Polecane posty

poderwa    5
2 godziny temu, Kowal148 napisał:

Wymieniłem filtr na nowy i problem ustal

Jakiego producenta filtr ? Donaldsona ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szron88    11

Tez miałem problem z ta kontrolka. Nawet po wymiamie filtra na orginał z cnh zaraz znowu sie paliła. Wymieniłem na donaldsona i po problemie. Donaldson duzo lepszy jakosciowo i o połowe tańszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kowal148    1
14 godzin temu, poderwa napisał:

Jakiego producenta filtr ? Donaldsona ?

Nie, znowu oryginal Cnh.  Od tej pory tylko z 30h zrobił i na razie nic się nie dzieje. Jeśli coś dalej będzie się dziać to też chyba spróbuje donaldsona,  może lepszy A na pewno tańszy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

poderwa    5
10 godzin temu, Kowal148 napisał:

Nie, znowu oryginal Cnh.  Od tej pory tylko z 30h zrobił i na razie nic się nie dzieje. Jeśli coś dalej będzie się dziać to też chyba spróbuje donaldsona,  może lepszy A na pewno tańszy 

Donaldsona płaciłem 180 zł,a ten niby orginał ile kosztował ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luki2016    2

Witam Panowie, posiadam MX 170 i mam taki problem z WOM.

Problem polega na tym, że gdy mam wyłączony wałek, on się obraca, a nie powinien. dopiero gdy mam założony wałek np. od prasy i WOM jest wyłączony to opór prasy jest w stanie go zahamować. problem występuje na zimnym jak i na rozgrzanym oleju, z tym ,że po rozgrzaniu obraca się jakby wolniej.  Jeszcze dodam, że przy wyłączonym wałku  jak podejrzę obroty na liczniku to przy obrotach silnika ok. 1900 pokazuje 270-300 obr/min. WOM, a jak go włączę to jest normalnie te ok 540 obr/min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    62

Tarczki mogą być przygrzane i się pokrzywiły. Albo hamulec nie trzyma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luki2016    2

Dzięki za odpowiedz. to prawda mogą to być tarczki. Zastanawiam się jeszcze czy problem nie leży po stronie elektrycznej, albo hydraulicznej w sterowaniu.

Natomiast jeżeli chodzi o hamulec to  nie bardzo rozumiem co masz na myśli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    62

Wałek ma swój hamulec, który po rozłączeniu zatrzymuje i trzyma wałek. Hydraulicznie, to zawór może nie zamykać, ale częściej trafia się, że raczej się nie załącza niż nie wyłącza całkowicie. Elektrycznie niema możliwości żeby „troche załączył” 😉 Ja obstawiam przygrzane i krzywe tarczki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luki2016    2

żeby dostać się do tarczek to trzeba ściągnąć ta obudowę, korpus WOM, no wcześniej zaczepy i oczywiście spuścić olej nie jest to chyba jakoś bardzo skomplikowane, no chyba że się mylę i są tam jakieś niespodzianki? 😉

A mam jeszcze problem z amortyzacją przedniej osi. Nie działa jej automatyczne sterowanie, natomiast można ją podnosić ręcznie tym przyciskiem góra dół, ale każde z kół jest wtedy na różnej wysokości, wiem, że robi się kalibracje, ale ja nie mogę jej zakończyć. Gdy wchodzie w tryb kalibracji to kontrolka po 10 s. normalnie zaczyna migać, potem podnoszę oś i opuszczam i jak chce zakończyć kalibracje naciskam ten przycisk z kontrolką i nic się nie dzieje, kontrolka nadal mruga. Czasem zdarza się też tak, podnoszę ją i opuszczam kilka razy pod rząd i po kilku razach kontrolka zaczyna migać i już ręczne sterowanie nie działa. Próbowałem też ustawiać te potencjometry przy osi bo mają one niewielką regulacje wokół własnej osi i miałem taki przypadek że jak ustawiłem je w skrajnym położeniu to od razu po przekręceniu kluczyka spalało bezpiecznik. Na 20 str. jeden z forumowiczów ,,Lukas85'' pisał, że da się sprawdzić te potencjometry multimetrem, mierząc natężenie w miliamperach, albo napięcie w miliwoltach. Domyślam się, że można to zrobić na podpiętym w instalacje potencjometrze wpinając się szeregowo w jeden z trzech kabli. Zakładam, że jeden to zasilanie drugi masa, a trzeci to ten właśnie sygnałowy. I pytanie moje jest takie, może ktoś wie jakie wartości powinienem uzyskać, zakładam, że najprawdopodobniej przyczyna jest niesprawny potencjometr, a kosztuje on te ok. 500 zł dlatego chciałbym je sprawdzić, aby niepotrzebnie nie wydawać kasy i wykluczyć jakąś przerwę w obwodzie, bo wszystkie kostki mam poczyszczone. 

   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    62

Musisz zdjąć plecak, tak jak piszesz. Raczej nic bardzo skomplikowanego, ale nie wiem dokładnie jak to wygląda w większej wersji, ja robiłem w mniejszych, takich jak do mx 135. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luki2016    2

W większej wersji chyba nie trzeba plecaka zdejmować ,mówiąc korpus WOM miałem na myśli obudowę zaraz za wałkiem, a w 135 i mniejszych jej nie ma.

zastanawiam się jeszcze czy ktoś znalazł już jakiś patent na to szarpanie rewersu i półbiegów, z opinii użytkowników wynika że jedne szarpią mniej inne więcej   czytałem wiele tematów i były tam różne wzmianki, jedni pisali o zaworze proporcjonalnym inni o modulatorze, o suwaku i sprężynach w nim, ktoś podkładał podkładki, albo rozciągał sprężyny, ale jak dotąd nie było jednoznacznej odpowiedzi, może komuś się udało coś zrobić, żeby ta jazda była płynniejsza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    62

Za szarpanie rewersu odpowiada akumulator hydrauliczny tak naprawde. Aczkolwiek w mxach do końca nigdy płynnie nie będzie, bo wszystko jest załączane „na sztywno” systemem 0-1, a półbiegi niektorym nie szarpią jak mają zużyte tarczki i robi się poślizg, albo na zimno przy bardzo gęstym oleju. Ale te skrzynie szarpiąc i „tłucząc” chodzą sysiące godzin;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luki2016    2

Te półbiegi to jeszcze można przeżyć, czwarty najpłynniej się załącza, ale reszta to nieźle, czasami to aż ,,buda'' podskakuje 😉 może coś z tym pokombinuje po swojemu, ale pewnie będzie ciężko.

 

Ale rewers to trochę wkurza, nawet na drugim biegu używać go bez sprzęgła to się nie da, no strasznie szarpie, zawracanie z pługiem czy agregatem uprawowo-siewnym to bez sprzęgła się nie da, jak jadę samym ciągnikiem zmieniam kierunek jazdy to na ziemi widać normalnie jak zrywa podłoże, a mam drugi bieg i pierwszy półbieg. Niemożliwe, żeby działało to tak od nowości, półbiegi zresztą też.

 

   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    599

Też nie raz zastanawiałem się nad tym mocnym szarpaniem przy przełączaniu ćwiartek choć rewers działa świetnie i płynnie jak w teleskopówce. Ślizganie się tarczek nie ma miejsca, jak złapie to nie puści choćby silnik miało zadusić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    62

Zrozumcie, że w tym układzie wszystko działa systemem 0-1 i tak niestety to pracuje, a co do rewersu to sprawdźcie Sobie akumulator hydro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luki2016    2

kiedyś ktoś jeszcze coś wspominał o ,,płycie rewersu'' tej nad tylnym mostem, może ktoś to w jakiś sposób naprawiał i przyniosło jakiś efekt.

u mnie też na połówkach nie ma mowy o ślizganiu, ale walą i szarpią niesamowicie.

a ten zawór modulacyjny to inaczej zawór pierwszeństwa? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcinek178    0

Witam serdecznie wszystkich kolegów!

Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem MX 120 i jak to bywa początki z nowym sprzętem są trudne, powoli uczymy się siebie nawzajem:) Ciągnik ma przepracowane 7800 mtg i chyba jest to wiarygodny przebieg bo nie widać żeby był jakiś zmordowany, a przyjechał z Francji. W sumie jeszcze za wiele nim nie popracowałem ale już mam kilka tematów z którymi muszę się zmierzyć bo nie gra wszystko tak jak powinno i tutaj prośba do bardziej doświadczonych kolegów którzy posiadają takie jednostki żeby podpowiedzieli co nieco. Opisze w punktach usterki aby łatwiej było odpowiadać.

1. Przedni napęd pracuje cały czas, nie można go wyłączyć,  sprawdziłem elektrozawór na bloku pod kabiną z prawej strony przedni - cewka i zawór sprawny (po podaniu zew. zasilania zawór otwiera się) mierząc napięcie na wtyczce od cewki w momencie przełączania miernik reaguje tzn. wskazuje jakieś napięcie ale tylko na ułamek sekundy także nie można odczytać, kontrolka od przedniego napędu zapala się i gaśnie w momencie załączania ręcznie jak i przez hamulec. Sprawdziłem też przekaźnik pod konsolą pierwszy od lewej i jest sprawny. Teraz pytanie co jeszcze można sprawdzić ? przewody do cewki? nie ma po drodze jeszcze czegoś na czym mógłoby tracić napięcie idące do cewki? Jest do tego jakiś sterownik czy napięcie z przekaźnika prosto na cewkę leci?

2. Sprawdziłem błędy i oto co wymrugała dioda od wom  42  ; 24 ; 32;  60

  Czy wiecie co oznaczają kody błędów  i czy można je wykasować ?

3. Przy pierwszej orce gdy  wychodziłem z ciągnika  wyłączyłem bieg  regulowałem ustawienie pługa wracam wsiadam wrzucam bieg a ciągnik nie jedzie, nie świeci się N ani nie mruga żaden błąd pół biegi przełącza OK ale nie ruszy ani do przodu ani do tyłu, jedyne co wtedy pomagało to zgaszenie i ponowne uruchomienie ciągnika. Co to może być ?

4. Jak wysoko podnoszą wasze podnośniki w MX-ach? Mam wrażenie że mój jakby za mało podnosił (no chyba że ten typ tak ma) przy max. podniesieniu ramiona są w pozycji pionowej, tzn. nie zarzuca ich aż na ciągnik. skróciłem dość dużo wieszaki i jakoś z pługiem 5-skibowym szło ale wydawało mi się że ciągnik takiej klasy powinien mieć większy zakres ruchu ramion.

5. Jak działa to pokrętło podnośnika z narysowanym pługiem? zacząłem się nim bawić ale nie obczaiłem o co z nim chodzi czasami przy ruszaniu z miejsca wyciągało pług do góry a jak stanąłem to opuszczało na dół, ustawiłem  w pozycji środkowej i było ok ale napewno ma ono jakąś funkcję. Błąd jaki świeci  na EHR to tylko 4

Będę wdzięczny za każdą radę. A propo czy posiada ktoś może serwisówkę do MX 120?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafik    10

Marcinek178 daj mi swojego maila na priv to coś podrzucę w pdf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luki2016    2

Co do piątego punktu to też tak kiedyś miałem, obok dużego pokrętła z prawej zaraz obok jest małe tzw. ,,pokrętło sterowania obciążeniem''  przekręć je zgodnie z ruchem wskazówek zegara,  na maxa w prawo, na zero wtedy ta funkcja się wyłącza  i jest normalnie, przy okazji duże pokrętło służy do regulacji głębokości pracy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zenonim    79

Panowie gdzie w case mx 110 jest czujnik prędkości? Bo mam problem wywala mi rewers na neutralny cały czas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    62

Rewers wywala Ci nie od czujnika prędkości. A sam czujnik jest z tyłu w moście wkręcony pionowo od góry  za rozdzielaczem hydraulicznym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    376

Sprawdź czujnik w siedzeniu. Najlepiej złącza kable  w min na stałe. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zenonim    79

Kolega pytał gdzieś w serwisie to mówili że  raczej czujnik prędkości. Dźwigni nie wywala tylko na desce kontrolka się zaswieca neutralny. Czy rondo przodu czy do tyłu i jedzie 10m i dalej to samo. 

A co ma czujnik pod siedzeniem do tego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez lukasz0920
      Witam szukam instrukcji obsługi i katalogu części do case mx 135, sporo szukałem i nic darmowego nie znalazłem. Jeżeli nic nie znajdę będę musiał coś kupić. Może jakiś dobry użytkownik by udostępnił elektroniczna wersję np na Dropbox?
    • Przez Tomcase5130
      Witam koledzy. Mam problem z case 5130 rok 1996. Podczas jazdy gdy skrece koła na max traktor sie zatrzymuje. Gdy olej się nagrzeje. (częściej to występuje podczas cofania do tyłu). Może ktoś miał podobny przypadek? Czy może być to pompa na wykończeniu? 
      Pozdrowienia
    • Przez gandi77
      Witam potrzebuje pomocy zakupiłem ostatnio case mx 135 i nie ma w nim hamulca recznego myślę ze poszły tarcze hamulcowe, tylko mam taki problem nie wiem gdzie one sie znajdują czy ktoś może mi pomóc? nie mam żadnej instrukcji która by mi pomogła zlokalizować tarcze.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj