Skocz do zawartości
z90

zetor 6245 ciśnieni w tłokach

Polecane posty

z90    0

Witam.

Jakie powinno być ciśnienie w tłokach w zetorze 6245??? bo ja mam na każdym 20,5. Z góry dziękuję za odpowiedz.

Edytowano przez z90

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Witam Prawidłowe ciśnienie sprężania powinno być w granicach 28-32 atm.

 

Opisz dokładniej problem . Czy coś wymieniałeś ,i jak dokonujesz pomiaru, to będziemy mogli cos doradzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
z90    0

Dokonuje pomiaru testerem ciśnienia. Zrobiłem z głowicą i postanowiłem zmienić pierścienie na tłokach bo tuleje były beż śladów zużycia. A w każdych zetorach powinno być takie ciśnienie nie zależnie od 4 czy 6 cylindrowy???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Radekk    154

Ciśnienie sprężania faktycznie określa się na podstawie stopnia sprężania. Wartość jest różna w zależności od silnika. Dla zetora 6245 wynosi 17 . Mnożysz razy wartość stała dla diesla 0,21 i wychodzi 3,57 MPa czyli w przybliżeniu 35 atmosfer.

 

Wydaje mi się ,że silnik powinien się dotrzeć po wymianie tych pierścieni.Możesz spróbować zmierzyć na tzw. próbę olejową i będziesz wiedział gdzie ucieka ciśnienie. Mam nadzieję ,że pomiaru dokonujesz na rozgrzanym silniku do temperatury pracy i z pełni naładowanym akumulatorem,sprawnym rozrusznikiem, wykreconymi wtryskiwaczami i wyregulowanymi luzami zaworowymi. Dokładny opis na ten temat mozna poczytać tutaj. tutaj: http://www.zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Widzę,że nawet jak ktoś poda gotowy link do artykułu nie chce się czytać a jest tam wszystko dokładnie opisane.

 

Już Ci z kopiowałem ten fragment o próbie olejowej.

 

"W celu dokładniejszego zlokalizowania usterki w silniku o zapłonie iskrowym przeprowadzamy tzw. „próbę olejową”. Próba ta polega na wlaniu na denko tłoka od 5÷10(cm3) czystego oleju silnikowego przez otwór świecy zapłonowej. Olej wlewamy tylko do tego cylindra, w którym ciśnienie sprężania było najniższe. Następnie włącznikiem zapłonu uruchamiamy obroty wału korbowego – w celu równomiernego rozprowadzenia oleju na obrzeżach denka tłoka. Teraz próbnikiem SPCS-15 dokonujemy jeszcze raz w tym cylindrze pomiaru ciśnienia sprężania.

Porównujemy wynik pomiaru z obu prób (bez oleju i z olejem):

- jeżeli ciśnienie sprężania z olejem wzrosło (zbliżyło się do wartości nominalnej) świadczy to o usterce w połączeniu tłok-pierścienie tłokowe-gładź cylindrowa — najczęściej są to zapieczone lub popękane pierścienie tłokowe

- jeżeli ciśnienie sprężania z olejem nie wzrosło świadczy to o nieszczelności zaworów i ich gniazd, lub nieszczelnej uszczelce pod głowicą

- jeżeli ciśnienie sprężania podczas tej próby wzrosło nieznacznie świadczy to o nieszczelności zaworów i pierścieni tłokowych."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×