Polecane posty

Dastan    621

Tylko jak już rozbierze to trzeba wymieniać ma wszystkich. Prawie skończyłem wymieniać komplet uszczelniaczy i tarczek na półbiegach i rewersie , ale robiłem sam. Uszczelka victor reinz 250 + 500 śruby jak puściła to przynajmniej głowica do zmierzenia jak nie planowania. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ed2000    5

Tanio nie będzie silnik+skrzynia może w 20 tysiącach się zmieścisz to zależy co się okaże do roboty po rozbiurce traktora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    226

Zrobienie przodu nie jest drogie. Koszty się robią jak się sypnie tył czyli wałki, synchro, tryby…

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dastan    621

Dokładnie, dla przykładu komplet uszczelniaczy na kosz z ARGO 125zl brutto zamiennik 100zl (według mnie ten sam) l , tarczki z Argo 70zl sztuka lub zamiennik 22zl tu już niech każdy sam decyduję. Na częściach Argo mamy 2500zl. Problemem będzie robocizna , pewnie z 8tys. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    16

Bez przesady 8 kola za zrobie powerschifta??? W tamtym roku placilem 5 kola za rozebranie ale przy rewersie.


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    115
22 godziny temu, Rowan napisał:

W jaki sposób uszkodzenie elektrozaworu może spowodować duszenie? I jaka jego usterka? O którym uszczelniaczu mówisz?

W taki że lubi zaciąć się elektrozawór i podać olej w dwa kanały co powoduję zasprzęglenie duch koszy, u mnie tak było co po paru minutach zaskutkowała wywaleniem uszczelniacza na koszu nr3 i a przedtem dusiło silnik do zera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    16

Przeciez ten ciagnik ma tylko dwa elektrozawory od 4 polbiegow i dzialaja one poprzez zalaczenie lub wylaczenie w odpowiednich sekwencjach i choćby nawet jeden sie zacial to nie ma opcji zeby nałożyły sie dwa pobiegi takie naprawde idioto odporne i proste w swym zalozeniu bez zbednej elektroniki. Co innego cewki od rewersu


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    115

2 elektrozawory które obsługuje 4 kosze. Poznaj budowę rozdzielacza a później sie wypowiadaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    208
14 godzin temu, Krystian86 napisał:

Przeciez ten ciagnik ma tylko dwa elektrozawory od 4 polbiegow i dzialaja one poprzez zalaczenie lub wylaczenie w odpowiednich sekwencjach i choćby nawet jeden sie zacial to nie ma opcji zeby nałożyły sie dwa pobiegi takie naprawde idioto odporne i proste w swym zalozeniu bez zbednej elektroniki. Co innego cewki od rewersu

Yhm nie idealizuj tych ciągników bo nie są idealne, że sterowaniem polbiegami się cofki w rozwoju względem serii 5100, gdzie były 4 zawory i 4 czujniki zabezpieczajace, w mx nie ma nic, przy awari sterowania np dźwigni w rączce zmiany biegów to wtedy może załączyć 2 polbiegi na raz. Hydraulika idealna? Nie bo tylko parę osób w PL potrafi ją dobrze naprawić i zna zasadę jej działania, podnośnik ma mały zakraść pracy wysokości względem innych ciągników(tylko w 150 i 170 jest normalna konstrukcja a nie to dziwo), nie wspominając o strasznie krótkich hakach podnośnika, brak Eco wom, ciężko zmieniające się zakresy biegów itp itp ... Ciągnik prosty oprócz hydrauliki , tani w naprawie ale nie idealny.

Edytowano przez JD1052

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychu121    3967

Może głupie pytanie ale wolę się upewnić niż narobić problemów. Zmostkowanie czujnika od siedzenia polega tylko na połączeniu dwóch pinów w kostce? Trzeba odłączyć czujnik i połączyć te dwa piny w kostce?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    226
48 minut temu, JD1052 napisał:

serii 5100, gdzie były 4 zawory i 4 czujniki zabezpieczajace, w mx nie ma nic, przy awari sterowania np dźwigni w rączce zmiany biegów to wtedy może załączyć 2 polbiegi na raz

Tutaj sie wogóle nie zgodze. Owszem, niema kontroli ciśnienia na koszach, to nie jest dobre, ale generalnie mało która marka ma te kontrole, częściej już na rewersie i to z tego co sie spotkałem to egzotyki, Zetor, Kubota… Awaria rączki mówisz… To właśnie w momencie awari jakiejś w 5100 może zapiąć dwa zawory i włączyć dwa kosze wraz. Tutaj prawdopodobieństwo jest zdecydowanie mniejsze, przy uszkodzonej rączce po prostu brakuje niektórych biegów.

Żaden ciągnik idealny nie jest i tutaj też tak jest, masz racje co do podnośnika przy małym moście, podnosi nisko i ma krótkie haki. Za to podnosi szybko względem dużego mostu. 
Najważniejsze braki to według mnie brak modulacji elektronicznej na rewersie, jeśli chodzi o MXa to brak amortyzacji kabiny, w Mc już jest zdecydowanie lepiej gdy amortyzacja oczywiście sprawna. Brak wałka ECO, brak skrzyni 50km/h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    16

@Rowannic dodac nic ujac. Nie ma idealnych ciągników, jednak cena za jaka mizna je kupic i cena czesci rekompensują pewne niedogodności.

12 godzin temu, Ziel napisał:

2 elektrozawory które obsługuje 4 kosze. Poznaj budowę rozdzielacza a później sie wypowiadaj.

A co ma do tego rozdzielacz skoro to elektrozawor przejmuje zalaczanie polbiegow


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    226

Jeśli nawet się tak stało, to nie zaciął się elektrozawór a suwak w rozdzielaczu odpowiedzialny za pilotaż. Trzeba by fizycznie pomierzyć suwaki i przegrody w rozdzielaczu aby być pewnym, że tutaj leżała przyczyna. Same elektrozawory nie przełączają tak bezpośrednio oleju między koszami, one tylko zasterowują suwaki pilotażowe i modulacyjne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ed2000    5

jak ściągnąć  tą  flansze widoczną na foto, która trzyma przednią oś wystarczy odkręcić 4 śruby i wysunąć ją do przodu 

Screenshot_20231222-200516.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    208
Dnia 20.12.2023 o 16:52, Krystian86 napisał:

 

Tak, bardzo łatwo się wymienia tam tuleje, idą po 2 na tył i przód.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    581

Ja w 150 wymieniłem już 2 rączki na 13 lat użytkowania. Ale to sam przerzucał półbiegi z  4 na 2 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    226

No tak, bo rączka niema możliwości aby powodowała załączenie dwóch połówek. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dastan    621
Dnia 19.12.2023 o 14:47, MARAKAM napisał:

Mam pytanie do specjalistów w zakresie tej marki jaki koszt robocizny może  wynieść wymiana uszczelki pod głowicą silnik 6.

 

A kolega może już zdejmował głowice? Pytam , bo składam silnik i nie zmierzyłem występu tłoka przed planowaniem sądząc,  że jest to podane w specyfikacji...bo jest , ale trzy różne wartości/klasy i nie podali od czego to zależy. Standart to 0,6-0,7mm , ale jest też 0,8-0,91 i u mnie jest 0,9. Szlifierz mówi, że tylko zabielił ale nie wie ile... i teraz nie wiem czy ma dać większą podkładkę czy standard. 

Jakbys zdejmowal to zmierz ile wystaje tlok, być może w silnikach przemysłowych stopień kompresji jest mniejszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychu121    3967

Co powiecie o mc cormicku x6.616 Z tego co można poczytać to dość prosty ciągnik bez zbędnych bajerów i w miarę przystępnej cenie 350 netto 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    226

Ciężko powiedzieć coś, bardzo mało tego, ja tutaj na południu jeszcze takiego nie naprawiałem. Jak trafie coś w Fr, to dla siebie kupie X7.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychu121    3967

Podoba mi się to że jest prosty. A u mnie ojciec jeździ też i pracownik więc zależy mi żeby był prosty w budowie.  Ta skrzynia jest już jakiś czas produkowana czy nowość?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez lukasz0920
      Witam szukam instrukcji obsługi i katalogu części do case mx 135, sporo szukałem i nic darmowego nie znalazłem. Jeżeli nic nie znajdę będę musiał coś kupić. Może jakiś dobry użytkownik by udostępnił elektroniczna wersję np na Dropbox?
    • Przez Tomcase5130
      Witam koledzy. Mam problem z case 5130 rok 1996. Podczas jazdy gdy skrece koła na max traktor sie zatrzymuje. Gdy olej się nagrzeje. (częściej to występuje podczas cofania do tyłu). Może ktoś miał podobny przypadek? Czy może być to pompa na wykończeniu? 
      Pozdrowienia
    • Przez gandi77
      Witam potrzebuje pomocy zakupiłem ostatnio case mx 135 i nie ma w nim hamulca recznego myślę ze poszły tarcze hamulcowe, tylko mam taki problem nie wiem gdzie one sie znajdują czy ktoś może mi pomóc? nie mam żadnej instrukcji która by mi pomogła zlokalizować tarcze.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj