_Marcin_

Fendt Farmer 311 Turbomatic i tylny WOM

Polecane posty

_Marcin_    0

Witam,

Mam problem z włączaniem i wyłączaniem tylnego WOMu. Mianowicie jak przestawiam wajchę od prędkości obrotowych (540,750, 1000) to w skrzyni słychać zgrzyty i wałek włącza się od razu, mimo że przyciskiem nie jest włączony. Włączanie przyciskiem nic nie powoduje jednek czasem jak przyciskiem jest wyłączony a mimo to WOM działa to przy dużych obiążeniach zatrzymuje się i wtedy właśnie włączy się normalnie przyciskiem ale wyłączyć przyciskiem już się nieda bo jak naciskam przycisk to lampka gaśnie ale wałek dalej działa.

Próbowałem już wypinania kostki z elektromagnesu włączającego WOM ale nic to nie daje bo wałek dalej się kręci czyli usterka typowo mechaniczna. Można go jedynie wyłączyć wajchą od zmiany prędkości. Doradźcie coś bo nie wiem jak ugryźć ten temat a taka praca jest niebezpieczna bo czasami WOM sam potrafi się włączyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
_Marcin_    0

@UP

Czy ktoś mógłby coś doradzić? W materiałach od Kostiego nie znalazłem nic co mogłoby mi pomóc. Zastanawiam się nad rozebraniem tego automatu od elektrycznego włączania WOMu tylko pytanie czy sterowanie jest hydrauliczne (elektromagnes otwiera kanał w rozdzielaczu) czy mechaniczne (elektromagnes popycha jakiś wodzik) i na co zwrócić uwagę przy rozbieraniu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

_Marcin_    0

JD1052 a znasz zasadę działania włączania i wyłączania tylnego WOMu? Na pewno jest tam sprzęgło i jak piszesz jest ono sterowane hydraulicznie więc pewnie problemem jest w rozdzielaczu, który nie zwalnia ciśnienia i nie rozłącza sprzęgła. Da się to jakoś szybko sprawdzić? Może jakiś punkt pomiaru ciśnienia tylnego WOMu gdzieś jest no i jak z dostępem do samego sprzęgła. Niby jest ten okrągły otwór po prawej stronie skrzyni biegów ale jeszcze tam nie zaglądałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    129

Cieżko mi coś powiedzieć bo nigdy w tym nie grzebałem, a za tym deklem raczej nic od Womu nie znajdziesz bo dekiel jest z przodu skrzyni... Ewidentnie coś przepuszcza i daje ciśnienie na sprzęglo walka///

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
_Marcin_    0

A od czego miały by one się pokrzywić? Od temperatury? sprzęgło jest raczej mokre więc mało prawdopodobne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agroklinika    0

Bardzo prawdopodobne, najpierw praca na zbyt niskim cisnieniu=poslizg, poslizg=temperatura, temperatura=wichrowanie tarcz, wichrowanie tarcz=brak luzu, brak luzu = podciaganie. Test cisnienia pokarze bo moze jeszcze zawor sie blokowac. Moge przyjechac i okreslic uszkodzenie

 

Tzn jesli elektronika dziala bez zarzutu nie powinna pozwolic na nadmierne poslizgi ale...

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wariatezzz    1

Wymieniał może ktoś tylni wałek  wom w fendzie 511c? Ma jakieś doświadczenie? Ponieważ nie wiem jak do tego się zabrać żeby czegoś nie sknocić 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dominik4321
      Witam mam fendta 920 vario 2002r. i mam problem z terminalem. Jest cały czas ciemny i gdy próbuje go ściemniać to nie widać różnicy a gdy jest jasność na 100% to też jest ciemny. Oczywiście widać coś tylko gdy jest słońce to nic nie widać. Proszę o pomoc.
    • Przez Rybson5
      Witam wszystkich!
      Drodzy forumowicze potrzebuje pomocy. 
      Podczas wymiany uszczelki pod głowicą okazało się że gniazda płynu w kolektorze są wyżarte i kolektor nie nadaje się do ponownego zamontowania. Może ktoś z Was spotkał się z podobnym przypadkiem i doradzi co w takiej sytucji zrobić? Myślałem o nalaniu wżerwów tigiem ale nie wiadomo co to jest za stop metalu i jak będzie reagować.. Bardzo ciężko znaleźć coś używanego na rynku a cena nowego to 6500 zł... 



    • Przez Freek
      Chciałbym wymienić końcówkę womu ale boję się że jak go wyciągnę to coś w skrzyni spadnie. Może ktoś coś takiego robił i może pomóc.
    • Przez Sadownikx2
      Witam mam problem mianowicie w ciągniku Landini Mistral 55 pod obciążeniem wyje WOM,głównie wyje przy ślęzie i rozdrabniaczu przy innych maszynach nie wyje.
      Co może być tego przyczyną?
      WOM załańczany mechanicznie i ma oddzielne sprzęgło.
    • Przez artur04c
      Witam, Mam Claasa Airiona 640 i zauważyłem ze sam z siebie kręci się wałek odbioru mocy z tyłu choć jest wyłączony, jak go zahamuje to niby stoi ale po czasie lub po ponownym uruchomieniu silnika znów się kręci. Sytuacja jest wredna bo jak jadę z opryskiwaczem to mi zaczyna wałek kręcić i podczas transportu wiadomo co sie dzieje. Jakieś porady ? 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj