Polecane posty

Dastan    607

A czasem nie ma tam śruby - ogranicznika przy dźwigni z cięgnem jak w 3p?

 

Poszukuje sekcje rozdzielacza hydrauliki zew. Ktoś  wie gdzie można się pytać? Oczywiście z rozbiórki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    220

Pytaj w Bykowie w Agrifarmie albo ewentualnie Multimar w Paparzynie, oni maja nawiecej czesci do MX-a/MTX-a.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafik    16
Dnia 2.12.2019 o 20:24, lebek5 napisał:

Może wiesz która będzie śruba od podniesienia dawki i na ile obrotów podnieść?

 

pompa dephi perkins&key=4ddd69c9f7bf45ccd6f227bb8d175ae1005&key=4ddd69c9f7bf45ccd6f227bb8d175ae1005

Nie wiem czy dobrze widać na zdieciu

 

W tej pompie podniesienie dawki nie jest takie proste jak w rzędowej. Ona jest o wiele bardziej skomplikowana, podejrzewam, że sam nie jesteś w stanie tego zrobić. Obroty zmniejszyć, zwiększyć tak, ale dawka to już magia :). Na forum "Kopaczka" jest dużo o tych silnikach i pompach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1868

 Chodzi mu o podniesienie obrotów jałowych, a  nie o dawki , w każdym bądź razie tak pisał na poprzedniej stronie .

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    220

Obroty zmienia sie w tych pompach na pokrywie przy dźwigience gazu jest śruba z kontrą i ją trzeba wkręcić żeby dalej wypchnąć dźwigienke.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lebek5    55
3 godziny temu, Ziel napisał:

Obroty ustaw na rozgrzanym silniku.

Dziękuje wszystkim za porady😁 Na ile ustawić 850?, jest 560  

przypomnę że mam Cx 80 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafik    16

Ustaw tak żeby wałek się włączał. Nie wiem jak w CX, ale w MX poniżej pewnych obrotów wałek się nie załączy. Ja mam 800 z małym groszem na ciepłym. Na zimnym ma 760, i wtedy wałek nie ruszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    115

Obroty na 900... było pisane wcześniej, chodzi o smarowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dastan    607

Trafił mi się problem z rewersem, zniknęła jazda do tyłu, po kliku dniach wróciła i teraz znowu to samo. Nie włącza się kontrolka cofania na pulpicie, nie wyskakuje N, zwyczajnie nie ma żadnej reakcji, nie ma błędów w kontrolerze. Na szybko sprawdziłem, że w ogóle nie podaje zasilania na wyjściu kontrolera na elektrozawory (wyjście jest to samo co do jazdy w przód, a tam działa). Ktoś ma pomysł gdzie szukać przyczyny? Wydaje się jakby problem był na wejściu, przełącznik FNR? Multimetrem sprawdziłem  i wydaje się dobry.

Edytowano przez Dastan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    220

Przełącznik jest na kontaktronach. Sprawdzałeś multimetrem czy kontaktron w tył załącza tak jak i do przodu? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dastan    607

Niby tak, muszę jeszcze sprawdzić przewody tylko. Ewentualnie spróbuje przełożyć przewody aby kontaktron w przód podawał sygnał na cofanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    220

Możesz tak zrobić, albo podać sobie sygnał po za przełącznikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursuss    16

Case MX 120- Problem z wałkiem WOM
Rozłączało mi wałek podczas pracy z prasą, po czym zaczyna mrugać kontrolka,  ponowne włączenie zawsze działa za pierwszym razem i wałek pracuje poprawnie do następnego rozłączenia. Problem pojawił się po dłuższym przestoju i dodam, że z odłączonymi akumulatorami bo może to miało wpływ. W poprzednim sezonie przepracowałem jakieś 200h na wałku i nie rozłączyło nawet razu.

 Z PTO odczytałem błędy:
15 - Problem z włącznikiem?
27- Problem z kontrolką?
62 - Problem z  synchronizacją prędkości obrotowej wałka i alternatora?
 

Po wykasowaniu błędów zrobiłem procedurę kalibracji, wszystko przebiegło pomyślnie. Problem  z rozłączaniem był kilka miesięcy temu w prasie, od tamtego czasu ciągnik pracował w pługu. Przed kasowaniem błędów i kalibracją, podpoiłem kosiarkę bijakową 4m. i ruszyłem na ugór sąsiada, ale podczas pracy nie odcinało mi womu, być może za małe obciążenie, z prasą ma zdecydowanie ciężej . Po kalibracji również popracowałem kosiarką chwilę i również nic się nie działo. Czyli koniec, końców nie wiem czy kalibracja coś dała czy jednak jest poślizg na tarczach i przy prasie w maju wyjdzie. Teraz jestem bardziej skłonny ku temu, że to wina kalibracji bo problem wystąpił nagle.

Chce jeszcze zmierzyć ciśnienie ale nie do końca wiem, w którym punkcie i tu jest moje pytanie, gdzie jest to miejsce? I następne pytanie... czy poprawne ciśnienie będzie występowało przy zużytych tarczkach czy jest to kwestia tylko uszczelnień na koszu? Czy jest jakaś metoda sprawdzić to przed sezonem bez  rozpoławiania ciągnika? Co do punktu pomiarowego wydaje mi się, że będzie to przy elektrozaworze, jeden z tych trzech imbusów. Za wszelką pomoc z góry dzięki ;)

IMG_20200115_092731.jpg

Edytowano przez ursuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mqdla    1
2 godziny temu, ursuss napisał:

Case MX 120- Problem z wałkiem WOM
Rozłączało mi wałek podczas pracy z prasą, po czym zaczyna mrugać kontrolka,  ponowne włączenie zawsze działa za pierwszym razem i wałek pracuje poprawnie do następnego rozłączenia. Problem pojawił się po dłuższym przestoju i dodam, że z odłączonymi akumulatorami bo może to miało wpływ. W poprzednim sezonie przepracowałem jakieś 200h na wałku i nie rozłączyło nawet razu.

 Z PTO odczytałem błędy:
15 - Problem z włącznikiem?
27- Problem z kontrolką?
62 - Problem z  synchronizacją prędkości obrotowej wałka i alternatora?
 

Po wykasowaniu błędów zrobiłem procedurę kalibracji, wszystko przebiegło pomyślnie. Problem  z rozłączaniem był kilka miesięcy temu w prasie, od tamtego czasu ciągnik pracował w pługu. Przed kasowaniem błędów i kalibracją, podpoiłem kosiarkę bijakową 4m. i ruszyłem na ugór sąsiada, ale podczas pracy nie odcinało mi womu, być może za małe obciążenie, z prasą ma zdecydowanie ciężej . Po kalibracji również popracowałem kosiarką chwilę i również nic się nie działo. Czyli koniec, końców nie wiem czy kalibracja coś dała czy jednak jest poślizg na tarczach i przy prasie w maju wyjdzie. Teraz jestem bardziej skłonny ku temu, że to wina kalibracji bo problem wystąpił nagle.

Chce jeszcze zmierzyć ciśnienie ale nie do końca wiem, w którym punkcie i tu jest moje pytanie, gdzie jest to miejsce? I następne pytanie... czy poprawne ciśnienie będzie występowało przy zużytych tarczkach czy jest to kwestia tylko uszczelnień na koszu? Czy jest jakaś metoda sprawdzić to przed sezonem bez  rozpoławiania ciągnika? Co do punktu pomiarowego wydaje mi się, że będzie to przy elektrozaworze, jeden z tych trzech imbusów. Za wszelką pomoc z góry dzięki ;)

IMG_20200115_092731.jpg

Miałem podobny problem z wałkiem. Wymieniłem paski na alternatorze i zrobiłem kalibrację. Od tamtej pory spokój , już dwa lata w aktywnym nie wyłącza. Paski jak masz liche to wymien. 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    220

Kolega wyżej dobrze podpowiada. Być może alternator dostaje poślizgu a nie tarczki na womie i wtedy Ci rozlącza. Co do kosza, to moga byc i uszczelnienia i tarczki, ale jak padly uszczelnienia i ślizgalo juz, to tarczki tez beda juz podrobione. Jeśli zdejmiesz plecak, to trzeba wymienic i tarczki i uszczelnienia.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursuss    16

Dziękuje panowie za pomoc. Dziś otrzymałem zakupiony manometr i zmierzyłem ciśnienie i chyba nie jest dobrze. Na obrotach 1000 trzyma ciśnienie 18 bar natomiast na obrotach 540 ciśnienie skacze między 4 a 12 bar. Czyli trzeba pewnie szukać mechanika. To WOM da się zrobić bez rozpoławianie? Ściągając tylko plecak? 
Filmik z pomiaru 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    220

A zawór sprawdzałeś? Tam jest taka bardzo cieniutka dziurka grubości włosa. Być może jest przytkana i dlatego tak wariuje ciśnienie. Albo jest słaba cewka i nie trzyma dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursuss    16

Dzięki za radę, odkręciłem i przeczyściłem elektrozawór, przeczyściłem również ten filierek z siatki pod tą dyszą. Był na nim taki jakby metaliczny szlam. Po włożeniu ciśnienie już tak nie wariowało, ale nadal poniżej 10. Podmieniłem elektrozawór i teraz ciśnienie 14 bar na 540 i 19 bar na 1000. Czyli wszystkiemu mógł być winny elektrozawór. Więc chyba wstrzymam się z mechanikiem i jakieś dwa tygodnie przed właściwymi sianokosami skoszę łąkę na próbę bo wydaje mi się, że ten elektrozawór był przyczyną. Jakie powinno być właściwe ciśnienie?     

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    220

A olej masz czysty? Dawno wymieniany? Bo „płynna stal” to nie jest dobry objaw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursuss    16

Olej ma przebieg 500h i przepracował dwa sezony. Kupiłem już olej na wymianę ale na razie wstrzymałem się w związku z ewentualną naprawą i wyminą raczej po zabiegu. W maju wymieniałem filtr hydrauliki i mam taki zwyczaj otwierania go szlifierką kątową i sprawdzania, żadnych opiłków nie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo6234    80

Witam poradzi ktoś bo już pomysłów nie mam. Jak odłączyć czujnik operatora w siedzeniu żeby ciągnik po opuszczeniu kabiny przy zaciągniętym ręcznym i włączonym Wom nie gasł. Marka Case 85A bo potrzebuje do beczkowozu a mam ręczna zasowe do wody. Hm jakiś bezpiecznik trzeba wyjąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Zmostkuj czujnik w  siedzeniu. Wtedy bedzie że non stop siedzisz.  

Ja taż tak zmostkowałem bo zaczął siadać czujnik i nie chciał ruszać.

Na szybkiego w polu zerwałem kawałek izolacji z kabli i skręciłem. 

Tylko musisz wiedzieć które kable, bo są dwa. Jeden od sprężarki w siedzeniu a drugi czujnik. Rozepnij kostkę  i jak sprężarka nie bedzie się włączała to ten drugi kabel. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo6234    80

Robiłem tak i właśnie nie mam pomysłu bo nie działa a problem taki że ciągnik na gwarancji jeszcze. Hm chyba że mówisz żeby siedzenie rozkręcić i tam jest taka płytka i tam coś pokombinować zewrzeć do kupy. Ty jak przecioles kable i zlaczyles za siedzeniem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez lukasz0920
      Witam szukam instrukcji obsługi i katalogu części do case mx 135, sporo szukałem i nic darmowego nie znalazłem. Jeżeli nic nie znajdę będę musiał coś kupić. Może jakiś dobry użytkownik by udostępnił elektroniczna wersję np na Dropbox?
    • Przez Tomcase5130
      Witam koledzy. Mam problem z case 5130 rok 1996. Podczas jazdy gdy skrece koła na max traktor sie zatrzymuje. Gdy olej się nagrzeje. (częściej to występuje podczas cofania do tyłu). Może ktoś miał podobny przypadek? Czy może być to pompa na wykończeniu? 
      Pozdrowienia
    • Przez gandi77
      Witam potrzebuje pomocy zakupiłem ostatnio case mx 135 i nie ma w nim hamulca recznego myślę ze poszły tarcze hamulcowe, tylko mam taki problem nie wiem gdzie one sie znajdują czy ktoś może mi pomóc? nie mam żadnej instrukcji która by mi pomogła zlokalizować tarcze.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj