Skocz do zawartości
bacza1

Mechanizm wiązania sznurkiem w Deutz Fahr GP 2.50

Polecane posty

bacza1    0

Kupiłem używaną prasę Deutz Fahr GP 2.50. Jej stan techniczny jest zadowalający. Problem z mechanizmem wiązania sznurkiem. W chwili zainicjowania procesu wiązania ramiona nie opadają do prawidłowej pozycji i balot nie chwyta sznurków. Może wyjaśni mi ktoś jakie zadanie ma do spełnienia wolnobieżka HFL 3530 w mechanizmie napędzającym ramiona? W jaki sposób przekazywany jest ruch obrotowy spowodowany sznurkiem na ruchy ramion?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz56612    1

Zainicjowanie procesu wiązania sznurkiem odbywa się automatycznie, poprzez osiągnięcie przez belę odpowiedniego rozmiaru w komorze wiązania. Gdy to się stanie odblokowuje się "zapadka" (nie wiem jak to nazwać, musiałbym na zdjęciu ci to pokazać) i wtedy ramiona opadają na dół. Teraz sznurek musi być porwany przez obracającą się belę i to właśnie sznurek napędza koło obrotowe, wokół którego jest 1 raz obwiązany (to koło, które jest podzielone na 5 rowków, w zależności ile razy chce się obwiązywać belę sznurkiem). To koło natomiast powoduje ruch ramion. Możesz sprawdzić działanie tego mechanizmu na sucho. Po prostu opuść ramiona ręcznie, zwalniając tą zapadkę i potem kręć tym kołem z rowkami. Jeżeli jest wszystko dobre, to ramiona powinny się ruszać (od środka na boki, kończąc ponownie na środku, gdzie wysuwany jest nóż obcinający sznurki).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bacza1    0

Dziękuję lukasz56612 za zainteresowanie się moim tematem ale to o czym napisałeś zdołałem już poznać. Chcę dotrzeć do szczegółów. Co się dzieje gdy ramiona opadają? W jaki sposób ruch opadających ramion nie powoduje obrotu koła sznurkowego? Muszę zrozumieć dlaczego ramiona (w moim przypadku oczywiście) nie opadają do końca? Jaka jest przyczyna ich blokowania, może przyczyna tkwi w uszkodzonej wolnobieżce albo są uszkodzone zębatki koła sznurkowego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukasz56612    1

Wszystko na to wskazuje, że problem właśnie jest w tym kole sznurkowym. Nie rozbierałem go jeszcze, więc nie wiem jak to od środka wygląda. Niestety nie mogę ci pomóc ;/

 

PS: Nie zastanawiałeś się nad wymianą tego koła sznurkowego? Unia Famarol robi swoje prasy na licencji Deutz Fahr i właśnie tutaj stosuje taki sam mechanizm wiązania sznurkiem. Może więc dostałbyś nowe koło w jakimś serwisie Unii lub u jakiegoś dealera?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bacza1    0

Czy w okolicy Ząbkowic Śląskich (Dolny Śląsk) używa ktoś prasy z takim mechanizmem wiązania sznurka jaki jest w prasie Deutz Fahr? Chciałbym zobaczyć jego działanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bacza1    0

Problem rozwiązałem poprzez wymianę wolnobieżki koła napędzającego mechanizm wiązania sznurkiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leos    0

czy ktoś może podać parametry sprężyn pomiędzy aparatem spustowym a iglicą prowadzącą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez waldek_84
      Witam, zastanawiam się nad zakupem deutz fara dx6.31. Czy ktoś może mi o nim coś powiedzieć np: jak z awaryjnością, na co zwrócić uwagę przy zakupie itp.? 
    • Przez GracjanDF
      Witam ostatnio wyskoczył mi błąd T86 w Deutz Fahr 430 g i przestała działać czułość rwania tą która się zmienia w gałce od rewersu😉 Jakieś pomysły żeby to usunąć czy coś w tym stylu ? Z góry dzięki za pomoc 
    • Przez PrzedstawicielGS
      Witam, Szukam części do traktora Deutz z 1940 roku f2m 315 lub podobne. Ewentualnie mogę kupić cały ciągnik. Jeśli ktoś coś wie lub ma, to polecam się pamięci. 
      tel. 507 79 79 04
      Marek
    • Przez kamil060788
      Witam,mam pytanie odnosnie ustawienia luzu zaworowego w silniku f5l912,jakie sa wartosci i kolejnosc zaplonu itp.
    • Przez drukarz
      Panowie  mam problem z ustawieniem pługa kverneland 4-skibowy zagonowy 4x35 rok produkcji 1999. Pług ciągnie Deutz fahr dx 150 a więc duży ciągnik 160 km. I stąd moje pytania czy przy tak dużym ciągniku szerokośc belki zaczepowej ma znaczenie ponieważ nie mogę ustawić pierwszej skiby aby zasypywała bruzdę. Dzięki za wyrozumiałość.Mile widziane jakieś wskazówki. pozdr...

×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.