Skocz do zawartości
_Marcin_

Fendt Farmer 311 Turbomatic i tylny WOM

Polecane posty

_Marcin_    0

Witam,

Mam problem z włączaniem i wyłączaniem tylnego WOMu. Mianowicie jak przestawiam wajchę od prędkości obrotowych (540,750, 1000) to w skrzyni słychać zgrzyty i wałek włącza się od razu, mimo że przyciskiem nie jest włączony. Włączanie przyciskiem nic nie powoduje jednek czasem jak przyciskiem jest wyłączony a mimo to WOM działa to przy dużych obiążeniach zatrzymuje się i wtedy właśnie włączy się normalnie przyciskiem ale wyłączyć przyciskiem już się nieda bo jak naciskam przycisk to lampka gaśnie ale wałek dalej działa.

Próbowałem już wypinania kostki z elektromagnesu włączającego WOM ale nic to nie daje bo wałek dalej się kręci czyli usterka typowo mechaniczna. Można go jedynie wyłączyć wajchą od zmiany prędkości. Doradźcie coś bo nie wiem jak ugryźć ten temat a taka praca jest niebezpieczna bo czasami WOM sam potrafi się włączyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
_Marcin_    0

@UP

Czy ktoś mógłby coś doradzić? W materiałach od Kostiego nie znalazłem nic co mogłoby mi pomóc. Zastanawiam się nad rozebraniem tego automatu od elektrycznego włączania WOMu tylko pytanie czy sterowanie jest hydrauliczne (elektromagnes otwiera kanał w rozdzielaczu) czy mechaniczne (elektromagnes popycha jakiś wodzik) i na co zwrócić uwagę przy rozbieraniu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

_Marcin_    0

JD1052 a znasz zasadę działania włączania i wyłączania tylnego WOMu? Na pewno jest tam sprzęgło i jak piszesz jest ono sterowane hydraulicznie więc pewnie problemem jest w rozdzielaczu, który nie zwalnia ciśnienia i nie rozłącza sprzęgła. Da się to jakoś szybko sprawdzić? Może jakiś punkt pomiaru ciśnienia tylnego WOMu gdzieś jest no i jak z dostępem do samego sprzęgła. Niby jest ten okrągły otwór po prawej stronie skrzyni biegów ale jeszcze tam nie zaglądałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    78

Cieżko mi coś powiedzieć bo nigdy w tym nie grzebałem, a za tym deklem raczej nic od Womu nie znajdziesz bo dekiel jest z przodu skrzyni... Ewidentnie coś przepuszcza i daje ciśnienie na sprzęglo walka///

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
_Marcin_    0

A od czego miały by one się pokrzywić? Od temperatury? sprzęgło jest raczej mokre więc mało prawdopodobne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agroklinika    0

Bardzo prawdopodobne, najpierw praca na zbyt niskim cisnieniu=poslizg, poslizg=temperatura, temperatura=wichrowanie tarcz, wichrowanie tarcz=brak luzu, brak luzu = podciaganie. Test cisnienia pokarze bo moze jeszcze zawor sie blokowac. Moge przyjechac i okreslic uszkodzenie

 

Tzn jesli elektronika dziala bez zarzutu nie powinna pozwolic na nadmierne poslizgi ale...

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wariatezzz    1

Wymieniał może ktoś tylni wałek  wom w fendzie 511c? Ma jakieś doświadczenie? Ponieważ nie wiem jak do tego się zabrać żeby czegoś nie sknocić 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×