Skocz do zawartości
karolr2

Restrukturyzacja małych gospodarstw [połączone]

Polecane posty

galan99    30

Będzie spokojnie albo w tym lub na początku 2016 tylko wymogi są ogromne żeby to dostać to trzeba uzyskać zwyżkę powyżej 20 tyś euro by być konkurencyjnym kasy mało a chętnych bardzo dużo...Najwięcej punktów pozyskać i tu są promowani młodzi rolnicy przed 40...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianos95    54

Kolego widze ze jesteś na to strasznie napalony.

Musze ci powiedziec ze rozmawiałem z gościem i sam mi powiedział ze jesli teraz ktoś wykaże np 8500 euro to musi duzo sie nagłowić zeby dojść do 20tys euto i to utrzymać

Sam gość z arim mówił ze wymogi dali jakby 600tys tej dotacji było co za te 60tys kupisz 3ha ludziej ziemi ??

Bynajmniej u nas tyle możesz kupic i co niby ta ziemia ci da ten kosmiczny wzrost ??

Wezcie kartke ołówek i sobie przeliczcie wychodzi na to ze nawet jak kupicie ziemie to musicie trzymać z 8 byków wiecej niz teraz albo z 50tuczników co przy cenach obecnych wiazanie sie na 5 lat jest głupota totalna ale co kto lubi.

A to pitolenie przed 40 beda promowani ok zgadazam sie tylko jak mi powiedził doradca kto rozsadny jak jest przed 40 bedzie szedł w takie bagno jak można wziąć młodego rolnika i to juz 100tys z czego 30tys nie musisz sie rozliczac wiec jaby masz dla siebie no wykazac wzrost tylko o 10%

To chyba warto pujść na kurs albo do 2 letniej szkkoły za kase gdzie kazdy zdaje ?

Ja byłem napalony ale jak pogadałem z kompetentnymi osobami to mi przeszło ale jak tam kto uważa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

grzesiek88    77

próg progiem i wzrost wzrostem ale jest masa osób przed 40-stką które mają gospodarstwo dłuzej niż rok no i po ptakach, to jest najgorszy haczyk w MR....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DumDum    0

 

Musze ci powiedziec ze rozmawiałem z gościem i sam mi powiedział ze jesli teraz ktoś wykaże np 8500 euro to musi duzo sie nagłowić zeby dojść do 20tys euto i to utrzymać

Witam. Nie siejcie paniki wokół i nie rozgłaszajcie nieprawdziwych informacji. Żeby spełnić warunki programu trzeba wykazać zwyżkę produkcji na co najmniej 10tyś SO i minimum 20% /a nie tys. euro/. Więc mając obecnie SO na poziomie 8500 trzeba wykazać zwyżkę na SO 10200 i wszystko gra. Co do innych wymagań rzeczywiście nie jest to poprzednia niskotowarówka z lat 2005-2006 ale właśnie z tego powodu lekkiego rozdawnictwa i przep....nia wielu mln. złotych uważam, że wymagania muszą być.


Doradztwo rolnicze na priv. Pomoc i rozliczenia PROW 2014-2020, 2007-2013. Programy rolnośrodowiskowe /RS i PRSK/.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianos95    54

Tylko ze wtedy dostaniesz 1 punkt na 5 poczytaj rozporzadzenie  i zastanów sie czy sa to realne wymagania jak za ta kase

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
galan99    30

Jak ktoś myśli że jak przekroczy 20 %  to wystarczy to się mocno myli powyżej 20 tyś euro to jeszcze nie daje szansy na załapanie się bo za mało kasy jest ci co zamierzają zwiększyć tylko o 20 % to szkoda zachodu waszego poważnie mówię...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
galan99    30

O tym piszę że zwyżka tylko o 20 % powyżej 10 tyś euro by się załapać to za mało jest kasy by tacy dostali ci co pozyskają, próg powyżej 20 tyś to jeszcze niema gwarancji że się dostanie bo chętnych jest kilka razy więcej   jak kasy... To nie nisko towarówka...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RafaKdziela    152

Zważ ,że są wymogi i znakomita większość  chętnych odpadnie czy im się to podoba ,czy nie .A co zwyżki ,to te 20 % to minimum i to jest wymóg konieczny ,a co dalej ,to każdy sam musi wiedzieć .Gdzie Ty wyczytałeś ,że to musi być zwyżka do 10 tyś ,czy 20 tyś euro ??? .Nie ma rozporządzenia i te Twoje wpisy to teoria spiskowa jest z całym szacunkiem .


I love salsa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiek88    77

no właśnie, mówią że chętnych jest o wiele więcej niż kasy ale to chętnych co mają 2 czy 3 hektary i marzą o wielkiej kasie z unii, tacy nie mają startu nawet przy tych wymogach ale oczywiście są we wszelkich statystykach uznawani jako kandydaci do programu :lol: nigdzie nie ma że musisz 20tys przekroczyć tylko conajmniej 10 i zwyżka ma być o te 20% minimum od wartości z jaką startowałeś. oczywiście im większy wzrost tym więcej pkt dostajesz ale tu też jest haczyk bo dobry doradca napisze ci piekny biznesplan ze zwyżką z4 na 15tys powiedzmy tylko że papier wytrzyma wszystko a gospodarstwo już nie wiec trzeba sie dobrze najpierw zastanowić i REALNIE podejść do wszelkich kalkulacji żeby nie obudzić się z reką w nocniku gdy dotację trzeba będzie oddać. przejechać się można szybko, napiszesz w planie że dostawisz 10 mlecznych i pnie się SO w górę ale niech popadnie dwa lata suszy, mało paszy tak jak teraz musisz krowy sprzedać i po ptakach. Nikogo nie chce zniechęcać bo nie o to tu chodzi tylko chłopaki róbmy wszystko z głową i kalkulujmy na chłodno bo unia daje ale nikt jużgłośno nie mówi że co da to i odbiera innymi drogami :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr778    32

Czytam to rozporządzenie i paru rzeczy nie rozumiem np. obliczania wyjsciowej i docelowej wielkości ekonomicznej gospodarstwa w przypadku uprawy roślinnej bierze się pod uwagę uprawę w plonie głównym (roślina która ma njdłuższy okres wegetacji) czyli gdy uprawiam kilka rodzajów warzyw to liczy się tylko jedno ??Jak to jest niech ktoś wyjaśni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
galan99    30

To takie proste w Polsce podaje się działkę 0,10 ary do systemu dopłat i wyliczenia w kalkulatorze...To jak masz papryka 0,10 ary i truskawka 0,10 ary por 0,50 ary to wszystko podstawiasz a kalkulator wylicza... Niema nic trudnego...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
EuroPlan    0

Witam,

W projekcie rozporządzenia jest kryterium, która zdecydowanie zawęża potencjalną grupę Beneficjentów. Nie jest to kryterium punktowe. 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Piszę wnioski w ramach PROW 2014 – 2020, zapraszam serdecznie do współpracy

EuroPlan Dotacje UE, siedziba ul. Partyzantów 22, 28-100 Busko-Zdrój, tel: 506 441 121

Edytowano przez EuroPlan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RafaKdziela    152

Witam,

W projekcie rozporządzenia jest kryterium, która zdecydowanie zawęża potencjalną grupę Beneficjentów. Nie jest to kryterium punktowe. 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Piszę wnioski w ramach PROW 2014 – 2020, zapraszam serdecznie do współpracy

EuroPlan Dotacje UE, siedziba ul. Partyzantów 22, 28-100 Busko-Zdrój, tel: 506 441 121

 

Kolego wszelkie plany ,czy kryteria możesz sobie na księżyc wysłać delikatnie mówiąc .Nie ma RGR i nie będzie ,a kiedy ogłoszą ewentualny nabór ,to nawet w centrali nie wiedzą .Dziś dzwoniłem i mówili ,że coś może ruszy się w 2016 ,a możliwe ,że i 2017 .Nie mają kasy  tak mi powiedzieli .


I love salsa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
galan99    30

Kolego za przeproszeniem nie opowiadaj bajek bo ruszy  tylko martw się byś choć w połowie sam spełniał wymogi mam lepsze wtyki i wiem wszystko i pozdrawiam amatorów... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianos95    54

Kolego galan99 nakreciłeś sie na to 60tys jak nie powiem co

Byłem w agencji sprawa ucichła nic nie wiadomo kiedy co bedzie i jak bedzie wygladać jeden pan nawet wspominał o poprawkach w wytycznych wiec ....

A po 2 to było słychać o programie czy to w tv czy internecie a nawet prasie a teraz nic

I kolego za przeproszeniem jeśli nikt nic nie wiem to niby skad ty masz coś wiedzieć bez urazy ale nie wciskaj kitu o wytkach itp

i nie nazywaj innych rolników amatorami bo  jak sie ma łeb na karku to nie czeka sie jak ty tylko na gotowa kaske z UE a ponadto jesteś chyba jedyna osoba w tym temacie napalona na ta kase

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RafaKdziela    152

Kolego za przeproszeniem nie opowiadaj bajek bo ruszy  tylko martw się byś choć w połowie sam spełniał wymogi mam lepsze wtyki i wiem wszystko i pozdrawiam amatorów... 

 

Co Ty kolego za farmazony wypisujesz .Napiszę wprost ploty rozsiewasz ,a te Twoje wtyki to chyba jakieś wczorajsze i lej daj sobie luz z nimi ,bo wywiodą Cię do lasu hehe .Amatorem sam jesteś i nawet do pięt mi nie dorastasz z całym szacunkiem .


I love salsa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
galan99    30

To jak startujesz na młodego rolnika czy za wysokie progi... Panie RafaKdziela ...RMG  już nie długo...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RafaKdziela    152

Dzięki na nic nie startuję .Po swojemu zaczynam gospodarzyć .Dziś byliśmy w ANR przepisać na mnie ziemię i już wszystko poszło .


I love salsa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lusssak21    2

Witam czy w tym krusie trzeba byc ubezpieczonym minimum 2 lata ? Przeczytalem rozporzadzenie i nie doczytalem sie o takim wymogu. Mogby ktos podac konkretnie gdzie jest taki zapis ? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
freetaxi    173

Zaraz na początku kolego. Przeczytaj dokładnie paragraf 2. 


Wypełniam wnioski w ramach PROW. Doradzam w zakresie pozyskiwania funduszy unijnych. 

Tel: 511-293-290.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Kicu
      Witam dziasiaj pojechałem orać 1 h pola i wszystko szlo dobrze do 2 ostatnich przejazdów gdy podniosłem pług zaczął opadać. Z trudem zaorałem pole i pojechałem po moja talerzówkę i podnosiłem ja a on tak jak plug opadała. Nie wiem co sie dzieje 4 miesiące temu cala pompa była wymieniana.
      Proszę o pomoc!!!
    • Przez carmine2812
      CO zrobic jak nie ma cisnienia w pompie olejowej w u 2812????
    • Przez yacenty
      Proszę wszelkie pytania zadawać w tym wątku - poprzedni zamknąłem z powodu olbrzymiej ilości danych w nim zawartych (ponad 300stron informacji)
      Kontynuacja tematu: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/6711-w-sprawie-prow/
    • Przez marcin2057
      Witam, od 1980r. dziadek słownie wziął w dzierżawę wszystkie grunty rolne od pana XY bez żadnej umowy i opłacał podatek za całe gospodarstwo, w 1990r. przepisał na mojego ojca całą gospodarkę i ta słowna dzierżawa przeszła na mojego ojca , w 1994 właściciel zmarł, nie miał żadnych dzieci ani żony tylko brata lecz całe gospodarstwo było na pana XY, do tej chwili od 2011r ja użytkuję całe gospodarstwo i nie wiem czy mogę się już starać o zasiedzenie i teraz od czego mam zacząć i jakie to są koszty. Z tego co się dowiedziałem to nie ma żadnego właściciela i spadkobiercy żyjącego.
    • Przez kornas
      Witam. Czy dokładał już ktoś z was do belki opryskowej światła LED w celu poprawy kontroli oprysku bodczas wieczornych i nocnych akcji. Mam samojezdnego berthouda z belką o szerokości 24m i zastanawia mnie jak wyglądało by założenie LEDów z technicznego punktu widzenia i z jakim kosztem trzeba by było się liczyć pozdrawiam!! A bym zapomniał BELKA jest z PRZODU;)
×