Skocz do zawartości
Pablo30

Belarus 800 biały dym z komina

Polecane posty

Pablo30    2

Witam.

Otóż mam pewien problem z moim belarusem a dokładnie chodzi mi o to że po wymianie wtrysków i regulacji zaworów strasznie dymi na biało z tłumika i nie można go odpalić. Bardzo proszę o pomoc bo ja już nie mam pomysłów co to może byc a ciagnik jest mi bardzo potrzebny.


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    651

Odkręć kolektor wydechowy i sprawdź czy kopca wszystkie cylindry, czy czasem nie poleciała uszczelka pod głowicą.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wieslaw16    46

Witam ,za mały luz na zaworach ponadto ciśnienie wtryskiwaczy może być nie takie jak być powinno, ale stawiam na zbyt ciasne zawory ;) Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    10

za maly luz nie ma nic do tego , predzej jakby byly podparte ale to tez nie to .posprawdzaj wtryski ja to mialem w 360 wtryski regenerowalem poskladalem silnik odpalilem i dymil wiec uznalem ze na dotarciu to moze tak byc ,ale ten dym byl nie do zniesienia , myslalem ze zaplon zle ustawiony ale okazalo sie ze wtryski 2 laly jak szalone zawiozlem na reklamacje i problem zniknal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pablo30    2

Panowie problem prawie rozwiązany a przyczyną jest zjechana pompa paliwowa i głowica.


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    46

Witam, kolego padre, a właśnie że ma do tego luz zaworów, jeśli są za ciasne zawory dym będzie biały, a nie chce palić bo zawory nie są całkowicie zamykane w trakcie sprężania i powstaje nie całkowite spalanie mieszanki powietrzno paliwowej i stąd biały dym, mogą być też wypalone zawory i objawy będą podobne i wiem co pisze :rolleyes: Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    10

zalezy kto jak rozumie ciasne zawory .. jesli sa podparte to sie z toba zgodze a jesli luz jest zbyt maly roznice sie odczuje dopiero na rozgrzanym silniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gulczas28    0

witam mam problem z belarusem 952 otoz aby wlaczyc naped musze uzyc mlotka tak samo z jego wylaczeniem a do tego ciagle przepuszcza przedni naped tarczki w podporze zakladam nowe i wytrzymuja one miesiac i tego nawet nie wystarczy ze raz sie posliznie i d..a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
walus90    0

Witam! Temat nie taki stary więc się podłącze:

Mam Pronara 82a (silnik mtz) ma bardzo ciężko odpalić przy temp +5 stopni-latem też powinien lepiej. Kręci z szybkością ok 3 obrotów na sekundę i po kilku sekundach kręcenia nie łapie (oczywiście z czasem keci coraz wolniej i trzeba aku podładować), a z tłumika biały dym. Po kilku (około pięciu) próbach załapie. Z 3 sekundy się pozbiera i chodzi normalnie. Przez pierwsze kilka sekund czarn-biały dym, jakby dopalał zaległości i póżniej jest elegancko-ani nie jest słaby ani nie kopci-nawet pod obciążeniem.

1.Myślałem o wtryskiwaczaczach, ale gdyby były zużyte końcówki to by kopcił na okrągło, a nie kopci,

2.Myślałem o pompie, ale mocy mu nie ubyło,

3.Brat mechanik podpowiedział że może być winna pompka wstępna przy pompie (ta przy pompce ręcznej). Mówi że może podawać za małe ciśnienie na sekcje i przy mniejszych obrotach paliwo nie ma ciśnienia i nie jest odpowiednio rozpylane a i wtryski mogą być już nie za bogate.

Co byście mi podpowiedzieli?

 

W poniedziałek biorę się za niego i nie wiem od czego zacząć. Dam na 100% wtryski do sprawdzenia i w razie potrzeby wymienie, ale najpierw sprawdzę pompkę. Brat doradził żeby zrobić ominięcie tejże pompki i pod filter paliwa podłączyć kompresor i zobaczyć czy będzie lepiej. Jeżeli tak to wina tej pompki. Myślicie że to ma sens. Nie chcę się porywać od razu na regeneracje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1489

pompka jak by byla padnieta to wcale bys nie odpalil. jest multum tematow o tym ze silnik MMZ slabo odpalaja w niskiej temp. powietrza. Wtryski jak miales nie ruszane to warto sprawdzic bo jak masz ruskie od nowosci to leja prawdopodobnie. Jezeli moc okej , nie grzeje sie pompy nigdy nie wyjmowales to kat wyprzedzenia wtrysku powinien byc okej. Po porstu w takich temperaturach musisz juz uzywac swiecy plomieniowej. Kup nowe koncowki ustaw cisnienie na 210-220 barow i bedzie wiadiadmo czy pompa jest okej.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Kupię opony 480/65/R28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    651

Mój też kiepsko pali w zimie. Wtryski porobione, zawory i kąt ustawiony. Świeca iskra założona i podłączona do filtra paliwa. Ale mam wrażenie że pompka zasilająca tak ciśnie na nią paliwo że ją szybko wychładza i nie robi płomienia. A dymem wali białym z komina jak diabli. To sprężone ale niespalone paliwo zmienia się dosłownie w gazową postać i tak wylatuje kominem. Zadusza wszystko zalewana świeca.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    34

Co Cię skłoniło do tego, że podłączyłeś świecę pod filtr? Może w oryginale by było OK? U mnie popękał zbiorniczek od świecy koło spawów i muszę wymyśleć jakiś inny. Na razie pronar jeszcze pali, zresztą nie jest już tak potrzebny...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1489

u mnie tez ten zbiorniczek popekal ale do tych -5* pali bez wiekszego problemu bez swiecy. Jak wiekszymroz to wleje kapke aby raz zapalic, a wlasciwie to w zimie to stoi uzywany moze z raz czy 2


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Kupię opony 480/65/R28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    651

Bo oryginalna świeca z elektrozaworkiem to dopiero niewypał. Zatyka się, blikuje, sama świeca jest licha. Ta jest lepsza. Muszę tylko sprawdzić ją na zewnątrz poza kolektorem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
walus90    0

Końcówki wtrysków wymieniłem. Stare lały. Ale jak nie odpalał tak nie odpala. Wyjąłem pompę i daje do sprawdzenia. Mam jeszcze pytanie poza tematem:

Przed świecą płomieniową w kolektor wkręcony jest okrągły plastik-dwa przewody są do niego podpięte-czy to wyłącznik termiczny świecy płomieniowej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    651

Nie. To czujnik zanieczyszczenia filtra powietrza. Jeśli podciśnienie w kolektorze ssącym przekroczy jakąś tam wartość zapali się kontrolka na desce rozdzielczej.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
walus90    0

Aha dzięki. zwarłem te przewody i się dowiedziałem od której to kontrolki:) Pompa sprawdzona-wymagany remont kapitalny pompy. Słabe ciśnienie i zużyte sekcje. Regeneracja w granicach 700 zł. Dlatego nie palił.

Jeszcze jedno pytanie: Swieca płomieniowa jest u mnie dobra, lecz nie dochodzi do niej prąd, a działało wszystko. Jest do niej jeszcze jakiś przekaźnik czy sterownik, który mogłby nawalić? Bezpiecznik jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    651

Nie ma przekaźnika który załącza żarnik. Sprawdź kable i włącznik. Nie jest n pierwszej jakości i lubi się rozlecieć.

Jeśli mnie pamięć nie myli to tylko elektrozaworek w świecy jest załączany przakaźnikiem. Powinien on być z lewej strony deski rozdzielczej opisany zresztą.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
walus90    0

Pompa naprawiona i nie pali dalej. Okazało się później że przy wymianie wtrysków miał założone za grube podkładki pod wtryski, przez co były one osadzone za wysoko i strumień rozpylonego paliwa wadził o głowice i się rozmywał. Podkładki założyłem od c-360 i pali jak ta lala! Rano zimny,bez świecy od strzała!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

To lepiej sprawdź czy nie masz tych podkladek za wiele mi fachowiec zakładał wtryski i starych nie wyciągnął ale nowe założył potem to troche poprawiłem ale chyba po jeszcze jednej są w środku


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1489

robilem u siebie koncowki i czy tam przypadkiem nie szly takie podkladki z teflonami ? uszczelniajace ?


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Kupię opony 480/65/R28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam Panowie jestem nowy na AF , więc proszę o wyrozumiałość . Do rzeczy , macie jakiś sprawdzony sposób na owijającą się trawę / lucernę na wale napędowym przedniego napędu w pronarku 82 SA ? ,ponieważ podczas prasowania dosyć często przy większych pokosach owija się materiał na wale napędowym i w ubiegłym sezonie owinęło mi się tak na wale kardana że aż powykrzywiało te osłony oryginalne a mianowicie wg. katalogu przednią i pośrednią i teraz mam takie pytanie .Czy są jakieś osłony na cały wał ? bo te oryginalne osłaniały tylko łączenia (krzyżaki) szukałem sporo ale nigdzie nie mogę tego znaleźć . Czy może od czegoś innego można podpasować ?
    • Przez zbigniew1968
      Witam,
      mam taki problem. Na moim 952 miałem zamontowany podnośnik Stoll na joystiku podłączony bezpośrednio pod pompę hydrauliczną. obecnie zdemontowałem go. Problem polega na tym, że nie wiem co zrobić z otworami gdzie podłączony był podnośnik? Zaślepić czy powinno się coś tam podłączyć, połączyć itd... Nadmienię że dwa węże były podłączone do pompy a trzeci do zbiornika oleju.
      Czy ktoś z Was mógłby mi podpowiedzieć coś w temacie, za co góry dziękuję.
    • Przez Delbeta
      Witam
       
      Mam problem z ładowaniem prądu w belarus 820 2016 rok i okazało się po wyciągnięciu wsuwki od bezpiecznika świec żarowych że ładownaie wzrosło a wskazówka jest na zielonym polu (wcześniej na żółtym 12.5 max )  Mam pytanie gdzie kabel od świec jest przymocowany do stacyjki bo wychodzi na to że nawet na właczonym silniku świece grzeją co powoduje spadek napięcia i rozładowywanie akumulatorów .
    • Przez TomeG
      Witam! Panowie mam problem w moim Belarusie 820 obroty na biegu jałowym dochodzą do 1300. Jak je zmniejszyć i co jest przyczyną. Dodam że regulacja na cięgiełku do pompy się już skończyła . Czy ktoś miał już taki problem i jak go rozwiązał. 
    • Przez kuba__7
      Witam, jakie są róznice w silniku belarusa 920 wolnossącego a belarusa 952 turbodołowanego (w sensie czy wał, pierścienie, tłoki są takie same czy się czymś róznią), 
×