bopietras

Podłączenie tura w zetorze 7745

Polecane posty

tomalaaa07    0

Witam zakupiłem tura firmy hydramet po złożeniu i podpięciu mam mały problem który nie wiem jak rozwiązac mianowicie wszystko fajnie chodzi ale żeby tur chodził musze  miec kiprowanie zaciągnięte na sam duł i nie wiem jak go zablokowac bo nie dam rady trzymac ręką kierowac i operowac turem na raz ??? Na dzien dzisiejszy wiąże go sznurkiem ale pytanie czy nie popełniłem gdzieś błedu że tak się dzieje albo nie ma jakiegos innego rozwiązania ???????? ps zmiana węży na odwrut nic nie daję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomrolnik    113

Tez tak kiedyś miałem jak miałem tura na 914 i tez miałem uwiazana dźwignię sznurkiem i było okej także dobre rozwiązanie jeśli działa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomalaaa07    0

gdzie podpięty rozdzielacz od tura co kolega ma na myśli dwa węże od rozdzielacza mam podpięte do tyłu do powrotu i kiprowania bo trzecie gniazdo jest czeskie i nie pasuje do niego nic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
magic88    9

najlepiej wpiąć się przed rozdzielacz główny ciągnika, według mnie jedynym skutecznym i najprostszym rozwiązaniem jest włączenie w obwód rozdzielacza od ładowacza zaraz za filtr oleju przy zbiorniku paliwa, plusem będzie komplet wolnych wyjść hydrauliki zewnętrznej, jak było oryginalnie  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vectra16v    0
Napisano (edytowany)

w szkole do której chodziłem  jest zetor 5340 też  dźwignia od wywrotu przywiązana była  sznurkiem i tur chodził dobrze

 

Edytowano przez Vectra16v

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    185

Co wy z tymi sznurkami - przecież w tych ciągnikach są ograniczniki, którymi można zablokować dźwignię...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tom1989    34

Ogranicznikiem można zablokować dźwignię ale do góry więc z tyłu ciągnika trzeba podłączyć przewód zasilający rozdzielacz od tura pod gniazdo numer 1.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomalaaa07    0

a które gniazdo to gniazdo nr 1 bo ja też chce się pozbyc tego sznurka i miec zrobione tak jak to ma byc albo jak to muwią tak jak w książce pisze a nie partyzantka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    185

Jak się "uprzesz" to i ogranicznik przełożysz za dźwignię - łatwiej oczywiście podłączyć przewód do drugiego gniazda...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
magic88    9

kombinujecie jak Syzyf, zużywając rozdzielacz główny za bagatela 1600zł, jeżeli można rozwiązać sprawę tak jak opisałem za 4 zł, w jakimś wyrafinowanym sklepie za góra 10 zł stosując nypel M22x1,5. Niejedni stosują opisywane przez was rozwiązanie ze swojej niewiedzy bądź niedbalstwa, bo kto normalny przywiązuje dźwignie sznurkiem?!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomrolnik    113

kolego ja mojego tura na 914 używałem może z 3 dni i sie go pozbyłem więc nie opłacało mi sie kombinować wolałem użyć sznurka na szybko  na tą chwile

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adri899    0

Mój kolega ma zetora 7745 i ma przy nim tura ,wąż zasilający ma podpienty styłu ciagnika a odpływ ma dany w korek od skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

tomalaaa07 masz dodatkową pompę przy silniku? Bo wygląda, że kolega magic88 wie coś więcej na ten temat od innych opisując podłączenie u Ciebie.

Jeśli masz pompę tak jak zdecydowana większość tych Zetorów z tyłu ciągnika to blokowanie dźwigni hydrauliki Cię nie ominie. Możesz jedynie pominąć rozdzielacz ciągnika biorąc zasilanie z dekla przy pompie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomalaaa07    0

tak właśnie nie posiadam żadnej dodatkowej pompy z przodu o której wspomina magic88 więc muszę chyba się wpiąc przed rozdzielacz ale co dzięki temu uzyskam ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

dobrze się sprawdza ,piszę o blokowaniu dźwigni, gumowana linka z haczykami dostępna w sklepaach motoryzacyjnych .Przeznaczona chyba do mocowania bagażu

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
magic88    9

Może komuś przyda się dokładniejszy opis, bo zauważyłem, że blokowanie dźwigni jest dość powszechnym już schematem postępowania :D

  * W wersji z pompą z boku silnika, czy duży filtr umiejscowiony jest z lewej strony przy przodzie kabiny na rurze ssawnej? Jeżeli tak, rurka wysokiego ciśnienia wprowadzona jest do pokrywy pod tylnym mostem napędowym, tam należy ją rozkręcić i podczepić do rurki dopływ do rozdzielacza, zaś do wystającego króćca z pokrywy powrót z dodatkowego rozdzielacza, nie można pominąć rurki wysokiego ciśnienia i wpiąć się bezpośrednio w pompę, ponieważ tłoczony olej pod wysokim ciśnieniem nagrzewa się i musi zostać schłodzony, by nie powodować szybkiego zużycia elastycznych przewodów hydraulicznych.

  * Dla wersji z pompą w tylnym moście napędowym: wpięcie należy dokonać za filtrem hydrauliki umiejscowionym przy zbiorniku paliwa, analogicznie z filtra do dodatkowego rozdzielacza, a powrót z niego do odczepionej rurki tuż przy filtrze lub w miejscu jej łączenia z prawej strony skrzyni nad wyrównywaczem ciśnienia układu hamulcowego lub przy wejściu w rozdzielacz pod pokrywą kabiny pod siedzeniem kierowcy. Jak komu wygodniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    286

Dzięki @magic88 za instrukcję. Bardzo mi się przyda. Aczkolwiek żeby być wszystkiego pewnym to czy ten filtr ze zdjęcia to jest filtr hydrauliczny i to właśnie za niego trzeba się wpiąć?

 

3c0e3dece89285ddgen.jpg


Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

to jest papierowy  filtr hydrauliczny (oleju w skrzyni  i tylnym moście ) .

Czy tu akurat wpiąć zasilanie rozdzielacza tura ? Nie jestem pewien . Przecież na ten filtr nie idzie główny strumień z pompy . Poprawcie jeśli się mylę


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

W tym filtrze co na zdjęciu @Marcina91 nie ma ciśnienia  takiego jak daje pompa,tam wraca tylko częściowo olej z rozdzielacza  do przefiltrowania. Resztę oleju przepuszcza rozdzielacz bezpośrednio do tylnego mostu. jakby miał iść cały powrót oleju to rozerwało by ten filtr.  


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Wg mnie nie. Sprawadzałem  to olej  leci tam bardzo słabo  i ciśnienia tam nie ma takiego aby  coś podpinać.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    286

A jest w ogóle w tych ciągnikach jakieś miejsce gdzie można wpiąć dodatkowy rozdzielacz hydrauliczny? W dużym Zetorze wpiąłem się przed RBS, tam było dosyć prosto, wpiąć się szeregowo i po sprawie. A tutaj?

Edytowano przez Marcin91

Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jedrus2020
      co sądzicie o takich oponach do 60 na przód?? Weszły by na oryginalna felge?
    • Przez jacek5227
      Mam zetora 7745, który od niedawna pracuje z opryskiwaczem. Zetor aktualnie jest na kołach: tył: 16.9-34/14-34 8PR i przód: 12.4-24 8PR. Chciałbym zmienić (tylko) tylne koła na takie, żeby szerokością odpowiadały przednim i żeby średnica nowych była taka jak tych obecnych albo mieściła się w tolerancji.  Opryskiwacz ma opony 9.5 czyli 230 mm, koła z przodu to 320 mm.  Nie chcę zakładać do ciągnika 9.5 bo pracuje on tez w transporcie i lekkiej uprawie więc szukam opon w miarę uniwersalnych do jego zadań, żeby nie musieć przekładać kół w ciągu sezonu. Z moich obliczeń wynika, że średnica obecnych kół (teoretycznie) to tył - 158 cm i przód - 115 cm. Pytanie jakie koła musiałbym wybrać na tył? 
    • Przez Arasowsky
      Witam. Wziąłem się za montaż tura i po odkręceniu 3 śrub ze zdjęcia kapie coś na wzór wody z łączenia. Co to może być? 

    • Przez Pattyk9601
      Witam.
      Panowie mam do wyboru w bardzo podobnych pieniążkach zetora 7745 (90r) lub Belarusa 820 (2009r). O zetorze trochę wiem, jestem w stanie naprawiać jego wszelkie usterki, natomiast o Belarusie nie mam zielonego pojęcia. Chciałbym się dowiedzieć jak on stoi z awaryjnością, dostępem części i czy nie zedrą za nie ze mnie skóry, czy jest trudny w obsłudze, a także jak wygląda komfort pracy. Dodam że Ciągnik ma pracować na około 12ha z kierunkiem rozwoju. Ziemie są różne, od lekkich do ciężkich gliniastych. Teren dość pagórkowaty. Sprzet będę dopasowywał do ciągnika. Narazie posiadam c360 to za bogato nie ma
      Jeżeli podobny temat był, to wybaczcie widocznie przeoczyłem.
      Za pomoc serdecznie dziękuję. 
    • Przez mixxion_agro
      Witam. Mam pytanie, mianowicie chciałbym dowiedzieć się jak podłaczyć ładowacz bezpośrednio pod pompę tak aby nie blokować tylnych wyjść?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj