Polecane posty

tomek73    477

Mi kiedyś padł alternator  w  polu to komputery z siewnika zbożowego powyłonczały  z braku prądu,  się a ciągnik dalej jechał, Nie wiem ile miałem prądu jak  skrzynia się wyłączyła, ale naprądę bardzo mało. Kierukowskazy  też nie działały. Na pole przywiozłem aku z kombajna i tak jeździłem z  4 dni jeszcze co dzień ładowałem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    7

Panowie patanko skad udzie zasilanie pompy hamulcowej i czy jest mozliwe zeby przez popekany wezyk zapowietrzala sie pompka a nie bylo widac wycieku????


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    67
Napisano (edytowany)

Z racji tego że zaciął mi sie zawór od powershift a mam w zapasie kompletny elektrozawór od napędu 4WD to czy mogę go założyć? Według nr z katalogu niby jest to samo ale fizycznie widzę że różni się przelewem od frontu zaworu, na powershift jest dziurka wielkości szpilki a na tym z zapasu jest siatka.

edit: 

Jak zaciął mi sie elektrozawór to miałem problem z włączeniem 2 i 3 biegu, rozumiem że ten górny elektrozawór odpowiada za te dwa półbiegi?

Edytowano przez Ziel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Rowan    113

Z tego co kojarze to normalnie one sie zamieniają, bo jedne wersje byly z siatką, a inne bez. Biegi dzisłają tak:

1- 0,0

2- 0,1

3- 1,0

4- 1,1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    67
Napisano (edytowany)

kurcze to nie fajnie bo jak ciągnik popracuje godzine w polu to jest problem z 2 i 3 półbiegiem tzn niema reakcji na przełączenie z 1 na2 i z 2 na 3 i odwrotnie, działa tylko 1 i  4. Jak ciągnik postoi to te dwa półbiegi wracają. Rozebrałem elektrozawory i jeden zawór był w połowie otwarty i zamknięty więc pomyślałem że to on jest winny. Może być tak że jak sie nagrzeje porządnie olej wraz z zaworem to zaczyna go przycinać?

 

Założę ten zapasowy i sprawdzę ciśnienia.

Edytowano przez Ziel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    113

Najczęściej w tym ciągniku problem to albo sama cewka, ktora może się nagrzewać i wtedy otwiera się obwód i przestaje działać. A drugim częstym defektem jest sam przełącznik połówek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    477

Bardziej obstawiał bym rączkę od zmiany biegów. Mi nawet same sie przełączały, przeważnie z 4 na 2  albo zero reakcji  , podobnie jak u Ciebie.  Już 2 wymieniłem. Raz działa dobrze, przez 3 dni, a potem szaleje przez godzinę. 

W tamtym roku kupowałem https://agristar.pl/ciagniki/mccormick/elektryka/wczniki-wyczniki/12214-dzwignia-zmiany-biegow-joystick-case-mccormick.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    67

Tylko ze na zegarach półbiegi przełącza normalnie wiec wyglada na to ze raczka wysyła prawidłowy sygnał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    113

Jeszcze możliwy jest przekaźnik od półbiegów. Są one pod zegarami. Ale który to nie pamiętam, trzeba by do serwisówki zerknąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    67
Napisano (edytowany)

Ok, to też sprawdzę.

Jakby ktos szukał to przekaźniki od powershift są pod prawą konsolą na dole dwie sztuki od prawej strony.

Edytowano przez Ziel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    67
Napisano (edytowany)
11 godzin temu, Rowan napisał:

Z tego co kojarze to normalnie one sie zamieniają, bo jedne wersje byly z siatką, a inne bez. Biegi dzisłają tak:

1- 0,0

2- 0,1

3- 1,0

4- 1,1

Wydaje mi sie ze jest tak: 

1- 0,0

2- 1,0

3- 1,1

4- 0,1

 

 

Edytowano przez Ziel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    477
9 godzin temu, Ziel napisał:

Tylko ze na zegarach półbiegi przełącza normalnie wiec wyglada na to ze raczka wysyła prawidłowy sygnał.

100 % rączka. U mnie też na wyświetlaczu  cyferki się  zmieniały a biegów nie przełączało. Przełączałem  po 10 razy  i nic, nagle przełączy i za chwile znowu to samo, nawet sam sobie zmieniał biegi.. Bywało ze 3 dni nic a nagle jak odbiło  to śirował  z  10 razy i znowu spokój. 

 Jak kupujesz to niby tylko do 135 są, ale one pasują do wszystkich. Ja mam 150. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    67
Napisano (edytowany)

Najpierw sprawdzę pozostałe opcje a jeśli nic nie pomoże to zmienię rączkę.

Ciśnienia na połbiegach pomierzyłem o jest ok tzn. ok 19bar.

Podałem również napięcie na cewki z zewnątrz i wszystko działa, pozostał mi przekaźnik i rączka.

 

Sprawdziłem przekaźniki i są ok. Dla pewności założyłem nowe (jeden 30zl bosch) 

Pierwszy przekaznik jest od 1 i 4 biegu drugi 2 i 3.

Założyłem nowy elektrozawór z cewką i zobacze czy teraz po nagrzaniu bedzie działać.

Edytowano przez Ziel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    113
Dnia 3.03.2022 o 07:53, Ziel napisał:

Wydaje mi sie ze jest tak: 

1- 0,0

2- 1,0

3- 1,1

4- 0,1

 

 

Masz racje. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
materrol    1
Napisano (edytowany)

Z instrukcji:

image.png.62e540ed36df922f2d25129a1cc70e01.png

 

Dnia 29.12.2021 o 22:22, szymekb napisał:

Panowie stawiam litr dobrej gorzały dla tego kto powie mi jak przerobić skrzynie  50 na godz. Co prawda mam. Mccornika mtx . Ale to podobno to samo co case mx poza silnikiem, jest na YouTube kilka filmików    gdzie czarny mx pędzi ponad 50 ,w komentarzach piszą że są pozmieniane tryby , tylko  które  ?

Między głównymi biegami a powershiftem masz 2 tryby (6a i 7a), które wymianiając zmieniasz prędkość max. Ciągniki wychodziły z max prędkością 30 i 40km/h i różniły się właśnie tymi trybami.

image.png.2bfca71fa7f8688aad56094f8a5277f2.png

Edytowano przez materrol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
materrol    1

To ja mam teraz pytanie, do czego służy przełącznik w instrukcji opisany jako 'slip control switch'? Znajduje się on jako 4 tam gdzie przełącznik przedniego napędu i blokady tylnego mostu?

image.png.8806b40c2b7cdc7e0aec0717e941e265.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    67

W przypadku większego poślizgu tylny podnośnik dociąża tylne koła. Żeby miec te funkcje trzeba posiadać radar prędkości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    67

Nie, jest radar prędkości za skrzynką akumulatora który mierzy prędkość względem podłoża, drugi czujnik to standardowo w skrzyni jest. Na podstawie tych dwóch wskazań oblicza prędkość faktyczną. Nie kazdy mx był wyposażony w ten radar.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    67

Rozwiązałem problem z zanikiem półbiegu 2 i 3,. Nowa cewka też była uszkodzona i po rozgrzaniu obwód sie otwierał. Kupiłem kolejną cewkę i wszystko działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Taurus83    726

Uszczelniał ktoś we własnym zakresie siłownik TUZa?  Dwa- trzy lata temu robił mi gościu i jeden znowu cieknie. Nie chcę mi się go ściągać z traktora bo dolna śruba jest zapieczona i trzeba odkręcać razem z flanszą, rozłączać czujnik ehr itd.kupa roboty. i wymyśliłem że sam sobie zrobię. Zrobię?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
materrol    1
9 godzin temu, Taurus83 napisał:

Uszczelniał ktoś we własnym zakresie siłownik TUZa?  Dwa- trzy lata temu robił mi gościu i jeden znowu cieknie. Nie chcę mi się go ściągać z traktora bo dolna śruba jest zapieczona i trzeba odkręcać razem z flanszą, rozłączać czujnik ehr itd.kupa roboty. i wymyśliłem że sam sobie zrobię. Zrobię?

Masz zewnetrzny siłwonik TUZa? Zastanawiam się od czego zależała jego instalacja bo ja w swoim MX135 go nie posiadam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez lukasz0920
      Witam szukam instrukcji obsługi i katalogu części do case mx 135, sporo szukałem i nic darmowego nie znalazłem. Jeżeli nic nie znajdę będę musiał coś kupić. Może jakiś dobry użytkownik by udostępnił elektroniczna wersję np na Dropbox?
    • Przez Tomcase5130
      Witam koledzy. Mam problem z case 5130 rok 1996. Podczas jazdy gdy skrece koła na max traktor sie zatrzymuje. Gdy olej się nagrzeje. (częściej to występuje podczas cofania do tyłu). Może ktoś miał podobny przypadek? Czy może być to pompa na wykończeniu? 
      Pozdrowienia
    • Przez gandi77
      Witam potrzebuje pomocy zakupiłem ostatnio case mx 135 i nie ma w nim hamulca recznego myślę ze poszły tarcze hamulcowe, tylko mam taki problem nie wiem gdzie one sie znajdują czy ktoś może mi pomóc? nie mam żadnej instrukcji która by mi pomogła zlokalizować tarcze.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj