Gość Opublikowano 27 Września 2018 Opublikowano 27 Września 2018 Ostatnio przeglądałem instrukcję obsługi kombajnu JD. Napisali zmiana oleju w silniku co 500 godz lub co rok pod warunkiem że zastosuję oleju JD hy gard plus II. Jeśli inny olej zamienny to wtedy zmian co 250 godz. Więc te dwie szkoły wynikają za pewne z tych instrukcji. W ciągnikach JD w książce podobnie jest to napisane. Ale z drugiej str. ciekawe w czym niby ma być lepszy ten oryginalny olej JD od zamiennika. Jak to pewnie różni się tylko napisem na beczce...
Gość Opublikowano 27 Września 2018 Opublikowano 27 Września 2018 23 godziny temu, Piters182 napisał: Ale ogólnie większość Arionów jeździ na 15W40 Mineral, przynajmniej ja na takim jeżdżę, ale wy pewnie też. Jeszcze zależy ile się robi rocznie tym ciągnikiem, jeśli na rok 1000 mtg to spokojnie co 500 mtg można zmieniać, a nie jak mój znajomy ma nowego Case, od zakupu minęło 4 lata i dopiero 500 mtg pyknęło. Dlatego trzeba czytać uważnie instytucje, valtra np. Zaleca w Starych seriach do n3, t3 500 mth w silniku lub zmianę przynajmniej raz w roku, znam jedne przedsiębiorstwo gdzie wymieniali tam olej co 250 mth, leli jakiegoś taniego fuchsa, w zaworach po 1000 mth był kisiel, po zmianie na dobrej normy olej Shella po 500 mth nie było znaku
grzybu1 Opublikowano 27 Września 2018 Opublikowano 27 Września 2018 100 mtg na rok to przesadnie mało ... Praktycznie stoi nie używany taki ciągnik. W ciągu 10 lat będzie miał 1000 a już będzie stary.
Darekk310 Opublikowano 28 Września 2018 Opublikowano 28 Września 2018 Dnia 9.09.2018 o 23:31, Kos_pl napisał: A co to za nową jakość przedstawia Hexashift/Dyna6 w stosunku do Quadrashift/Dyna 4? Co się dzieje z Quadrashift/Dyna 4? Gdyby te 16 biegów było by przełączne pod obciążeniem było by ok. Tak jak dla mnie jest źle zestopniowana. Mam ciężkie ziemie i do tego dość duże górki. Jak jezdziłem z gruberem na prostych dawał rade na c2 a pod góre trzeba było schodzić na b4 co wiąże się z zatrzymaniem ciągnika. Ogólnie dla mnie biegi które używam w polu to B3 do c2 a to juz dwa zakresy. Skrzynia nie jest za cicha. biegi pod obciążeniem nie chodzą za szybko. Żeby nie było ze wszystko zle to rewers działa miód malina 1
Kos_pl Opublikowano 4 Października 2018 Opublikowano 4 Października 2018 (edytowane) Nie da się przejść z np. C1 na B4 bez zatrzymania ciągnika? Edytowane 4 Października 2018 przez Kos_pl
sumek666 Opublikowano 5 Października 2018 Opublikowano 5 Października 2018 @Kos_pl to nie jest skrzynia dwusprzęgłowa. Chociaż wróć... przecież w skrzeczącym Electro Command da się zmieniać zakresy
Tomek90 Opublikowano 5 Października 2018 Opublikowano 5 Października 2018 9 godzin temu, Kos_pl napisał: Nie da się przejść z np. C1 na B4 bez zatrzymania ciągnika? Rozłącza moment na chwile. W trybie transportowym przebijasz normalnie od A1-D4 bez sprzęgła, w trybie roboczym jest to bardziej odczuwalne przy zmianie zakresu musisz wcisnąć któreś sprzęgło i ciągnik może się zatrzymać. Chodź potrafię przebić praktycznie bez zatrzymania w pracy. @Darekk310 w hexashift masz po 6 na zakresie, ale przy przebijaniu zakresu nie tracisz momentu obrotowego jak w quadrshift?
Kos_pl Opublikowano 5 Października 2018 Opublikowano 5 Października 2018 (edytowane) @Tomek90 Czyli w pługu, gruberze, talerzówce czy jakimś ciężkim agregacie traktor może wtedy stanąć w miejscu (z b. dużym prawdopodobieństwem), jak na chwilę rozłączany jest napęd od silnika, a jak zdąży mocno zwolnić to też i szarpnie - ponieważ kierownik maszyny jeszcze będzie w ruchu względem ziemi. Żeby nie było to bardzo odczuwalne to taka zmiana biegów musiałaby trwać dosłownie jakieś kilka czy kilkanaście ms jak w skrzyniach typu DSG. Tak mi się wydaje. W transporcie to już co innego, tu już będą warunki chociaż trochę podobne do samochodowych. Chociaż jak rozmawiałem niedawno z @Pietras892 to on mi mówił że nie ma problemów. Tylko że właśnie półbiegów mogło by być więcej - 6 zamiast 4. Czyli że warto dopłacić jest do skrzyni Dyna6. Ale to trochę komplikuje sprawę, bo w przypadku MF - zazwyczaj najsłabsi przedstawiciele z danej serii nie mają możliwości wybrania ich ze skrzynią Dyna6 np. w przypadku serii 67xx S i modelu 6712S nie ma możliwości nabycia go z Dyną 6, podobnie jest dla modelu 7714 S. Czyli raz dołóż do modelu 6713 S lub 7715 S i drugi raz dołóż do Dyny 6. Nie pamiętam jak to jest u Claasa, ale male Ariony serii 4xx chyba też mogą mieć tylko Quadrashift, czyli Dyna4, edit: od modelu 430 jest dostępny Hexashift. @sumek666 dokładnie zmiana z 8 na 9 - ale to też jest newralgiczny punkt tej skrzyni. Wtedy też musi być wciśnięte sprzęgło albo w guziku albo "nożne". Mam nadzieję że nic nie pokręciłem. Edytowane 5 Października 2018 przez Kos_pl
sumek666 Opublikowano 5 Października 2018 Opublikowano 5 Października 2018 @Kos_pl ale to tylko w transporcie a wtedy zestaw jest rozpedzony więc nie stanowi to żadnego problemu. W polu są używane głównie od 4 do 8 właśnie. W DC są 3 zakresy ABC a na każdym 8 biegów.
Kos_pl Opublikowano 5 Października 2018 Opublikowano 5 Października 2018 (edytowane) Tak, w transporcie a w szczególności jeszcze po szosie to już co innego. Ciekawe jeszcze jak w przypadku Quadrashift/Dyna4, Hexashift/Dyna 6 wygląda przejście z np. A4 na B1 dla Dyna 4 lub A6 na B1 dla Dyna 6 - zakładając jazdę/pracę z maszyną stawiająca duży opór w polu. W sumie więc powielam pytanie @Tomek90. Mnie się jednak wydaje że Dyna 4 i Dyna 6 będą się zachowywać identycznie pod względem technicznym w przejściach między zakresami (w komforcie zmiany zakresów mogą być jednak już różnice). Szóstka ma tylko więcej półbiegów (o dwa) czy jak tam ich zwą na każdym z 4 zakresów. Zasada działania jest jednak identyczna. Edytowane 5 Października 2018 przez Kos_pl
jacek1296 Opublikowano 5 Października 2018 Opublikowano 5 Października 2018 Przy zmianie zakresów w ciężkiej robocie następuje rozłączenie napędu i zatrzymanie ciągnika.
Tomek90 Opublikowano 5 Października 2018 Opublikowano 5 Października 2018 7 godzin temu, Kos_pl napisał: Tak, w transporcie a w szczególności jeszcze po szosie to już co innego. Ciekawe jeszcze jak w przypadku Quadrashift/Dyna4, Hexashift/Dyna 6 wygląda przejście z np. A4 na B1 dla Dyna 4 lub A6 na B1 dla Dyna 6 - zakładając jazdę/pracę z maszyną stawiająca duży opór w polu. W sumie więc powielam pytanie @Tomek90. Mnie się jednak wydaje że Dyna 4 i Dyna 6 będą się zachowywać identycznie pod względem technicznym w przejściach między zakresami (w komforcie zmiany zakresów mogą być jednak już różnice). Szóstka ma tylko więcej półbiegów (o dwa) czy jak tam ich zwą na każdym z 4 zakresów. Zasada działania jest jednak identyczna. Dyna6 czy hexashift super sprawa jedna z lepszych skrzyń jeśli nie najlepsza z tego typu dla mnie. Tak jak mówisz przy mocnych oporach tj w pługu ciągnik może stanąć i powstaje szarpnięcie. Jak wspomniałem wystarczy dobrze wyczuć kiedy zrzucasz zakres, przy wirniku czy gruberze ciągnik praktycznie mi nie staje. Wiadomo jak ktoś będzie dusić na C1 i zrzutka na B4 (a nawet mniejszy bo w claasie chyba dobiera automatycznie półbieg przy zbijaniu albo podbijaniu zakresu) to można wylecieć przez przednia szybę. 1
Piters182 Opublikowano 20 Lutego 2019 Opublikowano 20 Lutego 2019 Czy ktoś z was zmieniał samodzielnie płyn hamulcowy W Arionie?
jacek1296 Opublikowano 26 Marca 2019 Opublikowano 26 Marca 2019 Arion 410 z 2013r wyskoczył błąd: Id7f35h. Serwis zidentyfikował go jako: zapchany filtr hydrauliki. Wymieniłem wszystkie filtry, olej czyściutki, błąd pozostał. Tzn. pojawia się tylko po rozgrzaniu solidnym. Np. w pracy z rozsiewaczem nie wyskakuje, ale w bronie wirnikowej już tak.
ramzesss Opublikowano 27 Marca 2019 Opublikowano 27 Marca 2019 ten długi wkład filtra też wymieniłeś?
marcin2645 Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Claas arion 630c wie ktoś z jakim momentem dokręca się głowicę, kolejność przykręcania, luzy zaworowe?
jacek1296 Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Arion 410 z 2013r. Nadmuch powietrza po odpaleniu ciągnika działa przez 15-20minut, potem jest ledwo wyczuwalny. Gdzie szukać przyczyny?
ramzesss Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Opublikowano 28 Sierpnia 2019 ja też nieraz w 430 mam podobnie
Laver Opublikowano 4 Września 2019 Opublikowano 4 Września 2019 (edytowane) Witam, czy ktoś z was użytkuje claasa ariona z serii 500 z adblue i dpf i może coś powiedzieć o tych ciągnikach? Konkretnie interesuje mnie model arion 510 cis+ z hexashift. Edytowane 4 Września 2019 przez Laver błąd
Laver Opublikowano 6 Września 2019 Opublikowano 6 Września 2019 Dostałem ofertę na new hollanda T6.145 przedni tuz, amortyzacja osi i kabiny, wzmocniony podnoścnik, tempomat, 4 pary hydrauliki mechaniczna, skrzynia dynamic command, cena 250 netto, może by coś jeszcze urwał. W porównaniu z valtrą, claasem i johndeerem 50 tys taniej, tylko boje się trochę tej skrzyni.
Matey Opublikowano 21 Listopada 2019 Opublikowano 21 Listopada 2019 dlaczego ariony z lat 2015+ sa do sprzedania na portalach ogloszeniowych za kwoty od 130+ netto? moge sie mylic ale w ciagu 4-5 lat tki ciagnik stracil prawie polowe na wartosci
tomi43 Opublikowano 26 Listopada 2019 Opublikowano 26 Listopada 2019 Witam czy ktoś z użytkowników może powiedzieć coś o arion 510 czy jest awaryjny itp.
Piters182 Opublikowano 7 Lutego 2020 Opublikowano 7 Lutego 2020 (edytowane) Jakie macie zdanie na tematy zmiany przez Firmę Claas w ciągnikach serii Arion 500/600 amortyzacji przedniej osi, z niezależnej na system zależny. Według was ta zmiana jest na plus czy na minus? Edytowane 7 Lutego 2020 przez Piters182
Rekomendowane odpowiedzi
Claas Arion 630
Claas + AutoAgro
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się