Zaloguj się, aby obserwować  
darekprz

pęknięta tarcza wom

Polecane posty

darekprz    0

mam pytanie wczoraj w c 385 przestał mi się kręcić wałek odbioru mocy wykręciłem sprzęgło z wałkiem i okazało się że jedna tarczka metalowa jest popękana . Czy to może być przyczyna słabej pracy wałka czy może mikropompa też siadła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    497

tarczę wymienić musisz i tak.

Jeśłi nadal wom nie bedzie chciał sie kręcić, to nie zostaje nic innego, jak postarać sie o manometr i zmierzyć ciśnienie jakie podaje pompka.

 

ps

pamiętam kiedyś, dawno temu, jak naprawiałem wom u siebie w 80tce, to majster nie wymieniał starych zjechanych tarczek, tylko dodał jedną nową dodatkową i chodziło to bez problemów przez naście lat dopóki traktora nie sprzedałem.

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Pęknięta tarczka jak to nazywasz jest właśnie przyczyną niedziałającego womu. W moim było tak samo, jeden wielki zgrzyt w prasie i wałek nie obraca się. Wymienisz i będzie po sprawie. Osobiście wymieniłbym już wszystko na nowe, tj tarczki, tłoczki, uszczelki manżetowe i oringi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darekprz    0

jutro wymienię tarczkę zaleję olejem i będę sprawdzał fajnie by było żeby to było tylko to bo nie uśmiecha mi się tego rozpoławiać ciągnika dzięki narazie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Tego ciągnika nie rozbiera się aby wymienić tarczkę.Odkręcasz tylko kosz WOM z tyłu ciągnika :)


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    497

@locke

Darkowi chyba chodziło o rozpoławianie ciągnika w sytuacji, gdyby wymiana tarczki nie pomogła i trzebaby było się do mikropompki dobierać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darekprz    0

wwczoraj wymieniłem tarczkę założyłem kosz i w prasie chodzi jak talala a w rotacyjnej na wysokich obrotach raz wchodzi na obroty a raz staje i niewiem co jest może żle założyłem oringi na koszu ponoć kolejność oringów też ma duże znzczenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

Kolejność, a raczej miejsce założenia oringów (dwa w rowki bez dziurek, trzeci na rant pomiędzy kołnierzem, a rowkiem z dziurkami) które lubią spadać w podczas montażu. Ponadto warto zwrócić uwagę na stan metalowej tulejki i pierścieni wewnątrz obudowy oraz uszczelniaczy tłoka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darekprz    0

no i oringi nie pomogły chyba sam tu nic nie wymyślę muszę się postarać o jakiegoś majstra bo ręce opadły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiek5672    53

Chłopaki przyłącze się tu z moim pytaniem. Ostatnio pracowałem z rozdrabniaczem zetorem 8145 i przy włączaniu wałka był dość głośny zgrzyt ? Co to może si ę dziać ?


"Zetor Team" :)
Pozdrawiam :)
Zapraszam Do galerii :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ten zgrzyt w moim objawił się właśnie pękniętą tarczą w koszu sprzęgła. Po załączeniu WOM-u było zgrzytanie i żadnej reakcji na wałku. Miałem wtedy podczepioną JD 550. Co do problemu kolegi wyżej. Wymieniłeś wszystkie uszczelki? te manżetowe o których pisałem na tłoku sprzęgła także? Jeśli tak to zostaje Ci sprawdzenie ciśnienia na mikropompie. Jak ciśnienie będzie w porządku to masz ten sam problem co ja w swoim i obwiniam za to rozdzielacz. Poczytaj w innym temacie o WOM co pisałem ja i inni na ten temat.

A tak w ogóle to temat powinien zostać połączony z którymś z poniższych, bo tworzy się tu bałagan.

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/9335-problem-z-wom-w-912914/page__st__100

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/59179-problem-z-wom-i-podnosnikiem-c-385/page__st__20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

Swoją drogą, to już chyba wszystko o WOM w dużych ursusach było na tym forum powiedziane. Wystarczy poczytać, pomyśleć, posprawdzać co potrzeba, wyciągnąć wnioski i wziąć się za naprawę. Ew. wspomóc swoje działania wiedzą z instrukcji napraw i katalogiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darekprz    0

a te uszczelki manżetowe są ważne bo ich nie wymieniłem z powodu tego że wałek jest zaspawany ciśnienie sprawdziłem jest 1,2 mpa na dojściu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Wałek włączony pod obciążeniem obraca się czy słychać tylko zgrzyt.? U mnie jak już pisałem wałek nie chciał ruszyć z miejsca. Jeśli w twoim będziesz pracował mimo ciągłych zgrzytów to długo nie pociągnie i może uszkodzić inne tarczki. Roboty z naprawą dużo nie ma, tylko ponowne napełnianie olejem jest uciążliwe. Co do pytania kolegi wyżej to te uszczelki są tak samo ważne jak oringi, bo uszczelniają tłok i czop sprzęgła. Jak będą przepuszczać to może tak dziać się, że wałek będzie się zatrzymywał pod obciążeniem, bo część ciśnienia ujdzie "bokiem". Tłok znajduje się pod tarczkami i wygląda bardziej jak "pokrywka". W katalogu poszukaj sobie części to zobaczysz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darekprz    0

wymieniłem całe sprzęgło wom ciśnienie oleju 1,2 MPA a wałek nie kręci się pod kosiarką , tak jakby nagle stawał i coś brzęczy w skrzyni pośredniej a w prasie chodzi ok i w miarę dobija snopki . Jak zacznie brzęczeć to wałek można ręką zatrzymać nie wiem co to może być popsute doradżcie coś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1991    10

tarczę wymienić musisz i tak.

Jeśłi nadal wom nie bedzie chciał sie kręcić, to nie zostaje nic innego, jak postarać sie o manometr i zmierzyć ciśnienie jakie podaje pompka.

 

ps

pamiętam kiedyś, dawno temu, jak naprawiałem wom u siebie w 80tce, to majster nie wymieniał starych zjechanych tarczek, tylko dodał jedną nową dodatkową i chodziło to bez problemów przez naście lat dopóki traktora nie sprzedałem.

 

 

A jak miałes dodaną tą tarczkę, to normalnie mogłes wyłączyc wom przy kierownicy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez LukaszSZCZ999
      Witam. Sprzęgło się ślizga i mam problem z ruszaniem samego ciągnika. odkręciłem dekiel pod spodem i stwierdziłem, że nie ma luzu jałowego pomiędzy dociskiem a łożyskiem oporowym co powoduje, że łożysko cały czas pracuje. Po głębszej analizie układu sprzęgła pomyślałem, że zużycie tarczy powoduje zmniejszanie odległości miedzy dociskiem a łożyskiem i w końcu całkowity brak luzu pomiędzy nimi. Według mnie wszystko to powoduje, że jest słaby docisk tarczy sprzęgła do koła zamachowego.
       
      Pytanie brzmi następująco- czy mam racje?
      Czy to co napisałem ma jakiś sens?
      Czy pomiędzy dociskiem a łożyskiem powinien być luz? To chyba najważniejsze pytanie
       
      Pozdrawiam
    • Przez Przemek15_03
      Witam,
       
      Tak jak w temacie w mojej slęzie mam peknieta beczkę jest ona z tworzywa pekła przy mieszadle na dole czy jest jakiś sprawdzony sposób na jej poklejenie? w ostatecznosci bedę musiał kupic nowy zbiornik a jak tak to jaki ? czy kupic taki jak był oryginalny? (zdjęcie przykładowe takiej samej beczki jak moja ponizej) czy może taki jak w linku http://allegro.pl/zbiornik-do-opryskiwacza-zgz-1200-l-i3194467623.html. Bo jak miałbym kupic to walałbym jakis poządny z którym troche popracuje. Będę wdzięczny za wszytkie sugestie

    • Przez zyz1o
      witam pekla mi maska w jd w ksztalacie X i robi sie takie cos ze jak jest cieplo to maska w tym miejscu zapada sie a jak zimno to wychodzi do gory i teraz wyszla do gory i jest taki ostry stozek powiedzcie mi co zrobic zeby bylo normalnie i jak to skleic
    • Przez KarolTD90
      Mam pytanie stosował ktoś z was tarczę diamentową do cięcia metalu??Np. http://allegro.pl/uniwersalna-tarcza-diamentowa-125mm-x2-6mm-x22-2mm-i3329978700.html Warto coś takiego kupić jak jest z trwałością takiej tarczy??
    • Gość
      Przez Gość
      Witam
      Problem wyglada tak
      Dopiero co kupiłem ten ciągnik a juz mi włosy siwieją !
      We wcześniejszym temacie pisałem że był uszkodzony termostat , kupiłem nowy za 300zł orginalny wahler
      Wszystko wydawało sie ok
      Dzis poszedł w orke i temperatura skacze kiedy obroty są powyzej 1500 to wskazówka jest na początku zielonego pola , kiedy natomiast obroty spadną jak zawracam na polu to temp szybko idzie na środek skali utrzymuje sie tak przez chwile i znów spada.
      Kiedy na ciepłym pracującym silniku odkręce korek chłodnicy to widzę bąbelki powietrza zupełnie jak by dmuchało przez uszczelki lub pęknięta głowice.
      kiedy zgasze silnik przez chwile bulgocze w górnym wężu a po chwil przestanie i poziom płynu w chłodnicy opada .
      Wystarczy że odpalę to znów sie podnosi i pojawiają sie bąble jak by dmuchało powietrzem
      Obawiam się że może być pęknięta głowica od zamrożenia prawdo podobnie jeździli na wodzie bo układ jest zasyfiony rdzą.
      Co tu teraz poradzić , masakra zwiodło mnie to ze ten silnik pracuje pięknie cichutko dobrze odpala i ma moc , a tu takie cuda się dzieją
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj