Marcin349

Przeróbka dźwigni zmiany biegów mtz

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mani51    373

Ale ja miałem na myśli ten drugi reduktor co się go przełącza dźwignią od biegów. Na nim jest duży skok bo jest największe wycięcie na suwaku.

Co do tej drugiej dźwigni to nie ma sensu przerabiać tylko trzeba nauczyć się tak przełączać żeby nie zostawała na luzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

noo ja zawsze przy przełanczaniu trzymam tak długo aż sprzęgła nie puszczę B) gdzieś wiedziałem ze stre mtz mają jakąś dłuższą tą dźwignie od reduktora przy kierownicy :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Przełączaj żółw zając tak jak biegi bez synchronizacji. Kwestia wyczucia i wchodzi w każdym kierunku bez zgrzytu. Niewyraźna jest pozycja luz bo nie ma otworu na zatrzask ale średnio jest potrzebne. Z żółwia na zająca wciśnij sprzęgło daj na luz, puść i wciśnij znów dopiero jak silnik spadnie do wolnych obrotów i wbij zająca. Odwrotnie trzeba zrobić przegazówkę.

Mani dekiel ci mogę stary opylić do testów jak chcesz.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Na razie w dekiel nie będę ingerował. Kupiłem nową dźwignię zmiany biegów więc starą mam do dyspozycji ale z tego co mi się rodzi w głowie widzę, że nawet to nie będzie potrzebne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Z boku z prawej jest otwór w który jest wkręcona śruba. Wywalić bebechy, ładnie go rozwiercić na równy walec, ośka z palcem w wodzik i może pociągnie. Na wzór palca od womu w 60-ce.

Można by jeszcze inaczej. Do wodzika dospawać kawałek żelaza tak by rowek na wybierak przesunąć na prawą stronę. Jest miejsce. I nad nim zrobić osobne gniazdo na dźwignię.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Właśnie planowałem coś z tym otworem po śrubie ale trzeba tam jeszcze pomyśleć o uszczelnieniu bo zauważyłem, że jak przejechałem kawałek bez tej gumy na dźwigni to poszedł olej więc bez uszczelnienia pewnie tam też będzie się wydostawał.

Poza tym myślałem żeby tą drugą dźwignię dać przy siedzeniu albo nawet z lewej strony bo jak główna pójdzie na prawo to będzie tam już za gęsto. Ręczny hamulec, WOM, przedni napęd i jeszcze te dwie to już stanowczo za dużo w małej kabinie.

Na razie spróbuje zrobić na jedną.

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

Ja też dźwignie od biegów kupiłem nową, bo była wyrobiona, może chociaż spróbuje przedłużyć tak z 12-15 cm tą dźwignie tak jak zrobiłem w c 330 :D

 

seweryn20 na jednym z twoich zdj widziałem ze masz własnie jakoś dźwignie od biegów przedłużoną, moja kończy się w tym miejscu co masz wygiętą :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

masz tak cały czas? Własnie identycznie mam zamiar zrobić nie ważne czy jak się wsiada :P byle tyle się nie schylać :lol: widzę że gałki od rozdzielacza masz wszystkie proste , ja wszystkie poodginałem że jak jest prawa od drzwi załączona to prawie ręcznego dotyka ale jest o wiele wygodniej , reduktor masz jakiś dziwny??? nogą się to przełącza czy jak?? bo z lewej strony to rozumiem biegi pełzające czy nie czasem? B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Reduktor był na nogę a teraz jest dźwignia aż pod kierownice jak w nowszych mtz-tach. Wajcha od biegów jest teraz z boku. Kupiłem pokrywę.

A wajchy muszą być tak bo inaczej walą w dźwignię zmiany biegów. Na zdjęciu są popchane całkiem do przodu w pływającą.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

Kurna jakby to było super zgrane jakby był wzmacniacz zamiast reduktora tak jak c 385 to wtedy ciągnik idealny a tak pod górkę muszę się zatrzymać z pługiem, jak dobrze się postaram to zatrzymanie jest minimalne no ale jest <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To ci pozostaje któryś z nowej serii pronara z transmisja ZF. Czterostopniowy wzmacniacz. :)


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

ja też się zastanawiam czy aby na pewno jest o wiele wygodniej jak biegi są z boku :huh: nigdy nie miałem okazji jeździć takim :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Przy gonieniu po drodze to tak wygodniej,ale w polu czy przy turze to nie bardzo, cała obsługa w prawej ręce. Szału nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Pokrywa pasuje bez żadnego kombinowania.

Co do wygody jak wspomniał hemi. Tura nie mam ale mogę się domyślić że ręka boli. Chociaż i tu jak się uprzesz zmienisz lewą ręką. Po drodze i w polu majorka. Biegi przede wszystkim chodzą lżej, łatwiej się je wbija, nie trzeba się schylać i nie przeszkadza przy wysiadaniu.

Pokrywę kupiłem w lecie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Brałeś na allegro? Pytam bo w lutym szykuję się do rozbiórki skrzyni także za jednym podejściem i by może pokrywa poleciała? Warto dać te 7 stówek?


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Na allegro kupiłem. Warto. Biegi na prawdę lepiej się przerzuca. Będziesz zamawiał to kup sobie jeszcze dźwignię od zając żółw to długą.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Tylko u mnie jest jeszcze ta dźwignia prosto w deklu zamontowana więc trzeba by cały mechanizm robić. Chyba tylko przedłużę tą moją i ewentualnie jakieś podparcie jej zrobię przy kierownicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ta dźwignia jest założona bezpośrednio na wałek wychodzący ze skrzyni czyli jest jego przedłużeniem. Wałek który wchodzi w pokrywkę reduktora trzeba wydłużyć tak by wystawał nad podłogę. naciąć na nim rowek na klin taki sam jak w starych rowerach np. wigry, nałożyć tą wajche z linku i dodatkowo zrobić podpórkę przykręconą do obudowy pod deska. Zrobię później zdjęcie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Myślałem, że to się zakłada zamiast tej dźwigni co nogą sterowałeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To jest zamiast tej dźwigni ale montowane bezpośrednio na wałek wychodzący ze skrzyni. Ta wajcha wkręcona w podłogę jest do wyrzucenia.

W moim w podłodze nawet otwór był już pod nią zrobiony.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Podrzuć tą fotkę kiedyś bo ciekawy jestem jak ta podpora przy kierownicy wygląda. U mnie ta dźwignia wychodzi z dekla i przechodzi przez podłogę to tylko wystarczy przedłużyć. Na razie dumam nad tą główną bo jak bym się nie przymierzył to po prawej stronie mam jakieś 10 cm miejsca żeby chodziła na boki a ta oryginalna na środku ma 18 cm skoku. Zmierzyłbyś ile chodzi na boki ta nowa u Ciebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kombajnistaZ050
      Witam.Chciałbym sie dowiedziec po kolei jakie wajchy i do czego służą w kombajnie Fortschritt E 512. Z góry dzięki za odpowiedz.
    • Przez Artaban
      Cześć! Mam do was sprawę. Chcę stary budynek (schemat na dole) przerobić na oborę dla opasów, i tu moja prośba. Podpowie mi ktoś jak najlepiej to zrobić żeby było jak najmniej roboty z byczkami przy wyrzucaniu obornika, najlepiej turem ale jeśli się nie nie da to będą widły. A może ruszta? Dodam że chcę aby była to obora wolnostanowiskowa.
       
      Proszę nie pomijajcie tego, naprawdę zależy mi na waszych poradach.
       
      Zbieram wszystkie wasze uwagi, piszcie co byście polecili. Pozdrawiam
      Plan.bmp
    • Przez traktorpolo
      witam koledzy pilnie potrzebuje pomocy, mam internationala 956xl rok 83 stary model ale dotychczas byłem zadowolony,   stało się to w orce  pompa sprawna olej jest na bank, 1  jedna dzwignią co się ustawia głębokość orki góra dół działa bez zarzutu podności i opuszcza ale druga dzwignia przestała prawidłowo działać ta 2 co się ustawia do transportu podnoszenie pługa tzw na fuul, jak docisnę do końca nic nie idzie pług w góre ale dopiero jak dwoma rekami mocno docisnę to działa, tak jakby się coś wyrobiło tylko co....sprawdzałem połączenia na dźwigienkach i jest ok  kręciłem tymi cięgiełkami i to samo dalej  nic, jak b mocno docisnę w gure to pług idzie na full do góry ale jak puszcze to opada   potrzebuje pomocy koledzy bo czas w pole wracać     może jekieś podpowiedzi  może gdzie jest rozdzielacz  ale to bym wykluczył raczej....  nie wiem porozkręcałem poł kabiny dalej nic     to wygląda jakby ta dzwignia 2 się wyrobiła tylko gdzie   brakuje po prostu 1 cm rzeby działało      czekam na odpowiedzi pozdrawiam
    • Przez daf7160
      Witam, jestem tu nowy i nie wiem czy w dobrym miejscu piszę. A mianowicie posiadam Ursusa 1634 ze skrzynią trzy biegową, chciałbym ją przerobić na szybką ale się nie da dlatego mam zamiar zakupić i przełożyć skrzynię biegów z ursusa 912. Tylko rodzi się pytanie czy to w ogóle możliwe i czy wytrzyma. Proszę o szybkie i konkretne odpowiedzi. Pozdrawiam.
    • Gość
      Przez Gość
      Mam stary już od paru lat nie używany agregat ścierniskowy. Myślę by może odjąć wał i może kilka redlic oraz noże boczne i używać do głęboszowania. Jak myślicie? Czy jest w tym sens, czy to jednak byłaby zbyt słaba konstrukcja? 130 KM by to ciągnęło. 


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj