Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
KULAWA_KOZA

Sprzęgło MF 186/187

Polecane posty

KULAWA_KOZA    88

Witam.Pytam tutaj bo nigdzie nie mogę dostać odpowiedzi......

Problem w tym że sąsiad nie może sobie poradzić z sprzęgłem u kombajna.

Wogóle nie idzie wbić biegu , sprzęgło po prostu nie wysprzęgla.

Rozebraliśmy sprzegło poszło nawet szybko , ale wszystko jest Ok.Tarcza Ok docisk , sprężyny , łożysko oporowe, dżwigienki.

Sprzęgło bardzo śmierdzi.

Panowie co radzicie?

Macie jakieś pomysły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A linki ma całe bo tam chyba linki idą nie ??? a jak śmierdzi to pewnie tarczę szlag trafił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

bazalt50    9

Tarczę (cały bęben sprzęgłowy) ustawia się w imadle. Jeśli nie może wysprzęglić to najprawdopodobniej pękł wodzik w skrzyni. Taki przypadek miałem rok temu w 206 (zdaje się ze to to samo co 187) Tak skrzynia jak i naprawa jest banalnie prosta - pospawać solidnie wodzik, i poskładać spowrotem. Ale i czasochłonna, i kosztująca trochę wysiłku, bo trzeba rozmontować obydwie zwolnice i wyjąć półosie. Mnie, i 3 kolegom którzy mi pomagali zajęło to 5 godzin. (od podniesienia kombajnu, do wyjechania w pole.)

Rzecz może być tez banalnie prosta - za długie cięgno sprzęgła (wystarczy skrócić o 2-3 cm), albo ugięte widełki wyciskowe.

Daj znać co z tym sprzęgłem.

Edytowano przez bazalt50

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KULAWA_KOZA    88

Co do sprzegła to są tam 2 kliny , jeden wypadł a drugiego ścieło.

Nie idzie dokupić tych klinów trzeba było dorabiać ale po 6h pracy dalej ścina te kliny.

Nie ma jak oryginał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bazalt50    9

Może wypowiedzą się fachowcy metalurgii lub bardziej obyci z żelastwem, ale sądzę że wiertło na klina jest nie za bardzo. Wiertło jest - owszem - bardzo twarde, ale i kruche. Wielokrotnie dorabiałem różne kliny, ale w tym celu używam śrub o twardości 12,8. Szlifuję tak żeby materiału nie przegrzać (trzymam w paluchach, i jak zaczyna parzyć natychmiast studzę w wodzie). No i jak narazie ta metoda działa. Inna rzecz, że żaden klin nie może mieć ani śladu luzu.

Jeśli zrywa kliny - to przyczyna jest jakaś inna , coś gdzieś nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wicia235    0

koledzy mam kombajn massey ferguson 206 i chcialbym sie dowiedziec gdzie on ma zbiorniczek plynu hamulcowego i gdzie jest glowny zbiornik zeby dolac hydro? pytam poniewaz kombajn dopiero zakupilem i wczesniej nie mialem styku z tymi maszynami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zbiorniczek pewnie jak w 307 pod rozdzielaczem trzeba blachę odkręcić boczną śrubokrętem

 

a na olej hyd w okolicach silnika jak wejdziesz to po lewej stronie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bazalt50    9

Hamulce - tak jak kolega napisał wyżej. Hydraulika - jak wyjdziesz na góre, to obok chłodnicy, po prawej jak zajrzysz do komory silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×