Zaloguj się, aby obserwować  
KULAWA_KOZA

Sprzęgło MF 186/187

Polecane posty

KULAWA_KOZA    156

Witam.Pytam tutaj bo nigdzie nie mogę dostać odpowiedzi......

Problem w tym że sąsiad nie może sobie poradzić z sprzęgłem u kombajna.

Wogóle nie idzie wbić biegu , sprzęgło po prostu nie wysprzęgla.

Rozebraliśmy sprzegło poszło nawet szybko , ale wszystko jest Ok.Tarcza Ok docisk , sprężyny , łożysko oporowe, dżwigienki.

Sprzęgło bardzo śmierdzi.

Panowie co radzicie?

Macie jakieś pomysły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A linki ma całe bo tam chyba linki idą nie ??? a jak śmierdzi to pewnie tarczę szlag trafił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bazalt50    14

Tarczę (cały bęben sprzęgłowy) ustawia się w imadle. Jeśli nie może wysprzęglić to najprawdopodobniej pękł wodzik w skrzyni. Taki przypadek miałem rok temu w 206 (zdaje się ze to to samo co 187) Tak skrzynia jak i naprawa jest banalnie prosta - pospawać solidnie wodzik, i poskładać spowrotem. Ale i czasochłonna, i kosztująca trochę wysiłku, bo trzeba rozmontować obydwie zwolnice i wyjąć półosie. Mnie, i 3 kolegom którzy mi pomagali zajęło to 5 godzin. (od podniesienia kombajnu, do wyjechania w pole.)

Rzecz może być tez banalnie prosta - za długie cięgno sprzęgła (wystarczy skrócić o 2-3 cm), albo ugięte widełki wyciskowe.

Daj znać co z tym sprzęgłem.

Edytowano przez bazalt50

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KULAWA_KOZA    156

Co do sprzegła to są tam 2 kliny , jeden wypadł a drugiego ścieło.

Nie idzie dokupić tych klinów trzeba było dorabiać ale po 6h pracy dalej ścina te kliny.

Nie ma jak oryginał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bazalt50    14

Może wypowiedzą się fachowcy metalurgii lub bardziej obyci z żelastwem, ale sądzę że wiertło na klina jest nie za bardzo. Wiertło jest - owszem - bardzo twarde, ale i kruche. Wielokrotnie dorabiałem różne kliny, ale w tym celu używam śrub o twardości 12,8. Szlifuję tak żeby materiału nie przegrzać (trzymam w paluchach, i jak zaczyna parzyć natychmiast studzę w wodzie). No i jak narazie ta metoda działa. Inna rzecz, że żaden klin nie może mieć ani śladu luzu.

Jeśli zrywa kliny - to przyczyna jest jakaś inna , coś gdzieś nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wicia235    0

koledzy mam kombajn massey ferguson 206 i chcialbym sie dowiedziec gdzie on ma zbiorniczek plynu hamulcowego i gdzie jest glowny zbiornik zeby dolac hydro? pytam poniewaz kombajn dopiero zakupilem i wczesniej nie mialem styku z tymi maszynami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zbiorniczek pewnie jak w 307 pod rozdzielaczem trzeba blachę odkręcić boczną śrubokrętem

 

a na olej hyd w okolicach silnika jak wejdziesz to po lewej stronie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bazalt50    14

Hamulce - tak jak kolega napisał wyżej. Hydraulika - jak wyjdziesz na góre, to obok chłodnicy, po prawej jak zajrzysz do komory silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez classmercator
      Mam zamiar kupic kombajn Claas Mercator z roku 1988 co sądzicie o tym kombajnie??
    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez maciek
      Witam , znajomy chce założyć 6cylindrowy silnik do 914. Czy reszta ciągnika wytrzyma , czy jest taka sama jak w 4kach ,tzn sprzęgło, skrzynia ,wzmacniacz ,most. 914 jest z jest około 95 roku.
    • Przez MrTomo1919
      Witam wszystkich. Mam problem a raczej zapytanie co do sprzęgła w bizonie. Otóż po właczeniu biegu który też czasem wchodził ze zgrzytem puszczam pedał sprzęgła a kombajn praktycznie stoi w miejscu dopiero gdy ręką uniosłem pedał to powolutku kombajn ruszył. Kombinowałem już poluznic cięgiełko które łączy pedał ze sprzęglem ale wtedy biegi już wogóle nie chciały wejsc. Więc jedyne co mi przyszło na myśl to zjechana tarcza sprzęgłowa ale to też troche mnie dziwiło bo kombajn oryginalnie nie ma nawet 1000mtg wiec już tarcza??? Rozkreciłem sprzegło no i co sie okazało; poprzedni właściciel chyba az za bardzo dbał o ten kombajn smarując go wręcz do bólu bo w obydowie sprzegła było pełno smaru dosłownie wszystko dociski tarcza az sie tam smar nie miescił wyciągłem stamtąd dosłownie pól wiadra smaru . Wszystko dokładnie wyczysciłem szmatami i odtłusciłem rozpuszczalnikem w miare możliwosci a tarcze kupiłem nową poniewaz koszt nie duzy a tamta od tego smaru zrobiła sie czarna. I tu moje pytanie czy po założeniu teraz nowej tarczy reguluje sie jakos łapki czy nie , bo zauważyłem na ich koncach sróbki takie ze jak sie wykręci to zmniejsza sie odległosc miedzy nimi a łożyskiem oporowym, jeżeli tak to jak?? Dodam jeszcze że nowa tarcza jest grubsza od starej o niecały milimetr i że nic wczesniej czyli od nowości nie było robione przy sprzęgle.
    • Przez belarus9204
      Witam potrzebuję informacji jak wyregulować sprzęgło w tym ciągniku a mianowicie chodzi oto że zaczepiłem rozrzutnik pojechałem na pole chcę włączyć wałek a tu zgrzyta dopiero jak zgasiłem ciągnik to wtedy włączyłem i dopiero można było pracować
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj