SLAWEK1203

wibracje w belarusie 820

Polecane posty

SLAWEK1203    0

Witam panowie potrzebuje pomocy. Od jakiegoś tygodnia mój belarus 820 dostaje dużych wibracji gdy silnik przekroczy 1000 obrotów i do około 1500 a później się uspokaja. Wiem że musi drżeć ale nie aż tak że zegary się odkręcają.

Kupiłem go nowego w 2007 ma 1625 motogodzin. Niby z ciągnikiem nic się nie dzieje ale jest to denerwujące. Więc proszę o podpowiedź co morze być przyczyną.

 

Pozdrawiam i przepraszam za moje błędy ale to mój pierwszy temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ksawery    57

ale na każdym biegu, tak jest?

Edytowano przez Ksawery

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Ale jak mówi że to się dzieje zależnie od prędkości obrotowej silnika a nie od prędkości jazdy to przedni napęd, wal od przedniego itp. to odpada. Ja bym się bardziej skupił na sprzęgle i elementów z nim współpracujących

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SLAWEK1203    0

Dzięki za podpowiedzi.

Dobra sprawdzę jeszcze jedno kolega padre1989 mówi że przeciw waga na wale czy koło zamachowe to ciągnik będzie skakał na obrotach czy coś takiego? A jeszcze wczoraj cały dzień orałem to zdawało mi się że czasami mniej wibrował.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    13

nie bedzie skakal tylko wibracji dostanie .albo jeszcze tutaj kolega mowil o poduszce silnika też jest taka opcja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SLAWEK1203    0

Dzisiaj sprawdzałem tom poduszkę i niestety wygląda dobrze cała nie widać popęknięć. Myślę że to chyba sprzęgło bo znajomy regulował je jakiś rok temu i mówił że są łapki strasznie zdarte morze to jest przyczyna jak myślicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian1978    9

Co do sprzęgła to może być tłumik drgań skrętnych czyli dwumasówka. jak się nie mylę to ruscy dają zamiast sprężyn gumowe wałki co według mnie jest błędem bo guma się starzeje i traci swoje właściwości. To też może być przyczyną drgań.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    13

ja niewiem dlaczego tak te sprzegła wam siadaja ja mam niecale 5000godzin i przy wymianie trybu od wstecznego przy okazji wymienilem łożysko wyciskowe i nic po za tym i chodzi jak nowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Kolego Adrian ta "dwumasówka" jak to określiłeś to dwumasowe koło zamachowe. Nic takiego w mtz-cie nie ma. Jest tłumik drgań skrętnych w tarczy sprzęgłowej ale nie ma to nic wspólnego z dwumasem.

Co do sprzęgła... za dużo gadania a żadnej reakcji. Odkręć pokrywkę pod obudową sprzęgła. Sprawdź czy nie leżą tam jakieś części lub kawałki tarczy sprzęgłowej. Przekręć dookoła kilka razy silnikiem i szukaj dziwnych rzeczy, rozregulowania, braku zawleczek, wysuniętych bolcy, mimośrodowego ułożenia tarczy pod dociskiem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian1978    9

Nie mogę się z Tobą zgodzić. Koło zamachowe dwumasowe to tylko przeniesienie tego właśnie tłumika drgań skrętnych w koło zamachowe z tarczy sprzęgłowej. Inaczej mówiąc koło zamachowe dwumasowe to jest tylko i wyłącznie tłumik drgań skrętnych. Tyle tylko że o większej sprawności jak to zastosowane w tarczy sprzęgłowej.

 

Powracając do mojego posta to mogę napisać tylko tyle że trochę źle to wyraziłem bo powinno być "czyli jak dwumasówka". Lecz nie zmienia to faktu zasady działania i że zamysłem firmy Luka było przeniesienie tłumika drgań skrętnych w koło zamachowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SLAWEK1203    0

Dzisiaj ściągnąłem miskę olejową i wszystko wygląda ok. Dodatkowo ściągnąłem kolesia który pracuje w serwisie i po godzinach ma robić belarusa. Dzięki za podpowiedzi i jak będę wiedział co się rozsypało to napisze morze ktoś inny będzie miał taki problem pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SLAWEK1203    0

Witam wszystko sprawdzone koleś rozkłada ręce nie wie co to morze być jedyna możliwość to koło napędzające alternator i pompę wody. Wygląda jakby było krzywe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Silnik nic nie osłabł? jak wszystko poskręcane to wtryski do sprawdzenia, może cię któryś przycina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian1978    9

Spotkałem się kiedyś z wibrującą pompą wodną, ale nie ciekła co dziwne a luz chwytając wirnik 1 cm. Ale nie podejrzewam że z tego takie wibracje. Sprawdź osłuchowo gdzie ta wibracja występuje. Daj na obroty w jakich się to ujawnia i słuchaj dotykaj może dojdziesz bliżej punktu wibracji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SLAWEK1203    0

Witam chodziłem sprawdzałem dotykałem i wygląda jakby wibracje szły od silnika. Możliwe żeby to była wina wału? Jak pisałem wcześniej że koło pasowe napędzające pompę i alternator wygląda jakby było na mimośrodzie razem ze śrubom mocującą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian1978    9

Jeżeli koło pasowe na mimośrodzie to tylko od nowości takie wibracje. Nie wyobrażam sobie aby wyrobiła sobie inny kształt w trakcie eksploatacji i wibrowała. Naprawdę ciężko w tej sytuacji wywróżyć coś z fusów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Alchemik
      Nie mam pod ręką ciągnika, tylko to wyjazdowa " akcja".
      Kiedyś próbowałem ruszyć położenie tylnych kół w Jumzie, ale bez "dużej przemocy" i zakończyło się to niepowodzeniem.
      Teraz pytania:
      -czy materiał tylnej piasty ( część zewnętrzna i dwie stożkowe połówki) są z materiału wytrzymującego silne uderzenia młotkiem (1.5kg) na kowadełku? Czy raczej szybko pęknie? ( To bardziej żeliwo, staliwo czy stal?)
      - używał ktoś innego ściągacza, klinów, czy czegoś podobnego oprócz/zamiast śrub oryginalnie danych do wkręcenia i rozdzielenia części piasty?
      -Pewnie w ruch pójdzie i palnik, ale ma ktoś dobry sprawdzony patent na ruszenie tego?
       
       
    • Przez Alchemik
      Czy części od JUMZa 6 AM/AL (starsza wersja -mała kabina)  pasują od JUMZa 6 KM/KL (duża kabina - zależnie od kraju itp chyba od 1988roku). Pomijając silnik gdzie w starszej wersji można trafić wersję bez wtrysku bezpośredniego, przekładni kierowniczej, czy są jeszcze jakieś różnice? Głównie interesuje mnie skrzynia biegów(Czy np. otwory pod przekładnię kierowniczą  różnią się? Cała pokrywa skrzyni?), ale informacja o innych podzespołach również będzie cenna.
      W skrócie: Jak bardzo starsza wersja JUMZa nadaje się na dawcę części dla nowszej wersji?
    • Przez Alchemik
      W czasie pracy ładowarką, gdy pociągniemy za dźwignię, żeby podnieść  ramię, lub ładowarkę na "łapach" w pierwszym momencie zamiast unoszenia to mamy gwałtowne opadanie kilka cm w dół  ( z 1000kg w łyżce podejrzewam że obecnie mogłaby się ładowarka przewrócić przy maksymalnym wysięgu, a przy ładowaniu normalnych ładunków przedni lemiesz odrywa się na moment od ziemi.... )
      ładowarka jak kolegi zwc18 z forum:

      schemat hydrauliki na 95% jak tu:
      schemat
      Problem się nasila z biegiem czasu, mimo, że pracuje sporadycznie.  Ramiona same nie opadają - 500kg można za zgaszonym silniku zostawić na kilka godzin, minimalnie opadnie, ruchy ramion przy pracy są dosyć szybkie, czasami silnik nawet pracuje na za niskich obrotach ze względu na szybkie ruchy ramion.
      Gdzie szukać przyczyny?
      - zatrzaski hydrauliczne przy siłownikach?
      - rozdzielacz (który?)
      - zawory przelewowe, bezpieczeństwa w rozdzielaczach?
      - zawór łączący pompy zasilające przy rozdzielaczu?
       
    • Przez WojtaS141095
      Witam. Piszę do Was jako osoba niezwiązana w stu procentach z mechaniką. Kilka dni temu zakupiłem koparko-spych Bialorusa JUMZ 6 AM w wersji budowlanej, głównie do własnych celów budowlanych. 
      W maszynie poki co muszę wymienić płyny, oleje. Do wymiany mam też dwa przewody hydrauliczne. Gdzie znajdę filtry paliwa,oleju silnika ? 
      Może macie jakieś porady, dzięki którym uda mi się jak najlepiej przygotować do pracy ?
       

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj