Lee001

Pilnie potrzebna pomoc.

Polecane posty

Lee001    1

Witam, posiadam Fendta Farmera 308 z 99r dziś podczas prasowania słomy wyświetlił mi się komunikat o zbyt niskim ciśnieniu w układzie smarowania skrzyni biegów (koło zębate z kroplą w środku). Tak się składa, że niedawno wymieniłem olej oraz filtr na nowe. Co może być nie tak? Dodam jeszcze że dzieje się tak po kilku godzinach pracy na wysokich obrotach, czujnik czy raczej pompa do wymiany? Proszę o jakieś rady bo żniwa za pasem a tu taka awaria :wacko:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Nie masz skrzyni smarowanej podcisnieniem(taką ma tylko 312 i temu wchodzi tam tylko 21 l oleju), u Ciebie pompa sluży tylko do sterowania skrzynia(rewers, walek, polbiegi..) kiedy Ci sie to wyswietla? Przy np nawrotach, przechylach, po gwałtownym przyspieszeniu? Jak wtedy to temu sie tak robi bo goracy, rzadki olej lata po skrzyni jak dziki i pompa go czasami nie zassie i temu te problemy... A jak tego nie miałeś a masz to może masz olej o innej specyfikacji, który nie trzymie tak gestości przy temperaturze....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wydaje mi si, że wina leży po stronie złej specyfikacji oleju. Jaki wlałeś olej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    1

Ale działo się tak też przed wymianą, olej był już stary i przepracowany. Zmieniłem go na Fuchs Gear 80W90. W takim razie co oznacza ten komunikat? półbiegi rewers oraz wałek działają normalnie, nie wyświetla też żadnego błędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

No oznacza za niskie ciśninie ale nie w układzie smarowania i sterowwania tak jak było by to w 312 tylko w samym sterowaniu... To że sie wyświetla nie znaczy że nie masz w ogóle cisnienia.... Po 2 godzinach roboty przy jakiś przechyłach też sie czasami mi wyświetli, ale starczy sie zatrzymać, przeciepac 2 razy rewers i robie dalej... u mnie robi sie to ewidentnie na nierównym terenie... a oleju jest dosyć, uważam to za jakiś mały problem fabryczny...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    1

A u mnie jest tak że gdy zejdę poniżej 1000 obrotów to gaśnie albo jak wcisnę sprzęgło. Czyli wskazuje to na uszkodzoną pompę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6401

Gaśnie poniżej 1000 obrotów bo moduł przestaje reagować poniżej 1200 obr. na wskazania czujników. Kiedy podniesiesz obroty a ciśnienie będzie zbyt niskie wyświetli komunikat.

Radziłbym odkręcić korki z magnesami i zobaczyć czy nie ma tam opiłków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    1

Jak zmieniałem olej to nie zauważyłem żadnych opiłków, no może jeden naprawdę drobniutki kawałek ale tylko jeden.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    1

Gdzie podłączyć manometr by sprawdzić ciśnienie na pompie? Zamiast filtra? I jakie powinny być wartości? A czy istnieje taka możliwość że to czujnik jest winien całej sytuacji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
_Marcin_    0

Zaraz za filtrem powinienieś mieć punkt pomiaru ciśnienia. W punkcie tym powinno ono wynosić 12-14 bar przy 1000 obr/min. Jeśli podłączysz się zamiast filtra to sprawdzisz ciśnienie samej pompy, które powinno wynosić około 20 bar przy 1000 obr/min. Pamiętaj, że jak bedziesz sprawdzał ciśnienie samej pompy, pompa będzie pracowała na przeciążeniu więc nie testuj ciśnienia dłużej niż 5 sekund.

Elektronika nie sprawdza ciśnienia "smarowania przekładni" dopóki nie są spełnione jednocześnie dwa warunki:

1. obroty powyżej 1100 obr/min

2. temperatura silnika powyżej 70 st. C

Prawidłowy próg działania czujnika ciśnienia to 1,2 bara. Zatem komunikat oznacza, że albo masz za niskie ciśnienie (poniżej 1,2 bara) albo uszkodzony/niepodłączony czujnik/wiązkę przewodów.

Właśnie dlatego problem pojawia się dopiero po dłuższym czasie jak silnik się zagrzeje (możliwe, że termostat jest cały czas otwarty więc może być do wymiany).

Swoją drogą czy ktoś wie jaka jest prawidłowa temperatura pracy silników MWM D226.BX?

90 st. C ?

26.B6MWM D226.B6 MWMWM D226.B6M D226.B6

Edytowano przez _Marcin_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    1

Może mi ktoś podpowiedzieć gdzie znajduje się czujnik ciśnienia w sterowaniu skrzynią biegów w 308 Farmer? Możliwa jest taka sytuacja, że czujnik jest odłączony, a termostat wyjęty aby silnik nie nagrzewał się wystarczająco aby sygnalizować zbyt małe ciśnienie w układzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Czujnik nie może byc odłączony bo zaraz byś miał komunikat obrazkowy Sensoren(czujniki) i po nacisnieciu trójkata wyświetlił by Ci sie kod czujnika ciśnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    1

Ok, zmierzę, w poście #10 kolega Marcin pisał, że aby czujnik działał muszą być spełnione dwa warunki po pierwsze obroty po drugie temperatura silnika pow. 70st. C to jeśli wyjmiemy termostat to czy jest możliwe aby że tak powiem uciszyć czujnik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Widze czaisz teorie spiskowa :) Hmm na ile "kresek" jest temp. w lato przy cięzkiej pracy? U mnie od 4 min do 6 maks tak dla porównania podam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    1

Wiesz no martwię się po prostu, dziwnie mi się to w całość składa... Więcej jak 5 to nie miałem, ale przeważnie 4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

To temperatura wyglada ok... ja juz sie przyzwyczaiłem że gdy jeżdżam z wysokiej miedzy itp to spodziewam sie że kontrolka wyskoczy czasami potem zaraz zgasnie i normalnie jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    1

No u mnie wygląda to trochę inaczej, przy długotrwałej pracy czasem potrafił włączyć się kilka razy z rzędu, trochę mnie to martwi bo nowa pompa to koszt prawie 5tyś w dodatku ciągnik trzeba rozpołowić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez oFsik
      Witam, jaką i za ile można kupić, nową sieczkarnie do bizona z056?
    • Przez przemekk800i
      witam wszystkich
      mam mały problem z swoja presa hesston 5650 która nie dawno kupiłem a mianowicie jeden z problemu jest taki ze sznurek jest podawany za blisko konca balotu i u cieka przez co bala sie rozwala i sznurki sie popuszczaja czy jest jakis sposób aby ja ustawic zeby tak z 5 centymetrów zostawiała marginesu w beli dodam tylko ze na komputerze ustawialem i nic to nie daje. drugi problem jaki ja boli jest to ze musze czesto czysc prese bo słoma sie zawija w pasy i strasznei sie grzeje np ostatnio musiałę mczyscic co 3 bele bo juz było słomy pełno czy to jest normalne w tych presach?
      pozdrawiam i czekam na szybka odpowiedz
    • Przez Marcin34
      planuje zmianę dachu na stodole i zastanawiam się czy potrzebna jest folia pod blachę dodam że na części jest składowane zboże
    • Przez wieslawa_olo
      Witam. Potrzebuje instrukcji obsługi do ranault ares 550RZ. Chciałbym poczytać troche o zasadach użytkowania i eksploatacji. Może być wersja papierowa lub pdf. Może ktoś ma do odsprzedania. Tel 726,461,262
    • Gość
      Przez Gość
      Witam wszystkich. Jak w temacie szukam i szukam książki z insukcją napraw do ZETORA 10145 turbo. Znalazłem książkę do URSUSa 1014 ale nie jestem pewny czy to bliźniaczy model. Proszę o pomoc
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj