Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Vril

Dominator 88 -zanik napięcia przy próbie rozruchu silnika .

Polecane posty


Vril    1

Witam

 

Dzisiaj próbowałem odpalić mój kombajn Dominator 88 lecz przy próbie przekręcenia stacyjki w momencie kiedy powinien załączyć się rozrusznik napięcie w tablicy zanika przez co

silnik nie odpala.

 

Sprawdziłem bezpieczniki ,akumulator naładowany . Zacząłem szukać po kablach gdzie zanika napięcie .

Po znalezieniu wiązki okazało się że przewód który wzbudza elektromagnes na rozruszniku po drodze posiada przekaźnik który znajduje się uchwycie

przytwierdzonym do chłodnicy .

Okazało się że gruby przewód dochodzi do niego z napięciem i po przez sterowanie tym przekaźnikiem powinien przekazać napięcie do elektromagnesu .

 

Pierwszy raz widziałem taki przekaźnik .Obudowa tradycyjna jak i wielkość jak winnych przekaźnikach tyle tylko że posiada on 2 duże miedziane końcówki na wsuwki przewodów .

Jeden ma oznaczenie 87 oraz dwa tradycyjne końcówki oznaczone 85,86 .

Symbol przekaźnika

Simens V23134-J55-D242 12V

 

Według mnie gdzieś zanika sterowanie tego przekaźnika który nie włącza elektromagnesu .

Czy sterowanie w tym przekaźniku ( 85,86 ) może być z stacyjki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeżeli odpalasz stacyjką to tak. Co do przekaźnika to nie jest on niczym nadzwyczajnym. Standardowy przekaźnik wysokoprądowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Vril    1

Dziękuje za szybką pomoc :)

W tym sterowaniu w przekaźniku 85 i 86 ma być napięcie i masa załączana w stacyjce ?

Mam szukać między stacyjką - konsolą a tym przekaźnikiem zanikiem napięcia i masy ?

Co oznacza 85 i 86 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mtracz    71

Jeśli dobrze zrozumiałem to masz problem z samą stacyjką(wypalone styki) lub brudnymi połączeniami głównoprądowymi akumulatora, masy itp.

Uszkodzony przekaźnik rozrusznika nie powoduje zaniku napięcia zasilania na stacyjce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

exploode    8

Jeśli dobrze pamiętam to 85 (masa) i 86 (+ sterujący, np włączany stacyjką) to końce cewki sterującej (obwód niskoprądowy).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Vril    1

Dzięki :)

 

Akumulator jest nowy i naładowany .Na krótko po zwarciu na elektromagnesie odpala więc wydaje mi się że połączenia główne są w porządku .

Wydaje mi się tylko że należy poszukać po drodze od stacyjki aż do tego przekaźnika czy nie ma zaniku napięcia i masy . tych dwóch przewodów sterujących .

Problemem jest to że po drodze tych przewodów jest ta wielka metalowa skrzynka z przekaźnikami i bezpiecznikami w prawym panelu .

Nie wiem czy jest ona w ogóle rozbieralna oraz czy po drodze tych przewodów nie ma dodatkowo połączenia przez dodatkowy przekaźnik lub bezpiecznik .

 

Oczywiście nie wykluczam uszkodzenia styków stacyjki tylko nie mogę znaleźć gdzie taką kupić .

Te rysunki na obudowie bezpieczników tylko częściowo mówią od czego są .

Czy teoretycznie jeśli bym na krótko podał napięcie z innego źródła do tego przekaźnika to powinien on zadziałać ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie teoretycznie ale praktycznie podaj +12V na cewkę przekaźnika i zobacz co się stanie. Twoja usterka jest do opanowania w maksymalnie 15 minut. Z tym, że jak słusznie zauważył kolega @mtracz nie powinno zanikać zasilanie tablicy. W przypadkach takich jak Twój bardzo przydatne jest to urządzenie: http://www.atel.com.pl/produkt.php?hash=08221 Pozwala śledzić przebieg przewodów i identyfikować je w wiązce. Baaardzo ułatwia pracę w instalacjach. Tylko nie polecam tych tanich, bo nie mają filtru na wejściu i łapią przydźwięk sieci, co jest bardzo irytujące.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Vril    1

Poszukiwań ciąg dalszych :)

 

A więc tak w stacyjce jest końcówka nr 50 i to chyba ona idzie na przekaźnik rozrusznika .Po przekręceniu kluczyka nie ma napięcia pod 50 ale jest za to pod 19 (chyba świeca żarowa ).

Natomiast zrobiłem dwie próby .

Pierwsza to że pod kabel masowy przekaźnika podałem masę z zewnątrz i silnik przekręcił -jakim cudem jak nie ma napięcia w tym drugim kablu sterującym (czarno-żółty)

Zrobiłem też próbę taką że zrobiłem mostek 19-50 w stacyjce oraz też dałem masę z zewnątrz do kabla sterującego przekaźnika i też zadziałało .

 

Czyli wychodzi na to że stacyjka nie podaje napięcia na pin 50 oraz gdzieś zanika masa sterująca przekaźnik ?

Edytowano przez Vril

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

audia3    0

zamontuj se dodatkowy przełącznik poza stacyjka i bedzie ok jak w starszych modelach jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Vril    1

Ok a nie mogę sobie zmostkować 50 - 19 ? - tak odpala normalnie ? .

Nie wiem czy tylko ta masa którą dorobiłem do tego sterowania przekaźnika nie narobi mi bałaganu ?

 

Teraz to mi przestała świecić żarówka od ciśnienia oleju -pomału zaczyna się choinka :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

exploode    8

Żniwa tuż, tuż. Lepiej zleć to komuś kto to ogarnia. Z elektryką w kombajnach nie ma żartów i lepiej zrobić to porządnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Vril    1

Masz rację ale chyba dziś odkryłem przyczynę tego zamieszania .

Okazało się że w bardzo trudno dostępnym miejscu myszy pociachały wiązkę kabli która idzie od ten centralki w pulpicie do

włączników krańcowych dźwigni młocarni i hederu . Na pewno jest tam ta masa od sterowania przekaźnika rozrusznika .

Jutro robię nową wiązkę .

 

Czy dobrze kombinuję że reszta tych pociętych kabli odpowiada między innymi że pracę tych kontrolek awaryjności na pulpicie ?

Przy prawidłowo działającej instalacji na jałowym biegu w momencie włączenia dźwigni młocarni zapalały się wszystkie kontrolki od czujników awaryjności oraz duży kontrolka "STOP" ?

Teraz mi to nie działa .

Nadal nie wiem czemu mi nie świeci żarówka od ciśnienia oleju . Żarówka jest dobra a napięcie dochodzi do czujnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mtracz    71

A dotykasz przewodem od czujnika do masy? Żarówka ma się zaświecić.

Przy zgaszonym silniku zmierz przejście(rezystancję) samego czujnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Najlepiej zerowa. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

gajny    2

już po żniwach, ale podobnym problemem jest często uszkodzenie czujnika luzu (hydrostat) , w SL schowany w pulpicie, przy miejscu mocowania dzwigni jazdy przód - tył. jeśli ten czujnik nie będzie działał prawidłowo objawy będą identyczne...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tak, tylko że w tym przypadku rozłączane jest napięcie na przekaźnik rozrusznika a reszta działa poprawnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez faofar
      Witam mam takie pytanko na jak długo podłancza sie kabel do podgrzewanie bloku??W instrukcji tego nie znalazłem.
      .Ciągnik ma 1000mth ,niby skandynaw a od -5 jest juz problem .Aku ma rok czasu wiec nowy.
    • Przez Husky
      Witam
      czy ktoś z was ma może zamontowany takowy sprzęt, jak to sie spisuje czy warto inwestować w coś takiego np do kombajnu zbożowego?
    • Przez Tomek260294
      Witam, potrzebuję pomocy, mam kompletny zanik prądu na całym kombajnie(żadnej reakcji, akumlator w porządku). Ostatnie przygotowania do żniw, pozostało mi tylko podłączenie halogena oświecającego rurę wysypową, (dziś nie sprawdzałem ale prawdopodobnie jest H3 o zbyt dużej mocy bo jak podłaczyłem halogen to 2 razy spaliłem bezpiecznik, podłączając bezpośrednio bez przekażników, ale powinno wytrzymać), spróbowałem się więc podłączyć pod zapalniczkę i wszystko zgasło, kontrolki się nie odzywają, nie ma wcale prądu... miał ktoś taką przygodę>?? może stacyjka się spaliła>?? dodam, że już wcześniej nie łączyła, nie miałem światła drogowego(prawego) poruszałem wsówkami(od kabli lamp drogowych) przy stacyjce i działało wszystko ok, teraz znów był ten sam problem...
    • Przez Bartekh
      Witam w moim 1080 na osłonie wentylatora, tej co kieruje powietrze na cylindry, pod chłodnicą olejowa jest taka podłużna dziura jak na zdjeciu w załaczniku i chcialbym sie Was spytać czy powinna byc ona otwarta tak jak jest czy tez jest tam jakaś zaslepka albo coś takiego. Kombajn dopiero kupiłem i nie wiem jak to ma wyglądać. Deutz jest z 82r jesli to pomoże, czerwony, silnik Deutz 5 cylindrów Pamietam ze w moim starym m 750 nie było tam dziury ale to juz inny silnik  


    • Przez Szorti26
      Witam wszystkich forumowiczów.
      poszukuję instrukcji obsługi do dominatora 86 w języku polskim.
      na internecie są dostępne po angielsku,francusku i niemiecku.
      Niestety języka technicznego nie da się przetłumaczyć byle słownikiem.
      Ktoś z chomika podaje linka do instrukcji ale trzeba wysyłać sms(a wiecie jak to z tym jest).
      proszę o jakieś pomoce. 
×