Skocz do zawartości

Polecane posty

polkos06    0

Problem dość nietypowy

Kontrolki od żółwia i zająca zapalają się dopiero po wcisnięciu sprzęgła.

Samodzielnie mogę zmienić żółwia/zająca dopiero po wachlowaniu sprzegłem/przełącznikiem i ruszeniem aby sprawdzic czy się przełączył

natomiast podczas jazdy przełącza się sam ze zgrzytem bez zmiany kontrolek

Ma ktoś jakiś pomysł?

dodam że zmiana cewki nic nie dała, tak samo jak spięcie na krótko kostki czyjnika pod deklem skrzyni biegów.

 

Zapomniałem dodać, MF 3060

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    167

po pierwsze nie możesz na stałe spinać przewodów bo to ma być tylko impuls dla komputera wiec albo masz spory problem z komputerem , lub z ciśnieniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

polkos06    0

rozwiązałem problem, zginęło napięcie na żółtym kablu prowadzącym od czujnika położenia pedału sprzęgła, po próbie podłączeniu napięcia z innego kabla problem ustąpił. teraz należy tylko zlokalizować miejsce gdzie prąd zanika

pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
polkos06    0

niestety problem pojawił się na nowo, chyba jednak mam komputer do naprawy

 

 

chciałbym się tylko jeszcze dowiedziec jak działa elektrozawór żółw/zając

czy w jednym trybie nie pracuje on a w drugim pracuje cały czas

czy może w kazdym trybie przestawia się w inne położenie i kończy pracę

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bondek77    1

Wydaje mi się, że w jednym trybie nie pracuje a w drugim pracuje. Odłączając kabel od elektrozaworu, załącza się żółw. Czyli wychodzi na to że gdy tylko dostanie prąd, wtedy pracuje i jest na zającu.Ale nie chcę tu nic twierdzić na sto procent. Są to tylko moje przypuszczenia, ponieważ u mnie co jakiś czas występuje podobny problem. W czasie jazdy potrafi przebić na żółwia, gasną kontrolki żółw/zając i przez chwilę czasem dłużej nie można zmienić. Podejrzewam, że sterownik gdzieś gubi prąd który idzie na elektrozawór

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sokol2    15

Witam mam podobny problem, tylko u mnie samoczynnie przełacza na żółwia tylko wtedy gdy wcisne hamulec. Pewnien mechanik kazał mi wymnienić tulejke i piercsionki i oringi od wału przedniego napedu. Zrobiłem to ( same cześci drogie że szkoda ne gadać  ) i znowu jest to samo ... porażka jedym słowem. Zna ktoś przyczynę tego pomocyyyyyyyy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    411

autotronic pewno szaleje. Załatw se inny na podmiane. Ewentualnie gdzieś miedzy czujnikiem hamulca a przełącznikiem zółw - zając jest zwarcie na kablach.... Trzeba by sprawdzić czy przypadkiem po wciśnieciu hamulca nie pojawia się napięcie na czujniku od przełączania ale to takie moje kombinowanie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Naciśnięcie hamulca powoduje załączenie napędu, tylko że wtedy jest odcięcie oleju od sprzęgła. To co wymieniałeś robi się w przypadku gdy nie można wyłączyć napędu bo są przecieki i spadki ciśnienia, jeżeli włączanie i wyłączanie napędu działało dobrze to naprawa była zbędna. Najlepiej odłącz kabel od cewki żółw/zając i zobacz na czym będzie, potem doprowadz napięcie na krótko (napięcie cały czas)do cewki i Ci przeżuci. Gdy będzie wtedy dobrze to będzie wiadomo że przyczyna leży po stronie elektryki. Przełączanie można założyć na zwykły przełącznik jak nie chcesz ruszać centralki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sokol2    15

no teraz już wiem że była zbędna, przy okazji jak już zaczęlismy robić przy nim to sie okazało że tarcz od hamulaca ręcznego jest rozsypana więc zrobiłem ten ręczny. Później podejrzanie wyglądał mi kosz z tarczkami od womu i też to zrobiłem ( tulekja i pierscionki były podjechane ). Ale do sedna... Z tym  przełączaniem na żółwia dzieje mi sie to tylko na rozgrzanym oleju, na zimnym  wszystko jest ok. wiec tak jakby było to coś związane ze spadkiem tego ciśnienia bo olej zrobi sie troche rzedszy i  zaczyna wariować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    411

Żeby to było coś z hydrauliką to by musiało spaść ciśnienie w układzie poniżej 17bar (nie wiem ile dokładnie) i zaświeci się kontrolka ciśnienia skrzyni... wtedy autotronic odetnie elektrozawory i masz włączonego żółwia. Świeci sie kontrolka gdy przełącza na żółwia?

Tak jak pisał Ptaszyna....napiecie bezpośrednio z aku za pośrednictwem bezpiecznika na dolny elektrozawór i problem rozwiązany poza sterownikiem no ale wtedy to już trzeba uważać i przełączać na postoju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sokol2    15

no kontrolka od ciśnienia sie nie zapala. Zapala sie tylko od załączenia przedniego  napędu i wtedy mi własnie przeskakuje na tego żólwia... Mam umówionego elektryka zobaczymy co  on mi powie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    411

bym sie nie ździwił jakby wiązka od elektrozaworów byla przetarta.. wciskasz hamulec,  napięcie idzie na elektrozawór od napędu i przechodzi na czujnik żółw-zając gdzie wystarczy impuls aby sterownik przełączył. Choć jakby nacisnąć drugi raz hamulec to by musiało przełączyć na zająca  wg mojej teorii :P Możesz mieć sterownik padnięty w części. U mnie też z jakiegoś powodu żółw- zając był podłączony po za sterownikiem czyli zwyły włącznik który podaje prąd na elektrozawór... Efekt: prawdopodobna przyczyna kasacji hamownika od żółwia gdy się przełączyło w trakcie jazdy ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak wcisniesz sprzeglo na zgaszonym to ci sie swieca dwie kontroli od napedu i cisnienia? Pytam bo spotkalem sie ze kontrolke od cisnienia mial spalona i wlasciciel nie wiedzial ze ma sie zaswiecac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sokol2    15

tak swiecą sie obydwie, kontrolki są sprawne, a co to ten hamownik ?? Ja fredka cały czas używam i już kilka razy mi sie zapomniało i sie zaczęło sie przełaczać... Narazie jeszcze wszystko gra...

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sokol2    15

a wiec cisnienie w układzie 11bar czyli ciągnik znowu na warsztat... porażka... Macie jakieś pomysły na moj problem ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    411
Napisano (edytowany)

Gdzie to mierzysz?

włacz przedni napęd.. zmierz ciśnienie

wyłącz półbieg... zmierz cisnienie

WOM ustaw na luz i też zmierz ciśnienie

Jeśli cisnienie nie wejdzie na te 17 bar a wspomaganie kierownicy jest sprawne to.... zostaje rozkopać zawór nad silnikiem bo to on utrzymuje 17 bar, które idzie na elektrozawory.

Jeśli masz syf w oleju to pretensje tylko do siebie a nie do traktora

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sokol2    15

olej jest nówka fusz 10/40 poprzedni olej był 2 lata

 


a cisnienie mierze na tym czujniku nad elektrozaworami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    411
Napisano (edytowany)

no to jeśli odłączyłeś wszystkie sprzegła i dalej max 11 bar to awaria zaworu nad silnikiem. Ja nie rozbierał to nie pomoge.

Ja sięz manometrem zawsze wkręcam do tego zaworu nad silnikiem mierząc 17bar (w miejsce korka) ale na 99% wydaje mi się że Twój sposób też jest dobry na pomiar

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    20

Może pompa daje tylko 11 bar to i zawór nic nie pomoże należało by zrobić pomiar bezpośrednio na wyjściu z pompy ,posiadam zawór utrzymujący ciśnienie 17 bar

post-8945-0-39532600-1462714460_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    411
Napisano (edytowany)

pompa daje mu conajmniej 100atm bo by zapewne wspomniał że wspomagania kierownicy nie ma. U mnie poniżej tej wartości wspomaganie umierało. Za orbitrolem jest dopiero wspomniany zawór który utrzymuje 17 bar na elektorzaworach, 1.5bar na sprzegle jazdy i hamulcu a reszta idzie na chłodnice i smarowanie skrzyni

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Jak kierowanie działa dobrze to pompa i orbitrol raczej odpadają. Obstawiam trójdział, tu jest o tym: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/14195-massey-ferguson-6160/page-13?hl=%2Btr%C3%B3jdzia%C5%82&do=findComment&comment=1769645 (@andrewk, post 254) i tu http://www.agrofoto.pl/forum/topic/51429-massey-ferguson-6180-sprz%C4%99g%C5%82o/page-3?hl=%2Btr%C3%B3jdzia%C5%82&do=findComment&comment=1122321 @Janusz1244 post 58.

Chyba że masz nieszczelność w układzie niskiego ciśnienia i nie nadąża pompować ale to można wyeliminować przez wyłączanie/włączanie podzespołów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez karpiol
      co trzeba pokazać w ciągniku na egzaminie?? Egzamin mam na Zetorze 3320...
      - rozrusznik
      - alternator
      - wlew oleju
      - wlew płynu hamulcowego
      - wyłącznik prądu
      - filtr powietrza
      - wlew płynu chłodzącego
      - miarka do sprawdzania poziomu oleju
      - wlew płynu do spryskiwaczy
      coś jeszcze??
       
      prezentacja ciągnika jest przed połączeniem z przyczepą czy po??
       
      Proszę o odpowieź
    • Przez GasikR
      Mam pytanie do użytkowników Lamborghini, Same. Mam ciągnik same silver 110 i jest w nim rewers mechaniczny co się stanie jeśli np przy dużej prędkości np na biegu 4 włączę rewers wsteczny , czy jest tam jakieś zabezpieczenie, jakieś sprzęgło ???
    • Przez ursus1734
      Witam mam pytanie a mianowicie mam prawo jazdy kat. B nie mineło jeszcze pół roku a chciałbym zrobić kat. T i czy mogę jechać odrazu do wordu zapisać się na część praktyczną egzaminu?
    • Przez oska
      Bardzo proszę o poradę John Deer 6600 zaczął hamować podczas jazdy i grzeje się olej w tylnym moście ,co może być tego przyczyną?Wygląda to tak jakby był lekko zaciągnięty hamulec.
    • Przez bartekm66
      mam oto taki problem
      mam okazje kupić satar 200 , będę nim prawdopodobnie zwoził zboże z pola do domu , bale słomy itp
      mam zrobione prawo jazdy kat C. i nic poza tym
      czy jeśli jest to mój samochód i będę chciał np przywieźć sobie nawóz, węgiel to muszę mieć też te kursy czy wystarczy samo C.
×