Kizo

Hamulce hydrauliczne

Polecane posty

ptaszyna    170

Nie będę udawał mądrzejszego niż jestem. Opisuje to co zauważyłem a zauważyłem że w rozrzutniku (zachodnim) są dwa siłowniki hydrauliczne po jednym na koło i w przyczepie (nie tylko tej ale obecnie we wszystkich) jest tak samo i tak wygląda.

post-30311-0-97203000-1457559014_thumb.jpg

 

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    88

Przecież ten jest na pneumatyce, i inna sprawa że tandem albo pojedyncza ośka to inna sprawa niż hamowanie przyczepy dwuosiowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pany kto z was ma jakiś schemat zaworu który jest w ciągniku do hamulców hydraulicznych interesuje mnie jego  budowa i zasada działania , ścieżki płynu hamulcowego i ścieżki oleju jeśli by ktoś podrzucił taki schemat był bym wdzięczny .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Przecież ten jest na pneumatyce, i inna sprawa że tandem albo pojedyncza ośka to inna sprawa niż hamowanie przyczepy dwuosiowej.

Przecież pisałem dwa posty wyżej że hydraulika czy pneumatyka, to robią teraz tak samo po siłowniku na koło. Czytaj dokładniej, zdjęcie jest na potwierdzenie. Inna sprawa że to zdjęcie przyczepy dwuosiowej 6 tonowej (więc wcale nie dużej) a nie tandemu czy pojedynczej ośki. Nie wiem o co Ci chodzi, rozwiń swoje wywody i umotywuj. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Przecież ten jest na pneumatyce, i inna sprawa że tandem albo pojedyncza ośka to inna sprawa niż hamowanie przyczepy dwuosiowej.

Przecież pisałem dwa posty wyżej że hydraulika czy pneumatyka, to robią teraz tak samo po siłowniku na koło. Czytaj dokładniej, zdjęcie jest na potwierdzenie. Inna sprawa że to zdjęcie przyczepy dwuosiowej 6 tonowej (więc wcale nie dużej) a nie tandemu czy pojedynczej ośki. Nie wiem o co Ci chodzi, rozwiń swoje wywody i umotywuj. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomeq    12

A co myślicie gdyby zamiast tego zaworu, który kolega wrzucił wyżej, wstawić zwykły zawór trójdrożny i przerobić go na zawleczkę? Wg mnie zasada działania byłaby ta sama. Chodzi mi o coś takiego https://www.olx.pl/oferta/nowy-zawor-hydrauliczny-trojdrozny-trzydrozny-1-2-m18-3-8-m22-rozne-CID628-ID4fgNH.html

i to wstawić w miejsce tego

.

Wtedy koszt takiej instalacji plus minus:

dwa siłowniki 500zł

zawór 70zł

akumulator 450zl

węże, zakucia, trójnik, wtyk około 500zł jak nie lepiej

Ciekawe czy wtedy przeszło by to przegląd?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    190

I tak nie przejdzie to przeglądu bo dalej jest instalacja hydrauliczna nie dozwolona w PL czy będzie zawór czy nie. Wszystko będzie zależało od diagnosty czy zrobi przegląd czy nie. Mam instalacje hydrauliczna w przyczepie i normalnie robię przegląd chociaż na jednej stacji mi odmówili to na drugiej idzie zrobić bez problemu aby tylko hamulce były nie ważne jakie są aby hamowały. 


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomeq    12
Napisano (edytowany)

Znaczy przegląd to jeszcze można obejść tym, że zakłada się siłowniki hydrauliczno-pneumatyczne i wtedy zostaje stara instalacja pneumatyczna w przyczepie (chodzi mi o kwestie gdy ktoś ma ciągnik, który ma tylko hamulce hydrauliczne i przyczepy typu d47 z instalacją pneumatyczną). Tylko co w razie wypadku..

Skąd masz informację, że hydrauliczne są nielegalne? Powołując się na ten artykuł http://www.agrofoto.pl/technika-rolnicza/hamulce-hydrauliczne-w-przyczepie-niedroga-modyfikacja,69872.html i choćby nawet na to https://sklep.mizar.com.pl/zestaw-hamulcow-hydraulicznych-przyczepy-d-47-p-23804.html to to ma być niby legalne.

Kurczę nie może mi dodać tego pierwszego linku, pewnie przez to, że z innego portalu. Po wpisaniu w wyszukiwarce Hamulce hydrauliczne w przyczepie - niedroga modyfikacja to będzie to pierwszy link.

Edytowano przez tomeq

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    190

Trzeba nie dopuścić do wypadku wtedy. Do puki nie zmienia się przepisy żadne kombinowanie nie pomoże jedynie dla własnego bezpieczeństwa warto zrobię hamulce. 


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomeq    12

To to wiadome, legalne czy nie, lepsze takie niż jeździć bez.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    190

To ze jakiś sklep napiszę że jest to legalne to nie znaczy że tak jest, to jest chwyt marketingowy żeby sprzedać. Ja szukałem trochę po necie i ustawy dotyczącej pozwolenia na instalacje hydrauliczna nie znalazłem chyba że źle szukam. 


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218
7 godzin temu, Renault85-15TX napisał:

I tak nie przejdzie to przeglądu bo dalej jest instalacja hydrauliczna nie dozwolona w PL czy będzie zawór czy nie.

 

 

Podstawa prawna ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Legalne jak najbardziej o ile przyczepa ma w homologacji wpisane hamulce hydrauliczne.


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrc1005    53

Przyczepa Pronar
Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa, jednoprzewodowa lub hydrauliczna
http://pronar.pl/produkt/przyczepa-pronar-pt606/

Jest napisane że ma być a nie jakie.

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

DZIAŁ IV WARUNKI TECHNICZNE CIĄGNIKA ROLNICZEGO, LEŚNEGO I POJAZDU WOLNOBIEŻNEGO ORAZ PRZYCZEPY PRZEZNACZONEJ DO ŁĄCZENIA Z TYMI POJAZDAMI

Rozdział 4 Hamulce

§ 49 2. Połączenie hamulców pomiędzy ciągnikiem a pojazdem ciągnionym powinno być pneumatyczne typu dwuprzewodowego lub hydrauliczne typu jednoprzewodowego; w pojeździe wyposażonym w połączenie hamulców pneumatyczne typu dwuprzewodowego dopuszcza się połączenie pneumatyczne typu jednoprzewodowego jako złącze dodatkowe.

Edytowano przez mrc1005

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Jest też zapisane w ustawie ,że układ hamulcowy ma zapewnić  samoczynne zatrzymanie przyczepy w przypadku  zerwania połączenia w czasie jazdy z  pojazdem  ciągnącym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Wtedy trzeba założyć zawór taki jak jest na filmiku wyżej i wszystko jest legalne i bezpieczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    190

Tylko jestem ciekaw na której stacji diagnostycznej Ci to podbiją, powiedz że hamulce hydrauliczne to dostaniesz odprawę do domu bez podbicia. Nawet jak byś 100 zaworów założył to Ci nic nie da chyba że diagnosta przymruży oko i podbije ale to i zaworu nie trzeba mieć tylko trafić na wyrozumiałego diagnostę. 


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

A dlaczego ma nie podbić jeśli układ jest zgodny z przepisami?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401
Dnia 12.02.2018 o 02:07, Renault85-15TX napisał:

Tylko jestem ciekaw na której stacji diagnostycznej Ci to podbiją, powiedz że hamulce hydrauliczne to dostaniesz odprawę do domu bez podbicia. Nawet jak byś 100 zaworów założył to Ci nic nie da chyba że diagnosta przymruży oko i podbije ale to i zaworu nie trzeba mieć tylko trafić na wyrozumiałego diagnostę. 

Jeśli ma założony  kompletny układ hydrauliczny z zaworem i akumulatorem bez problemu przyczepa przejdzie przegląd.

22 minuty temu, Majster96 napisał:

Zamontowałem dzisiaj do przyczepy Pronar T672 siłowniki pneumatyczno hydrauliczne oraz całą instalację do hamulców hydraulicznych i one działają dopiero po kilkukrotnym wciśnięciu pedału hamulca, w czym może tkwić problem? Może w ciągniku jest jakiś regulator albo coś?

Sprawdzałeś ciśnienie na wyjściu hydraulicznym z ciągnika? Trzeba ustalić gdzie jest problem czy z hydrauliką ciągnika czy z siłownikiem który założyłeś. Jaki to ciągnik?

  • Like 1

„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomi1605    25
Kolego u mnie w Case1490 jak raz nacisnę to mam na pedale hamulca uczucie ABS tak jak w samochodzie i od razu hamuje,a mam hydrauliczno pneumatyczne siłowniki w przyczepie sam je zakładałem 3 lata temu i nie ma problemu na przeglądzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Clark
      Wiem, że temat wałkowany wielokrotnie ale mam kilka pytań a odpowiedzi nie znajduję. Otóż: wyczytałem, że stary olej można wypchnąć sprężonym powietrzem i teraz pytanie w jaki sposób?
      Rozbieranie całego układu odpada. Jedynie co pozostaje to czyszczenie za pomocą układu ciągnika ale to strata kilku albo nawet kilkunastu litrów oleju a tani on nie jest. Wpadłem więc na pomysł aby wstępnie wydmuchać układ sprężonym powietrzem a następnie podłączyć pod ciągnik i wypłukać resztę.
    • Przez Hinco
      Czy teraz można zarejestrować jednoosiówke SAM do traktora? Bo kiedyś ojciec zrobił do samochodu i problemu nie było, a jakby sie dało traktorową rejestrnąć byłoby miło..
    • Przez tomb2
      Zbliża sie zima ;D a więc planuję wyremontować moją 4,5 t jednak nie wiem czy dojdzie to do skutku ??? Jeżeli znajomu udostepni mi garaż to tak bo on ma ogrzewany A więc mam kilka pytań.
      - ile mogą kosztować burty do przyczepy 4,5 t typ D-46B
      - Lepszcze są z blachy falistej czy z prostej ?
      - Jakiej grubości blache dać na podłoge ?
      - czym najlepiej wyczyścić przyczepe, czy piaskowanie się opłaca ile może kosztować?
      Narazie tyle
    • Przez MichaKpiski
      Chcę przerejstowac przyczepę Sanok D47A (wywrotka) , w dowodzie mam wpisane rok produkcji, numer podwozia , dopuszczalną łatwość 3500, Pani w starostwie powiedziała że diagnosta będzie musiał ustalić pozostałe dane. Czy ktoś by się podzielił pozostałymi danymi jakie ma wpisane w dowodzie ? z góry dziękuję
    • Przez PawelS
      Witam potrzebuję opinii na temat firmy Perfect-Agro Koluszki, gdyż prawdopodobnie będę u nich zamawiał przyczepę, są one całkowicie odnowione i wyglądają jak nowe a cena to jest 1/2 w porównaniu do Nowej np Pronarki. Czy ktoś z użytkowników kupił od niech przyczepę i czy jest zadowolony jak z trwałością i wykonaniem >? Za każdą informację będę wdzięczny 
      http://www.remonty-przyczep.com/ 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj