Gość christoff13

MTZ 82 podnośnik

Polecane posty

Gość christoff13   
Gość christoff13

Witam. Mam problem z podnośnikiem MTZ 82. Otóż z miesiąc temu wymieniony został rozdzielacz, pompa hydrauliczna i uszczelniacze na siłowniku, pomimo tego ciężko jest nawrócić na polu np. z pługiem, gdyż bardzo szybko opada. Ma ktoś jakiś pomysł czego to może być wina? Może coś z regulatorem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Jeśli zmieniłeś rozdzielacz, przy założeniu że nie kupiłeś bubla to zostaje tylko regulator pod siedzeniem. Ja miałem podobnie i żeby nie opadał pług to musiałem zablokować dźwignię regulatora w pozycji podnoszenie i korzystałem tylko z rozdzielacza pod kierownicą. Tej zimy regulator wywaliłem a siłownik podpiąłem bezpośrednio pod rozdzielacz i zapomniałem o problemach z hydrauliką (odpukać).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

  • Ja też tak mam zrobione - po regulatorze została tylko dźwignia a problemów nie mam żadnych. Orałem teraz pod rzepak pługiem obrotowym na ciężkiej ramie i lux.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Z tego co wiem to w regulatorze są dwa zaworki które należy sprawdzić w przypadku opadania ramion. Jeden jest w króćcu z którego wychodzi wąż do siłownika, ten od podnoszenia. Drugi jest pod którąś śrubą na górze regulatora. Dokładnie to nie wiem bo nie chciało mi się za bardzo tego sprawdzać. Wolałem się go pozbyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość christoff13   
Gość christoff13

Trochę dokładniej opiszę jeszcze sytuację. Do podnoszenia i opuszczania używam wajchy przy kierownicy, tej najbardziej po prawo, natomiast dźwignia przy siedzeniu była od kupienia zabezpieczona drutem w pozycji maksymalnie do tyłu. Chciałem zrobić tak, żeby podnosił tą dźwignią obok siedzenia. Niestety działa w niej tylko opuszczanie, podnosić trzeba i tak przy kierownicy, więc to trochę bez sensu. Tak jak dźwignia była zabezpieczona, maksymalnie do tyłu, pług opada dość szybko. Próbowałem różnych kombinacji ustawień obu dźwigni, nic to nie pomogło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość christoff13   
Gość christoff13

Wyeliminowałem luz na dźwigni przy siedzeniu i w maksymalnym wychyleniu do tyłu i zabezpieczeniu jej drutem maszyny przestały opadać. Nie zmienia to jednak faktu, że sterować podnośnikiem trzeba za pomocą rozdzielacza przy kierownicy, a z tym pod siedzeniem coś jest nie tak. Może zimą go rozkręcę jak będzie więcej czasu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzepo    32

To jak to zrobisz to napisz- bo u mnie jest to samo- znaczy od kupna dźwignia obok siedzenia zabezpieczona drutem, a podnoszenie/opuszczanie tylko przy kierownicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj