Skocz do zawartości
LEX

Jaką kupić ładowarke? Manitou, Merlo, JCB, Claas?

Polecane posty

LEX    0

Jakiej mocy? Może ktoś ma którąś z tych i podzieli się wrażeniami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

napisz mniej wiecej co miałaby robić i ile...i najwżniejsze tak jak naisał LowRider "za ile chcesz ją kupić"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

LEX    0

tak myslimy nad 100KM Manitou. Po prostu mialaby co robic. Ogolnie mialaby służyć do obsługi krów mlecznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

u mnie koleś niedaleko handluje używanymi.kiedyś z nim gadałem i mówił że nie niemcy są tylko za Manitou...ale ile w tym prawdy ::)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1

też rozgladam sie za ładowarką teleskopową  i według moich rozeznań najlepiej było by wziąść manitu, jezeli ktos sie zastanawia nad ładowarka NH to mówie odrazu ze to stara wersja manitu (podoba mi sie z wygladu i duzy plus za silnik z tyłu co pozbawia ładowarke przekładni kontowej), ładowarki JD znam opinie ze niezbyt udany produkt, JCB bardzo mały wybór ładowarek tzn albo 7m albo 12m nie ma nic po środku chociaz przyznam ze wolałbym od manitu, BObcat Dutz itp wynalazki w sumie podobne ale co potem z serwisem? taka sobie ładowarka to wydatek przewaznie w okolicy 50 tyś euro oczywiscie zalezy co kto chce, mi pasuje z dłuzszym wysiegiem a nie koniecznie z duzym udzwigiem bo 3t wystarcza do wiekszzosci prac , a czasami przydałaby sie jako drabina ;) nie wiem czy ktos to zauwazyl ale nie wszystkie ładowarki teleskopowe oferuja skrzynie biegów taką zeby mozna było zmieniac biegi pod obciazeniem (przewaznie chodzi tu o power shift) , a chodzi mi o to ze np: mozna wziąsc taka ładowarka zaciagnąc przyczepe z big-bagami do  pola, i jak tu zmienic bieg na wyzszy jak 3ba sie zatrzymac a jest pod góre ;)) ja zawsze doliczam do ładowarki zaczep ewentualnie hitcha, 1 pare wyjsc na hydraulike i pneumatyke zeby przyczepa nie zrobiła ze mnie placka :) mozna by sie pokusic o troche wiecej dupereli np joystic z płynna regulacją tempa wysówu itp. miałem do czynienia z ładowarka merlo stad te moje dziwne uwagi ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

@mav a chcesz kupić nowke tak???mi tez się marzy jakiś manitu albo jcb.tylko ja bym wolał mniejszy model np.jcb 525-50

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek ł    0

Najlepiej kup weidemanna 1370. Super sprzęt i jeszcze z wydłyżonym ramieniem. Posiadam taka i jestem zachwycony jak ona może być zwrotna. Teleskopówka tez jest dobra ale jest mnie zwrotna i jest o połowę droższa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

ale masz wysuwane ramię, u mnie nie zastapione...Twój weidemann jest nowy czy używany??ile ma udzwigu??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1

weidemana jest za mała, mnie interesuje wysięg około 9m a weideman takiego nie posiada...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek3222    2

Znajomy rolnik kupił w tym roku Manitou i mówi ,że jest to najlepsza firma od ładowarek teleskopowych ,a stwierdził to jak mówi na podstawie testów ładowarek różnych firm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

co do ładowarek Wiedemann to ciekawą opcja są ładowarki z serii 2006 i 3006 i jak by kogoś interesowało to podaję ceny i specyfikację :

 

Ładowarka Weidemann model 2006, 49KM, z wysięgnikiem teleskopowym, wersja standard,

Cena maszyny wynosi:

147 580,00zł + 22%VAT = 180 047,60zł

Wyposażenie seryjne – standard obejmuje:

4 – cylindrowy silnik Diesla Perkins 35,7kW / 49KM przy 2600obr/min

4 cylindrowy silnik Diesla Deutz 50kW /69KM przy 2300 obr/min

Hydrostatyczny napęd na wszystkie koła ze sterowaniem automatycznym ; dźwignia wielofunkcyjna

Oś Weiedemann PA1010 – od 02/05 PA, PA1200 seryjnie przy ramieniu teleskopowym

Hydrauliczny nadbieg do 20km/h

Ogumienie 11.5/80 – 15.30 AS włącznie z felgami zwrotnymi

Dach ochronny kierowcy, stanowisko kierowcy bocznie przechylane

2 reflektory robocze przednie, 1 reflektor roboczy tylny

Siedzenie komfortowe z pasem bezpieczeństwa; przestawiana kolumna kierownicy

Chłodnica hydrauliczna (chłodnica Kombi)_ Perkins

Chłodnica olejowa z przewietrzaniem elektrycznym Deutz

W pełni hydrauliczny , łamany, wahliwy, układ kierowniczy, hydrauliczne węże ochronne

Hydrauliczne sterowanie jednoręczne z pozycją pływakową

Po prawej obok siedzenia (seria z wahaczem)

Hydrauliczny system szybkiej wymiany narzędzi roboczych

Hamulec eksploatacyjny: hydrostatyczny napęd jezdny działający na wszystkie 4 koła

Centralny hamulec eksploatacyjny i ustalający w cięgnie napędowym, działający na wszystkie 4 koła

Lamelowy mechanizm różnicowy samoblokujący 100% skuteczności blokowania z przodu i z tyłu

licznik roboczogodzin; wskaźnik poziomu paliwa, wskaźnik liczby obrotów; wskaźnik temperatury

Uchwyty dźwigowe; przyłącze hydrauliczne przednie DN12; bezciśnieniowy bieg wsteczny

Dociążenie tylne; zawory hamujące opuszczanie (seria tylko z ramieniem teleskopowym)

 

Ładowarka Weidemann model 3006 49KM, z wysięgnikiem teleskopowym, wysokość podnoszenia 5mtr., wersja standard,

Cena maszyny wynosi:

154 875,00zł + 22%VAT = 188 947,50

Wyposażenie seryjne – standard obejmuje:

4 – cylindrowy silnik Diesla Perkins 35,7kW / 49KM przy 2600obr/min

4 cylindrowy silnik Diesla Deutz 42,5kW przy 58KM przy 2300obr/min – 56kW /76KM przy 2300obr/min

Hydrostatyczny napęd na wszystkie koła ze sterowaniem automatycznym

Dźwignia wielofunkcyjna; nadbieg hydrauliczny do km/h oś PA 1400

Ogumienie 12.50/80 – 18ASET+ 75 włącznie z felgami zwrotnymi

Dach ochronny kierowcy, stanowisko kierowcy bocznie przechylane

2 reflektory robocze przednie, 1 reflektor roboczy tylny

Siedzenie komfortowe z pasem bezpieczeństwa; przestawiana kolumna kierownicy

Chłodnica oleju hydraulicznego; w połnni hydrauliczny łamany wahliwy układ kierowniczy

Hydrauliczne sterowane sterowaie jednoręczne z pozycją pływakową po prawej obok siedzenia (seria z wahaczem); bateria odłącznika

Brak pozycji pływakowej przy teleskopach po seryjnym wmontowaniu zaworów opóźniających opuszczanie

Hydrauliczny system szybkiej wymiany narzędzi roboczych

Hamulec eksploatacyjny: hydrostatyczny napęd jezdny działający na wszystkie 4 koła

Centralny hamulec eksploatacyjny i ustalający w cięgnie napędowym, działający na wszystkie 4 koła

licznik roboczogodzin; wskaźnik poziomu paliwa, wskaźnik liczby obrotów; wskaźnik temperatury

Uchwyty dźwigowe; przyłącze hydrauliczne przednie DN12;

Blokada mechanizmu różnicowego 100% elektryczno-hydrauliczna dołączana z przodu i z tyłu

 

przy odrobinie wyobraźni od ceny można urwać jeszcze do 5% :unsure:

 

PS Gdyby ktoś dysponował cennikiem Merlo Multifarmer może podrzucić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karuś    4

tomek ł jak ci się sprawuje ten Weidemann? Też posiadam Weidemanna ale 3002. Super sprzęt. Można dużo i szybko zrobić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Seb@    0

Jeśli będziesz brał nową to z płynną regulacją tempa wysuwu szczególnie jeśli czasem będzie służyła jako drabina ja tego nie mam i trochę szarpie łyżką. Myślę że warto wydać trochę kasy na ten szczegół. 7m to dużo. mój Ahlmann podnosi na 5,10m i to wystarczy. Fotki są w galeri.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

a co powiecie na te ładowarki teleskopowe www.unitrak.pl podoba mi sie ta najmniejsza bo ma tylko 1,4m szerokości, ciekawe jaka cena...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Viper    5

Witam, odnośnie ładowarek, to sie nieco orientuję, jakis czas temu szukałem używanej maszyny i jest zakupiona, pracuje już ponad 2 lata jest to Manitou MLT 730 LS 120Turbo PowerShift, czyli 7m wysięgu, 3 t udzwigu, pompa load sensing (ma większy wydatek l/min) 120 konny silnik perkinsa z turbodoladowniem i intercoolerem (jak dla mnie te silniki są extra, malutko pali... ) skrzynia PowerShift :huh: czyli taka dosc wypasiona maszynka tylko nie ma klimy;/ To już druga łądowarka u nas poprzednio była Matbro (nie mylic z merlo) teraz juz jej nie produkują, ale z tego co sie przyglodałem to JD mają chyba identyczne podwozie i budowe jak Matbro. W Matbro tez był Perkins.

Ładowarki teleskopowe róznią się przedewszystkim przeniesieniem napędu. I kupując teleskopa trzeba zadac sobie pytanie do czego ma służyc, u nas w gospodarstwie jest uprawa i hodowla, ładowarka codzienie pracuje przy załadunku paszowozu i czynnosci pokrewne czyli tak srednio schodzi ok 1godziny, w sezonie oczywiscie wiecej, służy jako pojazad pociągowy by zaciognoc przyczepy na pole zaladowac i przyciągnoc. I tu jest jedno ale ładwoarka nie jest przeznaczona do ciągania, ale jak to bywa poco ma jechac pusta jak mozna cos podczepic:) Manitou jako jednyna z ładowarek ma inaczej rozwiązane przeniesienie napędu, mianowicie w wiekszosci innych jest to silnik hydrauliczyny który cisnieniem oleju napędza przekldanie która przkzauje napęd na wałki puzniej na mosty i na kola. To dobre rozwiązanie jeśli ładowarka nie musi pokonywac dużych odległosci, i pracuje np caly czas na placu, porusza sie z nieduża prędkością. Zaczynają sie schody gdy takim sprzętem trzeba podsciągnoc przyczepe z łądunkiem na wiekszą odlegosc np ponad 2 km, w nowych maszynach to sie moze nie zdazac, ale z biegiem czasu, olej nabiera duzych temperatur i potrafi sie zagotowac (tak było w Matbro) pozatym potrzeba stosowac duże obroty silnika by ładowarka ruszyła z miejsca, nie mówiąc juz o jakims obciązeniu np przy spychaniu.

Manitou nie ma silnika hydraulicznego a napęd jest przekazywany za pośrednictwem sprzęgła hydrokinetycznego (tak jak jest w Fendt TurboSprzęgło) to sprzęgło niweluje wszelkie szarpnięcia, przy małych predkosciach oborotwych silnika maszyna rusza z miejsca, szybciej nabiera prędkosci, łatwiej jest ją cos cholowac.

Miejscem nefralgicznym w tych maszynach jest przekładnia kontowa, która przenosi napęd z silnika na skrzynię biegów, trzeba pilnowac poprostu jej by nie dostałą za dużego luzu na trybach.

Zastanawialismy się przy kupnie nad JCB, jest to solidna maszyna, lecz własnie sposób przekazania napędu uwarunkował decyzję o zakupie Manitou. Przy zakupie miala ponad 3tys MTH, teraz ma ich ponad 5 tys.

Pozdrawiam i zycze trafnych wyborów. Jeśli kogos interesuje, ma jakies pytanie to prosze pisac, wiem jak to jest jak sie nie ma kogo poradzic, a kieruje sie intuicją przy zakupie, bo w sumie sam zadecydowalem o zakupie maszyny uzywanej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1

Viper

 

Jedynym sposobem zeby tej przekładni nie było to silnik musi być usytuowany z tyłu tak jak jest to w ładowarkach t. NH (stare manitou)

JCB ma naped mechaniczny taki sma jak manitou

 

Jak tam jest rozwiązanie z blokadą?. Bo W JCB za blokade przedniego mostu sie doplaca, ale przynajmniej jest mozliwa :huh:

W których to ładowarkach t. masz naped hydrostatyczny a nie mechanicznych. Bo z wiadacych firm ani jedna nie posiada hydrostatu. JCB, manitu calss (to samo co manitou) NH (manitu) merlo, JD (juz nie istniejacy) wszystkie maja naped mechaniczny. No chyba ze w jakiejs małej

(wysieg ponizej 5 metrów)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Viper    5

Niestety chyba sie mylisz, wszędzie są silniki hydrauliczne lub pompy hudrauliczne (hydrostat) które napędzają mechanizm jezdny, rozmawiałem z wieloma przedstawicielami, duzo czytalem, to bylo juz dosc dawno bo ok 2 lata temu, dziwne zeby ludzie którzy zajmują sie tym sprzetem sie mylili. Nie ma opcji zeby był taki sam napęd w JCB i Manitou, Manitou jako jedna ma opatentowany sposób przeniesienia napędu... Jeśli chodzi o blokade to nie ma takowej. Na 5 biegu powinno sie rozlaczac przód od tyłu ale nie wiem czy tak jest napewno.

 

co rozumiesz przez napęd mechaniczny? bo wg mnie napęd mechaniczny to zwykła skrzynia biegów taka jak jest w np c-360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1

cóż szkoda sie przekamażac, wystarczy isc na plac i zobaczyć jaki jest naped :huh:

 

na 100% JCB ma mechaniczny. Układ przeniesienia napędu w JCB stanowi zespół składający sie z zmiennika momentu i skrzyni kontowej. Tak samo jak w manitou. Chcesz to poczytaj od czego jest naped w manitou

 

http://www.zeppelin-polska.com.pl/manitou.html?cat=420 ---> manitou

 

napęd od zmiennika momentu:)

od 2005 r JCB stosuje zmiennik momentu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez DanielFarmer
      Witam.
       
      Czy ktoś posiada lub wie coś o ładowarkach faresin?Wiem że produkują je we Francji, nikt w okolicy nie ma, zapewne są mało popularne to i z naprawą i częściami będzie kłopot :unsure:
      Wpadła mi q\w oko "okazja" czyli poleasingowa ładowarka faresin 7.30 czyli 7m wys i 3 tony udzwigu rocznik 2005 5,5tys mtg za ok 50tys netto.Jak myslicie warto się zainteresować?Bo cena wydaje mi się baaaardzo okazyjna.
    • Przez W0jcik
      Witam. Tak jak w temacie, jaką ładowarkę wybrać plus minus do 35 tyś. Wiem że do takiej sumy pieniędzy nie znajdzie się czegoś super, ale zawsze coś będzie.
      Mam nadzieję że mi pomorzecie.
    • Przez robson79
      Witam. Mam problem z tą ładowarką nie chce ciągnąć na drugim biegu. Prędkość drugiego biegu jest taka sama jak pierwszego i dodam że na pierwszym biegu można ciągać przyczepy ze zbożem można opony palić wszystko jest dobrze a na drugim sama się nie może uciągnąć i nieraz stanie.
    • Przez hary6400
      Czy ktoś ma ladowarke cat jak to się sprawuje czy awaryjna jest? Jaki olej do hydrauliki?
    • Przez hary6400
      Mam mala ladowarke weidemann rok 95 posiada ona silnik Mitsubishi, czy ma może ktoś dostep do części do takiej maszyny? Głównie chodzi mi o glowice silnik jest 4 cylindrowy
×