Skocz do zawartości
emtecc

7745 - rozgrzany silnik - nie chce odpalić

Polecane posty

emtecc    15

Witajcie

Dzisiejszego jakże upalnego dnia (38 st C) zetor 7745 mnie zawiódł :/ po około 4 godz pracy z prasą zwijającą - temperatuca cały czas 90st C (i ten upał na dworze) po zgaszeniu nie chciał zapalić. Próby pompowania ręczną pompką nie dawały rezultatu(tłoczek trzeba było mocno wciskać). Rozrusznik kręcił bez obciążenia, jakby silnik nie dostawał paliwa.

Wiecorem, gdy już ostygł zapalił jak zwykle od strzału...

Ubiegłego roku również zauwałyłem podobną przypadłość. Po zgaszeniu rozgrzanego silnika musiałem dłużej kręcić rozrusznikiem, żeby silnik odpalił.

Zimny pali od przysłowiowego strzała. Rozgrzany do ok 70 st C również nie ma problemów.

 

Co jest przyczyną takiego problemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik16    1

witam

 

 

widzę że nie tylko ja mam problem z odpaleniem zetora w gorące dni nie umiem Ci kolego pomóc ale przyłącze się do tematu

 

a mianowicie u mnie w zetorze 7211 jak rano go odpalę jak jest zimny to pali na dotyk a trochę nim pojeżdżę rozgrzeje się i jak go zgaszę i potem próbuje odpalić to słychać tylko takie "tttttrrrrr" i wszystkie kontrolki na pulpicie idą do góry wina pewnie leży po stronie instalacji ale jeśli wie ktoś co to może być to był bym wdzięczny :) pozdro

Edytowano przez rolnik16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik556    4

ja jak swojego nieprzepompuje to niezapali. Jak zgaszę go po skonczonej robocie to do 2 godzin nietrzeba pompowac ale potem juz tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

padre1989    10

możecie nie wierzyc , powymienialem wszystkie uszczelki miedziane , caly przewod przelewowy i miesiac czasu moze stac i pali bez pompowania i z zapowietrzaniem problem sie skonczyl , zetor ma to do siebie ze ciut uklad nie szczelny i zaczynaja sie przeboje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtecc    15

kolego ...mój tez może stać miesiąc i zapali bez pompowania bez najmniejszych problemów

Czy ktoś może napisać jak wyglądają objawy gdy kończy się mechaniczna pompka zasilająca paliwo?

 

Również jak wyglądają objawy gdy kończy się pompa paliwowa (chyba potrafi dymić i brak siły)

 

Jest jakaś możliwość że podczas wysokiej temp jakas listwa w pompie paliwowej się zatnie i nie wróci na miejsce - i to powód że nie odpala?

Nie znam się na pompach paliwowych i tak sobie tylko myślę...

 

Edit:

Czy to możliwe, że przy dużym obciążeniu i przy zmniejszonej dawce paliwa silnik będzie się przekraczał optymalną temperaturę, tzn dążył do czerwonego pola?? Jak spr czy pompa nie ma zmniejszonej dawki paliwa... bo dużo osób pisze o spalaniu a mój jakoś bardzo oszczędny

Edytowano przez emtecc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    15

Jak chcesz sprawdzić listwę to z przodu pompy od sprężarki jest nakrętka na 19 klucz i pod nią listwa.Przy dodaniu gazu musi się wysuwać poza korpus i oczywiście nie może się zacinać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

To nie listwa, a pompę wtryskową można sprawdzić jedynie dobrze na stole probierczym, jedyne co mi przychodzi do głowy to zużyta pompka mechaniczna zasilająca pompę wtryskową, mi nic innego do głowy nie przychodzi.

A co do grzania sprawdź realną temperaturę innym miernikiem czy termometrem na początek.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledzy gdzieś raz słyszałem że jak nie jest ustawiona prawidłowo dawka paliwa tzn jak zmniejszona może łapać takie temperatury, mojego ciężko mi zagrzać ponad 80 st C, pali nawet po mocnym obciążeniem, sąsiad ma takiego samego i też miał zmniejszoną dawkę na pompie, dymił na niebiesko jak dodawał na ciepło gazu, mechanicy myśleli że turbina ale ona była dobra, dopiero firma która przyjechała z maszyną sprawdzili ciśnienie doładowania, i okazało że za mało paliwa a też ,mu łapał temp, podnieśli dawkę, silnik stał się żwawszy mocniejszy, i o ironio mniej pali niż poprzednio bo nie musi go tak już żyłować a i temp się uspokoiła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

To co piszesz to prawda ale nie do końca, są z tym jazdy ale piszesz dokładnie o złym kącie wtrysku paliwa, to częsta usterka ale czułe sa na nie nowsze silniki z dokładnymi pompami, nieważne czy w samochodzie czy traktorze. Zetor to stary prosty układ posiada pompę z dawka rozruchową powinien bez dodania gazu odpalić i zgasnąć, dlatego napisałem że to nie listwa i nie pompa, to wygląda na brak paliwa przy bardzo rozgrzanym silniku gdy pompka wstepna staje sie nieszczelna, ale to tylko moja propozycja, nie stoje przy maszynie.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtecc    15

jest jakaś możliwość uszczelnienia takiej pompki czy muszę wymienić całość?

 

Pompka ręczna jest nieszczelna- często przeciekałagdy się pompowało, ale mało jej uzywam więc się nie przejmuje. Ręczna pompka nie powinna mieć wpływu na pracę tej mechanicznej zasilającej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Ręczna pompka jest tylko do odpowietrzenia ukladu, nie ma nic do pracy silnika, mechaniczna pompa zasiala pompę wtryskową w paliwo, tj. w samochodzie benzynowym, cały układ zasila pomka z baku.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez silny84
      Witam. Mam problem z ciągnikiem mf 6130. Ciągnik nie pali, tak jakby został odcięty dopływ paliwa. Kręcę rozrusznikiem aż akumulatory mi się wyczerpią, a on nie reaguje. Z tłumika nie widać żadnych oznak spalin. Bezpieczniki w kabinie wszystkie są ok. Z kontrolkami wszystko też jest w porządku. Proszę o pomoc.
    • Przez Konrad2277
      Witam
      Czy ktoś może mi pomóc z wyborem silnika??
      postanowilem zakupić NH 1530 tylko nie wiem z jakim silnikiem
      Czy deutz będzie się mocno grzał??
      Jakie spalanie??
      Prosze o niezamykanie tematu bo mało kto na stare tematy wchodzi a dobór jest dla mnie bardzo ważny
      Prosze o szybkie odpowiedzi
      Z góry dzięki
    • Przez mathewc385
      Panowie mam problem z moim Fahrem otoz gdy wykosze okolo 0,7 ha silnik lapie temperature i musze sie zatrzymac . Wymienilem filtry,wyczyscilem chlodniczke oleju i dalej sie grzeje . Prosze o porady .
    • Przez rafal2511
      WITAM.
      Od niedawna posiadam deutza fahra dx 4.51. mam problem gdyz sie strasznie grzeje pracach polowych . jak na ciagnik 85 km to powinien sobie dawac rade bez problemu z siewnikiem amazone d7 3 metry a ty szok strasznie sie grzeje dochodzi prawie do konca. podobnie z agregatem uprawowym 3 metrowym. nie daje sobie zbytnio rady. znajony na podobnej mocy ciągnik i bez problemu sobie daje rady z zestwem uprawowo-siewnym 3 metry a moj ma problemy z samym agregatem . pdobnie z siewka do nawozy jedno osiową gdzie nasypie tone nawozy i juz jest priblem a stara sześdziesiątka sobie daje rade bez problemu. co może być z nim?

      PROSZE O PORADY
    • Przez kokosik12
      Witam serdecznie. Mam Władimirca z 87r. jest to bardzo dobry i wdzięczny traktor lecz ma jedną (małą) wadę. :mellow: . Dlatego więc chciałbym spytać co myślicie o podwyższeniu mocy poprzez wymianę silnika na piękny cztero cylindrowy z mercedesa w123 ''beczka''. myślę że poj. 2.4-3.0 powinna wystarczyć. Ma on ok. , z tego co pamiętam od 60 do 125 KM przy ok. 4000 obr/min. Wiem ze skrzynia biegów może tej mocy nie wytrzymać lecz gdyby zrobić ogranicznik wciśnięcia pedału gazu to może udało by się uzyskać jakieś (przy silniku 125 konnym) 50-60 KM przy obrotach rzędu 1900-2000 obr/min. i to by były maksymalne obroty. oczywiście pomyślałem także o wałku sprzęgłowym , który należało by wzmocnić(pogrubić). poza tym oczywiście jakaś nowa rama pod silnik.
      Dzięki temu mój nie zastąpiony władzio miał by bardzo przyjemny dźwięk no i trochę więcej koni.to tylko jedna z przemian. w mojej koncepcji praktycznie sam korpus skrzyni bięgów i zawartość pozostaje seryjne. Może się uda.
×