Skocz do zawartości

Polecane posty

Arek    113

Czy się objawia walnięty tłumik drgań skrętnych? Tzn. nie całkowicie zerwany ale ze sporym luzem na sprężynach ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Tłucze się przy zmianie obrotów silnika, bez zmian też się tłucze ale mniej, najbardziej go słychać przy rozruchu i gaszeniu silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

A nie ma wpływu na pracę sprzęgła? Nie powoduje szarpania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

bobytempelton    158

Powoduje drgania sprzęgła i szarpanie sprzęgła, działa na tej samej zasadzie co dwumasa w samochodzie, tylko w samochodzie jest dla komfortu, a w traktorze powinna chronić drogą skrzynię biegów przed drganiami i szarpaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

Jakim sposobem może powodować drgania sprzęgła? No chyba że już całkiem się rozsypie:) Dwu-masa działa podobnie ale ma zupełnie inne zadanie. Sam tłumik drgań skrętnych ma za zadnie płynniejszą pracę sprzęgła ale jeśli jest sprężyna luźna to dalej działa tylko w mniejszym stopniu, musi nie być sprężyny albo całkowicie ściśnięta aby nie działa. Zdecydowanie bardziej odczuwalny jest luz na frezach piasty lub nitach samej tarczy niż na sprężynach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Dokładnie powoduje szarpanie przy sprzęganiu biegów, stuki i że działa na takiej samej zasadzie konstrukcyjnie nie tak jak w samochodzie że jest kołem zamachowym, bo tam nie ma sprzegła jak w ursusie, napisałem że ten wynalazek ma chronić skrzynię przed drganiami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

Zgadzam się, przy zmianach biegów czy nagłej zmianie obrotów czuć szarpanie. Sprzęgło w samochodzie z dwumasą nie potrzebuje tłumika drgań skrętnych bo po to jest dwumasa ale dwumasa poza ochroną sprzęgła czyli tym samym co robią sprężynki w tarczy ma wyrównywać pracę silnika, wyciszać pracę no i izolować drgania. A wszystko po to że w samochodach coraz większe są momenty i co najważniejsze dla pracy diesla to coraz to większe ciśnienia zapłonu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MaxiBaueR    4

Witam ja jestem na etapie kapitalki w 8240 i przy rozbieraniu okazało się że z ośmiu sprężyn na amortyzatorze zostało tylko 4 i dziwi mnie to że wypadła co druga... Czy może to być przyczyną szarpania ciągnika w momencie zmieniania kierunku jazdy do przodu? Bo przy zmianie kierunku do tyłu wszystko jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Mateuszz92
      witam , mam problem ze wspomaganiem w zetorze. Dokladnie chodzi mi o tłumik drgań, może ktos wie jak sprawdzic czy jest dobry??? bo u mnie jest taka sytuacja, że tłumik można zsunąć ręką ale juz go rozciągnąć nie można. trzeba użyć duzej siły.. czekam na odpowiedz i z góry dziekuje
    • Przez Hiddenly
      Witam koledzy czy to normalne że po pracy ciągnikiem u dołu tlumnika zbiera się trochę oleju dodałem zdjęcie
      Dodam że tłumnik lata jak "pi**a"
      2 pytanie jak tan tłumnik przykręcić żeby się ładnie trzymał a nie latał jak ...
       
       
      PS. Zdjęcie 1 lepsze z internetu
       
      Uważaj na słówka
    • Przez Stach42
      Witam kupiłem Zetora 6245 ale nie ma on tego siłownika-amortyzatora drgań z lewej strony (patrząc z przodu).I tu moje pytanie do kolegów czy powinien on byc zamontowany czy można pracować bez niego?Zetor ma serwomechanizm.
    • Przez karp86
      Panowie mam pytanie, czy tłumik/amortyzator drgań do Zetora 7245 jest rozbieralny? A jeśli tak to w jaki sposób? Przyznam się że kręciłem i próbowałem go podejść z różnych stron ale nie podołałem.
      Pytam bo mój się zaciął - dam radę go ruszyć tylko w jedną stronę, a i to z dużym oporem. Zanim kupie nowy chciałbym sprawdzić czy uda się naprawić ten.
      Z góry dziękuję za podpowiedzi.
       
      Zdjęcie poglądowe:

    • Przez DawidWsik
      Witam, mam pytanie czy jeśli wtryski mają obniżone ciśnienie o 10 to mogą spowodować większe spalanie i stratę mocy? Czy po ich wymianie ciągnik będzie mniej palił i będzie mocniejszy. Ten co sprawdzał powiedział że zaczynają lekko lać i jeszcze rok wytrzymają 
×