Gość PP61

Nadstawki do przyczepy.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Gość PP61   
Gość PP61

Witam.

 

Czy warto jest robić nadstawki do przyczepy?

 

Chodzi mi o następującą sytuację: Mam przyczepę bodajże Autosan D-47 z pojedynczymi burtami i zastanawiam się nad kupnem nowych burt tyle że podwójnych po 50 cm. Normalnie na przyczepę wejdzie ok.4 t zboża a wówczas na przyczepę mogłoby wejść ok. 8 ton zboża. I teraz mam pytanie odnośnie tego czy przy przyczepie D-47 z podwójnymi nadstawkami nie będzie problemu z resorami, oponami itp.

 

Jeśli tak to jakie burty według was są najlepsze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1151

z resorem i oponami, o ile to 20, nie bedzie problemu

problem bedziesz mial z pekajaca rama, te przyczepy przy 4t potrafia soe lamac, szczegolnie przy wywrocie do tylu

jesli nie masz zamiaru wzamcniac ramy, a nie chcesz jej uszkodzic, to tylko ok.15cm w gore


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    182

mojemu sąsiadowi pękło ramo i musiał wzmacniać ładował tak po 8 ton , teraz ma podobnież spokój z pękającym ramą ale na jak długo sam nie wie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Starzyno    1

Mam również taką przyczepę i mam zrobione w niej jeszcze raz takie nadstawki, spokojnie ładuje w nią około 8 ton, ale jak chce kiprować ją ze zbożem - sypiąc do dmuchawy to muszę wziąć drugi ciągnik i skrzynię lekko trzymać bo mi na prawą stronę lekko ucieka. No a z takim ładunkiem to nie trudno o wywrotkę na bok. :D Jeśli chcesz to jutro zrobię zdj i mogę Tobie podesłać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Do takiej przyczepy idealne będą nadstawki po 25cm w górę,zboża wejdzie około 6T i to wystarczy.

Burty najlepiej zrobić samemu z profilu bez atestu po 1,9zł/kg wtedy wychodzą połowę taniej.

  • Like 1

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

My mamy wysokość burt 83 cm.I to jest wystarczające.I tak jest strach jechać bo nie daj bóg gdzieś się rozleci na środku drogi i płacz nie płacz, nic nie zrobisz..Ja się dziwie że te zamki burt wytrzymują 6 ton.Niby pręt 10 ale nacisk jest :blink:


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam również taką przyczepę i mam zrobione w niej jeszcze raz takie nadstawki, spokojnie ładuje w nią około 8 ton, ale jak chce kiprować ją ze zbożem - sypiąc do dmuchawy to muszę wziąć drugi ciągnik i skrzynię lekko trzymać bo mi na prawą stronę lekko ucieka. No a z takim ładunkiem to nie trudno o wywrotkę na bok. :D Jeśli chcesz to jutro zrobię zdj i mogę Tobie podesłać.

kolego mieszkam nie daleko cb i masz chyba przyczepe jak my d-47 i mam podwójne burty i i jak kipruje z np.zbozem na tył to stoi sztywno ponieważ rama i kiper jest wzmocniony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315
Do takiej przyczepy idealne będą nadstawki po 25cm w górę,zboża wejdzie około 6T i to wystarczy. Burty najlepiej zrobić samemu z profilu bez atestu po 1,9zł/kg wtedy wychodzą połowę taniej.
święte słowa.

U nas w tych przyczepach mieli pozakładane 20-25 z drewna i po 20 lat jeździli i ramy wytrzymywały.

Wchodzi wtedy 6,1-6,3tony pszenicy. Jak przekroczysz 6,5tony to ta przyczepa zaczyna ciężko iść (dobrze to widać jak ciągnie się ją np ciapkiem).

Mówię o wersjach z kołami 825-20.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Dokładnie. D-47 to są jedne z najsłabszych przyczep i zakładanie podwójnych burt wiąże się z złamaniem ramy. Bo to jest 4 tonowa a nie 8. Ja mam 30 cm nakładki, może wejść 7 ton, i jak kipruję do tyłu to na przód przyczepy nie sypię. A rama i tak powyginana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ochen    65

Do d47 nadstawki max 30cm. Warto tez zamknąć dolną rame wtedy jest pewniej. Koła 8.25-20 spokojnie wytrzymaja resory tez.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin2057    22

a ja zapyta o inna przyczepę bo D-44b z wywrotem na boki z 2 siłownikami 3,5t na kołach R20 i zamierzam zrobić nadstawki 30 cm z profila 30X50 i na to blacha 1mm czy wytrzymają opony i resory i czy z wywrotem nie będzie problemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Opony musisz mieć lepsze, to znaczy zdrowe, 20" to jedne z lepszych opon, bardzo wytrzymałe. Na resory radzę dać poduszki, bycze jaja, z przyczepy D50. Jak tak będziesz miał to niczym nie powinienieś się już przejmować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin2057    22

a opony o jakich wymiarach bo w tej chwili są 650 R20 lecz nie są już najlepsze i będę musiał się rozejrzeć za nowymi a resory wytrzymają, teraz żyta wchodzi 3,5t a z nadstawkami obstawiam 5,25t a z wywrotem nie powinno być problemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

8,25 opony będą super, lepsze radial.ale i diagonalne wytrzymują, ja mam diagonalne w D47 i po 7 ton nie raz na niej było, i dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1151

chcesz kupic nowe opony, to lepiej pomysl o calych kolach 17.5 lub 19.5, mysle ze wyjdzie nawet taniej niz nowa opona 8.25

pod resor dasz wieksze balwanki, jak pisal kolega

osobiscie dalbym wieksze nadstawki, jesli rama zdrowa, ale na kolach jw.

wywrot na dwie strony, mysle ze nie bedzie problemu


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

W D-47 i podobnych polecam 9.00.Może dlatego że nie spotkałem dobrych 8.25.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin2057    22

nie miałem na myśli opon R20 nowych lecz używane w dobrym stanie i chyba jednak zostanę przy kołach 20'' bo w mojej przyczepie są te duże bębny ten starszy typ i nie wiem czy by mniejsze koła by weszły i zastanawiam się jak zrobić zawiasy do bocznych nadstawek tak aby były uchylne podczas wywrotu, czy dokupić oryginalne zawiasy czy samemu coś ,,wymodelować'' chyba, że wy macie jakieś ciekawe pomysły ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Najlepiej używane 20", po 50-150 zł kupi się. ale już jest z nimi problem, bo mało Starów zostało, a 9,00 to tylko na tył, ja w D 47 mam 1,000 , bo na przód to pod ramę mogą wchodzić, jak jest naładowana, i będzie blokować przy skręcie, nie skręci się.

Zawiasy tak trza zrobić żeby nic nie wystawały ponad nakładki, bo plandeki mogą rozrywać. Na śruby 16mm ja mam porobione.

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/331764-przyczepa-9-ton/ tu trochę widać jak zrobiłem. Do nakładki tej długeij w środku jest przyspawany płaskownik 60x10.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Po 9.00 to najlepiej do PKSu jechać oni tam z autosanów mają pełno.Ja muszę podjechać w któryś dzień po nowym roku i zapytać się czy mają.Kiedyś tak przywieźliśmy parę opon.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DK94    192

jednak zostanę przy kołach 20'' bo w mojej przyczepie są te duże bębny ten starszy typ i nie wiem czy by mniejsze koła by weszły

Jeśli myślisz o tej D-35 http://www.agrofoto....age__st__10��to nie podejdą Ci balonówki bo to nawet nie ten rozstaw szpilek, jak i ina średnica trzpienia centrującego. Do niej spokojnie możesz 9.00 stosować na przód bo ma rozwiązaną obrotnicę tak, ze ma duży prześwit po skręcie koła.

 

To jest D35, D44 ma inaczej rozwiązane mocowanie ramy z obrotnicą, poza tym ma inną obrotnicę no i twoja wersja D35 jest pierwszą z produkowanych D35 bo posiada nowy typ osi czyli okrągłe ale stary typ bębnów.

Edytowano przez DK94

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin2057    22

dzięki DK94 rozwiałeś wszystkie moje wątpliwości jaka to przyczepa, planuję zrobić do tej co wyżej w linku nadstawki 30cm, założyć opony 9.00 i założyć siłowniki do wywrotu i nową instalację

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel2012    35

Chłopy powiedzcie mi czy bycze jaja od 6t przyczepy podejdą do d-732, jeśli nie to jakiej przeróbki dokonać:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1151

powinny pasowac bez problemu

duzy masz przeswit pomiedzy ta mala poducha a resorem ?


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez bernijol
      Witam. Jak w temacie. Jsk zlikwidować luzy w kolumnie kierownicy c360? Wiem że temat wałkowany ale mam kilka pytań. Mianowicie. Ogólnie wiem że luz się w tym ciągniku likwiduje się poprzez odkręcenie w przekładni kierowniczej pod kolumną nakrętki zaślepki (taka duża chyba ponad 30mm)a następnie poprzez wykręcanie śróby (u mnie na ampul)likwidujemy luz. Przynajmniej u mnie w tej kolejności to idzie. Tak. Co jeśli śruba już jest wykręcona na max? A luz jeszcze troche jest? Gdzieś wyczytałem że trzeba ją wykręcić całkiem i coś tam podłożyć. To prawda? Problem taki że tej śruby na ampul co to ją się wykręca i luz ginie u mnie całkowicie wykręcić nie mogę. To tak ma być? Dojdzie do pewnego momętu i stop. Proszę o porade jak co gdzie podłożyć żeby ten luz ustąpił. Z góry dzięki za porady. Pozdrawiam. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj