sakos2803

Problem z półbiegem Zetor 10540

Polecane posty

sakos2803    3

Witam niedawno kupiłem zetora 10540, skrzynia 3 biegowa i 3 półbiegi mam problem poniewaz pod obciazeniem slizga mi sie ten najszybszy półbieg (3). Nie znam sie na tym wiec zanim zaczne grzebac w skrzyni chciałbym siegnać porady. Moze ktos miał taki przypadek,dodam ze 2 pozostałe działaja poprawnie.Bede wdzieczny za kazda pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter161    3

Ostatnio robiliśmy podobnego zetora tylko ze 8540 i ten sam problem byl. 2 zakresy działały dobrze a ten najszybszy się ślizgał nawet nie mogł podjechac pod próg. Wymienione były wszystkie tarczki i jest okej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

możesz napisać jaki był koszt części użytych do tej naprawy ?


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danny82    0

Panowie a czy podczas slizgania sie wzmacniacza pojawia sie zapach smalenizny tak jak w przypadku sprzegla?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DAREK    22

wzmacniacz chodzi w oleju w zamkniętej skrzyni biegów także raczej nie poczujesz spalenizny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danny82    0

W sumie tak ale czy do komory sprzegla nie idzie jakies odpowietrzenie skrzyni biegów. Mialem taki problem ze po wcisnieciu blokady kół tylnych do sprzegla dostawalo sie sporo oleju ze skrzyni. Problem rozwiązałem połowicznie odpinajac weze doprowadzajace powietrze do tylnego mosty. Na podstawie tego twierdze ze jakies polączenie tam jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sakos2803    3

Witam odświezam temat ponieważ nadal mam ten sam problem.(pierwszy post^^^^)Wymieniłem wszystkie tarczki, były wytarte i powyginane a półbiegu jak nie było tak nie ma.Może ktoś ma jakiś pomysł co mogło by być przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DAREK    22

z góry zaznaczam,że nie rozbierałem jeszcze tego ,ale wiem,że jest tam taśma z regulacją ścisku hamująca cały bęben . Może jest za duży luz (z racji zużycia okładzin taśmy) i z tąd ten poślizg .

Możesz też zadzwonić do serwisu Zetora w Kaliszu ,ponoć jakiś czech (mówiący po polsku ) zna się i doradza tel.(62) 501-44-00

Edytowano przez DAREK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renault    2

rozumiem że tarczki wymieniliście 3 półbieg ten najszybszy jest załączany przez taką tarczę sprężystą ( jest zapięty cały czas) dopiero olej działa na tłok i rozłącza tarczki. wcale nie ciągnie? tam przy składaniu ( pod prasą) są podkładki regulacyjne. widocznie jest zbyt mało dociśnięta to podkładka sprężysta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sakos2803    3

Przed wymiana tarczek po równym szło jechać ale jak zobaczył mała górke to koniec (oczywiście bez żadnego obciażenia) a teraz nawet nie ruszy tylko słychać jakieś wycie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renault    2

tak jak napisałem 3 połówka ( najszybsza) jest zapięta, tarczki są ściskane poprzez podkładkę sprężystą musi ciągnąć jeżeli wyje to się ślizga czyli znowu do rozbiórki. oczywiście uszczelnienie na tłoczysku który rozłącza tarczki trzeba wymienić aby nie ciekło. najlepiej przed rozebraniem pomierzyć ciśnienia na połówkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sakos2803    3

Po niedzieli będziemy mierzyć ciśnienie i zobaczymy co dalej.Ja cały czas myślałem ze półbiegi są napędzane z pompy od hydrauliki,ale jak wyłącze pompe to dalej działają. Uszczelniacz był wymieniony

Edytowano przez sakos2803

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renault    2

trzeci stopień ( najszybszy ), tarczki są ściskane poprzez podkładkę sprężystą a rozłączane ciśnieniem około 16 bar. na drugim stopniu ciśnienie załącza drugi pakiet tarczek i rozłącza ten najszybszy. na 1 stopniu ( najwolniejszym) ciśnienie rozłącza najszybszy i ściska taśmę.

jutro dokładnie jeszcze sprawdzę i napiszę jak to powinno być. a który rok zetorka

Edytowano przez renault

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DAREK    22

jakie minimalne ciśnienie powinna dawać pompa od półbiegów w tym Zetorze ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DAREK    22

instrukcja napraw by się przydała ,ale nigdzie do tych modeli nie można dostać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sakos2803    3

Jak kupowałem tarczki w pelplinie to mówili ze może na zamówienie ale tylko w jezyku czeskim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam ten sam problem z pierwszym półbiegiem "najwolniejszym" po prostym sie nawet ślizga a reszta działa bez zarzutów taśma już jest na maksa dokręcona proszę o jakieś porady .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Quercus78    5

georgemalinka możesz mi podpowiedzieć gdzie jest regulacja tej taśmy od wzmacniacza? W moim 9540 lekko mi się ślizga przy ruszaniu pod obciązeniem na najwolniejszym półbiegu.


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamowicz84    76

Witam , odnośnie problemu ze wzmacniaczem , występuje u nie problem taki jak kolega opisał na początku czyli na najwyższym półbiegu (lub inaczej mówiac  na pełnym biegu) ślizga sie podczas jazdy,  pierwszy i drugi pòbieg ciągną normalnie   , tarczki były wymieniane z przekładkami i nowe uszczelnienia sprzęgło i docisk też nowe  , co może być przyczyną tego problemu ? 

Edytowano przez adamowicz84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez kamil5421
      Witam. Posiadam Ciągnik zetor Forterra 125 i mam w nim tuz z WOM . lecz wałek raczej kręci się w przeciwnym kierunku , gdyż jak podłącze  jakąś maszynę to maszyna stoi a sprzęgło wałka chodzi jakby na " luzie " czy jest mozliwość zmiany obrotów w przekładni WOM . w załaczniku zdjęcie poglądowe ze strzałka obrotu wałka ,



    • Przez kamil5421
      Witam tak jak w temacie. Co może być przyczyną zaciecia zegara od ciśnienia powietrza.?
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj