michal97

Zetor dmucha z odmy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
michal97    92

Witam.

Najpierw opiszę całą sprawę.

Dwa lata temu nasz zetor 7340 turbo zaczął dmuchać białym dymkiem z odmy, jesienią po zakończonych pracach rozebraliśmy go bo z odmy dmuchał jak głupi. Okazało się że na jednym tłoku zapiekły się pierścienie więc wymieniliśmy tuleję z tłokiem a w pozostałych trzech tylko pierścionki. W tamtym roku znowu zaczął dmuchać gdy dmuchał coraz bardziej znowu go rozebraliśmy i okazało się że na tym wymienionym tłoku pękł pierścień odłamała się końcówka około trzech centymetrów, znowu wymieniliśmy wszystkie pierścienie i było ok do niedawna w tym roku po z gruberowaniu kilku hektarów zaczął dmuchać dość sporą ilością białego dymu z odmy. Na razie jeszcze nic nie robiliśmy ale znowu chyba trzeba będzie.

I w związku z tym mam do was pytanie co może powodować to dymienie? Mój sąsiad który był mechanikiem w pobliskiej kopalni twierdzi że może być to skrzywiony korbowód. Czy istnieje taka możliwość?

Z góry wielkie dzięki za pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

lub złe krążenie wody, skoro się zapiekły pierscienie, bo miały gorsze chłodzenie od reszty. a na którym tłoku??


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gumis07    0

silnik może mieć słabe chłodzenie , miałem taki przypadek w 914 okazało się że łopatki pompy wodnej były starte

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

jak na pierwszym to słabe krazenie wody....a termostat masz?? proponowałbym wymienić pompę wodna. i termostat...


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gumis07    0

samego problemu dmuchania nie usunie ale być może usunie przyczynę powstawania . Bo twoją przyczyną dmuchania są prawdopodobnie zapieczone pierścienie , a zapiekły się dlatego bo silnik był prawdopodobnie przegrzany .!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal97    92

Pierścienie raczej nie są zapieczone bo były wymieniane nie cały rok temu a od tego czasu ciężko nie pracował i raczej nie był przegrzany. Bo w tamtym roku jak dmuchał i go rozbieraliśmy to nie były zapieczone tylko jeden był pęknięty na pierwszym tłoku od kabiny. Wszystko się okaże jak go będziemy znowu rozbierać ale teraz nie ma czasu bo trzeba zebrać siano i wykosić kukurydze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Czy spasowaliście dobrze te nowe pierścienie. To znaczy, czy przerwa nie była za mała na zamkach. Jeśli tak to pierścień pod wpływem temperatury się rozszerzył. Jeśli jego końce były zbyt blisko, nie miał jak się dalej rozszerzać i pękł. Ostatnia tulej a była nowa więc tłok miał dodatkowo wyższą temperature z powodu docierania. Słabiej chłodzony jest 4 cylinder. Ale to wg mnie wada konstrukcyjna. Wszyscy producenci umieszczają powrót cieczy z chłodnicy na przodzie silnida podobnie jak odpływ. W niektóych powrót jest z tyłu i to poprawia chłodzenie całego motoru.

Duże progi miałeś na tych starych tulejach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

jeszcze może byś przyczyna w głowicy... zawory przepuszczają na prowadnicy...


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal97    92

hubertuss Na trzech oryginalnych tulejach które zostały progi nie są aż tak duże, a w nowej po roku czasu próg prawie taki sam jak w starych.

Janusz-68 Części kupowaliśmy Zetorowskie u dealera Zetora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Niestety coraz trudniej o części wysokiej jakości nawet jak widać te oferowane w serwisach. Jak bedziesz to składał jeszcze raz zwróć uwagę na przerwe w pierścieniach. Jeśli masz jeszcze te stare orginalne załóż jeden i zmierz przerwe. Jest on co prawda trochę zurzyty, ale tez nie wiadomo jak te nowe się rozszerzają. Dla pewności można dać deczko więcej bo jest to ostatni gorzej chłodzony cylinder.

gdyby była to wina głowicy to ciagle by dymiło. Jak napisano wyżej przez jakiś czas nie dymiło. Więc co głowica raz się psuje raz naprawia. Proponuje czytac uwaznie i mysleć nad tym co się czyta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4223

Zrobię odkop, ale nie będę zaśmiecał nowym tematem. 

Pacjent staruszek 7011. Parę lat temu robiliśmy remont skrzyni i silnika (zestawy naprawcze, nowe głowice). Wszystko chodziło ok (delikatnie dymił na szaro-niebiesko), ale potem znowu musieliśmy robić skrzynie. W związku z tym ciągnik dość długo stał. Zrobiliśmy skrzynie. Jesienią nim popracowałem trochę i teraz zauważyłem, że jak go gaszę to z odmy wali po zgaszeniu przez jakiś czas powietrzem. Dość mocno ,bo wysiadając z lewej strony ciągnika słyszę to. Przedtem czegoś takiego nie było. Co się wydarzyło?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez kamil5421
      Witam. Posiadam Ciągnik zetor Forterra 125 i mam w nim tuz z WOM . lecz wałek raczej kręci się w przeciwnym kierunku , gdyż jak podłącze  jakąś maszynę to maszyna stoi a sprzęgło wałka chodzi jakby na " luzie " czy jest mozliwość zmiany obrotów w przekładni WOM . w załaczniku zdjęcie poglądowe ze strzałka obrotu wałka ,



    • Przez kamil5421
      Witam tak jak w temacie. Co może być przyczyną zaciecia zegara od ciśnienia powietrza.?
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj