Skocz do zawartości
marles

Kontrolka ładowania c-360

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
marles    23

Witam mam problem z kontrolką ładowania w swoim c-360 mam alternator z poloneza regulator na 2 kable wczoraj podładowałem akumulatory i nie odpiłem prostownika który dalej ładował ale jak by tego było mało nie miałem podłączonej kontrolki ładowania do masy i odpaliłem silnik ale zorientowałem się ze mam podłączony prostownik więc zgasiłem odłączyłem prostownik i znowu zapaliłem na odłączonej masie kontroli ładowania potem zgasiłem podpoiłem masę i kontrolka zaczęła migać na wolnych obrotach a jak dodam gazu to świeci cały czas zmierzyłem napięcie na akumulatorze było 14,3V na odpalonym silniku 16V więc odłączyłem kabel od alternatora który idzie na akumulator (+) i pojechałem w pole czym mogło być spowodowane to migotanie ??Dziś święto to nie sprawdzę czy coś się naprawiło

 

Dodam ze wcześniej było wszystko w porządku ładowanie na poziomie 14 ,4V

Edytowano przez marles

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marles    23

Pomógł bym ale nie wiem co to jest kontrola ładowania którą podłącza się do masy.

Już poprawione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

locke    291

Odpal ciągnik i zmierz napięcie na akumulatorze.Jak będzie więcej niż 14,4 to znaczy że masz regulator padnięty.Ale podaj nam tutaj wartość napięcia którą odczytasz na woltomierzu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marles    23

Mierzyłem na odpalonym silniku jak ta kontrolka migała to było coś ponad 16V i dlatego odłączyłem + który wychodzi z alternatora z obawy o akumulatory

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TEVEZ    3

Alternator prawdopodobnie nadaje się już do regeneracji.

PRĄDNICA NIE POWINNA PRACOWAĆ Z ODLĄCZONYM PRZEWODEM OD ZACISKU NR 30.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Też byłbym za szukaniem nowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wierz mi, że z Twoim poziomem wiedzy tego nowego i tak uszkodzisz w krótkim czasie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

@elektrotechnik a ty mi uwierz z twoim poziomem kultury też długo nie zajedziesz :D

 

@marles gruby wyjście z alternatora na śrubkę 13mm łączysz z plusem z akumulatora na elektromagnesie rozrusznika, tylko kabel przynajmniej 6mm, nie cieńszy, z alternatora jest napewno jeszcze d+ lub może może być jeszcze 2 wyjścia, jedno to D+, a drugie dla ciebie nie istotne, D+ łączysz przewodem bezpośrednio do kontrolki, a w kontrolce żarówka 4-5W, musi być ta żarówka niesłuchaj nikogo, ma być żarówka przynajmniej 4W, drugi pin w żarówce łączysz ze stacyjką z pinem 15 lub jeżeli nie ma numerku to z pinem na którym po wciśnięciu kluczyka, przekręceniu zapłonu pojawia się napięcie, proste.

 

http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://obrazki.elektroda.net/79_1279400164.jpg&imgrefurl=http://poszukaj.elektroda.pl/szukaj,schemat-alternatora-bosch.html&h=669&w=726&sz=33&tbnid=Y3MPSv7mAEmTlM:&tbnh=120&tbnw=130&prev=/search%3Fq%3Dpod%25C5%2582%25C4%2585czenie%2Balternatora%2Bbosch%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=pod%C5%82%C4%85czenie+alternatora+bosch&usg=__Fi38C6Z8H2cztJQtgZkLRSglFmA=&docid=BchXfDK33nK_cM&sa=X&ei=uCsPUpubBo7H7Abwl4GwCw&sqi=2&ved=0CCwQ9QEwAA&dur=388

Edytowano przez bobytempelton

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A Ty jakbyś miał poziom kultury wyższy od mojego, to zwroty "Ty", Ciebie", "Tobie" pisałbyś z wielkiej litery tak jak ja to robię. Aha, zapomniałem, że jesteś inżynierem. W takim razie nie musisz tego wiedzieć, w przeciwieństwie do mnie prostego technika. Co do żarówki kontrolnej ładowania, to coś gdzieś przeczytałeś i ciągle powtarzasz, a nie wiesz dlaczego tak jest a nie inaczej. Alternator będzie ładował na każdej żarówce, zarówno 1W jak i 21W. Nie ma bezwzględnego wymogu stosowania 4W. Poza tym nie wiem gdzie znajdziesz żarówką 5W z trzonkiem Ba9s, która będzie pasować w oprawkę. No ale jak już wcześniej napisałem, jesteś inżynierem, więc nie masz obowiązku tego wiedzieć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

I widzisz beznadziejny typie czepiasz się i tyle bo nie masz czego, a ty z dużej nie będe ci i tak pisał.

Dobra spadam bo nie ma z kim gadać, ciekawe gdybym spotkał cię w realu co byś zrobił, czy byłbyś taki wyszczekany :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafallll360    844

Mam pytanie co może być spowodawne świeceniem się kontrolki ładowanie cały czas przy włączonym silniku na niskich i też na wysokich obrotach , dodam że akumulatory są ładowane to wyklucza alternator Proszę o szybkie odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marles    23

Jesteś pewny ze akumulatory są ładowane?Jakie masz to ładowanie ile V?

Edytowano przez marles

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Jak pali się kontrolka to znaczy że nie ładuje,albo złe podłączenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Nie koniecznie. Kontrolka nie jest ustrojstwem które w stu procentach określa sprawność układu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mam pytanie co może być spowodawne świeceniem się kontrolki ładowanie cały czas przy włączonym silniku na niskich i też na wysokich obrotach , dodam że akumulatory są ładowane to wyklucza alternator Proszę o szybkie odpowiedzi

 

Kolego, najpierw zapoznaj się z tym tematem: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/53166-zanim-napiszesz-nowy-temat-przeczytaj/ szczególnie z postem nr 2. Dopóki nie podasz żadnych sensownych informacji dalsza dyskusja jest zbędna i kolejne posty będą usuwane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam , w ursusie c-360 był założony nowy alternator 3 lata temu pisze na nim GMP i podczas odpalenia na 600 obr. świeci mi kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po dodaniu wyższych obrotów ok. 800 obr. podczas jazdy kontrolka mruga co kilka sekund i czasami zaświeca się podczas gdy silnik spada z wyższych obrotów na jałowe wolne dlaczego się tak dzieje ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    17

Jest wszystko w porządku. Kontrolka gaśnie przy wyższych obrotach po wtedy dopiero wzbudza się alternator. Można by dać mniejsze koło pasowe na alternatorze, wtedy ładowałby od niższych obrotów. Kontrolka zapewne mruga kilka-kilkanaście minut po odpaleniu? To oznacza że akumulatory są dobrze naładowane i nie ma włączonych odbiorników, jeżeli włączysz np. światła to kontrolka by nie migała. Jeśli tak jest, to nie ma się czym przejmować. Ewentualnie szczotki mogą mieć już gorszy styk z pierścieniami.

Edytowano przez marian3p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

akumulatory miesiąc temu nowe kupione centra 6v 165A dobrze by było gdyby dłuugo wytrzymały

@marian3p mruga po odpaleniu nie zwróciłem uwagi czy mruga w czasie pracy .

dodam jeszcze że w tamtym roku się tak nie działo po zapaleniu od razu gasła kontrolka .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    17

Jeżeli nie miga bezpośrednio po odpaleniu (czyli ładują się jeszcze akumulatory) i gaśnie po włączeniu prądożernych odbiorników to znaczy że jest dobrze i akumulatory są naładowane. A wpływ ma na to, tak jak napisał @mtracz, regulator napięcia. Ten typ tak widocznie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

drogą i w nocy traktorem mało się poruszam tak że odbiorników mało używam, po odpaleniu traktora pobiera prąd tylko elektroniczny wskaźnik wody, jutro sprawdzę z pomocą świateł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

@marian3p Zapomniałeś dodać że będzie to występowało na niskich obrotach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Gość ziomek16142
      Przez Gość ziomek16142
      Witam. Mam u siebie pożyczoną na jakiś czas C-360 3P 85 rok i od pewnego czasu brak świateł stop (gdy hamuje ). Hamulce sprawne, ale świateł brak. Przygotowuje go na przeglad i takie pytanie: Jak to naprawić ?? Jakaś pompa,czujnik, czy wina bezpieczników ??
    • Przez stefek1991
      witam mam pytanie. Nie wiecie ile moze kosztowac naprawa całej instalacji elektrycznej razem z lampami itp.
    • Przez Klimston
      witam załozyłem do swoje 60tki alternator firmy Delco 12v 100a z astry f i na wolnych obrotach ładowanie wynosi 13/13.6v a na wysokich 14.8/15.1v .w astrze ladowanie bylo 14v/14.5v nie wiem w czym jest przyczyna. pozdrawiam
    • Przez Sqowron
      Witam wszystkich potrzebuje schemat podłączenia alternatora, z regulatorem napięcia RC212D. Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez MarcinOtna
      Witam!
      Posiadam taki alternator: i chciałbym zapytać jak go połączyć z nową zakupioną instalacją elektryczną(dedykowaną pod alternator) oraz jaki regulator napięcia do tego właśnie alternatora?
       
       
      Z góry dziękuje za pomoc
      Pozdrawiam!
×