emtecc

7745 - rozgrzany silnik - nie chce odpalić

Polecane posty

emtecc    22

Witajcie

Dzisiejszego jakże upalnego dnia (38 st C) zetor 7745 mnie zawiódł :/ po około 4 godz pracy z prasą zwijającą - temperatuca cały czas 90st C (i ten upał na dworze) po zgaszeniu nie chciał zapalić. Próby pompowania ręczną pompką nie dawały rezultatu(tłoczek trzeba było mocno wciskać). Rozrusznik kręcił bez obciążenia, jakby silnik nie dostawał paliwa.

Wiecorem, gdy już ostygł zapalił jak zwykle od strzału...

Ubiegłego roku również zauwałyłem podobną przypadłość. Po zgaszeniu rozgrzanego silnika musiałem dłużej kręcić rozrusznikiem, żeby silnik odpalił.

Zimny pali od przysłowiowego strzała. Rozgrzany do ok 70 st C również nie ma problemów.

 

Co jest przyczyną takiego problemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik16    1

witam

 

 

widzę że nie tylko ja mam problem z odpaleniem zetora w gorące dni nie umiem Ci kolego pomóc ale przyłącze się do tematu

 

a mianowicie u mnie w zetorze 7211 jak rano go odpalę jak jest zimny to pali na dotyk a trochę nim pojeżdżę rozgrzeje się i jak go zgaszę i potem próbuje odpalić to słychać tylko takie "tttttrrrrr" i wszystkie kontrolki na pulpicie idą do góry wina pewnie leży po stronie instalacji ale jeśli wie ktoś co to może być to był bym wdzięczny :) pozdro

Edytowano przez rolnik16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik556    9

ja jak swojego nieprzepompuje to niezapali. Jak zgaszę go po skonczonej robocie to do 2 godzin nietrzeba pompowac ale potem juz tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

padre1989    10

możecie nie wierzyc , powymienialem wszystkie uszczelki miedziane , caly przewod przelewowy i miesiac czasu moze stac i pali bez pompowania i z zapowietrzaniem problem sie skonczyl , zetor ma to do siebie ze ciut uklad nie szczelny i zaczynaja sie przeboje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtecc    22

kolego ...mój tez może stać miesiąc i zapali bez pompowania bez najmniejszych problemów

Czy ktoś może napisać jak wyglądają objawy gdy kończy się mechaniczna pompka zasilająca paliwo?

 

Również jak wyglądają objawy gdy kończy się pompa paliwowa (chyba potrafi dymić i brak siły)

 

Jest jakaś możliwość że podczas wysokiej temp jakas listwa w pompie paliwowej się zatnie i nie wróci na miejsce - i to powód że nie odpala?

Nie znam się na pompach paliwowych i tak sobie tylko myślę...

 

Edit:

Czy to możliwe, że przy dużym obciążeniu i przy zmniejszonej dawce paliwa silnik będzie się przekraczał optymalną temperaturę, tzn dążył do czerwonego pola?? Jak spr czy pompa nie ma zmniejszonej dawki paliwa... bo dużo osób pisze o spalaniu a mój jakoś bardzo oszczędny

Edytowano przez emtecc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    60

Jak chcesz sprawdzić listwę to z przodu pompy od sprężarki jest nakrętka na 19 klucz i pod nią listwa.Przy dodaniu gazu musi się wysuwać poza korpus i oczywiście nie może się zacinać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

To nie listwa, a pompę wtryskową można sprawdzić jedynie dobrze na stole probierczym, jedyne co mi przychodzi do głowy to zużyta pompka mechaniczna zasilająca pompę wtryskową, mi nic innego do głowy nie przychodzi.

A co do grzania sprawdź realną temperaturę innym miernikiem czy termometrem na początek.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Koledzy gdzieś raz słyszałem że jak nie jest ustawiona prawidłowo dawka paliwa tzn jak zmniejszona może łapać takie temperatury, mojego ciężko mi zagrzać ponad 80 st C, pali nawet po mocnym obciążeniem, sąsiad ma takiego samego i też miał zmniejszoną dawkę na pompie, dymił na niebiesko jak dodawał na ciepło gazu, mechanicy myśleli że turbina ale ona była dobra, dopiero firma która przyjechała z maszyną sprawdzili ciśnienie doładowania, i okazało że za mało paliwa a też ,mu łapał temp, podnieśli dawkę, silnik stał się żwawszy mocniejszy, i o ironio mniej pali niż poprzednio bo nie musi go tak już żyłować a i temp się uspokoiła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

To co piszesz to prawda ale nie do końca, są z tym jazdy ale piszesz dokładnie o złym kącie wtrysku paliwa, to częsta usterka ale czułe sa na nie nowsze silniki z dokładnymi pompami, nieważne czy w samochodzie czy traktorze. Zetor to stary prosty układ posiada pompę z dawka rozruchową powinien bez dodania gazu odpalić i zgasnąć, dlatego napisałem że to nie listwa i nie pompa, to wygląda na brak paliwa przy bardzo rozgrzanym silniku gdy pompka wstepna staje sie nieszczelna, ale to tylko moja propozycja, nie stoje przy maszynie.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtecc    22

jest jakaś możliwość uszczelnienia takiej pompki czy muszę wymienić całość?

 

Pompka ręczna jest nieszczelna- często przeciekałagdy się pompowało, ale mało jej uzywam więc się nie przejmuje. Ręczna pompka nie powinna mieć wpływu na pracę tej mechanicznej zasilającej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Ręczna pompka jest tylko do odpowietrzenia ukladu, nie ma nic do pracy silnika, mechaniczna pompa zasiala pompę wtryskową w paliwo, tj. w samochodzie benzynowym, cały układ zasila pomka z baku.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Blusik
      Witam 
      Mam pytania jaka podkładka ma znajdować się pod korkiem zlewu oleju w silniku 1hc102 chodzi mi o średnice.
      Jak również o gwint jaki jest w pompie pz63a ponieważ musze odkręcić wąż.
       
      Pozdrawiam 
    • Przez pudło
      Kupię ZETOR 7745, lub 6340,7340 , może być z TURBO i z turem . Jeśli Ktoś posiada , lub wie o takim na sprzedaż proszę o info . Tel. 664-745-777
      PS. Najlepiej Dolnośląskie + max 200km.
       
      Nieaktualne .
    • Przez Manio221
      Mam pytanie znalazłem silnik do MF 2620 od kombajnu class senator typ silnika Perkins A6. 354,4 czy będzie pasował? Proszę o pomoc. Niby takie same typy silników  😉
    • Przez Strogonow
      Witam Panowie, Posiadam w swoim 7745 wspomaganie na orbitrolu z siłownikiem po prawej stronie osi (poprzeczny). Jako że sporo cofam z przyczepami itp. owy siłownik mi tego nie ułatwia, praca w polu też nie jest niczym przyjemnym i nie chodzi mi tu o trudności z obrotem kierownicą bo w porównaniu do serwa to niebo a ziemia. Chodzi mi głównie o różnicę obrotów w lewą i prawą stronę, jak i różnice w maksymalnym skręcie w obie strony. Jeżdżę już tak od dwóch lat i ni cholery nie mogę się do tego przyzwyczaić. Przechodząc do sedna, czy montował ktoś z was siłownik do wspomagania taki jak w zetorach z młodszych serii typu 7340/5340? Znalazłem takie rozwiązanie do ciągników typu C385/912 ale tylko dla tych bez przedniego napędu. Czy montaż dla ciągnika z przednim napędem nie przystosowanym do tego typu rozwiązania będzie mieć jakieś negatywne skutki?
    • Przez Darek43
      Witam mam problem z ciśnieniem oleju po remoncie zapala się kontrolka od oleju A przed nie paliła się czy to może być wina pompy  olejowej.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj