Polecane posty

radekk519    0

Witam szykuje sie z zamiarem kupna nowego ciagnika ma to byc glowny ciagnik w gospodarstwie bedzie prasowal z belownico METAL-FACH z ladowaczem czolowym i i ogolnie wszystko bo jak na razie to posiadam tylko MF 235 i robi sie maly bo obrabiam nim jakies 20H. Jestm rowniez otwarty na ine ciagniki np.

Case

Deutz-fahr

John Deere

Zetor Proxsima

Farmtrac

Zapomnialem jeszcze dodac ze ciagnik ma byc 85-95KM

Edytowano przez radekk519

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radekk519    0

Nie raczej nie NEW HOLAND nie wchodzi w gre poniewarz sa drogie i czesci do nich rownierz sa bardzo droogie :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość STIG0013   
Gość STIG0013

nie lepiej forterke 90 albo 100 hsx trochę droższe ale wg. mnie traktora nie kupuje się co rok(przy tym areale) dołóż trochę i będziesz miał fajny traktor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radekk519    0

A jak jest z ich awaryjnoscio i ze spalaniem bo w zetorach to roznie bywa?

 

A co myslicie o Farmtracu 690 DT czy z turem bedzie sie dobrze sprawowal?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość STIG0013   
Gość STIG0013

tyle spali ile zrobi. W forterkach jest silnik 16 zaworów który podobno ma być oszczędny. Jak patrzyłem po danych technicznych forterra ma większą pojemność silnika od innych marek jedynie JD ma 100cm więcej. Kwestia wyboru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robercikj100    1010

na 20 ha to proxima wystarczy ci w zupełności. a jak do tura to może lepiej power niż plus


AndrzejRo vel Anetka1 vel AleksanderX vel AndrzejLewoc to forumowy transwestyta!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość STIG0013   
Gość STIG0013

na 20 ha to proxima wystarczy ci w zupełności. a jak do tura to może lepiej power niż plus

Tak ale jakby dobierał pola to lepsza frotka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robercikj100    1010

może i lepsza ale i droższa ze 20 tysi a taką proxą to spokojnie i 50 obrobi


AndrzejRo vel Anetka1 vel AleksanderX vel AndrzejLewoc to forumowy transwestyta!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość STIG0013   
Gość STIG0013

heh i znowu mój argument za frotką.

Owszem obrobi spokojnie ale.... w proxie o ile się nie mylę jest stary podnośnik więc praca z czymś cięższym będzie utrudniona. U mnie jest 25ha i w 2004 kupiliśmy 7340 choć miała być początkowo frotka 95km ale stwierdziliśmy że 7340 wystarczy. dzisiaj każdy się zastanawia dlaczego nie frotka :)

Edytowano przez STIG0013

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renault    2

forterra 140 HSX spalanie z przyczepą samozbierającą poettinger europrofi 5000 11 litrów na motogodzinę. zwiozła 220 przyczep. zbieranie na obrotach 2000-2050 a transport 2300-max wydaje mi się że to dobry wynik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

jak może być stary podnośnik,jak od dwóch lat wsadzają podnosniki MITA,która mają dwa razy grubsze siłowniki na TUZ'ie niż forterra


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz56612    1

Ma dwa razu grubsze siłowniki niż Forterra, bo w tych podnośnikach MITA tylko te siłowniki podnoszą ciężar (nie ma siłownika wewnętrznego). Mimo to udźwig w Proximach wcale nie jest większy, lecz pozostał ten sam.

Edytowano przez lukasz56612

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

a forterra ma jeszcze siłownik wewnętrzny?


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz56612    1

Tak, te stare podnośniki też go miały, ja to nazywam "siłownik wewnętrzny" bo nie wiem jak to fachowo się nazywa. Niektórzy potocznie mówią na to, że "pompa to unosi", a to nie prawda, bo pompa jest przy silniku i jedynie pompuje olej do podnośnika. Chodzi mi o taki "siłownik wewnętrzny" jak jest np. w podnośniku przy C-360

Edytowano przez lukasz56612

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość STIG0013   
Gość STIG0013

Co do podnośnika bardziej chodzi mi o opuszczenie maszyny niż podniesienie. Oczywiście takiej 1tona +

Frotka większa gabarytowo więc i stabilniejsza

Edytowano przez STIG0013

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robercikj100    1010

heh i znowu mój argument za frotką.

Owszem obrobi spokojnie ale.... w proxie o ile się nie mylę jest stary podnośnik więc praca z czymś cięższym będzie utrudniona. U mnie jest 25ha i w 2004 kupiliśmy 7340 choć miała być początkowo frotka 95km ale stwierdziliśmy że 7340 wystarczy. dzisiaj każdy się zastanawia dlaczego nie frotka :)

no i widzisz mylisz sie od 2011 w proxie montują podnośniki MITY. proxa ma chyba 4.5 tony udzwigu co jak na tą moc spokojnie jej wystarczy nawet na agregat uprawowo siewny a opuścisz też spokojnie bo ma regulacje szybkości opadania. Ale oczywiście jak ma dużo kasy to fortera lepiej nadaje się jako ciągnik główny. i nie mów że się nie wyrabiasz tym 7340 na 25 ha ???


AndrzejRo vel Anetka1 vel AleksanderX vel AndrzejLewoc to forumowy transwestyta!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość STIG0013   
Gość STIG0013

wyrabiam ale i tak ma być zmieniany na coś 100+. Co do podnośnika być może i tak nie miałem styczności z tymi nowszymi w pracy ale tak jak u mnie regulacja nie pomaga przy opuszczaniu agregatu 1100kg i tak leci jak głupi w dół.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz56612    1

Tak, masz rację, w przypadku starych podnośników regulacja szybkości opuszczania nie działa (również mnie to irytuje i zmniejsza komfort pracy, np. w orce pługiem 1,1 tonowym). W tych nowych podnośnikach MITA to zmienili i teraz nie ma z tym problemu (chociaż jak on działa to nie wiem, bo nie miałem jeszcze z nim styczności).

Edytowano przez lukasz56612

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość STIG0013   
Gość STIG0013

Jeżeli poprawili już to to i proxa wystarczy, myślałem że dalej jest ten ,,stary podnośnik"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj