Polecane posty

Bolek96    5

w moim też łagodnie rusza tylko zaczął się już ślizgać na wszystkich połówkach :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konradb24    0

koledzy może mi ktoś powiedzieć gdzie szukać elektor zaworu od sterowania półbiegami 3 i 4 bo chyba coś się przycina jak zmieniam te połówki to przestaje działać najpierw wspomaganie potem wałek i na końcu ciągnik się zatrzymuje. zgaszę go zapalam i jest ok do momentu jak znów użyje tych polówek. dodam że na 1 i 2 jest w porządku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bolek96    5
4 godziny temu, konradb24 napisał:

koledzy może mi ktoś powiedzieć gdzie szukać elektor zaworu od sterowania półbiegami 3 i 4 bo chyba coś się przycina jak zmieniam te połówki to przestaje działać najpierw wspomaganie potem wałek i na końcu ciągnik się zatrzymuje. zgaszę go zapalam i jest ok do momentu jak znów użyje tych polówek. dodam że na 1 i 2 jest w porządku.

ZA SKRZYNKĄ  od akumulatora od filtra wychodzi gruba rura i za nią są 2 elektrozawory i jak dobrze wyciścisz tam to będziesz miał ładnie opisane ABCD, 1 elektrozawór masz od AB 2 CD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

oppawel    0

Mam problem z moim case mx150, po podniesieniu amortyzowanej osi nie mogę jej opuścić, dioda w przycisku miga 2 razy przerwa i 1 raz. Gdy wciskam przycisk on powraca do pierwotnej pozycji.  I od czego jest ten przycisk.

20180828_120546.jpg

20180828_120856.jpg

Edytowano przez oppawel
Edycja danych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    21

Pierwszy przycisk to manualne opuszczanie/podnoszenie osi. Ja używam go jak ciągnik stoi dłuzszy czas np zimą opuszczam os aż oprze sie na podporach. Przycisk o ktorym mówisz jest samopowrotny tj tylko go wciskasz i sam powraca. Jeżeli miga ci kontrolka to oznacza najprawdopodobniej problem z ktoryms z potencjometrów w osi zaraz sprawdzę o ktory konkretnie. Jezeli wszystko działa po nacisnieciu tego przycisku oś sie podnosi do połowy wysuwu siłowników i uaktywnia się amortyzacja wiec siłowniki moga sie poruszac w pewnym zakresie. Dłuższe przytrzymanie tego przycisku pozwala na wejscie w tryb kalibracji.

Juz sprawdziłem. Dwa mrugnięcia, przerwa i jedno oznacza problem z lewym potencjometrem. Odkręć tą pokrywkę na osi i zobacz czy jest cały czy złacza sa nieposniedziałe itp. Jeżeli jest ok dalej w okolicy skrzynki akumulatora koło skrzyni biegów masz kolejne dwa złącza od tych potencjometrów. Warto by było sprawdzić i je. Cały sterownik jest zapewne za prawym kołem. W serwisówce jest opis sprawdzenia czy potencjometr działa poprawnie. Nie jest to zwykły podencjometr a potencjometr halotronowy z przetwornikiem prądowym. Chodzi o to ze położenie jest zamienione na konkretna wartosć prądu i przesyłane dalej do sterownika. 

Jezeli bedziesz potrzebował moge ci opisac co i jak dokładnie pomierzyć, musisz miec jedynie multimetr z mozliwoscia pomiaru pradu w mA. 

W moim ciągniku uszkodzony był właśnie taki potencjometr, tj w pewnym miejscu ustawienia osi sygnał był poza granicami tolerancji i sterownik zgłaszał bład. Zakupiłem nowy potencjometr i wszystko działa. Podpowiem tylko że w serwisie krzyknęli mi za niego cos koło 1200zł. Znalazłem taki sam identycznego producenta tylko z nieco innym numerem (potem jak sie dowiedziałem numeracja na tym oryginalnym została nadana tylko pod marke CASE). Jeżeli dobrze pamietam zakres pracy to 30 stopni. Kosztował mnie cos koło 500zł wiec jeszcze do przeżycia. 

Po montażu trzeba zrobic kalibrację tak aby sterownik niejako "zobaczył" jakie dostaje prądy w skrajnych połozeniach i wyliczył charakterystykę.

Jeżeli bedzie taka potrzeba moge opisać jak to zrobić

Jeszcze jedno, jak chcesz opuścic manualnie oś tym pierwszym przyciskiem mozna to zrobic zanim sterownik zgłosi błąd tj bardzo szybko zaraz po przekreceniu kluczyka zanim zacznie mrugac kontrolka na wlaczniku

Edytowano przez Lukas85

Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bolek96    5

wracając do tematu case mx slizga sie pod duzym obciazeniem na 1i2 polowce na drugim biegu jak sprawdzałem podaczas qq na wstecznym biegu 2 i 1 polowce to bym go zadusił wiec koledzy wiecie juz na co zwrocic uwage aby naprawic ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

Czyli ślizga się tylko w przód? Jesli tak to szukać w rewersie na przednim koszu, widać na wyższych przełożeniach daje rade, a na niższych już nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bolek96    5
8 godzin temu, grego napisał:

Czyli ślizga się tylko w przód? Jesli tak to szukać w rewersie na przednim koszu, widać na wyższych przełożeniach daje rade, a na niższych już nie.

no można tak powiedzieć bo do tyłu to chciał się zadusić ok dzieki za pomoc przy wolnej chwili zbadam jescze dokaldnie cisnienie na rewersie przy jezdzie w przod i tył przy obciążeniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

Coś mi sie zdaje, że tak czy owak będzie trzeba rozebrać, jak ciśnienie złe to uszczelniacze, jak dobre to tarczki... czyli rozbiórka w obu przypadkach. Upewnić się maxymalnie czy faktycznie slizga się tylko na przednim koszu, ale z tego co tu pisałeś i po pełnym serwisie półbiegów obstawiam tarczki rewersu.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oppawel    0

Lukas85 dzięki za odpowiedź, rozłączyłem i złączyłem kostki (przy skrzyni rozłączyłem obie) i teraz kontrolka się pali, przypuszczam że niema kontaktu z żadnym potencjometrem, ale przycisk od manualnego sterowania działa. Mam jeszcze problem z prędkościomierzem, wskazuje mi różne wartości wskaże np. pokazuje 11km/h i spada, na postoju też wskazuje 2km lub mniejszą wartość. Zapewne czujnik się kończy. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba_cesc    2

Witam, mam dwa pytania:

1. Klimatyzacja dmucha mi letnim powietrzem takim jak na polu, tylko od czasu do czasu załącza się zimne ale tylko na kilka minut. Myślałem że brakuje czynnika ale nabiłem klime a problem nie zniknął.

2. W czasie jazdy samoistnie załącza mi się przedni napęd, wiecie co to może być?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    21

Rozumiem ze krecenie pokretlem nic nie daje i caly czas sprezarka wlacza sie co ten sam czas?

Przedni napęd w tych ciągnikach jest na stałe właczony i wyłacza sie go przyciskiem. Jeżeli sam cię włącza moim zdaniem gdzieś po drodze gubi się napięcie sterujące podawane na cewkę


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba_cesc    2

Jak kręce pokrętłem to po kilku takich próbach załącza zimne powietrze ale coraz rzadziej sie to udaje i na coraz krótszy czas, zupełnie nieregularnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    376

Ściagnij panel z pokrętłami i zobacz czy rurka z czujnika jest włożona w  chłodnicę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    62

Dokładnie, jeśli włożona, to wyjmij ją na wierzch i zobacz czy coś to da. Jeśli nie, to złącz przewody za tym termostatem. Jeśli nadal nie pomoże, to trzeba złącza przejrzeć. Zacząć od wtyczki przy sprężarce, potem złącze na kabinie i jest szerokie duże złącze pod kieronicą. Na którymś może. Ie być przejścia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bolek96    5
4 godziny temu, kuba_cesc napisał:

Witam, mam dwa pytania:

1. Klimatyzacja dmucha mi letnim powietrzem takim jak na polu, tylko od czasu do czasu załącza się zimne ale tylko na kilka minut. Myślałem że brakuje czynnika ale nabiłem klime a problem nie zniknął.

2. W czasie jazdy samoistnie załącza mi się przedni napęd, wiecie co to może być?

 

1.z tą klimatyzacją to na 90% będzie do wymiany termostat klimatyzacji, miałem takie same objawy i po wymianie wróciło do normy. A jak dmucha ci ciepłym powietrzem to żółta lampka świeci ?

2. Tak jak inni tu pisali przejrzeć musisz kable, styki przeczyść może gdzieś prą gubi, w najgorszym przypadku cewka siada ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    62

Tak, ale jeśli już, to kup uniwersalny na allegro, będzie kosztował mniej niż połowe tego co tutaj. Najpierw jednak sprawdź tak jak Ci pisałem. 

Natomiast jeśli chodzi o przedni napęd, to zapala się kontrolka nie włączając przełącznika? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba_cesc    2

Kontrolka się nie zapala, ale słychać jak wyje w czasie jazdy po asfalcie no i jak się rozłącza w czasie jazdy sam to jest takie szarpnięcie przodkiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    62

No to trzeba sprawdzić czy dobrze łączy wtyczka na cewce, samą cewke, jak tam nic nie znajdziesz, to sam zawór. Znajduje się pod kabiną z tyłu. Na bloku zaworowym jest opisane który. Po jednej stronie są od przód tyl rewers, a na przeciwko jest blokada i napęd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    376

Pod kabina z tyłu a cewka jest z przodu z prawej strony jest od napedu. Ściągnij cewkę jak sie da, być może zardzewiała na amen tak u mnie było, Nowa cała 500-900

Edytowano przez tomek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    62

Nie ma, że na amen 😉 One w większości przypadków rdzewieją🙂 Cewke da się dopasować od wind samochodowych, wystarczy podobne wymiary dobrać. Jedynie wtyczke trzeba przerobić. Koszt takiej cewki to około 50zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    62

To trzeba po trochu rozruszac, podwadzać i w końcu puści z trzpienia zaworu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez lukasz0920
      Witam szukam instrukcji obsługi i katalogu części do case mx 135, sporo szukałem i nic darmowego nie znalazłem. Jeżeli nic nie znajdę będę musiał coś kupić. Może jakiś dobry użytkownik by udostępnił elektroniczna wersję np na Dropbox?
    • Przez Tomcase5130
      Witam koledzy. Mam problem z case 5130 rok 1996. Podczas jazdy gdy skrece koła na max traktor sie zatrzymuje. Gdy olej się nagrzeje. (częściej to występuje podczas cofania do tyłu). Może ktoś miał podobny przypadek? Czy może być to pompa na wykończeniu? 
      Pozdrowienia
    • Przez gandi77
      Witam potrzebuje pomocy zakupiłem ostatnio case mx 135 i nie ma w nim hamulca recznego myślę ze poszły tarcze hamulcowe, tylko mam taki problem nie wiem gdzie one sie znajdują czy ktoś może mi pomóc? nie mam żadnej instrukcji która by mi pomogła zlokalizować tarcze.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj