Skocz do zawartości

JD1075-Napięcie pasów jezdnych


daanny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z paseami jezdnymi w moim jd, na cofnietym przyspieszaczu są lużne a gdy wysunę przyspieszacz by szybciej jechać pasy niesamowicie się naciagają i robia się sztywne jak struna przez co bardzo szybko się wyciaga sie ten gruby dolny z ząbkami i przekładnia szybko się nagrzewa kombajn drży, gdy przyspieszacz cofne do tyłu by zmniejszyć predkośc pas dolny robi sie bardzo lużny zdecydowanie za lużny, a gdy gą naciagnę napinaczem to znów gdy przyspieszę to napina się niesamowicie,wariator wyglada że jest sprawny w dolnym kole tym na sprzegle tez wyglada że ładnie chodzi, jestem ciekaw jak to jest u was czy przy każdym położeniu przyspieszacza pasy są jednakowo napiete, na moje oko to w kazdej pozycji napiecie powinno byc jednakowe,co może byc przyczyną tego że tak sie dzieje? wszystkie propozycje mile widziane, dodam że wszystkie trzy pasy nowe i oryginalne.a wiadomoże gdy pasy są za lużne to kombajn mi zwalnia a gdy za sztywne to sie grzeja i wyciagają. prosze o pomoc :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki sam problem jak autor w John Deere 1075, nie wiem czy to problem, czy poprostu tak powinno być ? Jak zgasze kombajn na przyspieszaczu max do przodu to pas napięty jak struna a jak zgasze na max cofniętym to luźny bardzo, obu dwa koła pracują płynnie , to na wariatorze i przy sprzęgle. Tak powinno być ? Czy napięcie ma być stale ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak tylko tam poruszają się dwa koła, jak jedno zwiększa średnice to drugie zmniejsza i na odwrót. Dlatego wydaje mi się że powinno być ciągle jednakowe napięcie , jak to jest u was ? Chodzi o pas jezdny jak i o pasy napędowe wariatora z koła silnika , luzują się te i te i napinają tak samo te i te 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@daanny udało Ci się rozwiązać problem z tymi pasami jezdnymi? Też u mnie jest ten sam problem że jak zmniejszę przyspieszacz to pas luźny aż się buja a na pełnym przyspieszaczu naciągnięty jak struna przez co mam problem z jazdą pod górę bo bez przyspieszacza się ślizga strasznie i muszę redukować na mniejszy bieg. Czy wgl to koło pasowe przy sprzęgle ma się schodzić i rozchodzić czy stoi w miejscu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczyna jest zawieszanie się ,nie schodzi się wariator na dole do swojej najwolniejszej pozycji, mam tak samo w 1177 podtaczałem tuleje i zmieniłem sprężyny na nowe i dalej to samo nie wiem w czym tkwi problem ale bedę rozbierał we wrześniu to dalej bo pas jezdny nowy a nie ma go jak naciągnąć już

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Brother
      Witam mam problem wymieniłem pasy tylne w prasie rv126L ,i są one troszkę grubsze od tych co były, kiedy zamknę klapę to mam wrażenie że przednie pasy hamują te z tyłu i moje pytanie czy jest jakaś możliwość odsunięcia od siebie tych rolek ?

    • Przez 9kaczor6
      Witam, nie jestem mechanikiem i z góry przepraszam za kolokwializm w nazewnictwie niektórych rzeczy. Mam nadzieje, że zrozumienie w czym problem.
      Mój wuj ma problem z prasą rolującą New Holland 835 - zrywają mu się pasy klinowe - trzy pojedyncze  pasy pod lewą pokrywą z napinaczem ruchomym, który luzuje pasy gdy pokrywa prasy podnosi się. Dziś kupił kolejne trzy pasy wąskoklinowe SPB - 2310 (klin 16.3x13) Oglądałem dziś tą prasę, i moim zdaniem problem tkwi w pasach... Wuj również się wygadał, że po zakupie prasy wszystko było w porządku do momentu pęknięcia pierwszych pasów przyznał, że nie pamięta czy nowe pasy były identyczne z tymi działającymi poprzednio. Pytanie do Was - czy ktoś ma informację jakie dokładnie pasy powinny być użyte do tej prasy?
      Moim zdaniem, po pierwsze powinien być to pas zespolony, a po drugie krótszy... Na ta chwile napinacz bardzo mocno schodzi aby docisnąć pasy. Wytłumaczę to tak, że naciągnięte pasy schodzą (napinają się) do połowy średnicy tego mniejszego koła na którym pracują - czyli pozostają bardzo luźne gdy prasa jest otwarta. Niestety nie mam zdjęcia jak to wygląda, postaram sie je zrobić juto jeżeli uda się wyjechać na pole.
       
      Proszę o pomoc, z góry dziękuję za odpowiedzi.
    • Przez maciej2013
      witam wszystkich potrzebuje pomocy odnośnie tej prasy jest to prasa stalokomorowa łańcuchowa lecz zamiast łańcuchów tak jak Fortima ma ona pasy gumowe po bokach które chodzą po rolkach problem mój tkwi w tym że pasy te zaczęło ściągać do jednego boku aż zaczyna niszczyć jeden z pasów posiadam instrukcję obsługi jest napisane jak to uregulować Ale nie mogę znaleźć miejsca gdzie to się robi za chiny potrzebuje szpeca kto by mi pomógł w tej sprawie ewentualnie podjechał naprawił dodam że to okolice Grudziądza dziękuję i POZDRAWIAM
    • Przez tomek9514
      Witam ponownie, 
      Jeden problem zniknął pojawił się następny
      Otóż, balot się bardzo szybko zwija, nie pojawia się sygnał że już jest gotowy gdy wskazówka od średnicy balota zejdzie się z drugą wskazówka, gdy się trochę naiwnie więcej to zaczynają stawać pasy. Gdy uda się owinąć go siatka to wychodzi wgl nie zbity. Wskazówka od ciśnienia na zegarze spada na zera a początkowo ma około 12 bar. 
      Natomiast, gdy otwieram klapę, blokuje jej zamknięcie i luznie pasy to na Nanometrze pojawia się ciśnienie około 200 bar, a gdy naciągane je śpowrotem spada na 0.
      Mial ktoś podobny problem? Dla mnie to magia. Może być winny sterownik który znajduje się po prawej stronie prasy pod półka na dodatkową siatkę? 
      Dziękuję z góry za pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v