Skocz do zawartości
wrobelek02

Wymiana tuleji miedzianych sworznia zwrotnicy przedniej osi

Polecane posty

wrobelek02    7

Witam, czy ktoś mógłby mi pokrótce napisać jak wymienić tulejki sworznia( oś płaska), od czego zacząć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

Zacząć od podniesienia na wózku lub lewarku przodu traktora w okolicach miski olejowej, następnie zdemontowania maski i chłodnicy, potem odkręcic zaczep przedni , następnie 6 śrub wspornika osi -[uwaga na nogi przy odjeżdżaniu wspornikiem z kołami ]-, wyciągnąć kołek zabezpieczający sworzeń i go wybić , dawno nie robiłem tego ale jakoś tak to idzie .

Zazwyczaj sworzeń też trzeba wymieniać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Łatwiej będziesz miał jak najpierw odkręcisz maskę i chłodnicę a dopiero potem podniesiesz. Jeśli masz paleciaka to jest to duże ułatwienie przy odjeżdzaniu przednią osią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rolniku360    69

wjeżdżasz lewarkiem unosisz o miskę demontujesz chłodnice i maskę,drążki kier. odkręcasz potem sruby które łączą wspornik z silnikiem potem najelpiej włożyć jakąś rurkę albo kija w takie otwory z przodu i wyjeżdżasz potem wykręcasz śruby które trzymają tulejki i wsporniku i zabezpieczenie sworznia chyba z przodu sworznia taki płaskownik na dwie chyba M8 śruby potem bierzesz jakiś pręt i wybijasz sworzeń i masz już wszystko chyba nie pamiętam dokładnie bo nie robi się tego co jakiś czas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam tak jak w temacie wymieniałem dziś te tuleje wyciągłem stare i nabiłem nowe i mam teraz problem z wbiciem sworznia, w książce wyczytałem ze trzeba rozwiercić tuleje ale zabardzo nie wiem o co chodzi z tym rozwiercaniem tulejii może ktoś cos wie na ten temat ? i jeszcze jedno jak prawidłowo zalozyc to lozysko na sworzeń ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mmam problem z tuleją osi w c 330 a mianowicie ciagle ona wyłazi i jak się ją wbije to ona znowu wylezie i wtedy nie moge załozyci paska do sprężarki i niewiem co moge zrobić aby ona nie wyłaziłapost-128978-0-26113400-1427047350_thumb.jpgpost-128978-0-62385000-1427047373.jpg

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LOST    7

Skoro sama si syuwa to powód jest prosty - wybite gniazdo w przodzie....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LOST    7

Dopuki sworzeń się nie wysunie to mozesz jeździć, ale lepiej przygotowywuj się do zrobienia tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jozek80    0

mam takie pytanie: mógłby ktos mi podac zewnętrzne wymiary tulejek osi okrągłej i zwrotnic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    17

115X100mm może być? Do czego? do czołgu? deta? Samolotu??? Może wróżbita Maciej z kart wywróży rozmiary. Ludzie nauczcie sie podawać dokładne opisy!!!

Edytowano przez damianXXL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

Nie  podniecaj sie  tak damian  :P

Wystarczy spojrzeć w jakim  dziale  piszesz  :P

 

Róznicy w  tulejkach miedzy osią  okrągłą  i płaska  chyba nie ma ... 

TULEJKA ZWROTNICY

 

 

 

URSUS

C 330

C 360

 

 

 

NR KATALOGOWY

50/43-602/0

 

 

Wymiary:

 

średn. zewn. - 44 mm

średn. wewn. - 40 mm

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gzC330    2

Witam

Mam pytanie czy ktoś wymieniał tulejki w zwrotnicach przedniej osi ( typ osi - okrągła ), jaki może być koszt naprawy i na co trzeba uważać przy naprawie. Pytam się bo nie wiem czy się za to zabierać samemu czy komuś zlecić.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitowiak    320

Jedynie musisz uważać by tulejek przy wbijaniu nie uszkodzić reszta to pikus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempos1980    37

kolego najprościej zawieść do tokarza bo musisz rozwiercić nowe tulejki po wbiciu bo inaczej nie włożysz wałka walka pionowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

kupujesz rozwiertak i nie trzeba tokarki

 

ostatecznie można roztoczyć przed wbiciem, przynajmniej nie trzeba zwalać półosi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alvera    2

W przypadku starych zwrotnic trzeba je przeszlifować, inaczej cała ta operacja nie ma sensu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bambi14    3

przeszlifowac? co gdzie jak? czyli zeby zrobic przednia os to trzeba kupic rozwiertak nastawny 40mm? czy 40-45mm bo gdzies tak kiedys czytalem chyba..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×