Pawloo2006

Case cs 78 lub 86 czy warto kupić

Polecane posty

Pawloo2006    0

Witam wszystkich posiadaczy ciągników markowej firmy CASE. Potrzebuję uzyskać informację na temat w/w w temacie traktorków a mianowicie chodzi mi o silniki, spalanie w pracy jeśli takowe ktoś mierzył, itp. Planuję taki kupić i przeczytałem na jakimś forum, że dużo palą a poza tym już oglądałem i jeżdziłem takim i powiem że bardzo fajny sprzęcik, proszę o opinie użytkowników z góry dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor7045xD    7

Kup lepiej coś z Mx 80/90/100c będziesz bardziej zadowolony. Jest wygodniejszy w obsłudze, więcej ludzi je posiada i wgl ciągnik bajka ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawloo2006    0

Też bym chciał kupić mx 80/90 lub 100 ale funduszy o ok 25 tysiaków za mało a taki cs trafia się w moim zasięgu finansowym no i nie ma elektroniki a nawet mechaniczny podnośnik w nim jest bo wychodziły wersje z EHR więc jeśli ktoś posiada model cs 78 lub 86 to bym prosił o opinie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor7045xD    7

Case cs posiada elektronikę... Kolego podaj swój budżet ile masz do wydania, wyszukamy ci coś. Np coś z Cx albo innych modeli ; )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawloo2006    0

Mój budżet to +/- 45 tysiaków jak będzie coś ciekawego tosię kasa znajdzie chociaż wolałbym później do niego jakieś maszyny dokupić

ps. Cs-y nie wszystkie miały ehr kolego jest na allegro z mechanicznym podnośnikiem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawloo2006    0

Mam zasadnicze pytanie do zetor7045xD, odnośnie tego case 4240 bo już go oglądałem i koleś go głosi dość długo, nabywcy nie ma a poza tym to ślizgające się sprzęgło, robiłeś kiedyś tarcze w case i jakie są koszty robocizny i części bo internet swoją drogą a rzeczywistość swoją, chociaż wiele spraw się pokrywa ze sobą. Ponieważ jeśli na początek muszę dołożyć do niego ze 6 tysiaków (tu liczę z wymianą całego sprzęgła) to poczekam może się jeszcze coś nowego pojawi w ogłoszeniach. A nadal bym prosił kogoś kto posiada CS-a o opinie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor7045xD    7

Tarczki od rewersu są tanie coś około 50-80zł sztuka wchodzi ich tam 6 lub 8 nie pamiętam dokładnie już. Sprzęgło kupiłem za 1200zł ale okazało się nie potrzebne i mam na sprzedaż za 500zł. Tarczki w rewersie sam wymieniałem i zajęło to dwa dni. (zima -20, ). Przy zakupie jakiegokolwiek case zwróć uwagę czy napęd, blokada mostu się załącza prawidłowo, czy biegi wchodzą przyzwoicie bez większego wysiłku, czy nie słychać zgrzytania. czy nie ślizga się na którymś z biegów, wycieki, zmierz ciśnienie na pompie manometrem !!, czy silnik nie dymi z odmy i nie kopci na czarno, sprawdź hamulce w jakim są stanie, czy nie latał kiedyś z turem i nie ma mostu wybitego, sprawdź czy półbieg/ pół biegi wchodzą, zaprzyj w mur i próbuj na każdym biegu czy będzie ciągnął czy stękał. jeżeli nie będzie mógł na niskim biegu sam siebie uciągnąć to ma silnik do remontu a to już idzie w tysiące najlepiej założyć pług i w polu wypróbować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawloo2006    0

Jeśli możesz to podaj do siebie, zetor 7045xD, numer telefonu lub jakiś inny kontakt to wypytam Cię jeszcze o parę szczegułów, bo o takie informacje mi chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adam89    6

Posiadam Case z serii CS tylko trochę większy model bo 94 z silnikiem MWM (4 cylindry + turbo) koniec 98r. Ciągnik ma przepracowane do tej pory ponad 9000 mth w momencie zakupu ok 8200. Na wyposażeniu jest EHR z amortyzacją dodatkowo przedni TUZ + WOM (1000obr/min). Co do samego ciągnika nie mam większych zastrzeżeń. Sprzęt pochodzi z Francji. W przypadku ciągników zachodnich sprowadzanych raczej bym się liczył z tym iż warto mieć parę groszy odłożone na ewentualne naprawy, szczególnie jeśli maszyny mają już dość sporawy przebieg a rolnik zachodni nie sprzedaje raczej maszyn które mają stosunkowo mały przebieg, lecz te które teoretycznie będą już wymagały nakładów.
W przypadku mojego CS-a po samym zakupie, kiedy poszedł w cięższą pracę okazało się uszkodzone sprzęgło 4x4. Koszt naprawy na oryginalnych częściach, oraz wymiana oleju w skrzyni ok 1500 zł. Naprawę przeprowadziłem sam. Na tą kwotę składało się: 8 kpl tarczek ciernych z przekładkami (stare miały popękane łapki trzymające je w bezruchu względem obudowy) kpl uszczelniaczy sprzęgła podkładka pod dekel oraz 40l oleju Fusch. (Na przykładzie mojego sprzęgła miałem okazję przekonać się że napęd załączany elektrohydraulicznie nie pozwala załączać go podczas jazdy pod obciążeniem mając 100% pewność że nie ulegnie uszkodzeniu, bo urwane łapki są tego przykładem a może to skutkować ślizganiem się sprzęgła a co za tym idzie nieprawidłową pracą przedniego napędu pod obciążeniem). Pragnę nadmienić że CS ma oddzielną hydraulikę i skrzynię więc koszt serwisu olejów wzrasta ponieważ do hydrauliki zewnętrznej i do TUZa jest oddzielny zbiornik o pojemności ok 35l. Jest to w pewny razie +/- ponieważ rosną nam koszty eksploatacji, a zarazem mamy pewność że mieszanie się olei z różnych maszyn nie uszkodzi nam skrzyni. Skrzynia 16x16, moja wersja posiada 4 biegi podstawowe i 1 półbieg pod obciążeniem + reduktor. Podczas zakupu warto sprawdzić czy owa połówka gładko się przełącza (nie szarpie podczas zmiany), jeśli tak to najprawdopodobniej uszkodzone są tarczki lub zbiornik akumulacyjny ( koszt naprawy zbiorniczka coś ok 400 zł, najczęściej awarii ulegają membrany).Jeśli chodzi o tylni wom posiada 4 przełożenia 450/540/750/1000 obr/min. więc daje spore możliwości doboru prędkości (w prasie gdzie ciągnik ma stosunkowo lekko spokojnie można używać 750 wiec oszczędzamy trochę na paliwie bo nie trzeba kręcić wysoko silnika, ja słomę prasuję na obr ok 1200-1300, prasa pasowa nie daje dużego obciążenia).
Silnik MWM jest naprawdę zadowolony spalenie w orce w pługu 4x40 rzędu ok 10l ha (ziemia - glina ma co robić na lżejszych potrafi zejść nieco niżej)
w lekkich pracach 5-6l więc na spalanie myślę że nie ma co narzekać :) Silniki MWM należą do dość solidnych jednostek z perspektywy wieku i przebiegu warto brać pod uwagę możliwe awarie turbosprężarek jeśli występuje. Co do silnika SISU montowanego w tych ciągnikach nie jestem w stanie się wypowiadać dość rzetelnie odnośnie spalania, ale jeśli chodzi o żywotność i trwałość są one również godne polecenia posiadam jednostkę 411cl w kombajnie jest to 4 wolnossąca bez turba generuje ok 85 km jest to silnik na pompie sekcyjnej podobnie jak MWM w CS-ie. Jednostki SISU montowane w CS-ach po 98r to model 420 T. jednostka bliźniacza do 411 lecz posiadająca turbinę i oddzielne głowiece na poszczególne cylindry (w 411 jest to jednolita głowica na wszystkie 4 cylindry) więc wydaje mi się że trwałość spokojnie odziedziczyła po starszym bracie.
Komfort pracy wydaje się być w miarę dobry. Fotel grammera pneumatyczny regulowany w paru płaszczyznach. kierownica regulowana w 2 płaszczyznach (wysokość / kąt). Kabina posiada dość dobrą termowentylację, oraz stosunkowo dobrze rozłożone wszystkie wajchy i przełączniki. Widok z kabiny jest ok, maska lekko ścięta ku przodowi zapewnia dobrą widoczność. Ciągnik bardzo skrętny, Mój egzemplarz posiada nadwymiarowe ogumienie więc skręt ma troszkę ograniczony na ogranicznikach ponieważ na pełny skręcie wadziły opony o przedni TUZ.
Co do EHR słyszy się liczne zróżnicowane opinie. przyznam się szczerze że sam do końca nie byłem pewien tego czy podejmuję dobrą decyzję wybierając wersję z ehr-em ponieważ słyszy się że usuwanie usterek bywa kłopotliwe. Z perspektywy czasu i swoich doświadczeń jestem teraz w stanie się wypowiedzieć. Podczas użytkowania ciągnika, a mam go u siebie już 4 lata miałem z EHRem może 4 problemy. Głównie problem leżał po stronie upalonego bezpiecznika. ale 2 przypadkach problemem była cześć osprzętu instalacji, a mianowicie w 1 czujnik siły uciągu umieszczony na ramiaku (jest nim swożeń którym się łączy ramiak z korpusem), Jest on do tej pory uszkodzony, nie wymieniałem go ponieważ nie używam hydrauliki siłowej, stosuję jedynie pozycyjną, w trybie mieszanym oraz siłowym jego defekt skutkuje jedynie wolniejszą pracą TUZa (koszt nowego coś ok 700 zł. Drugim poważniejszym problemem okazało się być samo pokrętło od ustawiania głębokości pracy maszyny. Upalił się stycznik. Napraw zakończyła się jedynie na polutowaniu (koszt nowego ok 1100 zł). Większość poważnych defektów EHR bierze się z głupoty i nie uwagi operatora) Na forach ludzie głównie piszą że sterowniki padają. jeżeli dochodzi do uszkodzenia sterownika to na pewno nie z winy jego wieku lub zużycia wiązki czy danego podzespołu roboczego, lecz przez to że uw wiązka lub podzespół uległ awarii a ktoś próbował obejść to na tzwn "krótko" wtedy dochodzi do przeładowań przepięć i nadpaleń płyty głównej lub elektroniki w samym sterowniku. Każdy CS z EHR posiada albo diodę diagnostyczną, albo wyświetlacz na słupku (wersje 110 i większe) które informują o błędzie i podają kod usterki. Na stronach internetowych spokojnie można odszukać instrukcje które opisują w większości przypadków co dany kod oznacza i ew sposób jego usunięcia. Po pracy z EHR-em raczej nie przesiadł bym się na ciągnik z sterowaniem manualnym. EHR daje na prawdę dużą wygodę pracy i precyzję w ustawianiu maszyny.
Podsumowując swoją wypowiedź mogę powiedzieć że CS raczej w brew wszelkim opiniom wywarł na mnie pozytywne wrażenie. Jestem z niego w 100 zadowolony. Jeśli trafi się egzemplarz "nieściachany" spokojnie można więc brać go pod uwagę.

Mam nadzieję że wypowiedź rzuci trochę światła na serię CS a dokładnie na model 94. Na temat CS-ów na prawdę mało się piszę, ponieważ jest ich mało u nas. A większość wypowiedzi kończy się czymś w stylu a znajomy miał lub widział.... nie wypowiadają się użytkownicy tych ciągników. Jeśli ktoś będzie szukał pomocy lub informacji na temat tego ciągnika chętnie pomogę.

Odnoszę wrażenie że w Polsce są utarte stereotypy. Polski rolnik nie jest otwarty na nowinki techniczne. ludzie raczej biorą pod uwagę to czego jest pełno na rynku. Bo zachód to spycha a handlarz ściąga w dużych ilościach do nas. Czasami można się naciąć na coś ztetranego. Wiadomo że modle wszechobecne dają możliwość używania części z rynku wtórnego. Dużo osób bierze to pod uwagę. Lub patrzy na marki już zasłużone takie jak MTZ czy ZETOR. Nikt z kolei nie bierze pod uwagę tego że właśnie MTZ czy też ZETOR lub nawet PRONAR to mix gotowych podzespołów montowanych w ciągnikach zachodnich... Sam niekiedy uległem temu że za części przepłacałem 3 krotność ich wartości... Wynikało to z niewiedzy i chęci zarobienia szybkich pieniędzy przez handlarza, który polski wyrób sprzedał mi jako zachodni.... tak niestety u nas się dzieje....

Edytowano przez Adam89

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

CS w ogłoszeniach trochę jest ale za zwyczaj już na zdjęciu wyglądają średnio. Gorzej z ich odpowiednikiem Steyr M9000 tych praktycznie w ogóle prawie nie ma.

Z tym Mixem zachodnich podzespołów w krajowych ciągnikach to się zgadza. W Pronarze P5 mam dokładnie ten sam tylny most/skrzynię co w Twoim Case.

Z tą różnicą że połączona z silnikiem Deutz AG.

med2_pronar-5340_17824_48_255848.jpg

 

W swoim masz taką tabliczke na tylnym moście czy inną?

Swoją droga bardzo obszerna opina. Oby takich więcej było na forum.


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adam89    6

w sumie to nigdy nie szukałem na wielu elementach są odbite emblematy steyr-a i numery seryjne pewnie jak bym poszukał to by się znalazła jakaś tabliczka. jak będę miał chwilę wolnego czasu to zerknę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

No bo w gruncie rzeczy to ten Case to tak naprawdę Steyr w innych barwach. Ona jest schowana za lewym siłownikiem tylnego TUZ. Przynajmniej w moim.

 


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lebek5    56

case cs 86 z 2000r. Czy miał ktoś problem z rweresm? przy szybkim przełączeniu przód tył lub odwrotnie lubi zgrzytnąć, co to może być? Biegi wchodzą normalnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez lukasz0920
      Witam szukam instrukcji obsługi i katalogu części do case mx 135, sporo szukałem i nic darmowego nie znalazłem. Jeżeli nic nie znajdę będę musiał coś kupić. Może jakiś dobry użytkownik by udostępnił elektroniczna wersję np na Dropbox?
    • Przez Tomcase5130
      Witam koledzy. Mam problem z case 5130 rok 1996. Podczas jazdy gdy skrece koła na max traktor sie zatrzymuje. Gdy olej się nagrzeje. (częściej to występuje podczas cofania do tyłu). Może ktoś miał podobny przypadek? Czy może być to pompa na wykończeniu? 
      Pozdrowienia
    • Przez gandi77
      Witam potrzebuje pomocy zakupiłem ostatnio case mx 135 i nie ma w nim hamulca recznego myślę ze poszły tarcze hamulcowe, tylko mam taki problem nie wiem gdzie one sie znajdują czy ktoś może mi pomóc? nie mam żadnej instrukcji która by mi pomogła zlokalizować tarcze.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj