Skocz do zawartości
Maniek1Excalibur

PILNE!!! Żniwa na polu a traktor nie chce odpalić! POMOCY!!!

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Panowie.

 

Problem:

 

Akumulator naładowany do ok. 12.5V (2 letni), rozrusznik po regeneracji, nowa instalacja, a skurczybyk nie chce zapalić!

Podładuje go 10 minut odpali z odpężnika, ale z problemami. Naładuje go przez 8 godzin, pokazuje prawie 14V odpala bez problemu ok. 10-15 razy, potem kilka razy z odprężnika a potem gleba... W ogóle nie pali... Doprowadza mnie do szewskiej pasji!

 

Jakieś pomysły co do przyczyny? Podejrzewam akumulator, ale i tak nie mam kasy na nowy. Co myślicie o zakupie akumulatora o większej pojemności? Jakieś 160Ah.

 

Proszę o jak najszybszą pomoc! Coś czuję, że zostanę na polu.... :( :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

qba333    9

masz wogole ladowanie?? Moze byc ze aku u mnie jeszcze na gwarancji byl i siadl ale nie uznali bo powiedzieli ze aku rozladowany i opad masy czynnej :mellow: a jak bym dal naladowany to powiedzieli by ze dobry bo naladowany :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

adamc330    115

Przeczyść wszystkie klemy i kołki akumulatorów + połączenie z rozrusznikiem masa itp. U mnie to pomogło po jakimś czasie zbiera sie taki biały nalot i słabo prąd przewodzi :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl



Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Po pierwsze sprawdź jakie masz ładowanie! Dopiero potem możemy coś pomóc, być może aleternator padł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam prądnicę. Ładowanie jest bo jak już zapali to po podłączeniu miernika do akumulatora napięcie powoli wzrasta. Rewelacji nie ma, ale napięcie rośnie. Jak na razie szlifuję i czyszczę styki na rozruszniku a akumulatorze. Zobaczymy co się stanie jak spróbuję go odpalić, ale przeczuwam, że nic to nie da :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



Filmy nagrane, pomiary zrobione... Zmontuje na szybko film i wstawię.

 

No i kurcze....!!! Za chwile ma być kombajn a ja odpalam ledwo co z odprężnika!! MASACRA!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przemko    20

kolego a jakie ty wogółe masz te akumulatory jak mówisz że chcesz wsadzić większe po 160 Ah, przecież takie to minimum w w c330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na filmie jest zdjęcie akumulatora ale już teraz powiem 12V 140Ah. Może troszkę mało ale tak jak mówię przy naładowanym do pełna przez prostownik pali ok. 20-30 razy na pierwszym tłoku... Później to różnie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mateuniu    1

Mam prądnicę. Ładowanie jest bo jak już zapali to po podłączeniu miernika do akumulatora napięcie powoli wzrasta. Rewelacji nie ma, ale napięcie rośnie. Jak na razie szlifuję i czyszczę styki na rozruszniku a akumulatorze. Zobaczymy co się stanie jak spróbuję go odpalić, ale przeczuwam, że nic to nie da :(

problem tkwi w tym ze nie ma ładowania to ze napiecie rosnie nie znaczy ze ma dobre ładowanie ma miec minimum 13 V do 14.4 wtedy ładowanie jest ok.

wymien prądnice na alternator np. z poloneza lub golfa II małe przerobki i zamontowany. szlifowanie stykow ci nic nie da jak juz sa czyste po prostu pradnic słabiutko ładuje nawet nie zdazy uzupełnic akumulatorow przed ponownym odpaleniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



kamil3214    0

Witam kolego. Mam dokładnie takiego samego zetora 25 tylko, że z silnikiem od c 325 i nie potrzeba ci akumulatora 160 Ah. Ja mam akumulator 12V 100 Ah i całkowicie mi wystarcza a ciągnik często u mnie w gospodarstwie pracuje więc często jest odpalany. Mam właśnie założony alternator który kupiłem na allegro za ponad 200 zł i bez problemu jeżdżę cały rok bez ładowania prostownikiem. W zimę bez problemu też odpali. Więc kolego alternator akumulator 100 Ah i niech zetorek targa w pole :) Życzę dużych plonów !

Edytowano przez kamil3214

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

max696    8

Tak jak napisał @mateuniu "problem tkwi w tym ze nie ma ładowania to ze napięcie rośnie nie znaczy ze ma dobre ładowanie ma mieć minimum 13 V do 14.4 wtedy ładowanie jest ok."

a może problem tkwi w regulatorze napięcia ? sprawdź napięcie bezpośrednio przy prądnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


ptaszyna    125

Najprostszy sposób na sprawdzenie ładowania to; po odpaleniu i ustawieniu średnich obrotów włączyc wszystkie światła i zdjąć kleme z aku, swiatła powinny się trochę rozjaśnic ( przy dobrym ładowaniu) potem można spróbować dodawać gazu i ujmować natężenie światła powinno się zmieniać.

Druga sprawa to albo aku stracił pojemność albo rozrusznik ma wadę bo przy odpalaniu napięcie nie powinno tak mocno spadać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


ptaszyna    125

Regulator wymieniony na nowy produkcji polskiej. A jeszcze takie pytanko. Z tego co gdzieś słyszałem do alternatora już nie trzeba podpinać regulatora bo on ma go w sobie. Jest to prawda? A czy w tym alternatorze jest schemat podłączania?

http://www.farmexper...produkt677.aspx

Alternator z linku ma wbudowany regulator ( prostokątna kostka po prawej), podłączanie jest proste bo wyjście prądowe z alternatora ( grube) podpinasz do rozrusznika a kabel od kontrolki ładowania podpinasz do szczotek- warunek kontrolka jest podłączona do + a minus niejako łapie przez alternator.

Na alegro są dużo tańsze a i w pobliskim sklepie pewnie też .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



Roki212    83

Jak już ktoś wcześniej pisał masz za duży spadek napięcia przy rozruchu spada do 3V więc sprawdź rozrusznik czy nie ma gdzieś jakiegoś przebicia bo nawet jak masz kiepskie ładownie po podładowaniu prostownikiem powinien odpalić bez problemu. Jak rozrusznik sprawny winny będzie akumulator który nie posiada wystarczającego napięcia rozruchowego. Musiałbyś wsiąść sprawdzić na innym aku jak się będzie zachowywał.

Ale mimo wszystko wstaw alternator bo te 12,80 to nie ładowanie, jak koledzy pisali wcześniej 14-14,4 przy wyłączonych odbiornikach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie jest tak:

-rozrusznik po regeneracji (awaria odpada)

-regulator nowy (awaria odpada)

-akumulator 2 lata (wątpie, żeby to jego wina była)

-prądnica może z 20 lat chodzi... (podejrzewam, że tu jest problem)

-napięcie spada do 3V tylko w przypadku jak na filmie, czyli po kilkinastu odpaleniach, a po naładowaniu prostownikiem spada do ok. 9.5V ale tylko na sekundę może dwie i pali na pierwszym tłoku

-co do alternatora - nie mam zamiaru kupić ani chińszczyzny ani regenerowanego bo na allegro jak podał @max696 ciężko trafić polskiego producenta po regeneracji. Pytałem w moim sklepie o polski i powiedzieli mi ok. 400zł więc ten w farmexpert nie jest wiele droższy, a jest pewność, że polski.

 

Spróbuję jeszcze tego sposobu ze światłami i innymi odbiornikami tak jak napisał @ptaszyna i dam znać co i jak lub nagram film, bo to najlepiej widać ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez center
      Czym pryskacie pszenice na miotełkę i chwasty żeby było tanio i przelecieć raz ??
    • Przez Kicu
      Witam was ponownie otóż mam taką sprawę do was byliśmy w sklepie pytać sie o rozdzielacz do pompy hydraulicznej w c-330 ten kolo siedzenie nie na błotniku. Okazało sie że sa 2 typy owej części czyli po regeneracji i nowy cena po regeneracji 300 zł a nowego 489 zł. I mam do was pytanie czy jest sens brania używanego ale po regeneracji czy nowego nie wiem jak jest z tymi po regeneracji ale słyszałem że długo nie pociągnie. Miał z was ktoś taki problem ?
    • Przez krystiano35
      Witam.Mam ciągnik ursus 3512 od pewnego czasu zaczą dymić dużo więcej wtryskiwacze ustawłem na 190 bar tak jak zaleca instrukcja,luz zaworowy ustawiłem 0,3 też zgodnie z instrukcją i ciągnik dalej dużo kopci wydaje mi się że przestawiła się pompa wtryskowa chciałbym zmniejszyć mu dawkę paliwa ale dokładnie niewiem gdzie i o ile tą dawkę paliwa zmniejszyć. Pomóżcie Prosze
       
      Ortografia. @quercus
    • Przez Tadeusz1212
      Co może być przyczyna zakleszczania sie w C-360 na wsteczym biegu ??? Na innych sie nie zakleszcza ( raz w roku na 2 ). Kilka razy tak sie zakleszczył ze było trzeba cały lewarek rozbierać. Problem z tym zalkeszczaniem na wsteczym jest od nowości, jak tylko wyjechał z fabryki
    • Przez lidka25495
      Witam . może ktoś mi pomoże otóż posiadam new holland td 5050 i chodzi mi o kalibracje skrzyni czy rewersu mechanicznego. jak to zrobić i czy da się samemu ?? jak włączam rewers np do przodu czasami jest szarpnięcie tak jakby ciągnik nie był dobrze wysprzeglony i słychać zgrzyt w skrzyni, ale nie zawsze się tak dzieje .skrzynia to Synchro Shuttle 12 na 12 ...  szukałem w instrukcji ale tego nie ma może obędzie się bez serwisu , a jeśli ktoś wie to niech da znać ile kosztuje taka kalibracja w serwisie .proszę o pomoc i z góry dzięki koszt
×