdy zapniemy przyczepę to te pompę mocujemy w specjalnym gnieździe na ciągniku,a nacisk na nią jest przez popychacz od dźwigni hamulca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Jak wogóle wygląda podłączenie takich chamulców to ciągnik ma specjalne wejście czy poprostu w gniazdo od chydrauliki, czy jest dopuszczalne sterowanie chamulcem przyczepy przez dzwignie od chydrauliki?

W MF z Francji jest osobne wyjście, ciśnienie jest zależne od tego jak mocno naciśniemy pedał. Jest to osobny układ pod mniejszym ciśnieniem niż hydraulika zewnętrzna. Wg mnie to dobre rozwiązanie, bezawaryjne, łatwo dorobić takie hamulce w przyczepie.

Podłączenie węza przyczepy pod wyjście hydrauliki zewnętrznej spowodowało by pewnie natychmiastową blokadę kół w przyczepie po naciśnięciu rozdzielacza, nie było by tez regulacji siły hamowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Ale nadal bez odpowiedzi pozostało pytanie co jesli przyczepa sie odepnie, odepnie sie przewód albo zostanie w jakis sposób uszkodzony?? Niewielkie uszkodzenie instalacji i mometalnie w układzie nie ma oleju o czym kierowca dowie sie ale pewnie za póxno. No chyba że działa to podobnie do układu pneumatycznego.

Pneumatyka nie powiem jest leprza bo najwyżej zdziwimy sie jak sama przyczepa zachamuje. Ale jednak hydrauliczne rozwiązenie jest ciekawe. Patrzac na to że stosowane sa one w krajach zachodnich to musi cos w tym bydz. Takie moje odczucie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

w hydraulicznych też jest taki system że zachamuje przyczeppę, może poprostu taki system jest tańszy, bo jeśli układ penumatycznyw ciągniku kosztuje 6-7 tyś zł to ciekaw jest ile ksoztuje (jeśli ktoś zamiała dodatkowo) taki system hydrauliczny, jestem pewien że jest dużo tańszy od menumatyki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Ale nadal bez odpowiedzi pozostało pytanie co jesli przyczepa sie odepnie, odepnie sie przewód albo zostanie w jakis sposób uszkodzony?? Niewielkie uszkodzenie instalacji i mometalnie w układzie nie ma oleju o czym kierowca dowie sie ale pewnie za póxno.

Układ który znam nie zahamuje po zerwaniu przewodu, jeśli przewód będzie nieszczelny to poczujemy to na pedale.

Zrobiliśmy takie hamulce w przyczepie tandem, bardzo proste w wykonaniu, tylko jeden wąż i siłownik, działa bez zarzutu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Na czym polegają hamulec najazdowy (pronar oferuje takie w wyposarzeniu doidatkowym) więc po jakiego grzyba w przyczepie rolniczej hamulcec najazdowy i na jakiej zasadzie to działa czy to wogóle stosuje sie do ciągnika? no i chyba nie zastąpi to tradycyjnych hamulców?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kizo    7

Jeśli chodzi o odpięcie się przyczepy z takimi hamulcami to trzeba na początku zauważyć że takie hamulce są stosowane najczęściej we Francji i Holandii a tam 95% przyczep to tandemy więc nie ma problemu bo przyczepa nigdzie nie pojedzie musi zaraz wyhamować ;)

Ja mam takie hamulce w beczce i przyczepie- tandem z Francji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

To co z tym hamulcem najazdowym, po co pronar ma takie w opcji czy to są hamulce przeznaczone do ciągników bez pneumatyki i bez hydraulicznych hamulców?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Odnośnie hamulca pneumatycznego jednoprzewodowego to nie sprawdzają się w górskim terenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Ale jakie to sa dokładnie przyczepy. Bo hamulce najazdowe są stosowane w przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t.

I nie wiem czy to dobre rozwiazwanie(nie zanam argumetów producenta) ale hamulec najazdowy przeszkadza przy cofaniu i jak tu manewrować z nia i to jeszcze w polu.

Jak wypożyczyłem przyczepke (lawete 2osiową z hamulcem najazdowym) to przy cofaniu na trawie były z tym problemy. Cały czas przy cofaniu słychac było ocieranie sie okladzin.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    29

Własnie jaki jest koszt przerobienia przyczepy na hamulce hydrauliczne i co trzeba załozyc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Potrzebne są dwa siłowniki hydrauliczne jednostronne, węże i sprężyny cofające siłownik. Ciężko jest dobrać odpowiedni siłownik, musi mieć bardzo małą średnicę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuki19    2

jaki byłby koszt wykonania instalacji hydraulicznej hamulców ale do ciągnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Do Zetora czy Ursusa nie da się zrobić hamulców w takim układzie jak ma MF . Można by ewentualnie skorzystać z hydrauliki zewnętrznej, trzeba by jednak ograniczyć ciśnienie zaworem przelewowym a hamować ręcznie dźwignią rozdzielacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuki19    2

no ale dlaczego nei jakby zastosować zawór do tego i podłączyć jakąś linkę pod pedał chamulca?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Można i tak, ale nie będzie to to samo co oryginalne hamulce z regulacją siły hamowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuki19    2

Jak to jest z zaczepami samochodowymi na tzw hak czy te samochodowe przyczepki można zupełnie legalnie czepiać do ciągników rolniczych (po zamontowaniu bolca z odpowiednią gałką) i np. czy jakaś laweta z chamulcem najazdowym lub inna przyczepka zarejestrowana opłacona itd będzie zupełnie zgodnie z prawem ciągnięta przez ciągnik rolniczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Kwestia atestu haka z kulą innych przeciwwskazań nie widzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuki19    2

he sorki a znalazłem ze są normalne z oczkiem zaczepy najazdowe ;)

ps. jak to wogóle jest z tymi zaczepami najazdowymi jak cofam to muszę wysiąść zeby coś zblokować czy jak się delikatnie cofa to nie blokuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuki19    2

bo hamulce najzdowe mogą mieć przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5t a więc ładowność napewno poniżej 3 t ;), no chyba że w przyczepach rolniczych jest inaczej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
120    0

a jak to wszystko się ma do tzw zapowietrzenia hamulców?? jak wygląda ta instalacja? i czy możne ktoś wrzucić foty jak to wygląda na przyczepie

proszę o wypowiedz użytkowników tego typu hamulców

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
120    0
a jak to wszystko się ma do tzw zapowietrzenia hamulców?? jak wygląda ta instalacja? i czy możne ktoś wrzucić foty jak to wygląda na przyczepie

proszę o wypowiedz użytkowników tego typu hamulców

pewnie poprosiłem o jakiegoś użytkownika, a nie lajta to wszyscy umilkli :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Clark
      Wiem, że temat wałkowany wielokrotnie ale mam kilka pytań a odpowiedzi nie znajduję. Otóż: wyczytałem, że stary olej można wypchnąć sprężonym powietrzem i teraz pytanie w jaki sposób?
      Rozbieranie całego układu odpada. Jedynie co pozostaje to czyszczenie za pomocą układu ciągnika ale to strata kilku albo nawet kilkunastu litrów oleju a tani on nie jest. Wpadłem więc na pomysł aby wstępnie wydmuchać układ sprężonym powietrzem a następnie podłączyć pod ciągnik i wypłukać resztę.
    • Przez Hinco
      Czy teraz można zarejestrować jednoosiówke SAM do traktora? Bo kiedyś ojciec zrobił do samochodu i problemu nie było, a jakby sie dało traktorową rejestrnąć byłoby miło..
    • Przez tomb2
      Zbliża sie zima ;D a więc planuję wyremontować moją 4,5 t jednak nie wiem czy dojdzie to do skutku ??? Jeżeli znajomu udostepni mi garaż to tak bo on ma ogrzewany A więc mam kilka pytań.
      - ile mogą kosztować burty do przyczepy 4,5 t typ D-46B
      - Lepszcze są z blachy falistej czy z prostej ?
      - Jakiej grubości blache dać na podłoge ?
      - czym najlepiej wyczyścić przyczepe, czy piaskowanie się opłaca ile może kosztować?
      Narazie tyle
    • Przez MichaKpiski
      Chcę przerejstowac przyczepę Sanok D47A (wywrotka) , w dowodzie mam wpisane rok produkcji, numer podwozia , dopuszczalną łatwość 3500, Pani w starostwie powiedziała że diagnosta będzie musiał ustalić pozostałe dane. Czy ktoś by się podzielił pozostałymi danymi jakie ma wpisane w dowodzie ? z góry dziękuję
    • Przez PawelS
      Witam potrzebuję opinii na temat firmy Perfect-Agro Koluszki, gdyż prawdopodobnie będę u nich zamawiał przyczepę, są one całkowicie odnowione i wyglądają jak nowe a cena to jest 1/2 w porównaniu do Nowej np Pronarki. Czy ktoś z użytkowników kupił od niech przyczepę i czy jest zadowolony jak z trwałością i wykonaniem >? Za każdą informację będę wdzięczny 
      http://www.remonty-przyczep.com/ 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj