Zaloguj się, aby obserwować  
slajders25

MF6180 Podczs jazdy rozłącza skrzynię i gasną kontrolki

Polecane posty

slajders25    22

Witam

Nagła awaria. Podczas pracy z agregatem nagle rozłączyło skrzynię, napęd, przeżuciło z B na D i zgasły wszystkie kontrolki łącznie z tą od rewersu oprócz tej od ciśnienia eleju. Trwało to może nie całą sekundę. Następnie wszystkie kontrolki się pojawiły ciągnik ruszył i wszystko wróciło do normy. Pracowałem dalej. Po kilku minutach to samo. Awaria zawsze trwa senkundę czasem dwie Wróciłem więc do domu po drodzie kilka razy awaria się powtarzała. Przejrzałem wszystkie kable zasilające kompa, bezpeczniki, klemy na aku, przekaźniki. Pojechałem sprawdzić ale znowu to samo, z tym że jak wszystko gasło, to doszło jeszcze trzeszczenie dochodzące ze skrzyni. Po wciśnięciu sprzęgła przestawało. Na liczniku wszystkie wskaźniki (obrotomierz, poziom paliwa i temp.) chodzi cały czas. Czy ktoś mógłby mi pomóc gdzie szukać awari. Czy to awaria elektryczna czy mechaniczna.

Trzeba w polu robić a tu taka awria ;[ i nie wiadomo gdzie szukać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdz mase i dwa zolte przewody ktore ida do kompa na wtyczce F , te dwa zolte mostkują sie i moze byc problem na tym polączeniu jakies 15cm od kompa, sprawdz przewody do czujnika oleju , komputer zalacza i rozlacza sprzeglo i czujnik oleju , w razie koniecznosci lub do sprawdzenia zmostkuj przewody dochodzace do czujnika oleju , po zmostkowaniu nie bedzie ci sie wylaczal komputer, kontrolki nawet po wylaczeniu stacyjki beda swiecily , dopiero po rozlaczeniu przewodow od czujnika oleju zgasną , w razie pytan i informacji dzwon, trzeszczenie to nagly zanik napiecia na zaworach dyna

Edytowano przez Agroelektronix

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    22

Dzięki za podpowiedź. Też mi się wydaje że to elektronika. Dodatkowo gdy dzisiaj myłem ciągnik od dołu i polałem go wodą to awaria zdarzyła się kilka razy w ciągu mkilku miut. Jutro się tym zajmę. Czytałem też gzieś w necie że gdy czujnik podczas jazdy poda że brak jest ciśnienia to komputer wyłączy wszystko.

Martwi mnie też opinia znajomego mechanika który przez telefon powiedział że może gdzieś wewnątrz skrzyni zanikać ciśnienie oleju. Znalezienie tego typu ararii to duża sprawa.

Jutro pokombinuję z tym czujnikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

jakby we wnatrz zniklo cisnienie to by nie wracalo co sekunde :D tylko zaniklo by raz a porzadnie ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    22

Dzisiaj miałem trochę czasu i zwarłem kable od czujnika oleju. Podczas próby jazdy na zwarciu awaria się powtórzyła dodatkowo nie działały półbiegi i ciągle migały kontrolki ABCD. Wniosek że czujnik chyba jest OK. Zostaje sprawdzenie zasilania modułu. Dodatkowo znajomy mi poradził żeby sprawdzić ciągłość masy pod obciążeniem np. żarówki 55W na kablach dochodzących do czujnika ciśnienia i modułu. Tylko czy masa modułu jest brana z kabla w którejś z kostek czy też ze śruby którą jest zamocowany do kabiny ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    22

Od rana siedzę i sprawdzam elektrykę. Sprawdziłem zasilanie kompa na żółtych kablach żarówką. Masę brałem z tej samej wtyczki. Wszystko OK. Znalazłem przełamany czerwony dość gruby kabel który idzie razem we wiązce z żółtym zasilającym sterownik. Od czego on jest nie mam pojęcia. Połączyłem i gdy myślałem że znalazłem przyczynę podczas próby awaria znowu się objawiła. Teraz jakby coraz częściej. Dodatkowo zauważyłem że kontrolka ciśninenia oleju wogóle nie gaśnie. Wcześniej było tak że po odpaleniu przez kilka minut się paliła a potem gasała Teraz mimo że ciągnik stał odpalony 10min kontrolka nie zgasła. Podczas próby jazdy również nie gasał i dodatkowo zauważyłem że jak ciągnik toczy się do przodu to gdy przeżucę rewers to ze skrzyni słychać zgrzyt. Gdy ciągnik stoi to tego zgrzytu nie ma. Dodatkowo nawet na postoju widać że czasami kontrolki na desce delikatnie mrugają

Co się dzieje z tym ciągnikem to już pojęcia nie mam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    22

Jeśli kogoś interesuje to awaria naprawiona. Dzisiaj ok 4 godzin na polu i opisywana wyżej awaria znikła.

Powodem dość nietypowej awarii tak naprawdę to nie wiem co było. Podczas sprawdzania elektryki natrafiłem na bardzo zaśniedziały elektrozawór od dyna. Przeczyściłem trzpień, sprawdziłem sam elektrozawór i włożyłem z poroem. Kolejną usterką na którą natrafiłem to był lekko przełamany przewód od zasilania sterownika (żółty). Natrafiłem na niego przypadkiem. Ktoś kiedyś coś tam łączył i nie zrobiłe tego dobrze, za to dobrze zaizolował i zakamuflował. W trakcie szukania usterki elektrycznej (sprawdzanie każdego przewodu idącego do sterownika, czujników oraz mas) wysłałem do kolegi Agroelektronix sterownik do sprawdzenia. Sterownik sprawdzono (wszystko było OK) i wgrano nowe oprogramowanie. Gdy dzisiaj tylko wrócił zamontowałem sterownik i wszystko zagrało. Także nie wiem co tak naprawdę było odpowiedzialne za usterkę. Ja obstawiam przewód który sprawdzałem nawet po obciążeniem żarówki 55W. Gdy ciągnik stał wszystko grało gdy kabina się ruszała coś nie stykało i rozłączało sterownik.

 

Chciałbym tu przy okazji polecić kolegę Agroelektronix który to telefonicznie instruował mnie co i gdzie mam sprawdzać. Konsultacja byała bezcenna. Trzeba przyznać że wiedzę ma dużą bo wie dokładnie jaki kabelek i jakiego koloru za co odpowiada. Bez jego pomocy napewno dużo dłużej szukałbym awari. Polecam każdemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
muoodyy    2

objawy miałeś takie same jak ja u mojego 6180 ale u mnie była poważniejsza awaria i to nie związana z elektryką....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KRISS75    54

To prawda, kolega Agrolektronix ma wiedzę i służy pomocą.Mnie również pomógł.Pozdrowienia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
muoodyy    2

u mnie tez podczas jazdy rozłączyło biegi, wspomaganie mi siadło i ogolnie wszystko co napedza pompa czyli cala hydraulika praktycznie. i okazalo sie po rozpolowieniu ciagnika ze ścieło frezy we flanszy co napędza wałek co w skrzynie wchodzi i wszystko stanelo i zapalila sie kontrolka od niskiego cisnienia w skrzyni i praktycznie ciągnik musialem scholowac i na lawecie do mechanika zawiez....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    22

To poważna awaria. U mnie po rozłączeniu skrzyni za sekundę znowu wszysko wracało do normy. Taka pierduła jak nadłamany kabel a tyle problemu narobiła. W ogóle to w tym roku trapią mnie jakieś dziwne awarie których powodem jak do tej pory były same pierdoły. Nie poradziłem jeszcze sobie tylko z sporadycznymi zgrzytami przy przełączaniu rewersu przód-tył. Kolega Agrolektronix sugeruje że może być zapowietrzony układ hydrauliczny. Nigdy nie odpowietrzałem tego układu i nie wiem jak to się robi. Jak roboty w polu będzie mniej to trzeba będzie szukać jakiegoś znachora co pokaże jak to zrobić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
muoodyy    2

ja też mam takie zgrzyty raz na jakis czas ze powiedzmy przelącze rewers puszczam sprzegło a on mi tak zgrzytnie i dopiero przełączy i jade w danym kierunku. ja juz kilka awari mialem w tym mf ale ja go sciagnalem z francji gdzie rok stal bez odpalania i przyjechal z rozwalonym rewersem i sie okzalo ze gdzies kable byly oderwane. i do teraz w miare chodzi. jedynie co mnie męczy to to że wczoraj jak oralem to po jakis 4 godzinach pracy przelaczam rewers do tylu a on zero reakcji. nawet kontrolka czerwona sie nie zaswiecila i nie pikneło. dopiero po kilku razach jak tą wajchą poruszalem przod tyl zalapal ale jak przelaczylem do przodu to znowu do tylu mi nie chcial przełączyc. nie wiem co jest winne ale wydaje mi sie ze olej dość mocno mi sie wczoraj nagrzał bo po ostygnieciu oleju rewers chodzi normalnie. podobno jest jakas chłodnica oleju hydraulicznego. wiesz moze gdzie to sie znajduje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    22

Z tym rewersem to też mam ten sam problem. Czasami (raz dwa razy na godzinę pracy) zdarza się tak że po przełączeniu rewersu i puszczeniu sprzęgła ciągnik stoi tak jakby był na luzie. Po ponownym wciśnięciu sprzęgła jest zgrzyt i rewers się przełącza. Co ciekawe sytuacja pojawia się zawsze przy przełączaniu przód - tył w druga stronę zawsze jest dobrze.

 

Wszystkie chłodnice znajdują się z przodu. Tam masz chłodzenie silnika, chłodnice od klimy no i od oleju . Orka to dośc wolna jazda i jeśli jest goraco to olej naprawdę mocno się nagrzewa też już to przerabiałem. Ale nie zaszkodzi przedmuchać/przemyć te chłodnice. Ja tak robię kilka razy do roku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
muoodyy    2

no to będe musiał wszystko przedmuchac. ja z tym rewersem mam teraz jeszcze taki problem ze praktycznie nie dziala mi przełączanie przód-tył. a jak juz za ktoryms razem uda sie przelączyc do tylu to do przodu idzie bez problemu a potem ponownie do tylu nie moge przelączyc i musze tą wajchą kilka lub kilkanascie razy tak szybko przełączyc zeby zalapalo. nawet kontrolka sie nie zmienia na czerwoną i nie ma sygnalu. tak jakby gdzies cos nie stykało ale jak tą wajche rozebralem dzisiaj to tam praktycznie nic takiego nie ma jest tylko taka płytka jakas dziwna i tyle. jesli ktos by wiedzial jak rewers jest zbudowany i na jakiej zasadzie nastepuje przelaczanie w mf6180 to bylbym wdzieczny...:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    22

Tyle co ci mogę pomóc to sprawdź elektrozawory rewersu. Znajdują się one pod stopniem z prawej strony. Są dwa w lini poziomej w dolnej części bloku skrzyni oddalone od siebie jakieś 30cm. Takie czarne kostki do których dochodzą po dwa kable we wtyczce. Odkręć śrubę i je zdejmij z trzpienia. Obejrzyj czy nic tam nie zaśniedziało. Następnie sprawdź jaki prąd pobierają. Każdy z nich powinien pobierać ok 1A. U mnie elektrozawór od dyna był tak zaśniedziały że ledwo go zdiołem z tego trzpienia. Wyczyściłem, popsikałem kontaktem i założyłem z powrotem. Działa

 

Mam nadzieję że kolega Agrolektronix się nie obrazi że przekazuję taką wiedzę bo to właśnie od niego dowiedziałem się co i jak. Jeśli to nic nie pomoże to zadzwoń do kolegi Agrolektronix i z nim obgadasz co i jak. Bardzo pomocny człowiek :))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie , mam chwilke to napisze. Możecie wiedzą się dzielić, jestem szczęśliwy że ktoś podzieli się wiadomościami z innymi użytkownikami . Teraz co do zgrzytow przy przełączniu rewers w przod , lub przod rewers, na poczatek nalezy sprawdzic czy nie jest zapowietrzone sprzeglo bo jest mechaniczno hydrauliczne w tych modelach a szyna oleju ma stale cisnienie i nie jest regulowana jak w nowszych modelach, do sprawdzenia nalezy odlaczyc tps , kolega slajders wyjasni ktory to czujnik najlepiej dolączyc zdiecie kolegom , zeby nie bylo pomylki, dla komfortu sprawdzania i ustawiania odlACZYC PISZCZYK, wtedy zalanczanie elektrozaworow dziala w trybie awaryjnym i mrugaja na przemian kontrolki zadania jazdy na liczniku , sprawdzic czy sa zgrzyty na skrzyni . Jezeli nadal sa , oczywiscie nie zapominamy ze nasze mfy maja swoje lata , nalezy wyregulowac czujnik sprzegla , najlepiej zeby lapal przy dole , sprawdzic czy są zgrzyty . Jezeli nadal sa zgrzyty , i mamy wymienione filtry i olej , sprawdzone cisnienie na pompie, elektrozawory od zadania jazdy wyczyszczone , to niestety leza synchronizatory .

 

co do rewersu , w przelaczniku sa kontraktony , dochodzi 12v , zalacznie jest przez komputer , nie sprawdzac przelacznika na zasadzie zarowki !!!!

poniewaz go szkodzicie !!!!!!! masz za krotki czas otwarcia zaworu od rewersu , sprawdz wedlug instrukcji j.w. , potem opisz co sie dzialo , najwazniejsze sa szczegoly

 

Pozdrawiam :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
muoodyy    2

tylko wydaje mi sie ze wlasnie z tym przelacznikiem jest cos nie tak bo gdy to wszystko rozebralem tzn przy kierownicy odkrecilem tą obudowe rewersu i tam potem jest taka jakas owalna kostka z ktorej wychodzi szary kabelek i ta kostka wlasnie jest przykrecona do takiej blaszki złotej. i wziałem WD i popsikalem tą kostke i blaszke i jak skrecilem to odrazu zaczelo dzialac. jakies pol godzinki dzialalo i znowu nagle przestal przeżucac do tylu. dzisiaj ubijalem kopiec to byly momenty ze przelaczal bez problemu. a jak mu cos odwalilo to zero reakcji i dopiero po szybkim poruszaniu przod tyl tą wajchą od rewersu przelączyl. dzieje sie to tylko gdy chce przelaczyc z przód-tył. bo jak juz uda mi sie przelaczyc do tyłu to do przodu idzie bez problemu. prosiłbym kolege agroelektronix o to żeby mi napisal zasade działania tego rewersu i jak sie do tego zabrac... :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tam sa trzy przewody w tym siwym , jednym dochodzi plus , przelacznik 1/2 , przelacznik przelacza plus na 1 lub na 2 , mozesz zwykly przelacznik do sprawdzenia zastosowac,

zwykly przelacznik zalacz 1, zalacz 2, jak cos zadzwon bedzie szybciej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
muoodyy    2

a kolega agroelektronix skąd jestes? bo gdzies mi sie mignelo w jakims poscie ze okolice poznania? ja mieszkam 65 km od poznania a dokladnie obok Leszna. a moze bys podjechal i mi sprawdzil tak w ogolnym stanie ten ciagnik? bo ja nie chce cos rozje... :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KRISS75    54

@slajders25 możesz podesłać instrukcje odpowietrzania sprzęgła w tym mf.

Kto wie do czego jest wolne koło pasowe na sprężarce klimatyzacji?

Edytowano przez KRISS75

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    22

Jeszcze sam nie odpowietrzałem i nie wiem jak to się robi. Instrukcji również nie mam. Do kółka klimatyzacji podłącza się pasek sprężarki jeśli ciągnik jest wyposażony w hamulce pneumatyczne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
muoodyy    2

a więc tak jak kolega agroelektronix podpowiedział, winna byla dzwignia rewersu tzn ta kostka tam w srodku. kupilem za 7,5zł zwykly przelczanik i podlaczylem sie pod kostke i teraz mam pięknie działający rewers lecz nie przy kierownicy tylko przelacznik wstawiony w zaslepke nad włącznikiem świateł. ale najwazniejsze ze dziala elegancko :). wajche zdemontowalem i jest wszystko poprawnie. pozdro ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez majes
      Podczas jazdy i głównie pod obciążeniem słychać w kabinie takie nieregularne chrobotanie chyba ze skrzyni, raczej nie z silnika. Ostatnio nawet zauważyłem że jest to chrobotniecie jak ciągnik stoi i szarpne ładowaczem w dół. Co to może być? Byłem u mechanika, oglądał, zaglądał kamerą do skrzyni i nic nie znaleźli.
    • Przez WojtekLewandowski
      Witam. W moim mf przestał działać wom, napęd zmiana żółw zając, jest na żółwiu i reszta kontrolek zgasła. Kiedyś miałem podobnie ale ruszyłem wtyczką i było okej. Dodatkowo nie pokazuje prędkości jazdy. Proszę o szybką pomoc.
    • Przez cris10
      Witam stoję przed zakupem ciągnika , prawdopodobnie będzie to 6175/6155 M zastanawiam się nad skrzynią, co wybrać ? autoquad z ecoshiftem czy Command quad z ecoshiftem ? Auto Quad jest na lince, command na elektro zaworach, bardziej będzie ona awaryjna ale jak bardzo ? Ma ktoś ta skrzynie ? Jak ona pracuje ? Jakieś sza rpania bądź cokolwiek takiego ?
    • Przez nowalkopol
      Tak jak w temacie: Casa MX 110 brak jazdy do tyłu (do przodu działa ) po przełożeniu rewersu na jazdę do tyłu zapala się kontrolka na tablicy lecz nie ma żadnej reakcji ciągnika. Podnośnik oraz WOM działają. Od czego zacząć poszukiwania przyczyny problemu? Ktoś już miał taką przygodę?
    • Przez Nowak5425
      Witam, Mam problem z Mf 5425. Problem polega na tym że giną kontrolki. Po przekreceniu kluczyka na zapłon zaświecą się wszystkie kontrolki i zgasną czyli problem nie polega na żarówkach. Gdy włączę przedni napęd czy światła itp nie zaświeca się kontrolka Nie ma kontrolki również od biegów polowe/szosowe ostatnio zaginęła również kontrolka od półbiegu. W czym może być problem ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj