z90

zetor 6245 ciśnieni w tłokach

Polecane posty

z90    0

Witam.

Jakie powinno być ciśnienie w tłokach w zetorze 6245??? bo ja mam na każdym 20,5. Z góry dziękuję za odpowiedz.

Edytowano przez z90

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Witam Prawidłowe ciśnienie sprężania powinno być w granicach 28-32 atm.

 

Opisz dokładniej problem . Czy coś wymieniałeś ,i jak dokonujesz pomiaru, to będziemy mogli cos doradzić.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
z90    0

Dokonuje pomiaru testerem ciśnienia. Zrobiłem z głowicą i postanowiłem zmienić pierścienie na tłokach bo tuleje były beż śladów zużycia. A w każdych zetorach powinno być takie ciśnienie nie zależnie od 4 czy 6 cylindrowy???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Ciśnienie sprężania faktycznie określa się na podstawie stopnia sprężania. Wartość jest różna w zależności od silnika. Dla zetora 6245 wynosi 17 . Mnożysz razy wartość stała dla diesla 0,21 i wychodzi 3,57 MPa czyli w przybliżeniu 35 atmosfer.

 

Wydaje mi się ,że silnik powinien się dotrzeć po wymianie tych pierścieni.Możesz spróbować zmierzyć na tzw. próbę olejową i będziesz wiedział gdzie ucieka ciśnienie. Mam nadzieję ,że pomiaru dokonujesz na rozgrzanym silniku do temperatury pracy i z pełni naładowanym akumulatorem,sprawnym rozrusznikiem, wykreconymi wtryskiwaczami i wyregulowanymi luzami zaworowymi. Dokładny opis na ten temat mozna poczytać tutaj. tutaj: http://www.zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Widzę,że nawet jak ktoś poda gotowy link do artykułu nie chce się czytać a jest tam wszystko dokładnie opisane.

 

Już Ci z kopiowałem ten fragment o próbie olejowej.

 

"W celu dokładniejszego zlokalizowania usterki w silniku o zapłonie iskrowym przeprowadzamy tzw. „próbę olejową”. Próba ta polega na wlaniu na denko tłoka od 5÷10(cm3) czystego oleju silnikowego przez otwór świecy zapłonowej. Olej wlewamy tylko do tego cylindra, w którym ciśnienie sprężania było najniższe. Następnie włącznikiem zapłonu uruchamiamy obroty wału korbowego – w celu równomiernego rozprowadzenia oleju na obrzeżach denka tłoka. Teraz próbnikiem SPCS-15 dokonujemy jeszcze raz w tym cylindrze pomiaru ciśnienia sprężania.

Porównujemy wynik pomiaru z obu prób (bez oleju i z olejem):

- jeżeli ciśnienie sprężania z olejem wzrosło (zbliżyło się do wartości nominalnej) świadczy to o usterce w połączeniu tłok-pierścienie tłokowe-gładź cylindrowa — najczęściej są to zapieczone lub popękane pierścienie tłokowe

- jeżeli ciśnienie sprężania z olejem nie wzrosło świadczy to o nieszczelności zaworów i ich gniazd, lub nieszczelnej uszczelce pod głowicą

- jeżeli ciśnienie sprężania podczas tej próby wzrosło nieznacznie świadczy to o nieszczelności zaworów i pierścieni tłokowych."


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez kamil5421
      Witam. Posiadam Ciągnik zetor Forterra 125 i mam w nim tuz z WOM . lecz wałek raczej kręci się w przeciwnym kierunku , gdyż jak podłącze  jakąś maszynę to maszyna stoi a sprzęgło wałka chodzi jakby na " luzie " czy jest mozliwość zmiany obrotów w przekładni WOM . w załaczniku zdjęcie poglądowe ze strzałka obrotu wałka ,



    • Przez kamil5421
      Witam tak jak w temacie. Co może być przyczyną zaciecia zegara od ciśnienia powietrza.?
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj