modelarz

Rozrząd w T25 znaki

Polecane posty

modelarz    0

Witam, mam takie pytanie po ilu obrotach wału korbowego znaki na kołach zębatych rozrządu powinny się zgrywać ? ustawiłem rozrząd na znakach i zrobiłem kilka obrotów wałem (kręce w prawo stojąc od koła pasowego) i znaki się nie zgrywają, gdy zgrywa się się wałek rozrządu z wałem korbowym to mijają się znaki napędu pompy wtryskowej i przeciwagi. Prosiłbym o odpowiedz i z góry dziekuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    33

Prawdopodobnie 360 obrotów wału ale może ktoś wie lepiej to jeszcze napisze.


"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Robiąc swojego Ruska tez mnie to zaciekawiło. Zauważ, że po kilku obrotach gubisz znaki na kole pośrednim, ale znaki na wałku i pompie zawsze w tym samym momencie w takim samym położeniu wału co drugi obrót stykają się wszystkie jednocześnie z kołem pośrednim. Ale znaki na pośrednim zawsze są inaczej, to nie jest istotne. Najważniejsze, że przy składaniu kół zębatych znaki się zgadzały co do ząbka.Przeciwwaga zawsze obraca się z taką samą prędkością jak wał korbowy, ale w przeciwnym kierunku, znaki na niej będą się zgadzały. Też co drugi obrót.

 

Ktoś zapyta, dlaczego to jest tak skonstruowane... Ano dlatego, by koła zębate wyrabiały się równomiernie, żeby było tak dużo kombinacji ustawienia zębów, żeby rzadko kiedy spotykały się ze sobą te same zęby. Dzięki temu rozrząd jest cichy i prawie wieczny.

Cały sztab inżynierów nad tym myślał, a zwykły szary użytkownik nie potrafi tego zrozumieć :D


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
modelarz    0

Aha, no właśnie tak się zastanawiałem nad tym dlaczego po kilku obrotach nie zgrywają się znaki na kole pośrednim. Czyli tak ma być.

To dzięki za pomoc i pozdrawiam

 

A miałem jeszcze zapytać kupiłem do mojego władka kompletne zestawy naprawcze nowego typu z frezowanymi tłokami. Tłok jest na 5 pierścieni, w komplecie są też pierścienie. Są 3 pierścienie uszczelniająco kompresyjne i dwa olejowe. Olejowe są składane z dwóch i pod pierścienie idą blaszki. Tylko teraz jeden pierścien jest pełny a drugi ma wypustki na olej. I teraz pierśnienie powinny być założone w kolejności od denka tłoka:

1. pierścień uszczelniający tak jakby chromowy

2. pierścien kompresyjny

3 pierścien kompresyjny

4. pierścien zgarniający pełny

5. pierścien zgarniający z wypustkami

 

Chyba w takiej kolejności bo ten olejowy z wypustkami zgarnia nadmiar oleju który ma wracać przez te wypustki do miski olejowej,a ten drugi pełny bedzie pełnił rolę zgarniająco-kompresyjną. Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedz

Edytowano przez modelarz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Kolego, jeśli poczekasz do jutra wieczora i uda mi się znaleźć, to zapodam zdjęcie schematu zakładania pierścieni w radzieckich traktorach. Założyłem według niego i silnik ma kompresję i oleju nie bierze, a chodzi już pół roku.

 

PS. Tak jak ja nie dostałeś schematu w pudełkach?

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Znalazłem schemacik, zrobiłem fotki:

lh64.jpghsdw.jpg

wij6.jpgnyu9.jpg

ypox.jpg

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 4.08.2013 o 10:35, modelarz napisał:

Aha, no właśnie tak się zastanawiałem nad tym dlaczego po kilku obrotach nie zgrywają się znaki na kole pośrednim. Czyli tak ma być.

To dzięki za pomoc i pozdrawiam

 

A miałem jeszcze zapytać kupiłem do mojego władka kompletne zestawy naprawcze nowego typu z frezowanymi tłokami. Tłok jest na 5 pierścieni, w komplecie są też pierścienie. Są 3 pierścienie uszczelniająco kompresyjne i dwa olejowe. Olejowe są składane z dwóch i pod pierścienie idą blaszki. Tylko teraz jeden pierścien jest pełny a drugi ma wypustki na olej. I teraz pierśnienie powinny być założone w kolejności od denka tłoka:

1. pierścień uszczelniający tak jakby chromowy

2. pierścien kompresyjny

3 pierścien kompresyjny

4. pierścien zgarniający pełny

5. pierścien zgarniający z wypustkami

 

Chyba w takiej kolejności bo ten olejowy z wypustkami zgarnia nadmiar oleju który ma wracać przez te wypustki do miski olejowej,a ten drugi pełny bedzie pełnił rolę zgarniająco-kompresyjną. Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedz

Z tego co wiem to nie którzy kręco aż do skutku, a jakie litery trzeba ustawić na rozrzadzie w rusku

 

Dnia 4.08.2013 o 19:30, zbyszekbrzuze napisał:

Kolego, jeśli poczekasz do jutra wieczora i uda mi się znaleźć, to zapodam zdjęcie schematu zakładania pierścieni w radzieckich traktorach. Założyłem według niego i silnik ma kompresję i oleju nie bierze, a chodzi już pół roku.

 

PS. Tak jak ja nie dostałeś schematu w pudełkach?

Spujsz w katalog 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Alchemik
      W silniku D65 są wyszczerbione koła rozrządu.
      Czy można odkręcić przedni wspornik przykrywający koła rozrządu i mocujący przód silnika bez podpierania go? Utrzyma się spokojnie na obudowie sprzęgła?
      Chodzi o mocowanie przodu silnika do ramy z linku (trzeci rysunek, oznaczone liczbą 13):
      http://mtz-umz.ru/4-...mehanizm_1.html
    • Przez Ogrodowa
      Witam Wszystkich:), czy by mógł ktoś mi podpowiedzieć gdzie można w necie znaleźć oznaczenia(naklejki) na dźwigniach od podnośnika??. Np. tak jak jest M,P,D(pozycje), albo od wywrotu. Szukałem już wszędzie na necie ale nic a nic zlaeśc nie ,mogę ich, od ursusa c 360 to znalazłem ale do ZETKA NIE:(. Bo pewnie więcej oznaczeń jak np. obroty wałka 540/1000 to nie dostane nigdzie. 
      Dobre by było jak by można było dostać to, bo nie lubię jak tak jest wszytko jednolite i bez żadnych świecidełek a wiem ze swego doświadczenia ze naklejka też swoje robi. 
      PROSZĘ WAS O POMOC oraz  możne link gdzie to dostać można.
      POZDRO...
    • Przez mistal44
      Witam, mam problem ze zdjęciem pokrywy rozrządu w Forterce 125 2009r, wszystkie śruby odkręcone koło pasowe zdjęte a pokrywa odeszła od silnika górą a dołem coś ją trzyma. wiecie  może czy jest coś jeszcze do odkręcenia np. po zdjęciu miski olejowej?
    • Przez waldek617
      Witam potrzebuje informacji o początku wtrysku w jakim położeniu powinien znajdować się pierwszy tłok podczas początku wtrysku.Bo przez koła zamachowe nie mam jak sprawdzić z tego względu że było kompletowane z kilku ciągników i nie pasuje na znaki.Ostatnio zauważyłem że początek wtrysku idzie gdy tłok ma jeszcze jakieś 15mm do gmp i mi się zdaje że jest cos zle ustawione czy się mylę ? Ciągnik ciepły pali od strzała gdy temperatura spada poniżej 0 złapie za pierwszym obrotem zakręci i zgaśnie .pytam ponieważ odpowiedzi na moje pytanie nie mogłem nigdzie znaleść.
    • Przez Farmoslaw
      Mam problem z silnikiem w 1224. Po generalnym remoncie - wał, tłoki, tuleje, wałek rozrządu, głowica zawory - nie mogę poradzić sobie z zacierającymi się zaworami ssącymi.
      Już 4 razy rozbierałem górę silnika. Schemat awarii jest zawsze taki sam. Po przepracowaniu kilku godzin zaciera się zawór ssący na drugim albo czwartym cylindrze przez co wygina się laska popychacza i zgina zawór po uderzeniu tłoka. Na reszcie tłoków delikatnie odznaczają się zawory dolotowe co świadczy o tym że też mogą się zacierać. Winą obarczałem prawdopodobnie kiepskiej jakości zawory i prowadnice których użył zakład regenerujący głowice. Po zawiezieniu głowicy do renomowanej firmy potwierdzili że głowica jest fatalnie naprawiona. Źle osadzono zawory w gniazdach i źle doszlifowano prowadnice. Wczoraj złożyłem silnik ponownie. wyregulowałem luzy zaworowe (0,3 mm) sprawdziłem smarowanie itp. Po odpaleniu silnik pracował idealnie. Zero stukania pukania czy innych dziwnych odgłosów. Uruchamia się "na dotyk", nie kopci i nie grzeje się (utrzymuje temperaturę około 70-75 C). Po kilku przepracowanych godzinach znowu pojawiło się "cufanie" w filtr powietrza co świadczyło by o niedomykaniu się zaworu..... . Boję się że kolejny raz któryś zawór się zatrze. 
      W silniku wymieniono tuleje i tłoki, wał po szlifie, nowy wałek rozrządu. Uprzedzając pytanie - wszystko złożone na znaki jak w fabryce.
      Ma ktoś pomysł co może być przyczyną zacierania się zaworów?
      Byłbym wdzięczny jeśli ma ktoś wiedzę na temat faz rozrządu w tym silniku. Chodzi mi o dokładne parametry kątów wyprzedzenia otwarcia zaworów itp. Może tu jest gdzieś błąd. Czytałem że zdarzają się problemy po wymianie wałka i nie wszystkie będą działać po ustawieniu kół zębatych na znaki fabryczne. Może sam wałek jest kiepski i pod wpływem temperatury coś się z nim dzieje? Dziwne jest to że problem pojawia się dopiero po kliku godzinach pracy ciągnika.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj