Zaloguj się, aby obserwować  
Vril

Dominator 88 -zanik napięcia przy próbie rozruchu silnika .

Polecane posty

Vril    1

Witam

 

Dzisiaj próbowałem odpalić mój kombajn Dominator 88 lecz przy próbie przekręcenia stacyjki w momencie kiedy powinien załączyć się rozrusznik napięcie w tablicy zanika przez co

silnik nie odpala.

 

Sprawdziłem bezpieczniki ,akumulator naładowany . Zacząłem szukać po kablach gdzie zanika napięcie .

Po znalezieniu wiązki okazało się że przewód który wzbudza elektromagnes na rozruszniku po drodze posiada przekaźnik który znajduje się uchwycie

przytwierdzonym do chłodnicy .

Okazało się że gruby przewód dochodzi do niego z napięciem i po przez sterowanie tym przekaźnikiem powinien przekazać napięcie do elektromagnesu .

 

Pierwszy raz widziałem taki przekaźnik .Obudowa tradycyjna jak i wielkość jak winnych przekaźnikach tyle tylko że posiada on 2 duże miedziane końcówki na wsuwki przewodów .

Jeden ma oznaczenie 87 oraz dwa tradycyjne końcówki oznaczone 85,86 .

Symbol przekaźnika

Simens V23134-J55-D242 12V

 

Według mnie gdzieś zanika sterowanie tego przekaźnika który nie włącza elektromagnesu .

Czy sterowanie w tym przekaźniku ( 85,86 ) może być z stacyjki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeżeli odpalasz stacyjką to tak. Co do przekaźnika to nie jest on niczym nadzwyczajnym. Standardowy przekaźnik wysokoprądowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vril    1

Dziękuje za szybką pomoc :)

W tym sterowaniu w przekaźniku 85 i 86 ma być napięcie i masa załączana w stacyjce ?

Mam szukać między stacyjką - konsolą a tym przekaźnikiem zanikiem napięcia i masy ?

Co oznacza 85 i 86 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    74

Jeśli dobrze zrozumiałem to masz problem z samą stacyjką(wypalone styki) lub brudnymi połączeniami głównoprądowymi akumulatora, masy itp.

Uszkodzony przekaźnik rozrusznika nie powoduje zaniku napięcia zasilania na stacyjce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
exploode    8

Jeśli dobrze pamiętam to 85 (masa) i 86 (+ sterujący, np włączany stacyjką) to końce cewki sterującej (obwód niskoprądowy).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vril    1

Dzięki :)

 

Akumulator jest nowy i naładowany .Na krótko po zwarciu na elektromagnesie odpala więc wydaje mi się że połączenia główne są w porządku .

Wydaje mi się tylko że należy poszukać po drodze od stacyjki aż do tego przekaźnika czy nie ma zaniku napięcia i masy . tych dwóch przewodów sterujących .

Problemem jest to że po drodze tych przewodów jest ta wielka metalowa skrzynka z przekaźnikami i bezpiecznikami w prawym panelu .

Nie wiem czy jest ona w ogóle rozbieralna oraz czy po drodze tych przewodów nie ma dodatkowo połączenia przez dodatkowy przekaźnik lub bezpiecznik .

 

Oczywiście nie wykluczam uszkodzenia styków stacyjki tylko nie mogę znaleźć gdzie taką kupić .

Te rysunki na obudowie bezpieczników tylko częściowo mówią od czego są .

Czy teoretycznie jeśli bym na krótko podał napięcie z innego źródła do tego przekaźnika to powinien on zadziałać ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie teoretycznie ale praktycznie podaj +12V na cewkę przekaźnika i zobacz co się stanie. Twoja usterka jest do opanowania w maksymalnie 15 minut. Z tym, że jak słusznie zauważył kolega @mtracz nie powinno zanikać zasilanie tablicy. W przypadkach takich jak Twój bardzo przydatne jest to urządzenie: http://www.atel.com.pl/produkt.php?hash=08221 Pozwala śledzić przebieg przewodów i identyfikować je w wiązce. Baaardzo ułatwia pracę w instalacjach. Tylko nie polecam tych tanich, bo nie mają filtru na wejściu i łapią przydźwięk sieci, co jest bardzo irytujące.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vril    1

Poszukiwań ciąg dalszych :)

 

A więc tak w stacyjce jest końcówka nr 50 i to chyba ona idzie na przekaźnik rozrusznika .Po przekręceniu kluczyka nie ma napięcia pod 50 ale jest za to pod 19 (chyba świeca żarowa ).

Natomiast zrobiłem dwie próby .

Pierwsza to że pod kabel masowy przekaźnika podałem masę z zewnątrz i silnik przekręcił -jakim cudem jak nie ma napięcia w tym drugim kablu sterującym (czarno-żółty)

Zrobiłem też próbę taką że zrobiłem mostek 19-50 w stacyjce oraz też dałem masę z zewnątrz do kabla sterującego przekaźnika i też zadziałało .

 

Czyli wychodzi na to że stacyjka nie podaje napięcia na pin 50 oraz gdzieś zanika masa sterująca przekaźnik ?

Edytowano przez Vril

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audia3    0

zamontuj se dodatkowy przełącznik poza stacyjka i bedzie ok jak w starszych modelach jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vril    1

Ok a nie mogę sobie zmostkować 50 - 19 ? - tak odpala normalnie ? .

Nie wiem czy tylko ta masa którą dorobiłem do tego sterowania przekaźnika nie narobi mi bałaganu ?

 

Teraz to mi przestała świecić żarówka od ciśnienia oleju -pomału zaczyna się choinka :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
exploode    8

Żniwa tuż, tuż. Lepiej zleć to komuś kto to ogarnia. Z elektryką w kombajnach nie ma żartów i lepiej zrobić to porządnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vril    1

Masz rację ale chyba dziś odkryłem przyczynę tego zamieszania .

Okazało się że w bardzo trudno dostępnym miejscu myszy pociachały wiązkę kabli która idzie od ten centralki w pulpicie do

włączników krańcowych dźwigni młocarni i hederu . Na pewno jest tam ta masa od sterowania przekaźnika rozrusznika .

Jutro robię nową wiązkę .

 

Czy dobrze kombinuję że reszta tych pociętych kabli odpowiada między innymi że pracę tych kontrolek awaryjności na pulpicie ?

Przy prawidłowo działającej instalacji na jałowym biegu w momencie włączenia dźwigni młocarni zapalały się wszystkie kontrolki od czujników awaryjności oraz duży kontrolka "STOP" ?

Teraz mi to nie działa .

Nadal nie wiem czemu mi nie świeci żarówka od ciśnienia oleju . Żarówka jest dobra a napięcie dochodzi do czujnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    74

A dotykasz przewodem od czujnika do masy? Żarówka ma się zaświecić.

Przy zgaszonym silniku zmierz przejście(rezystancję) samego czujnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vril    1

Jutro spróbuję .

Jaka ma być rezystencja czujnika ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Najlepiej zerowa. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gajny    3

już po żniwach, ale podobnym problemem jest często uszkodzenie czujnika luzu (hydrostat) , w SL schowany w pulpicie, przy miejscu mocowania dzwigni jazdy przód - tył. jeśli ten czujnik nie będzie działał prawidłowo objawy będą identyczne...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tak, tylko że w tym przypadku rozłączane jest napięcie na przekaźnik rozrusznika a reszta działa poprawnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukecki
      Witam, wydaje mi się że w moim Ursusie 1614 są za niskie max obr. Gaz w podłodze a jest tak mniej więcej 2000 obr. (obrotomierz nie działa) czy jest tam jakiś ogranicznik? Dodam że nie może zgasnąć po puszczeniu gazu dopiero po podniesieniu pedału od spodu. 
      Na filmach na YT mają większe obroty z tego co mi się wydaje 
    • Przez rybson2000
      Od 3 lat mając ten kombajn zauważyłem nasilające się zgrzytanie podczas zmiany biegów. Nie zależnie czy zmiana zachodzi z 1 na 2 czy 1 na R reakcja jest taka sama. Zostało pociągnięte sprzęgło ale efektów brak. Tarczy sprzęgłowej to nie jest raczej wina bo nic się nie ślizga. Miał ktoś taka sytuacje?
    • Przez dudek102
      witam 
      Ojciec zaczął remont ciągnika był coraz słabszy wcinał olej wiadrami i zaczął stukać . 
      głowice pojada  do regeneracji . ale tuleje wyglądają prawie idealnie żadnych rys . 
      pojedzie nowy zestaw naprawczy ursusa i teraz pytanie odnośnie wału 
      na panewkach mam oznaczenia 50.50394.0  w jednym katalogu pisze ze był robiony jeden szlif w drugim ze wał jest nominalny ?
      czy za każda wymiana zestawu naprawczego trzeba dawać wal do szlifu wał nie ma rys.
      na panewka są ale płytkie .
      czy trzeba wymieniać pompę oleju stara trzymała ciśnienie

       

       
       

    • Przez Harnas16
      Jaki zalać olej do silnika Renault 110-54 1997 rok :)
    • Przez Darek_d12
      Witam, czy ktoś wie gdzie może znajdować się odma silnika w deutz fahr Agrofarm 430 profiline.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj