_Marcin_

Fendt Farmer 311 Turbomatic i tylny WOM

Polecane posty

_Marcin_    0

Witam,

Mam problem z włączaniem i wyłączaniem tylnego WOMu. Mianowicie jak przestawiam wajchę od prędkości obrotowych (540,750, 1000) to w skrzyni słychać zgrzyty i wałek włącza się od razu, mimo że przyciskiem nie jest włączony. Włączanie przyciskiem nic nie powoduje jednek czasem jak przyciskiem jest wyłączony a mimo to WOM działa to przy dużych obiążeniach zatrzymuje się i wtedy właśnie włączy się normalnie przyciskiem ale wyłączyć przyciskiem już się nieda bo jak naciskam przycisk to lampka gaśnie ale wałek dalej działa.

Próbowałem już wypinania kostki z elektromagnesu włączającego WOM ale nic to nie daje bo wałek dalej się kręci czyli usterka typowo mechaniczna. Można go jedynie wyłączyć wajchą od zmiany prędkości. Doradźcie coś bo nie wiem jak ugryźć ten temat a taka praca jest niebezpieczna bo czasami WOM sam potrafi się włączyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
_Marcin_    0

@UP

Czy ktoś mógłby coś doradzić? W materiałach od Kostiego nie znalazłem nic co mogłoby mi pomóc. Zastanawiam się nad rozebraniem tego automatu od elektrycznego włączania WOMu tylko pytanie czy sterowanie jest hydrauliczne (elektromagnes otwiera kanał w rozdzielaczu) czy mechaniczne (elektromagnes popycha jakiś wodzik) i na co zwrócić uwagę przy rozbieraniu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
_Marcin_    0

JD1052 a znasz zasadę działania włączania i wyłączania tylnego WOMu? Na pewno jest tam sprzęgło i jak piszesz jest ono sterowane hydraulicznie więc pewnie problemem jest w rozdzielaczu, który nie zwalnia ciśnienia i nie rozłącza sprzęgła. Da się to jakoś szybko sprawdzić? Może jakiś punkt pomiaru ciśnienia tylnego WOMu gdzieś jest no i jak z dostępem do samego sprzęgła. Niby jest ten okrągły otwór po prawej stronie skrzyni biegów ale jeszcze tam nie zaglądałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Cieżko mi coś powiedzieć bo nigdy w tym nie grzebałem, a za tym deklem raczej nic od Womu nie znajdziesz bo dekiel jest z przodu skrzyni... Ewidentnie coś przepuszcza i daje ciśnienie na sprzęglo walka///

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
_Marcin_    0

A od czego miały by one się pokrzywić? Od temperatury? sprzęgło jest raczej mokre więc mało prawdopodobne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agroklinika    0

Bardzo prawdopodobne, najpierw praca na zbyt niskim cisnieniu=poslizg, poslizg=temperatura, temperatura=wichrowanie tarcz, wichrowanie tarcz=brak luzu, brak luzu = podciaganie. Test cisnienia pokarze bo moze jeszcze zawor sie blokowac. Moge przyjechac i okreslic uszkodzenie

 

Tzn jesli elektronika dziala bez zarzutu nie powinna pozwolic na nadmierne poslizgi ale...

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wariatezzz    1

Wymieniał może ktoś tylni wałek  wom w fendzie 511c? Ma jakieś doświadczenie? Ponieważ nie wiem jak do tego się zabrać żeby czegoś nie sknocić 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Rybson5
      Witam wszystkich!
      Drodzy forumowicze potrzebuje pomocy. 
      Podczas wymiany uszczelki pod głowicą okazało się że gniazda płynu w kolektorze są wyżarte i kolektor nie nadaje się do ponownego zamontowania. Może ktoś z Was spotkał się z podobnym przypadkiem i doradzi co w takiej sytucji zrobić? Myślałem o nalaniu wżerwów tigiem ale nie wiadomo co to jest za stop metalu i jak będzie reagować.. Bardzo ciężko znaleźć coś używanego na rynku a cena nowego to 6500 zł... 



    • Przez Freek
      Chciałbym wymienić końcówkę womu ale boję się że jak go wyciągnę to coś w skrzyni spadnie. Może ktoś coś takiego robił i może pomóc.
    • Przez Sadownikx2
      Witam mam problem mianowicie w ciągniku Landini Mistral 55 pod obciążeniem wyje WOM,głównie wyje przy ślęzie i rozdrabniaczu przy innych maszynach nie wyje.
      Co może być tego przyczyną?
      WOM załańczany mechanicznie i ma oddzielne sprzęgło.
    • Przez artur04c
      Witam, Mam Claasa Airiona 640 i zauważyłem ze sam z siebie kręci się wałek odbioru mocy z tyłu choć jest wyłączony, jak go zahamuje to niby stoi ale po czasie lub po ponownym uruchomieniu silnika znów się kręci. Sytuacja jest wredna bo jak jadę z opryskiwaczem to mi zaczyna wałek kręcić i podczas transportu wiadomo co sie dzieje. Jakieś porady ? 
    • Przez asus921
      Witam
      Jest kilka tematow na temat przerobki WOM na szeroka i waska tasme, tylko nie do konca jest to moim zdaniem wytlumaczone.
      W sklepach te normalne bebny raz maja opis 44mm, a raz 46mm, tez to dziwne, ze co sklep to inny wymiar. 2x 46mm = 92mm czyli te nowsze bebny 56mm + 36mm powinny pasowac, a w innych sklepach znowu te standardowe bebny opisuja, ze maja 44mm czyli gdzies nam zginely 4mm na calosci. 
      Moje pytanie, czy napewno bez problemu do starszego womu wejda dwa bebny 56mm + 36mm ?
      Drugie pytanie, ktos pisal, ze jeden z bebnow mozna stoczyc bez problemu na te 36mm, prawda? Bo ten hamujacy to jest razem z tymi satelitami jako jedna czesc, tak? Niczym sie nie rozni ?
      Trzecie pytanie, czy cos oprocz bebnow i tasm musze kupic? Jedni pisali, ze tylko to, drudzy, ze te jarzmo wom z satelitami tez trzeba kupic. 
      Czwarte pytanie, Czy jest w ogole sens to przerabiac czy ktos poleci innny patent, np. nacinanie bebna czy cos innego. A moze jakos te powierzchnie lekko "podrapac" zeby byla bardziej chropowata, a nie gladka.
      Sytuacja wyglada tak, ze odkad chodzi z prasa pasowa, najpierw byly podciagane tasmy i to chyba jeszcze oryginalne, troche pochodzilo i poslizg, pozniej zamowilem nowe tasmy i dlugo nie pochodzilo i teraz juz dwa razy bylo podciagane i jest naprawde zle...
      Poratuje ktos madrym sposobem jak ten WOM przywrocic do zywych, bo na ciagnik nie mozna narzekac, ale ten WOM i prasowanie to wiecej stresu niz to warte i juz ktorys raz musze usluge szybko zalatwiac, bo ciagnik nie zrobi roboty.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj