MT1997

Koszt budowy chlewni w cyklu zamkniętym.

Polecane posty

MT1997    0

Jaki jest koszt budowy chlewni na 50 loch, porodówki w systemie wannowym, odchowalnia prosiąt, miejsce dla tuczników itp. Wszystko na rusztach. Jaki by był koszt takiej inwestycji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qba333    9

a moze ktos podac przyblizony koszt budynku 100% rusztu dla 30 macior z odchowalnia dla warchlakow + tuczarnia a ile by kosztowalo wyposazenie do tego budynku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

okresilc jest bardzo prosto pytasz firme która zajmuje sie sie stawieniem takich budynkow i wystawia kosztorys

ale do złotowki to nawet swiety turecki ci nie wyliczy


..:Zetor Power:..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarekmalina    4

Około 2 milionów.

 

 

Chyba lekkie przegięcie, 2 bańki na 50 loch w cyklu zamkniętym. Kolega stawiał w tamtym roku na 120 loch w cyklu zamkniętym 1,2mln zł netto.

 

Ja z kolei mam pytanie czy budował ktoś w ostatnich latach chlewnie na ok 150 loch w cyklu zamkniętym z zainstalowanym systemem płynnego żywienia?

Ciekaw jestem kosztów takiej inwestycji, a raczej takiego systemu żywienia na taką obsadę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
turtojs    83

Witam !

Panowie mam pytanie dotyczace budowy chlewni dla macior, rozchodzi mi sie tylko o wszystkie sektory dla loch lacznie z porodowka oraz odchowalnie dla prosiat bez pomieszczenia dla tucznikow. Na tuczniki mam miejsce w starej chlewni. Ile bedzie mnie kosztowac taka chlewnia dla 40 szt loszek ? System na rusztach oczywiscie i cale wyposazenie do zywienia "na sucho", czy zmieszce sie w 300 tys brutto, jesli wiekszosc prac bylaby wykonana samodzielnie z pomoca jednego murarza ? :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
turtojs    83

lukaczmarek no to mnie pocieszyłeś :) ogólnie to mam plan skorzystać z nowego prowu na tą budowę, tylko nie wiem jeszcze czy cały budynek będę próbował częsciowa finansować z prowu czy tylko całe wyposażenie bo słyszałem ze jest o wiele łatwiej z wyposażeniem a stan surowy taniej samemu zrobić niż zlecić firmie bo raczej w prowie inaczej by nie przeszło choć zobaczymy jak to będzie :) jeszcze jakby można to może ktoś się wypowie co sądzi o moim pomyśle, jak by to ugryzł ten problem albo już ma doświadczenie w budowie z częściowym zwrotem środków finansowych ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jony171    0

Witam

Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś z was ma trzodę chlewną na tzw. umowę. Stawiamy oborę czy chlewnię w swoim zakresie i jak dalej to jest firma nam przywozi warchlaki swinki i my hodujemy. Jak z płatnością czy co miesiąc czy przy odbiorze świń. I czy damy radę spłacic chlewnie przy jakiej ilosci trzody. Ostatnio mnie to tak zainteresowało a chciałbym coś zacząć ale nie bardzo wiem od czego.

Z góry dzięki za odpisanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

cześć turtois, też sie zastanawialiśmy nad budową chlewni na 150 macior z 'prow-u' ale co jakieś nowe informacje to aż strach pomyśleć co z tym bedzie. i prawdopodobnie dobudujemy do starej chlewni porodówke, sektor krycia i sektor loch gupowych, ale to na kredyt jakiś.dużo trzymacie świnek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
turtojs    83

cześć janekbender6930P, na pewno nie damy rady jeszcze do takiej ilości loszek dojść jak Ty bo dla nas to jest jak na razie ogromna ilość te 150. jak pisałem wyżej chce budowac na 40 loszek poki co. ogolnie ja nie choduje zbyt dużo, mam 9 macior i sprzedaje około 220 tucznika, jak potrzeba to dokupujemy prosięta. chce się rozwijać dalej i skorzystać z młodego rolnika i z prowu i na razie czekam bo to by mi bardzo pomogło finansowo jakby wszystko dobrze poszlo. w tym roku koncze budowę na 100 szt. tucznika i miejsce do odchowu by było, łącznie na 200 szt kabana :) pozostaje kwestia odchowalni dla prosiąt i nowoczesna porodowka dla macior wraz z pozostałymi sektorami dla nich, bo chce przenieść ogolnie produkcje do nowego budynku, bo ten jest już za stary i nieopłacalny do remontu i brak miejsca żeby go powiekszyc bo zaraz za nim dwie chlewnie małe wraz z nowa do odchowu tucznika. chce produkować w pełnym cyklu zamkniętym bo to zmniejsza koszty produkcji, dlatego wyżej pytałem czy ta suma na budowe mi styknie po prostu ;) poki co jeszcze poczekam na nowe programy, a z młodego rolnika chce już w tym roku skorzystać :) i będę probowal cos dzialac. dzięki za zainteresowanie wogole tematem bo widze mało forumowiczow się tutaj udziela w tym temacie :huh: czyżby każdy chciał tylko w maszyny inwestować i pole ??? :wacko:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem , inwestowanie w pole i maszyny to bezsens, bo z pola wyżyc sie nie da do czego sami sie przekonaliśmy; )po zatym większy obrót kasy jest przy świnkach, zresztą każdy robi to co chce; )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
turtojs    83

zgadzam się z Toba :) a jak myślisz starczy mi te 300 tys brutto na wybudowanie tej chlewni łącznie ze zbiornikiem na gnojowce oczywiście ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    282

Gdzieś w fachowej gazecie czytałem ze koszt całkowity dla jednej lochy w zależności od wyposażenia to od 7 do 12tyś złotych myślę że do tych 300 musisz jeszcze dołożyć z 200 tys zł, najlepszym rozwiązaniem jest wysłać zapytanie ofertowe o wycenę takiej inwestycji do kilku firm (np Polnet, Terraimpex Rolstal) i oni zrobią Ci kosztorys i wycenę


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaczmarek    268

kilka lat temu chlewnie na 55 stanowisk postawiłem za 250 tyś.

Tutaj są jakieś zdjęcia z budowy http://***.com.pl/gallery/search.php?search_id=egosearch

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Daman
      Witam, Chciałbym sie dowiedzieć od osób które robiły kultywator, jaki jest koszt zrobienia?, mam na mysli kultywator pod c360, trzy rzędy zebów szerokich, szerokość robocza. Nie liczac robocizny. Jak macie jakies zdjecia tez chetnie zobacze. Pozdrawiam.
    • Przez slepy78
      Witam
       
      Ile bierze notariusz za spisanie umowy notarialnej dzierżawy ziemi?
      Czy to zależy od ilości umów czy od wielkości działki ha?
    • Przez Fuciu
      Dzisiaj mechanik skończył robić mojego władka wymieniał rewers podciągał hamulce i rególował sprzęgło Wzioł 350 zł ale sam sciągałem całą podłoge wszystkie węże od hydrauliki i przy składaniu mu pomagałem 350 zł to dużo czy mało?
    • Przez rafalr
      Witam mam pytanie części do jakiego ciągnika są tańsze do c330 czy t25?
    • Przez Bojan69
      Witam.
      Chcialbym się dowiedzieć ile by wynosił koszt takiej obory.
      Wymiary obory to: 15,3m x 22,8m.
      Konstrucja dachu stalowa, płyta warstwowa.
      Oborę chciałbym zawerbować prawie całą oprócz korytarza paszowego którego nie chciałbym werbować. Werbunek byłby na wysokości 3,5m od posadzek.
      Na werbunek chciałbym wkładac belki słomy lub siana.
      Kąt dachu: 15stopni.
      Obornik byłby usuwany przez wyciąg.( na jedną stronę posiadam wyciąg).
      Dojarka przewodowa( kilka rur by trzeba dokupić bo mam ze starej obory).
      Ściany z pustaka.
       
       
      Ile by to wynosiło tys..? Wystarzyło by 300tys.? Oczywiście mówię żę bez żadnego tynkowania ścian.
       
       
      PS. Sorki że tak wszystko byle jak no ale to na szybko.

×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.