Polecane posty

Dastan    620

Juz ktoś tu przerabial temat hydroakumulatora na podnośnik, najpierw mu wyliczyli i okazal sie za mały , jak sie nie mylę dopiero 1l lub 1,5l zdawalo egzamin. Wpiąć można w zaślepiony trójnik z którego wychodzi rurka na siłownik główny , no chyba że jest juz tam podpiety siłownik wspomagający. Dodatkowo rozwazylbym zawor elektryczny. 

Ja niedawno przerabialem temat oleju do przedniego mostu , w instrukcji nie znalazłem , że musi byc ls to inny typ mostu. 

 

 

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

W starszych widziałem hydroakumulator na podnośniku i z elektrozaworem. W nowszych nie widziałem. 

LS zawsze idzie do moztu, nawet serwisytak sobie o tym wspominają. 

Nie wiem co ja miałem ale blokada nie dział mi. Wina oleju. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
materrol    1

Wpiąć się chce między rozdzielaczem a siłownikiem. Chciałem dołożyć jakiś trójnik i się wpiąć, ale jako że nie mam siłownika wspomagającego (co jest dla mnie dziwne w tak dużym ciągniku) zrobię chyba tak jak Dastan radzi. Oczywiście elektrozawór też będzie, chociaż zastanawiam się nad jego sterowaniem. Albo to zrobię na oddzielnym przycisku albo podepnę do przycisku podnoszenia, aby za każdym razem w momencie podniesienia się załączało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    115

Jesli wepniesz akumulator a nie bedziesz miał włącznika amortyzacji podnośnika to ehr bedzie wariował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    16

No dobra ale to chyba nie jest ehr taki jak jest stosowany np w zetorze forterra. Przynajmniej tam amortyzacja dziala poprawnie


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    115

Czujnik poziomu ramion bedzie ci szalał jak wjedziesz w dziurę i ci sie ugnie podnośnik. Komputer musi wiedzieć ze jest amortyzacja. W większych mx był przycisk który po włączeniu właśnie miał takie zadanie

 

 

Edytowano przez Ziel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
materrol    1

Jedynym problemem może być czujnik limitu podniesienia. Po wcisnieciu przycisku podniesienia, czujnik położenia ramion nie działa. Pytanie z jakim opóźnieniem działa ten czujnik i czy wysyła sygnał ciągły czy impulsowy.

Edytowano przez materrol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan napisał:

Raczej 80w90 i ważna sprawa, sprawdzić drożność odpowietrznika.

Nie musi być 80w140? Do przedniego mostu nada się Fusch agrifarm LS?


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dastan    620
1 godzinę temu, materrol napisał:

Jedynym problemem może być czujnik limitu podniesienia. Po wcisnieciu przycisku podniesienia, czujnik położenia ramion nie działa. Pytanie z jakim opóźnieniem działa ten czujnik i czy wysyła sygnał ciągły czy impulsowy.

Tam nie ma osobnego czujnika limitu podnoszenia jest tylko ten jeden odczytujacy pozycje ramion. W tamtym wątku dopytywałem jak mu to dziala czy ehr nie szaleje starajac sie wyrownać wysokosc , ale twierdzil ze dziala wszystko dobrze. Jeszcze trzeba tez uwazać aby ramiona nie byly w maksymalnym polozeniu , zeby był bufor ruchu jak by bujało . Oryginalne obnizaja nieco wysokosc i dopiero wtedy amortyzują. Można by zwyczajnie sciagnac pokrywe tego czujnika i sprawdzic czy ehr wariuje jak nim sie rusza .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
materrol    1

Faktycznie, masz rację, źle trochę zrozumiałem instrukcje, gdy pisali o 'upper limit control'. Myślałem, że chodzi o jakiś czujnik, a to chodziło o te pokrętło co steruje wysokością podniesienia. Może ehr działa z lekkim opóźnieniem i zanim zareaguje, ramię zdąży wrócić do swojej pozycji. W czym przeszkadza maksymalne położenie? Amortyzator zadziała tak, że ramiona ugną się lekko w dół a nie w górę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matnik    0

Przerabiał ktoś instalacje żeby nie załączało przedniego napędu przy wciskaniu hamulcy? I nie chodzi mi tu o odłączenie czujnika światła ponieważ zależy mi na stopie  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Może jest jakiś fabryczny mostek w skrzynce z bezpiecznikami który wygląda jak bezpiecznik i można go wyciągnąć? W seri cs tak jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Mi nie złąnczaa, ale to dlatego że jakiś kabel sie przetarł zrobił zwarcie, spalił ewzystor którego nie można kupić,  i tak elektryk musiał zrobić. 

Nie jest to fajne bo hamulce są dużo słabsze, i jak jedzie się z  30 to ciężko go zatrzymać. 

 Ja był kombinował  przy elektrzaworze napędu,  że przy wcisnieciu  hamulca podaje prąd na cewkę i wtedy nie załącza sie napęd. . Po prostu trzeba zastosować przekażnik każdy elektryk to zrobi. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    115

Przy pedale hamulca masz 2 czujniki i wystarczy odłączyć tylko jeden. Nie polecam tego robić bo przedni napęd bardzo dużo pomaga przy hamowaniu i nie obciąża tak tylnych tarcz hamulcowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1868

Jak nie obciąża tylnych tarcz?  O.o To one odpowiadają za hamowanie  całego ciągnika.

Co do odłączenia jednego czujnika to zgodzę się, światła stop będą sie świecić  zgodnie ze stanem na podłączonym czujniku a napęd włączać sie nie będzie, tylko po co takie coś robić jak producent miał tu na uwadze względy bezpieczeństwa.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    115

Mój błąd, jest tak jak piszesz, tarcze hamują cały ciagnik.

większości ciągników tak ma że przednie hamulce działają przez przedni napęd.

Edytowano przez Ziel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matnik    0

Ogólnie to robilem trochę w skrzyni i jedynie zużycie kosza widać na koszu od przedniego napędu od przesuwania tarczek, więc poco ma trzeć za każdym naciśnięciem hamulca choćby w polu. W takim razie obwód czujnika puszczę przez jakiś przełącznik żeby można było tą funkcję uruchomić do transportu. Dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    115

Wie ktoś z jakim momentem dokręca sie koło zamachowe i tłumnik drgań w case mx?

Zdjęcie przetoczonego koła zamachowego.

IMG_20220403_121440.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    220

@Matnik, nie poprawiaj w ten sposób fabryki, bo to zaykła głupota. Zanim jakiekolwiek zużycie sie pojawi na koszu przedniego napędu, to co najmniej 12tys h musi być.

Co do hamowania, to np w McCormickach MTX były wersje BPower, które miały tarcze dodatkowo w przednich zwolnicach.

Co do amortyzacji, to aby działała poprawnie ta ori, to muszą być sprawne sworznie tensometryczne, gdyż ona na podstawie sygnału z nich opuszcza podnośnik amortyzując. Jeśli działa poprawnie to działa bardzo dobrze. 
Tak jak koledzy pisali, prawdopodobnie podnośnik będzie głupiał jeśli dołożymy hydroakumulator, ale tego nie sprawdzałem nigdy, polegam tylko na znajomej mi teori sterowania tego EHRu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
materrol    1
9 godzin temu, Ziel napisał:

Wie ktoś z jakim momentem dokręca sie koło zamachowe i tłumnik drgań w case mx?

 

Koło zamachowe 130-144Nm

Tłumik drgań 88-112Nm

 

2 godziny temu, Rowan napisał:

@Matnik, nie poprawiaj w ten sposób fabryki, bo to zaykła głupota. Zanim jakiekolwiek zużycie sie pojawi na koszu przedniego napędu, to co najmniej 12tys h musi być.

Co do hamowania, to np w McCormickach MTX były wersje BPower, które miały tarcze dodatkowo w przednich zwolnicach.

Co do amortyzacji, to aby działała poprawnie ta ori, to muszą być sprawne sworznie tensometryczne, gdyż ona na podstawie sygnału z nich opuszcza podnośnik amortyzując. Jeśli działa poprawnie to działa bardzo dobrze. 
Tak jak koledzy pisali, prawdopodobnie podnośnik będzie głupiał jeśli dołożymy hydroakumulator, ale tego nie sprawdzałem nigdy, polegam tylko na znajomej mi teori sterowania tego EHRu.

Nie mam oryginalnej amortyzacji, dlatego chcę ją zrobic na hydroakumulatorze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    220

Ok, życzę Ci powodzenia i czekam na efekty 🙂 Jeśli będzie jakiś problem, to będziemy szukać rozwiązania, bo sam jestem ciekaw. Zastanawia mnie też ciśnienie w hydroakumulatorach jakie będzie najbardziej optymalne. No bo niestety, ale maszyny ktore zawieszamy maja dużą rozpiętość wagową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Rowan podpowiesz z olejem do przedniego mostu? Fusch agrifarm LS nada się?


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dastan    620

Kolega karol2306 robił taką amortyzacje, w tym temacie to opisał:

Butla 1,4l, ciśnienie ok 100bar , pisze że podnośnik nie świrował, zagadaj do niego jak mu się to spisuje po czasie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    115
7 godzin temu, paktofonikas1987 napisał:

@Rowan podpowiesz z olejem do przedniego mostu? Fusch agrifarm LS nada się?

Nada sie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez lukasz0920
      Witam szukam instrukcji obsługi i katalogu części do case mx 135, sporo szukałem i nic darmowego nie znalazłem. Jeżeli nic nie znajdę będę musiał coś kupić. Może jakiś dobry użytkownik by udostępnił elektroniczna wersję np na Dropbox?
    • Przez Tomcase5130
      Witam koledzy. Mam problem z case 5130 rok 1996. Podczas jazdy gdy skrece koła na max traktor sie zatrzymuje. Gdy olej się nagrzeje. (częściej to występuje podczas cofania do tyłu). Może ktoś miał podobny przypadek? Czy może być to pompa na wykończeniu? 
      Pozdrowienia
    • Przez gandi77
      Witam potrzebuje pomocy zakupiłem ostatnio case mx 135 i nie ma w nim hamulca recznego myślę ze poszły tarcze hamulcowe, tylko mam taki problem nie wiem gdzie one sie znajdują czy ktoś może mi pomóc? nie mam żadnej instrukcji która by mi pomogła zlokalizować tarcze.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj