Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
darekprz

pęknięta tarcza wom

Polecane posty

darekprz    0

mam pytanie wczoraj w c 385 przestał mi się kręcić wałek odbioru mocy wykręciłem sprzęgło z wałkiem i okazało się że jedna tarczka metalowa jest popękana . Czy to może być przyczyna słabej pracy wałka czy może mikropompa też siadła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    82

tarczę wymienić musisz i tak.

Jeśłi nadal wom nie bedzie chciał sie kręcić, to nie zostaje nic innego, jak postarać sie o manometr i zmierzyć ciśnienie jakie podaje pompka.

 

ps

pamiętam kiedyś, dawno temu, jak naprawiałem wom u siebie w 80tce, to majster nie wymieniał starych zjechanych tarczek, tylko dodał jedną nową dodatkową i chodziło to bez problemów przez naście lat dopóki traktora nie sprzedałem.

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    1189

Pęknięta tarczka jak to nazywasz jest właśnie przyczyną niedziałającego womu. W moim było tak samo, jeden wielki zgrzyt w prasie i wałek nie obraca się. Wymienisz i będzie po sprawie. Osobiście wymieniłbym już wszystko na nowe, tj tarczki, tłoczki, uszczelki manżetowe i oringi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

darekprz    0

jutro wymienię tarczkę zaleję olejem i będę sprawdzał fajnie by było żeby to było tylko to bo nie uśmiecha mi się tego rozpoławiać ciągnika dzięki narazie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Tego ciągnika nie rozbiera się aby wymienić tarczkę.Odkręcasz tylko kosz WOM z tyłu ciągnika :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    82

@locke

Darkowi chyba chodziło o rozpoławianie ciągnika w sytuacji, gdyby wymiana tarczki nie pomogła i trzebaby było się do mikropompki dobierać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darekprz    0

wwczoraj wymieniłem tarczkę założyłem kosz i w prasie chodzi jak talala a w rotacyjnej na wysokich obrotach raz wchodzi na obroty a raz staje i niewiem co jest może żle założyłem oringi na koszu ponoć kolejność oringów też ma duże znzczenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    39

Kolejność, a raczej miejsce założenia oringów (dwa w rowki bez dziurek, trzeci na rant pomiędzy kołnierzem, a rowkiem z dziurkami) które lubią spadać w podczas montażu. Ponadto warto zwrócić uwagę na stan metalowej tulejki i pierścieni wewnątrz obudowy oraz uszczelniaczy tłoka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darekprz    0

no i oringi nie pomogły chyba sam tu nic nie wymyślę muszę się postarać o jakiegoś majstra bo ręce opadły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiek5672    53

Chłopaki przyłącze się tu z moim pytaniem. Ostatnio pracowałem z rozdrabniaczem zetorem 8145 i przy włączaniu wałka był dość głośny zgrzyt ? Co to może si ę dziać ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    1189

Ten zgrzyt w moim objawił się właśnie pękniętą tarczą w koszu sprzęgła. Po załączeniu WOM-u było zgrzytanie i żadnej reakcji na wałku. Miałem wtedy podczepioną JD 550. Co do problemu kolegi wyżej. Wymieniłeś wszystkie uszczelki? te manżetowe o których pisałem na tłoku sprzęgła także? Jeśli tak to zostaje Ci sprawdzenie ciśnienia na mikropompie. Jak ciśnienie będzie w porządku to masz ten sam problem co ja w swoim i obwiniam za to rozdzielacz. Poczytaj w innym temacie o WOM co pisałem ja i inni na ten temat.

A tak w ogóle to temat powinien zostać połączony z którymś z poniższych, bo tworzy się tu bałagan.

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/9335-problem-z-wom-w-912914/page__st__100

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/59179-problem-z-wom-i-podnosnikiem-c-385/page__st__20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    39

Swoją drogą, to już chyba wszystko o WOM w dużych ursusach było na tym forum powiedziane. Wystarczy poczytać, pomyśleć, posprawdzać co potrzeba, wyciągnąć wnioski i wziąć się za naprawę. Ew. wspomóc swoje działania wiedzą z instrukcji napraw i katalogiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darekprz    0

a te uszczelki manżetowe są ważne bo ich nie wymieniłem z powodu tego że wałek jest zaspawany ciśnienie sprawdziłem jest 1,2 mpa na dojściu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    1189

Wałek włączony pod obciążeniem obraca się czy słychać tylko zgrzyt.? U mnie jak już pisałem wałek nie chciał ruszyć z miejsca. Jeśli w twoim będziesz pracował mimo ciągłych zgrzytów to długo nie pociągnie i może uszkodzić inne tarczki. Roboty z naprawą dużo nie ma, tylko ponowne napełnianie olejem jest uciążliwe. Co do pytania kolegi wyżej to te uszczelki są tak samo ważne jak oringi, bo uszczelniają tłok i czop sprzęgła. Jak będą przepuszczać to może tak dziać się, że wałek będzie się zatrzymywał pod obciążeniem, bo część ciśnienia ujdzie "bokiem". Tłok znajduje się pod tarczkami i wygląda bardziej jak "pokrywka". W katalogu poszukaj sobie części to zobaczysz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darekprz    0

wymieniłem całe sprzęgło wom ciśnienie oleju 1,2 MPA a wałek nie kręci się pod kosiarką , tak jakby nagle stawał i coś brzęczy w skrzyni pośredniej a w prasie chodzi ok i w miarę dobija snopki . Jak zacznie brzęczeć to wałek można ręką zatrzymać nie wiem co to może być popsute doradżcie coś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1991    8

tarczę wymienić musisz i tak.

Jeśłi nadal wom nie bedzie chciał sie kręcić, to nie zostaje nic innego, jak postarać sie o manometr i zmierzyć ciśnienie jakie podaje pompka.

 

ps

pamiętam kiedyś, dawno temu, jak naprawiałem wom u siebie w 80tce, to majster nie wymieniał starych zjechanych tarczek, tylko dodał jedną nową dodatkową i chodziło to bez problemów przez naście lat dopóki traktora nie sprzedałem.

 

 

A jak miałes dodaną tą tarczkę, to normalnie mogłes wyłączyc wom przy kierownicy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×